Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Muita, jotka lukivat Lucky Lukea ja Asterixia lapsena?

Vierailija
06.05.2022 |

Lucky Luke oli lemppari. N

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, kyllÀ luettiin ja myös TinttiÀ.

Olin joskus kakruna kuumeessa pitkÀÀn ja luin peiton alla Asterixia ja söin lusikalla hunajaa purkista suoraan.

VielÀ aikuisiÀllÀ kun maistoin sellaista kovaa hunajaa tuli se Axterix sarjakuva mieleen. Erikoisia mielenyhtymiÀ.

Samasta syystÀ Asterix Korsikassa = pullakahvit.

Vierailija
82/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€ti aina osti jokaisen Asterixin kun se ilmestyi, oli kiva kylĂ€illĂ€ siellĂ€. ItsellĂ€kin on aika monta niitĂ€. Lucky Lukeja myös olen tykĂ€nnyt molemmista. Jossain vaiheessa luin paljon Francisco Ibåñezin Älli ja TĂ€lli sarjakuvia, todella hauskoja, hĂ€neltĂ€ on myös Timo Tiikeri joka oli hyvĂ€ myös mutta ei Ällin ja TĂ€llin vertainen. Inhosin aikoinaan jos puhuin ÄllistĂ€ ja TĂ€llistĂ€ niin vanhempi polvi aina sanoi ÄllitĂ€lli joka oli kai joku tv-komedia liitukaudella.

Sarjakuva ilmestyi myös nimellÀ Tipsu ja Tapsu.

ÄllitĂ€llissĂ€ esiintyi Leo LastumĂ€ki ja Heikki Kinnunen.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

lukki luke <3

Vierailija
84/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Itse olen lukenut lÀhinnÀ akkareita, jonkun Lucky Luken, Asterixin ja Tenavia isÀn hyllystÀ/lainaamana.

Mutta oma eskarilaiseni on tykÀstynyt miehen vanhoihin Asterixeihin, ja niitÀ ÀÀneen lukiessa olen itsekin pÀÀssyt sisÀÀn gallialaisten maailmaan. Ihan viihdyttÀviÀ, joskin turkasen pitkiÀ iltasaduiksi, varsinkin kun puhekuplamuotoiset tarinat on ÀÀneen luettuna vÀhÀn vaivalloisia.

Vierailija
85/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Tulihan noita luettua kuten kaikkea muutakin. Luen edelleen toisinaan.

Valerian oli oma suosikki.

Vierailija
86/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀmÀ on vÀhÀn ohis mutta muistan joskus ihan kasarin alussa kirjastossa lukeneeni jotain scifi-kirjoja jotka olivat kuvitettuja mutta eivÀt varsinaisia sarjakuvia. Sarjakuva-albumin kokoisia, ehkÀ vÀhÀn paksumpia. Ei mitÀÀn mielikuvaa mitÀ ne olivat. Oli hienosti kuvitettu ja yksi kuva jÀi silloin kersana mieleen erityisesti, oli semmoinen kyykyssÀ istuva siniturkkinen otus jÀrsimÀssÀ ihmisen kÀsivartta. Asterixeja on jonkinlainen kokoelma, olen ajatellut ettÀ pitÀisi ostaa lisÀÀ, on useita mitÀ en ole koskaan lukenut.

Vierailija
87/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Luin kaikkia: TInttiĂ€, Asterixia ja Lucly Lukea sekĂ€ vaikkapa Agentti X9:ÀÀ ja Mustanaamiota.  Myöhemmin Jeff Hawkea ja Corto Maltesea.  Sarjaria.

Vierailija
88/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan sarjakuvan nimeĂ€, jossa pÀÀosissa oli kaksi nuorta, tyttö ja poika? Yksi hahmoista oli nimeltÀÀn Koikkalainen ja porukassa oli myös valkoiseen haalariin pukeutunut roteva mies, muistaakseni Jeremias nimeltÀÀn? 

Vierailija
89/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikö kukaan lukenut Spiderman:a?

Mulla oli yksi Spiderman -sarjakuva jota tuli kulutettua. SiinÀ yksi tarinoista oli, jossa Venom tappoi Spidermanin. SÀvÀyttÀvÀ sarjakuva oli.

Vierailija
90/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaako kukaan sarjakuvan nimeĂ€, jossa pÀÀosissa oli kaksi nuorta, tyttö ja poika? Yksi hahmoista oli nimeltÀÀn Koikkalainen ja porukassa oli myös valkoiseen haalariin pukeutunut roteva mies, muistaakseni Jeremias nimeltÀÀn? 

Ei ollut mulle tuttu, mutta googlettamalla löytyi: Anu & Antti.

Vierailija
91/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin tietenkin, eikös kaikki? Ja lisĂ€ksi TinttiĂ€, Ahmed Ahnetta ja muitakin, Marsupilami jo mainittiinkin. Ahmed Ahne oli paras, siinĂ€ oli eniten mielikuvitusta, jotkut jutut meni jo aika psykedeelisiksi. 

70-luvulla ilmestyi Non stop -niminen lehti, jossa oli jatkosarjoina monia eurooppalaisia sarjakuvia. Kirjastossa niitÀ luin, mutta juonen seuraaminen oli tosi haastavaa, kun ei aina saanut kaikki lehtiÀ luettavakseen. Muistan ainakin sellaisia sarjoja kuin Filemon, Piko ja Fantasio (smurffit on nÀiden spin off), Natasha, Yoko Tsuno, Modesty Blaise, Valerian, ja Corto Maltese.

