Miksi parisuhteita juhlitaan ja nostetaan jalustalle, vaikka..
niillä ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on miesten keksimä salaliitto, jolla miehet saavat huijattua naisia vakituisiin seksisuhteisiin ja ilmaisiksi kotiorjiksi.
Tuota... mitäpä nyt tehdä, kun minä pidän seksistä mieheni kanssa. Ihanasti huijasi minua.
Naiset ei muuta ajattelekkaan kuin seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on miesten keksimä salaliitto, jolla miehet saavat huijattua naisia vakituisiin seksisuhteisiin ja ilmaisiksi kotiorjiksi.
Samaa mieltä. Ja tätä tukevat vielä pikkutyttöjen aivopesut prinsessa tarinoista, joissa heille uskotellaan kuinka avuttomia ovat ja tarvitsevat miehen pelastamaan heidät. Kuitenkin tosi elämässä tämä kääntyy aivan päälaelleen ja naiset yrittävät väkisin pitää yllä sitä prinsessamaailmaansa ja mies ei tee mitään.
Nerokasta suorastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanpa sitä katkeria.
Mulla on ainakin avioliitto, joka nimenomaan liittyy vahvasti rakkauteen.
Harmi, että te ette ole löytäneet sopivaa kumppania. Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö rakkaudentäyteisiä parisuhteita olisi olemassa.
Kyse ei niinkään ole epäsopivasta kumppanista, vaan siitä, etteivät ihmiset osaa rakastaa. Yksipuolinen rakkaus ei kannattele parisuhdetta, vaan molempien tulisi sitoutua ja "kilpailla" keskinäisessä rakkaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on tosiasiallisesti yhteiskunnan perusta. Moni näistä suhteista johtaa lapsiin. Toimiva ja pitkä vanhempien parisuhde luo pohjan lapsen hyvälle kasvulle. Ja ilman lapsia/jatkuvuutta meillä ei olisi koko yhteiskuntaa sellaisena kuin sen tunnemme.
Olisi aika mielenkiintoinen tilanne, jos kukaan ei enää tekisi lapsia. Kaikki päättyisi heihin. Tuhottaisiinkohan maapallo kokonaan vai ajateltaisiinko silti luontoa?
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on tosiasiallisesti yhteiskunnan perusta. Moni näistä suhteista johtaa lapsiin. Toimiva ja pitkä vanhempien parisuhde luo pohjan lapsen hyvälle kasvulle. Ja ilman lapsia/jatkuvuutta meillä ei olisi koko yhteiskuntaa sellaisena kuin sen tunnemme.
Tjaa. Pian yhteiskuntamme korvautuu toisenlaisella, jossa on runsaasti parisuhteita (miesten moniavioisuus) ja lapsia.
Tahdon sanoa, että yhteiskunnan rakenne ja arvot voivat olla hyvinkin erilaiset, vaikka perustana olisi lapsiperhe. Pää
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jotkut vaan tarttee parisuhteen, jonkun jolle voi valittaa ja kiukutella.
Itse en tarvitse, viihdyn ilman draamaa.
En minäkään tarvitse draamaa. Enkä suorastaa tarvitse parisuhdetta. Yksinkin olen aikuisiällä pärjännyt. Mutta on se vaan mukavaa, kun on parisuhde ja perhe.
Tää on jännä laji. Mä tiedän yhden pariskunnan, jossa nainen on oikein ylpeä siitä, että hänellä on mies. Jutut on aina jotain, että me sitä ja tätä yhdessä miehen kanssa. Koskaan ei mitään, mitä hän itse ajattelee tai tekee.
Minä olen eronnut ja olin hetken tinderissä, niin kappas vaan kun tuon em. naisen aviomiehen profiili tuli vastaan. Oli hyvin tehty profiili, lapsetkin mainittu. Ihan vaikutti eronneen sinkun profiililta. Vaimosta ei mitään mainintaa. Varmaan siis muille naisille selittää jotain klassista, että ero vireillä, lasten takia vielä asutaan yhdessä (en tiedä, kun vedin hänet vasempaan).
Tästä on kuitenkin jo vuosi ja pariskunta edelleen yhdessä ja vaimo ylpeästi puhuu miehestään edelleen :D
Vierailija kirjoitti:
Tää on jännä laji. Mä tiedän yhden pariskunnan, jossa nainen on oikein ylpeä siitä, että hänellä on mies. Jutut on aina jotain, että me sitä ja tätä yhdessä miehen kanssa. Koskaan ei mitään, mitä hän itse ajattelee tai tekee.
Minä olen eronnut ja olin hetken tinderissä, niin kappas vaan kun tuon em. naisen aviomiehen profiili tuli vastaan. Oli hyvin tehty profiili, lapsetkin mainittu. Ihan vaikutti eronneen sinkun profiililta. Vaimosta ei mitään mainintaa. Varmaan siis muille naisille selittää jotain klassista, että ero vireillä, lasten takia vielä asutaan yhdessä (en tiedä, kun vedin hänet vasempaan).
Tästä on kuitenkin jo vuosi ja pariskunta edelleen yhdessä ja vaimo ylpeästi puhuu miehestään edelleen :D
Aika surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Pian yhteiskuntamme korvautuu toisenlaisella, jossa on runsaasti parisuhteita (miesten moniavioisuus) ja lapsia.
Tahdon sanoa, että yhteiskunnan rakenne ja arvot voivat olla hyvinkin erilaiset, vaikka perustana olisi lapsiperhe. Pää
Mitä sä horiset? Miksi miehillä olisi haaremi kun heitä on muutenkin enemmän kuin naisia? Naisillahan pitäisi olla useampi mies, että kaikille riittäis.
