Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen jo aivan loppu tähän uuteen työllisyysmalliin

Vierailija
07.05.2022 |

Sain äsken ensimmäisen hakemuksen lähetettyä..Kaikki voimat meni ja ensi viikolla pitäisi jo saada aikaiseksi uusi hakemus. Miten muilla työttömillä menee tämän mallin kanssa?

Kommentit (222)

Vierailija
41/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Kyllä minä rasitun siitä, että pitää tikusta vääntää asiaa ja muotoilla se vielä sillä tavalla, että ei menisi heti roskakoriin, vaan pääsisi jatkoon siinä teatterissa, jota työnhaku nykyään on. Toki voisin tehdä diipadaapahakemuksen, mutta sellaisilla ei työtä saa, ja minä haluan sinne töihin, että tämä työnhakushow loppuu.

Vierailija
42/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.

Kyllä sun on pakko hommata jotku paperit. Oppisopimus on oikeen hyvä systeemi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa pyörii koko ajan samat 26 avointa paikkaa alkaen 1h/vko tunneista 30h/vko. Haenko joka kuukausi 4 samaa, joihin esim koulutukseni riittää?

Et sitten missään ole törmännyt siihen minkälaiset säännöt tässä jutussa on?

Ei voi olettaa että kykenisit mihinkään töihin jos et sen vertaa ole ottanut selvää.

Vierailija
44/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Vierailija
45/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pelleä tollanen pakottaminen. Työttömiä on niin paljon enemmän kuin vapaita paikkoja. Mitäs jos arvon hallitus vaikka tekisi tälle asialle jotain? Tai jotenkin kannustaisi yrittäjyyteen ja huolehtisi ostovoimasta? Asioiden pitäisi mennä parempaan suuntaan, ei huonompaan, ajan myötä.

Miten olisi pakkokoulutus kaikille niille, joilla ei ole ammatillista koulutusta? 3 vuotta opintotuella vaikka ikää olisi 37v ja perhe elätettävänä eikä työkkäriin pääse asiakkaaksi ennen kuin se ammatti on hankittu!

Vierailija
46/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan työttömyysaikoina harrastanut kymmenien saatikka satojen hakemusten lähettämistä vaan teen "täsmäiskuja" ja haen paikkoihin jotka kiinnostavat ja joihin minulla on realistiset mahdollisuudet työllistyä. Noihin hakemuksiin panostan sitten kunnolla ja muutenkin selvitän tarkasti työtehtävän luonteen, firman taustan yms. Tämä on toiminut ihan hyvin elämässäni. Sikäli tällainen aktiivimallin pakkotahtisuus ei ole ainakaan omalla kohdalla tarkoituksenmukaista.

Olen kysellyt piilotyöpaikkojen perään ja saanut kuulla että alkusyksystä on tulossa mielenkiintoisia työmahdollisuuksia. Omaa suunnitelmaa ei olla vielä päivitetty eikä aktiivimalli kohdallani ole vielä realisoitunut mutta en nyt varsinaisesti innolla odota sitä että alan hätäpäissäni kesällä sinkoamaan hakemuksia sinne tänne.

Tosin osaan kyllä tehdä pilipalihakemuksia tarpeeksi hienovaraisesti eli että hakemus vaikuttaa todelliselta yritykseltä löytää töitä mutta antaa kuitenkin tarpeeksi tyhmän kuvan minusta ettei haastatteluista ole pelkoa :D Harmittaa vaan työnantajien puolesta kun joutuvat käyttämään aikaa kaltaisteni ihmisten pakolla väkerrettyjä hakemuksia lukien.

Vierailija
47/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku on täysin loppu tehtyään yhden hakemuksen?? Mites, kun normi-ihminen tekee 8h töitä, kuskaa mahd. lapsia mennen tullen ja illat harrastuksiin ja pyörittää arjen siinä sivussa. ILMAN TUKIA. Ihan itse ansaitulla rahalla, joka kiitos verotuksen ei ole nettona paljoa enempää kuin ihmisellä, joka rasittuu YHDEN HAKEMUKSEN tekemisestä.?

Kaikilla meistä ei ole käytössään samoja voimavaroja.

Hakeudu lääkäriin ja kuntoutukseen jos voimavarat ovat noin vähissä.

Ei niihin noin vain hakeuduta.

Vierailija
48/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
49/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kunnassa pyörii koko ajan samat 26 avointa paikkaa alkaen 1h/vko tunneista 30h/vko. Haenko joka kuukausi 4 samaa, joihin esim koulutukseni riittää?

Pitää olla joka kerta eri paikka mitä hakee.

Vierailija
50/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä vika niissä 26 työpaikassa on? Osa-aikatyön päälle saa soviteltua. Tulot nousee.

Vierailija
51/222 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karenssin pelko perseessä pakko saada työhakemus tehtyä. Tää on hirveetä ilman ammattia.

Mulla sama, ei oo ammattia, niin mitä työpaikkoja sit hakis

Aika moni työ on sellaista, johon ei vaadita koulutusta.

Ei sen hakemuksen tarvitse olla kummoinen, jos työtä ei ole aikomusta ottaa vastaan.

