Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
1081/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko iltapäivälehden toimittajanalku on saanut riittävästi kommentteja juttua varten?

Jatketaan vielä vähän niin huomenna on Iltalehdessä :)

M53

Vierailija
1082/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko iltapäivälehden toimittajanalku on saanut riittävästi kommentteja juttua varten?

Jatketaan vielä vähän niin huomenna on Iltalehdessä :)

M53

Lehdistö tekee vain työtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,ko akka sano jot se o moro ja näkemii.Mää sie ittää mie mään länteen.

Vierailija
1084/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulli käski panna toista naista, ja minä tottelin.

Vierailija
1085/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta, alkoholin käyttö, pettäminen. 18v katselin enkä uskaltanut lähteä. Sanoin kyllä joka pahoinpitelyn jälkeen että kai ymmärrät että rakastan sua koko aika vähemmän. Ei se ymmärtänyt. Sitten yhtenä päivänä vaan lähdin.

Vierailija
1086/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska Käärijä voitti umk finaalin.nyt jaetaan lusikoita

Vierailija
1087/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MaMa83 kirjoitti:

Väkivalta, alkoholin käyttö, pettäminen. 18v katselin enkä uskaltanut lähteä. Sanoin kyllä joka pahoinpitelyn jälkeen että kai ymmärrät että rakastan sua koko aika vähemmän. Ei se ymmärtänyt. Sitten yhtenä päivänä vaan lähdin.

Mulla ihan sama. Vuoden vielä kiusasi ja vainosi ennen kuin kuoli viinaan. Mikä helpotus! Oli kunnollinen ja työssäkäyvä ennen sekoamistaan.

Sattui sitten toinenkin mies elämääni tulemaan, ja sama homma alkoi. Väkivallan sain loppumaan. En enää jaksanut taistella, kun olen aika traumatisoitunut oman lapsuuteni ja menneisyyteni kanssa, oli useampi väkivaltainen isäpuoli ja surullinen elämä kaiken kaikkiaan. 

Lapsia en ole nykyiselle tehnyt, enkä tarvitse näin vanhemmaksi tultuani kuin taloudellista turvaa, jota tämä valehteleva nilkki minulle kuitenkin tarjoaa. Ekasta suhteesta ihan suht hyvin toimeentuleva tytär mulla on, ja hänellä kunnolliset opiskelevat lapset. Tässähän tämä menee, aikansa kutakin.

Vierailija
1088/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni jätti minut 20 yhteisen vuoden jälkeen, kun rakastui työkaveriinsa.

Tapasimme parikymppisinä, muutaman yhteisen vuoden jälkeen saimme 2 lasta. Muutimme ulkomaille jossa vietimme miehen työn takia 10 vuotta. Sitten taas Suomeen. Siitä pari-kolme vuotta kun mies rakastui työkaveriinsa. 

Meillä oli kivaa yhdessä ja nautimme yhteisistä reissuista, mm laskettelusta. Sosiaalinen elämämme oli melko vilkasta ja seksiä oli yllin kyllin. Meillä oli kummallakin myös omia harrastuksia.

Kun mies ilmoitti erosta, ehdotin pariterapiaan menemistä. Mies sanoi että voi hän lähteä mutta ei hän muuta mieltään. 

Olen tullut johtopäätökseen että hän ei koskaan oikeasti rakastanut minua. Ehkä piti, muttei rakastanut. 

Enkä tiedä mitä olisin voinut tehdä toisin. Hoidin kodin ja lapset, olin ihana aviovaimo. Se ei vain riittänyt.

Jälkikäteen sain tietää että hänellä oli myös ulkomaanvuosinamme suhde erääseen suomalaisen naiseen. Aina kun olin lasten kanssa Suomessa, mies oli tämän naisen kanssa. 

Vierailija
1089/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimppipierut

Vierailija
1090/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli ällöttävän oksettava sängyssä. Ja esitti vielä vaatimuksia ja arvosteli. Nousu karvat pystyyn kun tuli edes samaan huoneeseen.

Löysin ihanan miehen ja pääsin räkäklimpistä eroon.

Vierailija
1091/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto vessapaperirullan väärin telineeseen se pitää purkautua yläkautta!

Vierailija
1092/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä tulee aina yllätyksiä, vastoinkäymisiä, ja vaatii hirmuisen paljon paitsi rakkautta myös voimavaroja ja kommunikaatiotaitoja, kärsivällisyyttä ja sitkeyttä jotta parisuhde voisi kaikesta selvitä.

