Muita, jotka lukivat Lucky Lukea ja Asterixia lapsena?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Täti aina osti jokaisen Asterixin kun se ilmestyi, oli kiva kyläillä siellä. Itselläkin on aika monta niitä. Lucky Lukeja myös olen tykännyt molemmista. Jossain vaiheessa luin paljon Francisco Ibáñezin Älli ja Tälli sarjakuvia, todella hauskoja, häneltä on myös Timo Tiikeri joka oli hyvä myös mutta ei Ällin ja Tällin vertainen. Inhosin aikoinaan jos puhuin Ällistä ja Tällistä niin vanhempi polvi aina sanoi Ällitälli joka oli kai joku tv-komedia liitukaudella.
Sarjakuva ilmestyi myös nimellä Tipsu ja Tapsu.
Ällitällissä esiintyi Leo Lastumäki ja Heikki Kinnunen.
Itse olen lukenut lähinnä akkareita, jonkun Lucky Luken, Asterixin ja Tenavia isän hyllystä/lainaamana.
Mutta oma eskarilaiseni on tykästynyt miehen vanhoihin Asterixeihin, ja niitä ääneen lukiessa olen itsekin päässyt sisään gallialaisten maailmaan. Ihan viihdyttäviä, joskin turkasen pitkiä iltasaduiksi, varsinkin kun puhekuplamuotoiset tarinat on ääneen luettuna vähän vaivalloisia.
Tulihan noita luettua kuten kaikkea muutakin. Luen edelleen toisinaan.
Valerian oli oma suosikki.
Tämä on vähän ohis mutta muistan joskus ihan kasarin alussa kirjastossa lukeneeni jotain scifi-kirjoja jotka olivat kuvitettuja mutta eivät varsinaisia sarjakuvia. Sarjakuva-albumin kokoisia, ehkä vähän paksumpia. Ei mitään mielikuvaa mitä ne olivat. Oli hienosti kuvitettu ja yksi kuva jäi silloin kersana mieleen erityisesti, oli semmoinen kyykyssä istuva siniturkkinen otus järsimässä ihmisen käsivartta. Asterixeja on jonkinlainen kokoelma, olen ajatellut että pitäisi ostaa lisää, on useita mitä en ole koskaan lukenut.
Luin kaikkia: TInttiä, Asterixia ja Lucly Lukea sekä vaikkapa Agentti X9:ää ja Mustanaamiota. Myöhemmin Jeff Hawkea ja Corto Maltesea. Sarjaria.
Muistaako kukaan sarjakuvan nimeä, jossa pääosissa oli kaksi nuorta, tyttö ja poika? Yksi hahmoista oli nimeltään Koikkalainen ja porukassa oli myös valkoiseen haalariin pukeutunut roteva mies, muistaakseni Jeremias nimeltään?
Eikö kukaan lukenut Spiderman:a?
Mulla oli yksi Spiderman -sarjakuva jota tuli kulutettua. Siinä yksi tarinoista oli, jossa Venom tappoi Spidermanin. Säväyttävä sarjakuva oli.
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan sarjakuvan nimeä, jossa pääosissa oli kaksi nuorta, tyttö ja poika? Yksi hahmoista oli nimeltään Koikkalainen ja porukassa oli myös valkoiseen haalariin pukeutunut roteva mies, muistaakseni Jeremias nimeltään?
Ei ollut mulle tuttu, mutta googlettamalla löytyi: Anu & Antti.
Vierailija kirjoitti:
Luin tietenkin, eikös kaikki? Ja lisäksi Tinttiä, Ahmed Ahnetta ja muitakin, Marsupilami jo mainittiinkin. Ahmed Ahne oli paras, siinä oli eniten mielikuvitusta, jotkut jutut meni jo aika psykedeelisiksi.
70-luvulla ilmestyi Non stop -niminen lehti, jossa oli jatkosarjoina monia eurooppalaisia sarjakuvia. Kirjastossa niitä luin, mutta juonen seuraaminen oli tosi haastavaa, kun ei aina saanut kaikki lehtiä luettavakseen. Muistan ainakin sellaisia sarjoja kuin Filemon, Piko ja Fantasio (smurffit on näiden spin off), Natasha, Yoko Tsuno, Modesty Blaise, Valerian, ja Corto Maltese.
Ja sitten oli tietenkin Tex Willer, Pecos Bill, Tarzan, Mustanaamio, Tarzanin poika, Taika-Jim... Olen tainnut lukea aika paljon sarjakuvia! Ja toki paljon muutakin.
Tossa on niin paljon asiavirheitä ettei jaksa edes ruveta korjaamaan👎
Eikös joitain Tinttejä joutunut sensuuriin?
