Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
1061/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapainoinen suhde kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Mikä tämä ihme asia mahtaa olla?

Miehet harmaantuvat, veltostuvat ja väsyvät, pitäisikö vaihtaa nuorempaan? 😅

Olen 60, hiljattain yökerhosta tarttui mukaan 25 vuotias neitokainen (ei rahalla). Näytän nelikymppiseltä, olen hoikka ja hyvässä kunnossa.  Kuinka moni 60v nainen saa mukaansa 25 vuotiaan miehen ravintolasta? 

Vaikka kuinka moni saisi,mutta on sen verran järkevä,ettei huoli.

Teinitasoisia juttuja kuunnellessa siis

Vierailija
1062/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies joka itse oli todella ylipainoinen, suuttui kun minä (silloin mulla oli painoa 55kg) lihoin raskauden aikana enkä saanut painoa pois synnytyksen jälkeen kun sairastuin synnytyksenjälkeiseen masennukseen. Painoa tuli ylimääräistä noin 15 kiloa, mutta se oli liikaa miehelle. Minä hain avioeroa koska koin todella loukkaavana hänen käytöksensä ja jatkuvan v*ttuilun sekä naljailun. Minua satutti se miten hänestä joka ennen oli ihana ihminen, huomaavainen ja kiltti, yhtäkkiä kuoriutui raivoava sekopää joka vahti jokaista suupalaani kuin haukka ja joka patisti salille vaikka itse vain istui sohvalla, syöden.

Aivan kamalaa tuollainen. Itsellä kans ollut "painonvartija" eksä joka myös lihava (kuten minäkin tuolloin. tosin laihempi miestä, ja paljon) joka syystäkin eksä. Hän veteli esim veriohukaisia 20kpl ja raivosi mulle siitä kun söin 2 veriohukaista.. grillatessa esim en olisi saanut hänen mielestään syödä kuin yhden grillimakkaran kun hän itse veteli 10. tuollaisia tilanteita kun alkoi tapahtumaan niin minä nostin kytkintä!

Olin itse samanlaisessa tilanteessa, tosin omalla kohdallani oli kaksosraskaus jonka vuoksi painoa tuli enemmän + se että olin 2kk petipotilaana raskauden loppupuolella, niin tottakai paino nousi. Tuolloin 20 kiloa nousi paino, vaikken siltikään ollut kuin 75 kiloa (pituuteni 179cm). Miehelle joka ei itse ollut mikään kedon köykäisin mies, hänelle tuo oli kova paikka ja kun kuuntelin sitä valitusta synnytyksen jälkeen pari päivää, niin totesin että voin laihduttaa, jos hänkin nuo ylimääräiset kilonsa tiputtaa kanssani. Aluksi oli vastahankaan, mutta kuitenkin suostui ja yhdessä molemmat laihdutettiin.

Minut taas ex vaimo jätti kun vihdoin menin vuosia kestäneestä pahasta olosta (juuntaa juurensa lapsuudestani kun menetin oikeastaan koko perheeni tulipalossa) lääkäriin ja diagnoosi : vaikea masennus ja lihoin masennuslääkkeiden syömisen takia 25kg. 20 vuoden liitto ohi vain siksi että toinen muuttuu masennuksen takia ja siksi kun haluaa apua pahaan oloonsa ja siihen ettei edes töissä pystynyt käymään. Nyt töissä taas ollut pari vuotta ja kilotkin putoillut ja olo on ihana, vaikkakin katkera silti olen erosta kun miettii että olin vaimon tukena hänen syöpähoidoissa, omassa masennuksessaan enkä silloin välittänyt vaikka hän laihtui, lihoi, menetti hiuksensa ja vaikka toinen rinta leikattiin pois. Harmi ettei hän voinut olla vastavuoroisesti oman miehensä tukena.

Jotkut ei kestä toisen raitistumista tai ylipäätään roolien muuttumista tasa-arvoiseempaan suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpostiini laitettiin video jossa vaimoni harrastaa seksiä usean miehen kanssa. Kuvaajana oli sen ystävätär jonka mielestä en ollut vaimolleni riittävän hyvä.

Vierailija
1064/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ulkonäkö nyt ainoa asia voi olla minkä perusteella mies rakastaisi naista. Eihän naisten kannattaisi sitten alkaa suhteisiin alunperinkään jos pitkästä suhteesta haaveilee. Ulkonäkö katoaa kaikilta jossain vaiheessa.

Nainen kun saa miehen niin lopettaa huolehtimasta itsestään lihoo kuin pulla taikina

Mies lihoi, haisi ja käyttäytyi kuin sika. = 10 tykkäystä

Sinun viestisi taas sai alanuolia.