Vierailija
52/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun voisikin vain lähettää hakemukset sähköpostilla mutta kun useissa paikoissa pitää täyttää nettihakeus minkä tekemiseen menee ihan tuhottomasti aikaa vaikka kaikki samat tiedot näkyvät ansioluettelosta.

Vierailija
53/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä keksin selllaisen pellon jossa kasvaa lihapullia, nakkeja ja lenkkimakkaraa.

Vierailija
54/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimus edellyttää, että on työpaikka.

Vierailija
55/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimus on paskaa!

Vierailija
56/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä vika niissä 26 työpaikassa on? Osa-aikatyön päälle saa soviteltua. Tulot nousee.

Nämä 26 paikkaa on neljää työpaikkaa lukuunottamatta sellaisia, johon ei riitä minulla koulutus tai minulla on ihan diagnosoituja rajoitteita näiden töiden tekoon. Ovat mm lähihoitajan töitä, minulla ei ole koulutusta alalle enkä siedä eritteitä yhtään kakomattq, joten ala ei vaan sovi minulle.

Osa-aikatyöt eivät ole kokoaikatöitä, joten eivät lopeta työnhakuvelvollisuutta. Eikös tämän lain idea ollut saada väki kokoaikatöihin eikä sovitellun piiriin?

Esimerkiksi tuo 1h/vko avustajan työn tuntipalkka on 11,23e. Työmatkaa kohteeseen on 21km suuntaansa. Ei kulje julkinen sinne. Minun pitäisi ottaa auto liikenteeseen, jotta pääsisin töihin. Bensa maksaa 2,219e/l ja vanha 400e arvoinen romuni kuluttaa 8,7e/100km. Lisäksi auton ylläpitokustannukset. Asun keskustassa enkä tarvitse täällä autoa, eli minun pitäisi pelkästään 4 tunnin takia ottaa auto käyttöön? En sentään hyväntekijäksi.

Tuo mikä tarjoaa 30h/vko, voisin päästä sinnekin, mutta sinne matkaa on 22km eikä julkisia. Tuntipalkka 8,40e/h ja siinä vaiheessa soviteltuakaan ei saa. Vaatisi lainan ottamisen, että voisi käydä töissä ja maksaa asumisen ja työssäkäymisen kulut, joten ei kiitos. Ja ei, ei saa asumistukeakaan päälle tai mitään muutakaan.

En muuten ole "vakituinen työtön", olen kesät seurakunnalla töissä 4-6kk kerrallaan, olen ollut jo kohta 10v. Työn loputtua minulle jää 3kk ammattisuoja ja sitten sen jälkeen haen 3kk noita samoja paikkoja ennen kuin pääsen taas seurakunnalle. Töitä ei ole vuoden ympäri seurakunnalla, mutta naurettavaa alkaa pelleilemään pienillä paikkakunnilla pakkohakemuksien kanssa kun kaikille pienempi paha olisi minun ja minunlaiseni kausityöntekijöille tehdä työtä edes näin.

Vierailija
57/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koulutusta voi hakea esim. tehdastöihin, siivoamaan, puutarhatöihin, henkilökohtaiseksi avustajaksi... Jos ei ole koulutusta, niin opiskelemaan.

Vierailija
58/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut mihinkään kun ei ole sopivia paikkoja.

Otat siis heti vastaan karenssin?

Ei ole paikkoja auki mihin olisi realistiset mahdollisuudet päästä. Kaikkiin paikkoihin tarvitaan erityisosaamista.

Niin, no moni varmaan hankkisi lisäosaamista kouluttautumalla mahollisimman työllistävien aiheiden parissa.

No ei kaikista ole lääkäriksi, hammaslääkäriksi, sairaanhoitajaksi jne.

Näitähän ne avoimet paikat on.

Vierailija
59/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä rasitun siitä, että pitää tikusta vääntää asiaa ja muotoilla se vielä sillä tavalla, että ei menisi heti roskakoriin, vaan pääsisi jatkoon siinä teatterissa, jota työnhaku nykyään on. Toki voisin tehdä diipadaapahakemuksen, mutta sellaisilla ei työtä saa, ja minä haluan sinne töihin, että tämä työnhakushow loppuu.

Tämä.

Oon tehnyt ennen jopa 14 tuntisia työpäiviä ja nekään ei tuntunut yhtä pahalta kun hakemusten teko. Se kun yrittää tiivistää itsensä jollekin paperilapulle ja kun tietää, että se menee kuitenkin suoraan mappi ööhön tai että joudun haastatteluun jossa stressaan älyttömästi ja mua ei taaskaan valita....

Niin kyllä se hakemusten teko on hel vetistä.

T. 2 vuotta työttömänä, hakemuksia oon laittanut n. 5-0/kk.

Vierailija
60/222 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin kirjoitti:

Ilman koulutusta voi hakea esim. tehdastöihin, siivoamaan, puutarhatöihin, henkilökohtaiseksi avustajaksi... Jos ei ole koulutusta, niin opiskelemaan.

Jos mikään noista paskatöistä ei kiinnosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan