Sairaanhoitaajat BLUFFAAVAT TÖRKEÄLLÄ TAVALLA: mitään joukkoirtisanoutumista ei tule!
Minne ne muka menisi töihin sitten? Täyttä BLUFFIA! Olen varmana huhuna kuullut, että joukkoirtisanoutumisesta vaan lakataan puhumasta ja toivotaan, että kukaan ei huomaa. Kaikki uskottavuus on mennyt sairaanhoitajilta nyt!
Kommentit (761)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä soisin sairaanhoitajille eri palkkaluokst, missä ovat töissä.
Esim meillä tehpassa sh jakaa kerran viikossa lääkkeet todettiin ja tekee lääketilauksen.
Jopa koronarokotteet piti käydä pistämässä kotisairaanhoidosta, kun sh ei osannut. Muuten kyseinen ihminen jakaa ruokaa, pyyhkii pöytiä, pukee, riisuu, täyttää tiskikonetta. Koska ei ole kokemusta sairaalat yöstä, joutuu lovetentin uusimaan monta kertaa, koska ei osaa enää laskuja.Vrt sitten leikkausalihoitaja tai ensiapu tms oikea sairaalat yö. Mikä on huomattavasti vaativampaa. Heille soisin vaikka sen tonnin lisää
Tässäpä tämä ongelma. Nyt kun jo todettu ettei ole varaa nostaa palkkoja, lakkokin keskeytetty, nikn. yt aletaan tämä sorsiminen.. Kunhan minä saan, joka tekee tärkeintä työtä.
Ongelma ei ole edelleenkään palkka siellä teillä töissä vaan asenne muita kohtaan.
Mutta onhan täälläkin moni kirjoittanut, ettei pystyisi työskentelemään leikkurissa tai ensiavussa. Miksi sitten vaativammasta työstä ei saisi saada parempaa palkkaa. Jos ei osaa enää sh.n töitä, niin miksi maksaa siitä
Sairaanhoitajan työtehtävät ovat erittäin moninaisia, eikä todellakaan ole mitään rutiinia kaikissa paikoissa elämää ylläpitävien hoitojen toteutus. Toisaalta leikkuri ja tehohoitajat eivät osaa niitä töitä mitä esimerkiksi ortopedialla, nenä-ja kurkkutaudeilla, naistentaudeilla, neurologialla, lastentaudeilla, psykiatrialla jne tehdään. Jokainen erikoisala on täysin oma maailmansa, eikä näiden alojen välillä vapaasti hypitä ilman lisäkoulutusta ja/ tai pitkää perehdytystä juuri sen erikoisalan töihin. Yllättävän moni tuntuu mieltävän sairaanhoidon perushoidoksi. Se perushoito kuuluu kyllä tietyissä paikoissa osaksi myös sairaanhoitajan tehtäviä, mutta yleisemmin tästä vastaavat lähihoitajat. Se ettei sh automaattisesti osaa toimia esimerkiksi leikkaussalissa, ei siis tarkoita etteikö hän olisi erittäin pätevä omalla erikoisalallaan.
Sairaanhoitajalle on ammatillinen itsemurha mennä valmistumisen jälkeen johonkin ryhmäkotiin tms
Työharjoittelut ovat niin lyhyitä, että taidot unohtuu nopeaa
Itse en kyllä ihan allekirjoita tuota. Ammatillinen itsemurha voi olla jos pitäytyy vain samassa työssä vaikka se sitten olisi työtä päivystyksessä. Harva nyky sairaanhoitaja toki niin edes tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää luottako liikaa Tehyyn, ei työnantaja ole velvollinen irtisanouduttuanne ottamaan takaisin vanhoina työntekijöinä. Saatte alkaa alusta lomien kerryttämisen....No,Millariikka hoitaa oman palkkansa himaan ja räksyttää minkä ehtii!Siinä on oikea neuvottelija!
Ei ole velvollinen, mutta. Itä vaihtoehtoja työnantajalla käytännössä on? Ne samat hoitajat kun pakko saada takaisin, koska muualta ei nopealla aikataululla saada juuri heidän työnsä valmiiksi osaavia hoitajia. Hoitajat voivat siis asettaa ehtoja työhön palaamiselleen, ja työnanatajan on pakko hyväksyä ne, tai muuten hoitajat kieltäytyvät palaamasta.
Sitten suljetaan toimintoja. Yksinkertaista.
Sopii mulle, mutta voi olla että ihan kaikki ei ole samaa mieltä siitä että tehot ja leikkaussalit voidaan sulkea.
Mitä on bluffaus? MIKSI KUKAAN EI KERRO!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää luottako liikaa Tehyyn, ei työnantaja ole velvollinen irtisanouduttuanne ottamaan takaisin vanhoina työntekijöinä. Saatte alkaa alusta lomien kerryttämisen....No,Millariikka hoitaa oman palkkansa himaan ja räksyttää minkä ehtii!Siinä on oikea neuvottelija!
Ei ole velvollinen, mutta. Itä vaihtoehtoja työnantajalla käytännössä on? Ne samat hoitajat kun pakko saada takaisin, koska muualta ei nopealla aikataululla saada juuri heidän työnsä valmiiksi osaavia hoitajia. Hoitajat voivat siis asettaa ehtoja työhön palaamiselleen, ja työnanatajan on pakko hyväksyä ne, tai muuten hoitajat kieltäytyvät palaamasta.
Sitten suljetaan toimintoja. Yksinkertaista.
Sopii mulle, mutta voi olla että ihan kaikki ei ole samaa mieltä siitä että tehot ja leikkaussalit voidaan sulkea.
Pikkuhiljaa sille ehkä kannattaisi jotakin tehdä jos se ei ole ok.
VTTTTTTTTTTTTTTTTTTU KERT0KAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
PRKKKKKKKKKKKKKELEEEEEEEN AV HÜ0RAT MIKSI ETTE KERRO
SAAAAAAAAAAÅTÅTANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jake79 kirjoitti:
Monet ihmiset taitaa unohtaa että sairaanhoitajan koulutus on korkeakoulututkinto ja siitä pitäisi saada sen mukainen palkkakin. Vituttaa että samalla koulutuksella ihmiset saa 4000e palkkoja, reilua? Ei minusta.....
Sairaanhoitajaksi hakeutuu opiskelemaan sellainen aines, mitä ei muualle oteta eivätkä he muualle pääse. Ne kenellä on todella lukupäätä käydä kouluja, opiskelevat hyvät ammatit. Sairaanhoitajan suuri saavutus matemaattisissa taidoissa on laskea yksinkertainen lääkelasku oikein.
Sekotat nyt sairaanhoitajat lähihoitsuihin.
Sairaanhoitajat ovat opiskelleet paljon ja osaavat paljon.
Lähihoitsut ei niitä laskuja osaa ja niitten kouluihin pääsee kuka vaan.