Parisuhdetta pitäisi juhlia enemmän, useammin ja näyttävämmin, koska se on todella kovaa työtä pitää kasassa. Itse olen ollut 22 v. aivan ihanan miehen kanssa joka ikävä kyllä kärsii kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä, mikä tekee hänestä useinkin äärimmäisen rasittavan. Elämä on yhtä vuoristorataa. Nuorena, ennen lapsia ne intensiiviset kaudet olivat ihania, täynnä ihastusta, aurinkoista yhdessäoloa. Masennuskauden aikana hän tarvitsi minua ja oli ihanaa kun iso mies käpertyi kainalaooni ja pidin huolta. Tiiviisti yhdessä silloinkin.
Perheeksi tulo ei ole sujunut helposti. On aivan eri asia auttaa, rakastaa, hoivata ja ymmärtää aikuista kun pari lasta pyörii jaloissa. Heidän tarpeet kun eivät huomioi isän vointia. Yhtäkkiä parisuhde olikin tosi raatamista. Ei yksin, mutta yksinäistä on. Kuka ymmärtää minua kun päivä/viikonloppu tai loma yhtäkkiä kääntyy päälaelleen joko manian tai masennuskauden takia? Ne todellakin voi alkaa kesken lauseen. Rakastan miestäni, olen aina rakastanut ja tulen aina rakastamaan. En tiedä jaksanko, pystynkö ja haluanko olla tässä lopun ikäni.
Toisaalta puolisoni on aivan mahtava isä lapsilleen 70 % ajasta. Maanisina kausina hauskempaa ja mukaansatempaavampaa tuskin on. On niin ihana seurata heidän puuhastelujaan (minkä olen usein edeltä mahdollistanut tavalla tai toisella). Masisksen aikaan hän on enemmän itsekseen ja minä aktiivisempi. Nyt jo aikuisempana alkaa olla raskasta jatkuvasti olla valppaana ja mukautua tilanteeseen kuin tilanteeseen.
Parisuhdetta tosiaan pitäisi juhlistaa ja muistaa että se kaipaa työtä ja huoltoa rakkaudesta riippumatta. Se että olemme viettäneet 22 v. yhdessä on suoranainen ihme! Tahtoa on tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaan avoin suhde. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kuitenkin jo vuosi ja pariskunta edelleen yhdessä ja vaimo ylpeästi puhuu miehestään edelleen :DEhkä vaan avoin suhde. Ei sen kummempaa.
Avoimessa suhteessa olevat yleensä kertovat asiasta tinder-profiilissaan. Ja ovat aika konservatiivisia korkeakoulutettuja, mies johtaja-asemassa. Paljon helpompi uskoa, että pettää, kuin että olisi avoin suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on kuitenkin jo vuosi ja pariskunta edelleen yhdessä ja vaimo ylpeästi puhuu miehestään edelleen :DEhkä vaan avoin suhde. Ei sen kummempaa.
Avoimessa suhteessa olevat yleensä kertovat asiasta tinder-profiilissaan. Ja ovat aika konservatiivisia korkeakoulutettuja, mies johtaja-asemassa. Paljon helpompi uskoa, että pettää, kuin että olisi avoin suhde.
No voithan sä kysyä seuraavaksi, kun näet naisen, että ovatko he eronneet? Ja kun nainen vastaa että ei, niin sanot nähneesi profiilin, joka näyttää ihan hänen mieheltään, mutta ehkä se onkin eri tyyppi. Sitten vaan profiili esille ja annat naisen tehdä omat johtopäätöksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voithan sä kysyä seuraavaksi, kun näet naisen, että ovatko he eronneet? Ja kun nainen vastaa että ei, niin sanot nähneesi profiilin, joka näyttää ihan hänen mieheltään, mutta ehkä se onkin eri tyyppi. Sitten vaan profiili esille ja annat naisen tehdä omat johtopäätöksensä.
Otin profiilista kuvakaappauksenkin, kun ajattelin, että käräytän vaimolle. Mutta asuvat tässä lähellä ja lapsemme ovat kavereita keskenään, mutta itse vaan kohtaan heitä joskus jossain lasten jutuissa. En halua, että muuttaisivat pois eron tullen, ettei lapselta mene hyvä kaveri. En siis käräyttänyt.
En tiedä. Juuri nyt tuntuu todella hyvältä olla yksin ja lepäillä. Sitten teen ihan mitä haluan milloin haluan ja kyselemättä keneltäkään.
Huonosta parisuhteesta kannattaa lähteä. Hyvä parisuhde on juhlimisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Onhan esimerkiksi uusperheet yleistyneet. Paljon on pahoinvointia ja erilaisia traumoja. En usko, että voisimme hyvin jos eläisimme aivan villisti ja lapset kasvatettaisiin juurettomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tahdon sanoa, että yhteiskunnan rakenne ja arvot voivat olla hyvinkin erilaiset, vaikka perustana olisi lapsiperhe. PääNiin. Onhan esimerkiksi uusperheet yleistyneet. Paljon on pahoinvointia ja erilaisia traumoja. En usko, että voisimme hyvin jos eläisimme aivan villisti ja lapset kasvatettaisiin juurettomasti.
Vaan ne uusperheetkin johtuu siitä, että parisuhteissa voidaan huonosti ja se parisuhde on ollut huono lastenkin kannalta (riitelyä jne.). Sitten on erottu ja kokeillaan onnea jonkun toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsia tulee ilman parisuhdetta.
Aina on tullut.