Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi teille tuli avioero?

Vierailija
06.05.2022 |

Tavoitteeni on pitkä, jopa elinikäinen liitto toisen ihmisen kanssa. Haluan tutustua niihin mahdollisiin sudenkuoppiin ja ongelmiin mihin liitto voi kaatua jos on kaatuakseen. On varmasti paljon syitä joille ei mitään voi, mutta uskon että on myös sellaisia joita voi ehkäistä etukäteen. Ajatteletko itse, että olisit voinut tehdä jotain eron estääksesi jos olisit ryhtynyt toimenpiteisiin tarpeeksi aikaisin vai oliko ero väistämätön? Kerro myös minkä ikäisenä erosit ja kuinka pitkän liiton jälkeen. Kiitos vastauksista :)

Kommentit (1765)

Vierailija
721/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan enää jaksanut pitää kulissia yllä ja valehdella itselleen. Naimisiin mentiin "koska niin on tapana", väärän henkilön kanssa, ei rakkaudesta.

Vierailija
722/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riitti kirjoitti:

Menin naimisiin miehen kehossa olevan lapsen kanssa.

Anteeksi, mutta tämä lause purskautti aamukahvit suustani :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta mitä mielipiteitä: kumppanillani pitkiä tuijotuksia (enemmän kuin viisi sekuntia kesto), hymyilevin silmin, tervehtii silloin tällöin kaupanmyyjä nuoria nättejä naisia. Tervehditäänkö yleensä noin jotain random-kaupantyöntekijöitä? Mua hän ei tuollaisella katseella ole vuosiin katsellut. En ole ylipainoinen, ihan normaalinnäköinen olen, kumppanin kanssa samaa ikäluokkaa.

Mentiin juhliin, meikkasin ja laitoin mekon. Ajettiin juhliin ja mies jäi tuijottamaan lenkkeilijää 😒 olin minäkin nuori ja nätti, itse ahdistunut ja suorastaan ruma. Törkeää. Tuijotti myös esim. vanhaa naista kokoajan kun oltiin perheen kanssa syömässä. Aina sai hävetä. Suuttui ja haukkui hulluksi kun mainitsin.

Samantapaista meneillään täällä. Kumppani ei myönnä noita tuijotuksia, suuttuu kun mainitsen asiasta, minähän se vainoharhainen olen - joopa joo. Näen omin silmin katseensa.

Erositko?

Tämä! Mies on niin tyhmän näköinen ja antaa imbesillin kuvan itsestään! Nykyään en enää liiku juuri missään miehen kanssa, on kuin joku teinijonne aurinkolasiensa takaa kyylää ym. Niin naurettavaa ja lapsellista.

Niinpä. Mun mies törmäsi kuin elokuvissa lyhtypylvääseen töllätessään jonku muijan takapuolta! Oikeesti, en tiennyt nauranko vai itkenkö, loukkas nenänsä ja vuosi verta, sotki vaatteensa. Loppupäivän oli nolona, mutta sama meno jatkuu. On niin tyhmä, kuin kastemato siinä kastematojen sokkelotestissä, jossa mato erehtyy lähes 100 kertaa, että löytää tiensä ulos sokkelosta!

Minun mieheni aloitti tämän tölläämisen joku vuosi sitten. Ensin en ollut varma, mutta kyllä sen muuttuneen käytöksen sitten huomasi selvästi. Asiasta puhuttiin, ja se miehen puolelta kiellettiin. Viimeisen kerran sanoin hänelle että nyt en enää jaksa tuota tuijottamista,  myönsit tai et. Mies pyysi anteeksi. Sen jälkeen ei olle seksiä harrastettu. Mies yrittää kyllä aina välillä, ja vihdoin sanoinkin hänelle että en halua enää häntä kun hän haluaa muitakin kuin minua, ja on tehnyt sen minulle tiettäväksi.