Jätäpä se lähihoitajien kurnuttaminen vähemmälle, tässä tutkimus sairaanhoitajaopiskelijoiden matematiikan osaamisesta löhtötasotestin ja lääkelaskennan kokeista:
core.ac.uk/download/pdf/14916863.pdf
Grandell-Niemi (1997) tutki valmistuvien sairaanhoitajien lääkelaskentataitoja. Hän testasi 180:n opiskelijan taitoja yksikönmuunnoksissa, peruslaskutoimituksissa ja lääkelaskuissa. Tehtäviin vastanneista vain noin puolet selvisi laskutehtävistä hyvin. Mekaanisiin tehtäviin vastasi suurin osa opiskelijoista. Peruslaskutoimituksissa virheitä teki joka kolmas opiskelija. Yksikönmuunnostehtävät sujuivat opiskelijoilta parhaiten. Varsinaisiin lääkelaskuihin vastasi opiskelijoista keskimäärin vain kolme neljästä ja näistä viidesosalla laskun tulos oli virheellinen. Opiskelijoilla oli siis selkeitä puutteita niin aritmeettisissa kuin käsitteellisissäkin matemaattisissa taidoissa. Suomalaisten sairaanhoitajaopiskelijoiden puutteeksi on osoittautunut peruslasku- toimitusten osaaminen. Opiskelijat tekevät virheitä myös lääkeannoslaskuissa. Tämä johtunee osaksi juuri peruslaskutoimitusten heikosta hallinnasta. Yksikönmuunnos- tehtävät ovat suomalaisilta sujuneet hyvin. (Grandell-Niemi 1997, 2005) Lääkelaskennan kokeet läpäisi keskimäärin neljännes (25 %) opiskelijoista. Koulutustaustalla ei ilmennyt tilastollista riippuvuutta tehtävissä suoriutumiseen ja kokeiden läpipääsyyn. Sekä ammattikoulun käyneet että lukion suorittaneet menestyivät kokeissa siis tasapuolisesti. Tutkimukseni toi vastaukset etsittyihin kysymyksiin: opiskelijoiden matemaattiseen lähtötasoon ja lääkelaskennan kokeessa tapahtuneisiin virhetyyppeihin ja ratkaisutapoihin. Opiskelijoiden heikot lääkelaskentataidot johtuvat sekä osin puutteellisista matemaattisista taidoista että matematiikasta lääkelaskennan yhteydessä.
PERKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKELEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! KÉRT0KAAAÅAÅÅAÅÅAÅÅ!!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa hoitsut, mikä muuttuisi tuon palkankorotuksen myötä? Tekisittekö tuplasti tehokkaammin töitä? Olisitteko ystävällisempiä potilaille? Teidän työnne ei tuota mitään, ei yhtään mitään, teillä ei ole tehokkuusmittareita kuten teollisuudessa. Lääkärit tekevät hoitopäätökset ja linjaukset, te teette sen mitä lääkäri käskee.
Kysytkö tosissasi mikä muuttuisi?! No aika radikaalisti oma henkilökohtainen elämä ja mahdollisuudet vapaa-aikana. Lisäksi motivaatio kaikesta huolimatta pysyä alalla ehkä säilyisi.
Miten se sun henkilökohtainen elämä ja vapaa-aika muuttaa sitä tilannetta työpaikalla?
Ei mitenkään! Mutta se parempi vapaa-aika tekee siitä sen arvoista.
Mikään ei siis muuttuisimvuoden 2007 työtaistelusta, kun samat asiat olis silloinkin syynä ja nyt 15v myöhemmin edelleen samaat asiat syynä. Silloin 2007 sen huiman korotuksen piti poistaa samat ongelmat.
Tulee mieleen sanonta, kun toinen kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää
Ei pitänyt silloinkaan poistaa. Ainoastaan viedä lähemmäs palkkakuopan umpikuroutumista. Kuten nytkin. Eivät nämäkään korotukset ikuisiksi ajoiksi riitä.
Eikä muu julkinen ala saanut vastaavia korotuksia, joten hoitajat saisivat toistamiseen peräkkäin? Luuletko ihan oikeasti, että muu julkinen ala tulisi hyväksymä.n sen, että hoitajat saisivat tonnin lisää? Sairaanhoitaja tienaisi silloin perupalkallaan sen, mitä esimerkiksi opettaja vain ikälisillä. Luuletko, että oaj suostuisi tällaiseen?
Ja ennen kaikkea mitä se tulisi vaikuttamaan meillä yhteiskunnassa, kun yksi duunnariosasto nostetaan muiden yli toistamiseen julkisella.
Miksi hoitajia kiinnostaisi muiden palkkaneuvottelut? Jokainen hoitaa omansa itse. Sitäpaitsi ei pidä paikkaansa että opettajan palkka olisi huonompi kuin sairaanhoitajan. Ei ollut 2007, eikä ole edelleenkään. Ja tämä tieto pn fakta. Olen nimittäin itse sairaanhoitaja ja mieheni on opettaja.