Ja sitten oli tietenkin Tex Willer, Pecos Bill, Tarzan, Mustanaamio, Tarzanin poika, Taika-Jim... Olen tainnut lukea aika paljon sarjakuvia! Ja toki paljon muutakin.

Tossa on niin paljon asiavirheitĂ€ ettei jaksa edes ruveta korjaamaan👎

Vierailija
92/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Eikös joitain TinttejÀ joutunut sensuuriin?

Taisi olla tuo Tintti Afrikassa ainaskin.

Ainaskaan Tintti Neuvostojen maassa ei ole tehty animaatioksi ja sen, kun olin lukenut niin aika rajuhan se oli 😂

En edes muista nÀhneeni animaationa Tintti Amerikassa -sarjakuvaa.

VÀhÀn mietityttÀÀ, ettÀ ovatko nÀmÀ kielletyillÀ listoilla? Onko noita sarjakuvia vielÀ luettavaksi saatavilla?

Koulun kirjastossa tuli kÀytyÀ lainaamassa ja lukemassa niitÀ kirjoja ja Marsupilameita kanssa.

Jos vielÀ lasten kirjoistakin voi puhua niin Goosebumpseja tuli myös paljon luettua. Olivat nuorille suunnattuja kauhukertomuksia. Mun mielikuvitus oli niin huipussaan, ettÀ jotkut Goosebumps kirjat tuntuivat tosi pelottavilta silloin.

Vierailija
93/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rantanplan oli omituista. 

Rantanplan on ihan huippu, suosikkin7.

Parodia Rin Tin Tin koirasta, joka oli ÀlykÀs koira.

Vierailija
94/164 |
06.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TĂ€stĂ€ ketjusta tuli mieleen jokin sarjakuva, jossa oli kaksi poikaa jotka olivat muistaakseni tumpeloita. Äitini oli joskus lapsuudessani esitellyt sen sarjakuvan, mutta nimeĂ€ en muista.

Sarjakuvan ilme muistutti vÀhÀn TinttiÀ.

Vierailija
95/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös joitain TinttejÀ joutunut sensuuriin?

Taisi olla tuo Tintti Afrikassa ainaskin.

Ainaskaan Tintti Neuvostojen maassa ei ole tehty animaatioksi ja sen, kun olin lukenut niin aika rajuhan se oli 😂

En edes muista nÀhneeni animaationa Tintti Amerikassa -sarjakuvaa.

VÀhÀn mietityttÀÀ, ettÀ ovatko nÀmÀ kielletyillÀ listoilla? Onko noita sarjakuvia vielÀ luettavaksi saatavilla?

Koulun kirjastossa tuli kÀytyÀ lainaamassa ja lukemassa niitÀ kirjoja ja Marsupilameita kanssa.

Jos vielÀ lasten kirjoistakin voi puhua niin Goosebumpseja tuli myös paljon luettua. Olivat nuorille suunnattuja kauhukertomuksia. Mun mielikuvitus oli niin huipussaan, ettÀ jotkut Goosebumps kirjat tuntuivat tosi pelottavilta silloin.

Tintti on kyllĂ€ huikea tuon aikajĂ€nteensĂ€ suhteen :o   Tapahtumat siirtyy 20-luvulta 70-luvulle asti ja kĂ€sittelee niin Neuvostoliiton synnyn, siirtomaa-ajan iltaruskon (Kongo), kieltolain aikaisen Amerikan, toisen maailmansodan alkusysĂ€ykset (Sininen Lootus), avaruusmatkailun alkutaipaleen, modernin ajan sekĂ€ massaturismin alun (Lento 714) jne.    

Paljon ehti tapahtua maailmassa tuon sarjakuvasarjan aikana ja upeasti nÀkyy sen sivuilla!!

Vierailija
96/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinÀ luin molempia. Ranskalaiset sarjakuvat ovat parhaita. Ahmed Ahne oli myös hyvÀ.

Luin myös edelleen Asterixia, Lucky Lukea, Ahmed Ahnetta ja TinttiÀ. Tintti tosin on belgialainen.

Vierailija
97/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€stĂ€ ketjusta tuli mieleen jokin sarjakuva, jossa oli kaksi poikaa jotka olivat muistaakseni tumpeloita. Äitini oli joskus lapsuudessani esitellyt sen sarjakuvan, mutta nimeĂ€ en muista.

Minullekin tuli tÀstÀjoku haalea mielikuva, muttei enempÀÀ. Eikö tÀtÀ mainittu ketjussa aiemmin?

Vierailija
98/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin tuli tÀstÀjoku haalea mielikuva, muttei enempÀÀ. Eikö tÀtÀ mainittu ketjussa aiemmin?

Veikko, Tette ja jykke

Vierailija
99/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikko, Tette ja jykke

Ja jatkoa Hergen varhaisemmat Quick ja Flupke

Vierailija
100/164 |
07.05.2022 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Strumffit oli vÀlillÀ Muffe nimellÀkin, ainakin pari albumia.

Ruutu ja sen seuraaja NonStop oli ihan ylivoimaisia lehtiÀ, ehkÀ jopa parasta mitÀ suomessa on ikinÀ julkaistu.

EntÀ vain reilun vuoden ilmestynyt Zoom?

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kuusi viisi kaksi