Ero on tulossa, kunhan jompi kumpi sen laittaa vireille. Komea mies töissä on alkanut kiinnostaa, ja olemme käyneet työlounaalla jo usein. En odota mitään sen kummempaa, mutta onpa mukava saada jakamatonta huomiota, ja että toinen kunnioittaa lounaskumppaniaankin olemalla töllöttelemättä muita ihmisiä samalla.

Ensinnäkään ei ole mitään pahaa katsoa jotain toista, niin tekevät naiset kuin miehetkin. Saa komeaa / kaunista ihmistä katsoa, kehuakin. Se ei ole himoa, eikä pettämistä. Sen sijaan, sinä suunnittelet jo mielessäsi pettämistä ihan käytännössä. Enää ei mene kuin yksi askel ja petät miestäsi. Haluatko todella olla yksi niistä pettävistä perheenrikkojista? Jos on pakko erota, niin ota ero ensin. Älä riko toista ihmistä pettämällä. Pettäminen rikkoo kaiken.

Mieshän tuossa on rikkonut. Nyt vain tulee seurauksia, mikä on täysin oikein. Jos mies on alkanut jo töllöttelemään tuolla intensiteetillä muita, niin enää ei mene kuin yksi askel vaimon pettämiseen. Mie on rikkonut kaiken, hän voisi itse laittaa eron vireille.

Vierailija
724/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 20 vuotta, 25-vuotiaasta 45-vuotiaaksi. Naimisissa siitä 17 vuotta.

Miehen rakkaus vain loppui. Ei ihmeempiä riitoja, ei edes alkoholin käyttöä ikinä (molemmat absolutisteja).

Missä vaiheessa loppui?

Vierailija
725/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin naimisiin 20-vuotiaana ja hain eroa 23-vuotiaana. Minun rakkauteni ei jaksanut kärsiä, uskoa ja peittää kaikkea. Mies rais-kasi, yritti juottaa känniin ja parittaa, haukkui ja pilkkasi, lukitsi kotiin, pakotti nukkumaan lattialla, käytti huumeita jne. Ulospäin näytteli täydellistä, rakastavaa kumppania ja erinomaista seuramiestä. Siihen minäkin, tyhmä maalaistyttö alussa harhauduin.

10 vuotta myöhemmin olin saanut itsetuntoni raavittua kasaan ja menin naimisiin toisen miehen kanssa. Tämä on enemmänkin järkiliitto ilman hellyydenosoituksia. Olemme elämänkumppanit, joilla on yhdessä rakennettu talo, lapsi ja koira. Tarkoitus on vanheta yhdessä. Kumpikin antaa toisensa olla sellainen kuin on. Emme vaadi toisiltamme liikoja vaan elämme kaikessa ystävyydessä elämää eteenpäin, matkustelemme joskus, käymme leffassa, kuljettelemme lasta harrastuksiin.

Kun nyt oikein ajattelen, taidan olla melkoisen rikkinäinen.

Vierailija
726/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko vaihtoi minut tasan puolet nuorempaan.

Totesi lähtiessään, ettei ollut koskaan rakastanut minua ja seksikin oli ollut silkkaa piinaa.

Olimme naimisissa 20 vuotta, luojan kiitos ei lapsia.

Ei koskaan enää.

Täällä sama. Lähtiessään ilmoitti että olen kulahtanut vanha h...a, on saanut hävetä meidän kotia ja mun ulkonäköä vuosia ja oli kuulemma ollut liittomme ajan vähällä oksentaa kun joutuu aamulla heräämään vieressäni. 24 v avoliitossa, 2 yhteistä lasta.

Hyi kamala miten julmia ihmiset ovat toisilleen.

Vierailija
727/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta oltiin aviossa / loppui siihen kun puoliso käytti huumeita ja kerran sekaisin ollessaan hakkasi minut.