Koska se raha tulee saman neuvottelupöydän samasta kirstusta. Luulisi vähän kiinnostavan, vai eikö hoitajia kiinnostaisi kun seuraavilla kiertoksilla muut vaatii yli hoitajien?
PASKAA VÍTTTTTUTUTUUTUTUTUTUUTUTUTU KEREETO00KAAAAAAAAÅAÅÅA!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
No sehän on ollut alusta asti selvää että koko homma on MET, Mitään Ei Tapahdu!
Ämmmät vain louskuttavat lämpimikseen ja kuvittelevat että kiukuttelemalla ja jalkaa polkemalla sitä rahaa tulee. EI TULE! Niille maksetaan nyt JO, niin hyvin kuin noinkin tuottamattomasta työstä pystyy maksamaan, koska se raha tulee oikean, tuottavan työn tekijöiden tuloksesta. Kukaan saaatana kerkeä niin paljoa tienata että sillä saisi näiden ulisijoiden vaatimukset kuitattua.
Jos ja kun, nämä kitisevät ämmmät haluaa lääkärin ja norjan palkkoja siivoojan työstä, niin pitää mennä sinne norjaan ja olla ulisematta!
Saaatana että on rasittavaa kuunnellä näiden iänikuista ulinaansa samasta asiasta. On kuin kuuntelisi rikkinäistä levyä.
BLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUFFFFFFFFFFFFFFFFFAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS!!!!!!!!!!! JEEEEEEE AMERIIKKKA JIPPIII WAHUUU BING BING BÄNG BÄNG SOIJA NËËKËRI
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo uhkasakko on valmistelussa. Eikös Aki luvannut uutta lakia. Ei auta oikeuksien poisto. Hoituu lakimuutoksilla. Haastemiehet saavat työtä ja ulosotto. Olen entinen ulosottomies nykyisin saan valtion eläkettä.
Se mahdollinen laki koskee suojatyötä. Oikeuksien poistamiselle ei voi mitään. Se olisi perustuslain ja ihmisoikeuslain vastaista eikä missään nimessä tule milloinkaan tapahtumaan että valtio voisi pakottaa itse määrämällään hinnalla henkilö tekemään työtä jonka ammatinharjoittamisoikeudesta henkilö itse vapaaehtoisesti on luopunut. Ketään ei siis voi pakottaa tiettyyn ammattiin. Sairaanhoitajilla toki on suojatyövelvoite, mutta jos hän luopuu oikeuksistaan, hän luopuu samalla myös velvollisuuksistaan. Käytännössä hän ei enää ole sairaanhoitaja.
Jep. Kuvittelevatko nämä ihmiset oikeasti että kerran hoitajaksi opiskellut voidaan PAKOTTAA JA RAAHATA väkisin loppuelämänsä tuohon työhön vaikka itse lopettaisi ja työskentelisi jo muualla? Haha :,D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanokaapa hoitsut, mikä muuttuisi tuon palkankorotuksen myötä? Tekisittekö tuplasti tehokkaammin töitä? Olisitteko ystävällisempiä potilaille? Teidän työnne ei tuota mitään, ei yhtään mitään, teillä ei ole tehokkuusmittareita kuten teollisuudessa. Lääkärit tekevät hoitopäätökset ja linjaukset, te teette sen mitä lääkäri käskee.
Kysytkö tosissasi mikä muuttuisi?! No aika radikaalisti oma henkilökohtainen elämä ja mahdollisuudet vapaa-aikana. Lisäksi motivaatio kaikesta huolimatta pysyä alalla ehkä säilyisi.
Miten se sun henkilökohtainen elämä ja vapaa-aika muuttaa sitä tilannetta työpaikalla?
Ei mitenkään! Mutta se parempi vapaa-aika tekee siitä sen arvoista.
Mikään ei siis muuttuisimvuoden 2007 työtaistelusta, kun samat asiat olis silloinkin syynä ja nyt 15v myöhemmin edelleen samaat asiat syynä. Silloin 2007 sen huiman korotuksen piti poistaa samat ongelmat.