Meille tuli 1990- luvun lama. Juuri kun olimme valmistuneet ammatteihin, rakentaneet talon ja saaneet kaksi lasta. Mies ei saanut töitä, minä tienasin, korot nousi 18 prosenttiin, lasten pk- maksut tuplaantui, mies masentui, minä uuvuin... kaikki tämä. Kun lama alkoi hellittää, tie toistemme luo oli jo hukassa. Kumpikin etsi lohtua muualta. Näidenkin jälkeen yritettiin vielä jatkaa, mutta haavat oli liian syvät. Mies kausimasentui keväisin, minä uuvuin ja alkoholi alkoi maistua, lopulta miehellä alkoi mennä ns liian lujaa ja pian oli raiteille saatu talous retuperällä miehen manian vuoksi. Ja sitten oltiinkin jo sujuvassa pulkkamäessä, mies sai diagnoosin ja lääkityksen, minä laskut ja valvottavan miehen.

Mun oli pakko erota, pelastaakseni itseni ja lapseni. Onneksi mieskin ööysi jonkun, joka viitsii jaksaa häntä kannatella. Isäksi hänestä ei pitkään aikaan ollut, joten kasvatin lapset yksin eron jälkeen (murkkuja olivat tuolloin). Nyt kun muksut ovat aikuisia, yhteys isään on ihan ok, onneksi, eikä kumpikaan mitenkään syytä minua erosta, isän sairausvaiheet ovat heilläkin edelleen muistissa liiankin hyvin.

Kiinnostais kyllä tietää, että miten täänkin olis voinut tietää. En kadu liittoani enkä lapsiani. Koska totisesti rakastin.

Vierailija
1093/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää parisuhteessa yrittäkö muuttaa tai määräillä toisianne. Asukaa omissa asunnoissa, muttä lähekkäin, että voitte nähdä vaikka päivittäin.

Asuntoja vapautuu koko ajan maassamme,  myös perinteisistä halutuilta seuduilta ja hinnat laskevat. 

1094/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielähin kirjoitti:

Minäkin miellän sen niin, että yläkautta parempi. Miksiköhän ihmiset yleensä ajattelevat näin? Rationaalisestihan sillä ei ole mitään merkitystä.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1095/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin käyttö varmaan sen yli 80% syynä eroon. 

Vierailija
1096/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta naimisissa. Olin antanut perheelleni kaiken, treenannut itseni, ollut sivistynyt, pitänyt huolta seksistä. Sitten yhtenä päivänä vaimo sanoi ettei enää kiinnosta. Ei auttanut terapiat tai mitkään, kaikki revittiin kappaleiksi.

Minulla meni vuosi ja löysin uuden. Vaimolla ollut vaikeampaa ja katkeroitui vaikka kyse oli hänen omasta päätösestään. Syyttää minua kun en pikkulapsiaikana osannut tarpeeksi huomioida häntä. Surullista, rakastin häntä todella :(

Vierailija
1097/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Vain tyhmät miehet ajattelevat näin.

Ei tuota ajtella vaan tunnetaan.

Vierailija
1098/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Mikä tämä ihme asia mahtaa olla?

Miehet harmaantuvat, veltostuvat ja väsyvät, pitäisikö vaihtaa nuorempaan? 😅

Olen 60, hiljattain yökerhosta tarttui mukaan 25 vuotias neitokainen (ei rahalla). Näytän nelikymppiseltä, olen hoikka ja hyvässä kunnossa.  Kuinka moni 60v nainen saa mukaansa 25 vuotiaan miehen ravintolasta? 

Harva 6-kymppinen nainen edes haluaisi lapsiaan nuorempia miehiä yrittää. Puhumattakaan, että pyörittäisiin epätoivoisina jossain yökerhossa.

Harva?

Oletko yhtään tutustunut koko asiaan? On todella yleistä. Ei Madonna ole ainoa.

Vierailija
1099/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkahattutäti kirjoitti:

mielähin kirjoitti:

Minäkin miellän sen niin, että yläkautta parempi. Miksiköhän ihmiset yleensä ajattelevat näin? Rationaalisestihan sillä ei ole mitään merkitystä.

Sillä on se merkitys, että jos on kissa tai lapsi niin sen on helppo pyörittää  koko rulla lattialle jos se rulla avautuu yäläkautta.

Vierailija
1100/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta naimisissa. Olin antanut perheelleni kaiken, treenannut itseni, ollut sivistynyt, pitänyt huolta seksistä. Sitten yhtenä päivänä vaimo sanoi ettei enää kiinnosta. Ei auttanut terapiat tai mitkään, kaikki revittiin kappaleiksi.

Minulla meni vuosi ja löysin uuden. Vaimolla ollut vaikeampaa ja katkeroitui vaikka kyse oli hänen omasta päätösestään. Syyttää minua kun en pikkulapsiaikana osannut tarpeeksi huomioida häntä. Surullista, rakastin häntä todella :(

Aika karu tapaus. Ei parisuhde koskaan ole helppo, mutta neljänkympin jälkeen on tosi vaikea luoda uutta suhdetta kun molemmilla on niin paljon omaa painolastia.