Eikä palstalla ole miesvihaa.

Vierailija
1065/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut, ja kyllä - omaa naiiviuttani ja tyhmyyttäni tai sanotaanko nuoruuden kokemattomuuttani ja vaaleanpunaisten poutapilvien uskossa menin naimisiin. Olin nuori ja elämää kokematon. Täysin keskenkasvuinen henkisesti.

Sitä kesti kolme vuotta.  Syntyi lapsi ja jouduin kasvamaan valtavasti henkisesti, mies sitten ei.

Hän eli edelleen oikuttelevan teinin elämää, mykkäkouluineen ja vastuun kantamattomuuksineen edelleen. Haaveili mallin urasta.  Lähetti kuviaan johonkin. Haki jopa alastonkuviaan  jonnekin mutta  kun niissä olisi pitänyt näkyä myös kasvot, ei sitten uskaltanutkaan kuviin tai videoon tai mikäs se nyt sitten olisi ollutkin koska siinä olisi ollut pakko näkyä myös kasvot.

Elämän olisi pitänyt olla huoletonta ja kivaa, työhön ei halunnut eikä ottamaan minkäänlaista vastuuta perheestä.  Hain eron ja hankin asunnon itselleni ja lapselle. Aloin elää aikuisen elämää, hän joutui paniikkiin ja viimeinen minkä hänestä tiedän on, että kuulin hänen liittyneen johonkin uskonlahkoon. Ehkä sieltä sitten saa jontain lohtua ja mieltä elämäänsä, mene tiedä. Lapseen ei ole koskaan pitänyt minkäänlaista yhteyttä eikä tietenkään maksanut elatusmaksuja. Vattomalta niitä ei ole saatu edes ulosmitattua.

Koska minulla oli ja on lapsi, olen valinnut elämän ilman parisuhdetta. En halua marssittaa lapseni elämään jonoa vaihtuvia "isänkorvikkeita". Meillä on suvussa lapsirakkaita miehiä kuten vanhin veljeni sekä serkkuni joika ovat erittäin läheisiä pojalleni. Myös oma isäni mutta ikävä kyllä hän on nyt pois elämästämme kuoleman kautta.

En näe parisuhdetta mitenkään elämäämme parantavana vaihtoehtona. Meillä on hyvä näin. Minulla on työ jossa tienaan riittävästi, en tarvitse kenenkään apua. Meillä on oma koti ja läheisiä ihmisiä ympärillamme. Hetkeäkään en ole katunut, en edes sitä että sen typeryyden tein että naimisiin menin koska sitä kautta sain lapseni elämääni.  Kaikki on hyvin nyt. Opetus oli kova mutta onneksi otin opikseni ja kasvoin huimasti ihmisenä.

Vierailija
1066/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

i

Vierailija kirjoitti:

Eihän ulkonäkö nyt ainoa asia voi olla minkä perusteella mies rakastaisi naista. Eihän naisten kannattaisi sitten alkaa suhteisiin alunperinkään jos pitkästä suhteesta haaveilee. Ulkonäkö katoaa kaikilta jossain vaiheessa.

Ei se ole ulkonäkö, vaan naisen lisääntymiskyky, jolla on merkitystä. Kun tulee yli 40 mittariin niin se laskee ja katoaa kokonaan, siitä on suora yhteys miesten kiinnostukseen.

Eihän miehet halua nykyään lapsia eikä varsinkaan miehet 40+

Vierailija
1067/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Naisella on jonkunlainen kouluttamisen tarve. Hän todella haluaa alkaa sen muutostyön papin aamenen jälkeen.

Oma vaimoni otti ohjat käsiinsä heti vihkimisen jälkeen.

Seurustelimme kihlausaika mukaan lukien 3 vuotta.

Tapasin hänet 16v. Nyt oltu aviossa 57v.kaiken kaikkisan 60v.

Elämä.ei ole ollut tylsää hänen kanssaan.

Joskus miettinyt ottaisinko uusinnan vielä. Hän on ollut hyvä puoliso.

Liitto perustuu molemmin puoliseen kunnioitukseen.

Vierailija
1068/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan sitten, mies lähti toisen naisen mukaan, jätti pienet lapsensa, katselin sitä touhua puolisen vuotta,

kunnes laitoin eron vireille, siinä sattui ennen eroa kaikenlaista muutakin. 

Hän unohti eron myötä omat lapsensa, joihin ei pitänyt vuosien saatossa mitään yhteyttä.

Toivoin aina, että joskus voisi puhua hänelle, kuinka vaikeaa minulla eron aikaan oli,

mutta  kun mitään yhteyttä ei ollut, en ole sanonut hänelle, enkä enää haluakaan häiritä häntä.