Tulee mieleen sanonta, kun toinen kaivaa kuoppaa ja toinen täyttää
Ei pitänyt silloinkaan poistaa. Ainoastaan viedä lähemmäs palkkakuopan umpikuroutumista. Kuten nytkin. Eivät nämäkään korotukset ikuisiksi ajoiksi riitä.
Eikä muu julkinen ala saanut vastaavia korotuksia, joten hoitajat saisivat toistamiseen peräkkäin? Luuletko ihan oikeasti, että muu julkinen ala tulisi hyväksymä.n sen, että hoitajat saisivat tonnin lisää? Sairaanhoitaja tienaisi silloin perupalkallaan sen, mitä esimerkiksi opettaja vain ikälisillä. Luuletko, että oaj suostuisi tällaiseen?
Ja ennen kaikkea mitä se tulisi vaikuttamaan meillä yhteiskunnassa, kun yksi duunnariosasto nostetaan muiden yli toistamiseen julkisella.
Miksi hoitajia kiinnostaisi muiden palkkaneuvottelut? Jokainen hoitaa omansa itse. Sitäpaitsi ei pidä paikkaansa että opettajan palkka olisi huonompi kuin sairaanhoitajan. Ei ollut 2007, eikä ole edelleenkään. Ja tämä tieto pn fakta. Olen nimittäin itse sairaanhoitaja ja mieheni on opettaja.
Pyydä sitä opettajamiestäsi lukemaan ylläoleva. Ei siinä sanottu, että opettajan palkka olisi huonompi vaan tulisi olemaan selv-sti huonompi.
VTTTTTUUUUUUUU KERTO00KAAA MITTÄÄÄÄ ON BLUFFAUUUS KERTOKAAA SAÅAÅÅATANNNAAAAÅÅÅ HYPPÄÄN SILLALTÄ HIRRRTEEEEEEÉN JEEEEEEE
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo uhkasakko on valmistelussa. Eikös Aki luvannut uutta lakia. Ei auta oikeuksien poisto. Hoituu lakimuutoksilla. Haastemiehet saavat työtä ja ulosotto. Olen entinen ulosottomies nykyisin saan valtion eläkettä.
Se mahdollinen laki koskee suojatyötä. Oikeuksien poistamiselle ei voi mitään. Se olisi perustuslain ja ihmisoikeuslain vastaista eikä missään nimessä tule milloinkaan tapahtumaan että valtio voisi pakottaa itse määrämällään hinnalla henkilö tekemään työtä jonka ammatinharjoittamisoikeudesta henkilö itse vapaaehtoisesti on luopunut. Ketään ei siis voi pakottaa tiettyyn ammattiin. Sairaanhoitajilla toki on suojatyövelvoite, mutta jos hän luopuu oikeuksistaan, hän luopuu samalla myös velvollisuuksistaan. Käytännössä hän ei enää ole sairaanhoitaja.
Jep. Kuvittelevatko nämä ihmiset oikeasti että kerran hoitajaksi opiskellut voidaan PAKOTTAA JA RAAHATA väkisin loppuelämänsä tuohon työhön vaikka itse lopettaisi ja työskentelisi jo muualla? Haha :,D
Kuvitteleeko joku urpo, että puhutaan henkilöistä, jotka työskentelee muualla kuin niistä, jotka käyttää sitä lakkoaseena? Kuka sellista sairaanhoitajaa edes ottaisi taakakseen, joka on ollut jo muissa töissä ja unohtanut käytännöt..
JEEEEEEEEEE BLUFFAAAUUUS NEEEEEÉEEEEEEKERRIIII SOIJA!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kunta-alan tekijät tai poliisit ja pelastajat voivat ottaa tästä kiristämisestä esimerkkiä.
Vaka-alalla lapset jätetään hoidotta, kouluissa oppilaat opettamatta, poliisia tai pelastajia on turha odotella jne.
Kaikki vain joukolla irtisanoutumaan, jos rahaa ei tipu.
Kätevää!