Vierailija
728/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet avioliitot on huijaus liittoja oleskeluvasta tai rahasta. Toiset taas ajattelee asunto vuokrat puoliksi taloudellisesti vaikka ei huijaa ja moni menee lasten takia että lapset saa aseman sitten erotaan.Moni lesbopari on tehnyt testamentit lapsilleen.Yksi nainen kertoi tehneensä 4 lasta ettei miehen kannata erota ja maksaa elatusmaksuja vaan maksaa siinä missä on.Ukko juoksee vieraissa mutta akka haluaa ukon ja asunnon.

Vierailija
729/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oleskelu lupa gigolot vie kuulkaa rahat tavarat ja terveyden ottaa pankkikortit tyhjää tilit siirtää rahat ulkomaille kreivi Lindgren oli sieltä.Niitä samoja on Euroopassa että naiset viedään kerjäämään rahat ostetaan autoja.Tai pakotetaan naiset ottamaan velkaa antamaan rahat heille.Tai maksamaan auto heille.Siirtåmään rahaa heidän tileille toki myös naiset tätä huijausta tekee. Thaimaan tilit pullottaa miesten rahoja.Asunnot on miesten maksamia omistaja thai.Miehet huijataan maksamaan heille skootterit ja autot.On myös tapahtunut että thai miehen lapsi on miehen nimiin pakotettu ottamaan tarkoittaa elatusta sille.Kuulkas huijaukset on yleisiä älkää hävetkö jos jouduitte huijattavaksi.On tilejä tyhjennetty ja uhreja huumattu huumeilla tajuttomiksi.On jopa varastettu identiteettejä.

Vierailija
730/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muuttaa yhteen pitää tehdä sopimus että vuokra vastike puoliksi sähkö vesi muuten jompi kumpi huijaa jompaa kumpaa näin suomeksi sanottuna.

Vierailija
731/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, akka ko ei sanonu pahast hää sano jot hyväst.Mää sie ittää mie mään läntee.

Vierailija
732/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Tosin naiset hakevat miehiä enemmän avioeroja

Vierailija
733/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiriippuvainen mies siis. Kauanko teidän liittonne  kesti ?

Vierailija
734/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akka lihos

Onko sulla tukka ja kaikki hampaat tallella? Onko varma, ettet ole itsekin lihonut tai löysistynyt yhtään? Panohommatkin sujuu nuoruuden malliin etkä ole hairahtunut sivupoluille?

Noh, lihominen ei ole mikään asia, joka väkisin vanhentuessa tapahtuu.

Vierailija
735/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uiuy kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä 20 vuotta, 25-vuotiaasta 45-vuotiaaksi. Naimisissa siitä 17 vuotta.

Miehen rakkaus vain loppui. Ei ihmeempiä riitoja, ei edes alkoholin käyttöä ikinä (molemmat absolutisteja).

Missä vaiheessa loppui?

Todennäköisesti siinä vaiheessa kun nainen lopetti suhteeseen panostamisen ja alkoin vain vaatimaan itselleen asioita

Vierailija
736/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voinhan sen sanoakin: koska rakastui naiseen.

Olemme olleet yhdessä nyt yhdeksän vuotta, ja suunnittelemme häitä nyt kun koronakin alkaa helpottaa.

Voimme juhlia kunnolla.

Koko ensimmäinen avioliittoni oli moka. Itse asiassa en  rakastunut enkä rakastanut sitä miestä, mutta ihan kiva kaverina oli.  Asia vain johti toiseen ja jotenkin sitten vaan "ajauduttiin" siihen. Ja virhehän se oli ja iso.

Ihan nuoresta asti olen jollain tasolla tiennyt että tykkään naisista, en miehistä.  Annoin yleisen mielipiteen viedä ja määrätä vaikka tunsin ettei ole oikein eikä hyvä olla. Nyt on, ja olen onnellinen.

Vierailija
737/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheen, mutta mitä mielipiteitä: kumppanillani pitkiä tuijotuksia (enemmän kuin viisi sekuntia kesto), hymyilevin silmin, tervehtii silloin tällöin kaupanmyyjä nuoria nättejä naisia. Tervehditäänkö yleensä noin jotain random-kaupantyöntekijöitä? Mua hän ei tuollaisella katseella ole vuosiin katsellut. En ole ylipainoinen, ihan normaalinnäköinen olen, kumppanin kanssa samaa ikäluokkaa.

Mentiin juhliin, meikkasin ja laitoin mekon. Ajettiin juhliin ja mies jäi tuijottamaan lenkkeilijää 😒 olin minäkin nuori ja nätti, itse ahdistunut ja suorastaan ruma. Törkeää. Tuijotti myös esim. vanhaa naista kokoajan kun oltiin perheen kanssa syömässä. Aina sai hävetä. Suuttui ja haukkui hulluksi kun mainitsin.

Samantapaista meneillään täällä. Kumppani ei myönnä noita tuijotuksia, suuttuu kun mainitsen asiasta, minähän se vainoharhainen olen - joopa joo. Näen omin silmin katseensa.

Erositko?

Tämä! Mies on niin tyhmän näköinen ja antaa imbesillin kuvan itsestään! Nykyään en enää liiku juuri missään miehen kanssa, on kuin joku teinijonne aurinkolasiensa takaa kyylää ym. Niin naurettavaa ja lapsellista.

Niinpä. Mun mies törmäsi kuin elokuvissa lyhtypylvääseen töllätessään jonku muijan takapuolta! Oikeesti, en tiennyt nauranko vai itkenkö, loukkas nenänsä ja vuosi verta, sotki vaatteensa. Loppupäivän oli nolona, mutta sama meno jatkuu. On niin tyhmä, kuin kastemato siinä kastematojen sokkelotestissä, jossa mato erehtyy lähes 100 kertaa, että löytää tiensä ulos sokkelosta!

Minun mieheni aloitti tämän tölläämisen joku vuosi sitten. Ensin en ollut varma, mutta kyllä sen muuttuneen käytöksen sitten huomasi selvästi. Asiasta puhuttiin, ja se miehen puolelta kiellettiin. Viimeisen kerran sanoin hänelle että nyt en enää jaksa tuota tuijottamista,  myönsit tai et. Mies pyysi anteeksi. Sen jälkeen ei olle seksiä harrastettu. Mies yrittää kyllä aina välillä, ja vihdoin sanoinkin hänelle että en halua enää häntä kun hän haluaa muitakin kuin minua, ja on tehnyt sen minulle tiettäväksi.

Ero on tulossa, kunhan jompi kumpi sen laittaa vireille. Komea mies töissä on alkanut kiinnostaa, ja olemme käyneet työlounaalla jo usein. En odota mitään sen kummempaa, mutta onpa mukava saada jakamatonta huomiota, ja että toinen kunnioittaa lounaskumppaniaankin olemalla töllöttelemättä muita ihmisiä samalla.

Kannattaa olla biseksuaali niin voi ihastella kauniita naisia miehen kanssa yhdessä. Ei tietenkään töllötetä niinku juntit, se on huonoa käytöstä.

Vierailija
738/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kakkosta...

Vierailija
739/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iässä tulee avioeropiikki, kun naiset menettävät sen minkä vuoksi miehet heistä kiinnostuvat.

Ja miehet eivät menetä?😁 Kuka edes haluaa keski-ikäistä roikkupallia🤮

Vierailija
740/1765 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroista 70% hakee vaimo eli ei todellakaan selitä, jos sellainen on. Vai tarkoitatko sitä, että 40+ nainen on liian viriili saman ikäiselle miehelle ja siksi haluaa mies paeta? Eiköhän ne eroa hakevat miehet ole niitä pettäjiä, joilla on uusi katsottuna. Muutoin mies ei uskalla erota.