Taisi olla tuo Tintti Afrikassa ainaskin.
Ainaskaan Tintti Neuvostojen maassa ei ole tehty animaatioksi ja sen, kun olin lukenut niin aika rajuhan se oli 😂
En edes muista nähneeni animaationa Tintti Amerikassa -sarjakuvaa.
Vähän mietityttää, että ovatko nämä kielletyillä listoilla? Onko noita sarjakuvia vielä luettavaksi saatavilla?
Koulun kirjastossa tuli käytyä lainaamassa ja lukemassa niitä kirjoja ja Marsupilameita kanssa.
Jos vielä lasten kirjoistakin voi puhua niin Goosebumpseja tuli myös paljon luettua. Olivat nuorille suunnattuja kauhukertomuksia. Mun mielikuvitus oli niin huipussaan, että jotkut Goosebumps kirjat tuntuivat tosi pelottavilta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Rantanplan oli omituista.
Rantanplan on ihan huippu, suosikkin7.
Parodia Rin Tin Tin koirasta, joka oli älykäs koira.
Tästä ketjusta tuli mieleen jokin sarjakuva, jossa oli kaksi poikaa jotka olivat muistaakseni tumpeloita. Äitini oli joskus lapsuudessani esitellyt sen sarjakuvan, mutta nimeä en muista.
Sarjakuvan ilme muistutti vähän Tinttiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikös joitain Tinttejä joutunut sensuuriin?
Taisi olla tuo Tintti Afrikassa ainaskin.Ainaskaan Tintti Neuvostojen maassa ei ole tehty animaatioksi ja sen, kun olin lukenut niin aika rajuhan se oli 😂
En edes muista nähneeni animaationa Tintti Amerikassa -sarjakuvaa.
Vähän mietityttää, että ovatko nämä kielletyillä listoilla? Onko noita sarjakuvia vielä luettavaksi saatavilla?
Koulun kirjastossa tuli käytyä lainaamassa ja lukemassa niitä kirjoja ja Marsupilameita kanssa.
Jos vielä lasten kirjoistakin voi puhua niin Goosebumpseja tuli myös paljon luettua. Olivat nuorille suunnattuja kauhukertomuksia. Mun mielikuvitus oli niin huipussaan, että jotkut Goosebumps kirjat tuntuivat tosi pelottavilta silloin.
Tintti on kyllä huikea tuon aikajänteensä suhteen :o Tapahtumat siirtyy 20-luvulta 70-luvulle asti ja käsittelee niin Neuvostoliiton synnyn, siirtomaa-ajan iltaruskon (Kongo), kieltolain aikaisen Amerikan, toisen maailmansodan alkusysäykset (Sininen Lootus), avaruusmatkailun alkutaipaleen, modernin ajan sekä massaturismin alun (Lento 714) jne.
Paljon ehti tapahtua maailmassa tuon sarjakuvasarjan aikana ja upeasti näkyy sen sivuilla!!
Vierailija kirjoitti:
Minä luin molempia. Ranskalaiset sarjakuvat ovat parhaita. Ahmed Ahne oli myös hyvä.
Luin myös edelleen Asterixia, Lucky Lukea, Ahmed Ahnetta ja Tinttiä. Tintti tosin on belgialainen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä ketjusta tuli mieleen jokin sarjakuva, jossa oli kaksi poikaa jotka olivat muistaakseni tumpeloita. Äitini oli joskus lapsuudessani esitellyt sen sarjakuvan, mutta nimeä en muista.
Sarjakuvan ilme muistutti vähän Tinttiä.
Minullekin tuli tästäjoku haalea mielikuva, muttei enempää. Eikö tätä mainittu ketjussa aiemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuvan ilme muistutti vähän Tinttiä.Minullekin tuli tästäjoku haalea mielikuva, muttei enempää. Eikö tätä mainittu ketjussa aiemmin?
Veikko, Tette ja jykke
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjakuvan ilme muistutti vähän Tinttiä.Minullekin tuli tästäjoku haalea mielikuva, muttei enempää. Eikö tätä mainittu ketjussa aiemmin?
Veikko, Tette ja jykke
Ja jatkoa Hergen varhaisemmat Quick ja Flupke
Vierailija kirjoitti:
Strumffit oli välillä Muffe nimelläkin, ainakin pari albumia.
Ruutu ja sen seuraaja NonStop oli ihan ylivoimaisia lehtiä, ehkä jopa parasta mitä suomessa on ikinä julkaistu.
Entä vain reilun vuoden ilmestynyt Zoom?
Samasta syystä Asterix Korsikassa = pullakahvit.