Itsehän hän tiensä valitsi, hän on jo ikämies, enkä enää haluaisi tavatakaan häntä.

Vierailija
1069/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20.v naimisissa kaatui miehen laiskuuteen 10.v pitkäaikaistyöttömänä, ei viitsinyt opiskella uutta ammattia, ei halunnut edes hakea töitä.  Yi 50.v äijä ei edes minkäänlaista ammattitutkintoa sai työmarkkinatukea mikä on n. 800 - verot 20% Minä elätin perheen yksin 6 hlö miettikää itse miksi ero tuli?

Vierailija
1070/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen kun saa miehen niin lopettaa huolehtimasta itsestään lihoo kuin pulla taikina

Ymmärräthän että ensimmäisessä lauseessa joku kertoi omasta miehestään. Se on jonkin asian toteamista.

Toisessa yleistettiin kaikki naiset, kuinka he lopettavat huolehtimasta itsestään ja lihovat kuin pullataikina suhteessa. Jos joku kertoisi että oma vaimo on tehnyt noin, se olisi asian toteamista mutta yleistäminen on naisvihaa.

Hullua, että näin itsestäänselviä asioita pitää palstalla opettaa.

Vierailija
1071/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 vuotta täytettyäni panetus pikkuhiljaa väheni. Ja seksin vuoksi olin vaimoani sietänyt siihen asti, joten sen jälkeen ei ollut enää mitään syytä pysyä yhdessä.

Vaimosi onni, että erositte.

Vierailija
1072/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva yleistys

Vierailija
1073/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-vaimoni sairastui kaksisuuntaiseen ja yritin tukea ja pyysin hakeutumaan terapiaan (jonka olisin mielelläni maksanut parempituloisena). Mutta hän ei halunnut terapiaan vaan väitti minun olevan "hullu" vaikka hänet oli diagnosoinut useampi lääkäri. Elämästä tuli yhtä helvettiä ja oli ihan pakko erota. Yhteisestä lapsesta olen kiitollinen. Ja olihan niitä hyviä vuosia suhteen alussa.

Vierailija
1074/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo alkoi elää nuoruutta 4 lapsen jälkeen. Alastonkuvia, miehiä ja pettämistä.

Vierailija
1075/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän että ensimmäisessä lauseessa joku kertoi omasta miehestään. Se on jonkin asian toteamista.

Toisessa yleistettiin kaikki naiset, kuinka he lopettavat huolehtimasta itsestään ja lihovat kuin pullataikina suhteessa. Jos joku kertoisi että oma vaimo on tehnyt noin, se olisi asian toteamista mutta yleistäminen on naisvihaa.

Hullua, että näin itsestäänselviä asioita pitää palstalla opettaa.

Missään ei lukenut "kaikki naiset"

Vierailija
1076/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo alkoi elää nuoruutta 4 lapsen jälkeen. Alastonkuvia, miehiä ja pettämistä.

Tätähän se yleensä on

Vierailija
1077/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään ulkonäkö joka katoaa vaan kun naisen hormonitoiminta alkaa muuttua naiset muuttuvat haluttomammiksi ja psyyke muuttuu, naisista voi tulla kärttyisempiä. Näitä muutoksia on vaikea nuorena/etukäteen kuvitella ja varmasti muutos on hyvin yksilökohtainenkin. Käyn tätä vaihetta itse juuri läpi ja hommasta kyllä selviää kun tajuaa itse mistä on kyse ja juttelemalla miehen kanssa.

Vierailija
1078/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko iltapäivälehden toimittajanalku on saanut riittävästi kommentteja juttua varten?

Vierailija
1079/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänkyhommat ei enää onnistunut, kehonrakennus oli tärkeämpää kuin vaimo.

Vierailija
1080/1765 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme virhettä jonka ihmiset tekevät elämässään: 1) parisuhde 2) lapset 3) lemmikkieläimet.

Turha provosoitua tästä kommentistani jonka on tavallaan tarkoitus olla sarkastinen ja olen itse läpikäynyt nuo kaikki. Jos mietitte asiaa muulta kuin konservatiiviselta kannalta perheestä, omakotitalosta ja siitä tyhmästä koirasta, niin ymmärrätte mitä tarkoitan. Ja kovasti onnea heille joilla toi kolmen suora on toteutunut ongelmitta.

Itse olen joskus miettinyt ihan muuttavani yksin mökille ja soittavani siellä kitaraa sekä saunovani joka päivä. Koiran voisin ottaa mukaan :) Siitä kun niin tykkään yllämainitusta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä