Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita luullaan huomattavasti nuoremmaksi tai vanhemmaksi?

Vierailija
06.05.2022 |

Olen 42 ja useimpien ihmisten arvio on 25, arvioijan omasta iästä riippumatta.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että nämä ap:n kaltaiset ihmiset naurattavat aina. Ihmiset veikkaavat toisen ihmisen iän aina reippaasti alas päin ihan kohteliaisuudesta, mutta ei se silti tarkoita sitä, että nelikymppinen näyttäisi parikymppiseltä. Kyseessä on sosiaaliset normit.

Muutenkin ihmiset eivät tunnu tajuavan ja näkevän omaa vanhenemistaan. Kun näkee oman peilikuvansa päivittäin, ei huomaa hiljalleen tulevia vanhenemisen merkkejä. Kun kadulla törmää entiseen opiskelukaveriin, on ensimmäinen ajatus aina että kylläpä tuokin on vanhentunut, onneksi olen itse säilynyt paremmin. Ja se toinen henkilö ajattelee ihan samalla tavalla.

En ikinä kysele ihmisten arvioita omasta iästäni vaan hämmentävän moni ihminen ottaa asian esille. Olen kuullut näitä ikäarvioita jopa niin, että työpaikalla tapahtuneet ovat kiertäneet siskoni kautta minulle. Epäilen myös vahvasti, että teini-ikäisen lapseni kaverit haluaisivat vain olla kohteliaita. Näitä tapauksia on niin paljon, että eivät ole pelkkiä kohteliaisuuksia.

Ap

Minulla sama, ja ne näkyvät nimenomaan tilanteissa, joissa olisi vähän erikoista laukoa mitään kohteliaisuuksia toisen iästä.

Minunkin ikääni on arvuuteltu työpaikan kahvipöydässä niin, että en ole ollut itse paikalla.

Jos tulee puhetta parisuhteen pituuksista, vastaustani yli 20 vuotta saatetaan pitää vitsinä.

Teini-ikäisten lasteni tullessa puheeksi joidenkin kanssaihmisten hämmästys on käsinkoskelteva. He alkavat miettiä olenko oikeasti tullut teininä raskaaksi vai olenko kenties vanhempi kuin he kuvittelevat.

Mainittujen teinien kanssa lääkärikäynnillä tai uuden opettajan kanssa on katsottu pitkään, sairaalassa kysyttiin "oletko hänen sukulaisensa?". Juu olen hänen äitinsä.

Hupaisin hetki oli, kun yhden työkaverin kanssa tuli suoraa puhetta iästäni ja vastasin hänelle hymyillen olevani häntä vanhempi. Sen tyrmistyksen näytteleminen olisi onnistunut vain ammattinäyttelijältä, eikä siltäkään välttämättä ekalla otolla.

Vierailija
42/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te oikeasti nuoren (=lapsen) näköiset selviätte tuon kanssa? Olen miettinyt, miten oma kohta 18 v uskaltaa lähteä mihinkään iltarientoihin, kun kaikki arvelevat hänet alle 14-vuotiaaksi.

Itsekin törmään tähän, että oletetaan minun olevan nuori. Kysytään kuinka ihmeen nuorena olen lapseni saanut (kolmekymppisenä) ja ei uskota, kun sanon viettäväni 25 v hääpäivää. Ja kyllä minutkin on ajettu välitunnilla pihalle koulussa, kun olen ollut uusi ope. Aina kysytään, että oletko sinäkin joku sijainen täällä. (Ei, olen virassa jo lähemmäs 20 v.)

En mielestäni ole mitenkään kauhean nuoren näköinen muuten, mutta olen pieni ja siro. Samoin lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 prosenttia tähänkin ketjuun vastanneista joita on luultu huomattavasti nuoremmiksi, on xs-kokoisia, se sen tekee.

Vierailija
44/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskit oli ihania! Maski naamalla mua luultiin aina paljon nuoremmaksi kun ei näkynyt suupielen roikkuvat juonteet. No, loppui sekin sitten :(

Vierailija
45/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen iän arvioiminen kysymättä on todella junttimaista. Oli sitten vanhemmaksi tai nuoremmaksi arvioiminen.

Vierailija
46/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 prosenttia tähänkin ketjuun vastanneista joita on luultu huomattavasti nuoremmiksi, on xs-kokoisia, se sen tekee.

Joo, pienikokoisia ja lyhyitä saatetaan pitää teineinä, vaikka heillä olisi selkeästi noin kolmekymppisen näköinen naama. Tää on jännä ilmiö, kun pitkät ja keskimittaiset tytöt ovat kuitenkin yläasteella jo sen 160-170 cm.

Vierailija
47/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Olen opettaja ja ekan kerran kun menin koululle jossa aloitin työt, vaksi luuli minua oppilaaksi(ylä-aste) ja kerran luultiin että olen lintsaamassa tupakkapaikalla(en edes polta). Minua on useasti luultu ystävieni tyttäreksi. Kreikassa alaikäinen poika lähti seuraamaan ja tuli iskemään, tämä oli näin niin kuin opettajan mielestä järkyttävää. Ei Suomessa tuonikäiset.

Olen ollut vegaani jo nuoresta, uskon että kasvissyönti pitää nuorekkaana.

Vierailija
48/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55+ mies ja minua luullaan jatkuvasti kolmekymppiseksi. Välillä maskeeraan itseni kauppareissuille kun en saa nuorilta naisilta rauhaa.

Vierailija
49/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti hahmota miksi täälläkin monet puhuvat hoikkuudesta kun perustelevat sitä kuinka nuorelta näyttävät. Kuinka sokeita te oikeasti olette? Tosi lihavan ikää toki voi olla vaikeampi arvioida, mutta ei sekään niin mene että oletus on että läski on 60-80v tms. Tunnen useammankin erittäin ylipainoisen ja keskimäärin tuntuu menevän niin että nuoremmalla vanhentaa ja vanhemmalla "nuorentaa". Eli kun vastapuoli ei oikein osaa ollenkaan arvioida niin se arvaus on jossain 30 ja 40 välillä iästä viis. Tosi lihavalla harvoin on ryppyjä mistä voisi jotain päätellä.

Vierailija
50/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina vanha sielu, ja skippasin teini-iän kokonaan. Sieltä asti on luultu vanhemmaksi mitä olen. Eikä se ole auttanut asiaa, että menin nuorena naimisiin vanhemman miehen kanssa ja sain myös lapset nuorena (nykypäivän ensisynnyttäjiin nähden eli siinä 25v molemmin puolin).

Puolisonikin kyseenalaistaa ikäni jatkuvasti, useimmiten silloin, kun istun neulomassa iskelmää kuunnellen.

Vierailija
51/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri pari viikkoa sitten kävin kiivaan väittelyn iästäni. Alkoi siitä, kun toinen osapuoli hätkähti, kun sivulauseessa kävi ilmi että ajoin paikalle autolla. Sanoi yllättyneensä siitä että olen jo 18. Ei sitten millään suostunut uskomaan että olen itseasiassa 28.

Minulle on käynyt myös näin! Taisin olla 29 tai 30, kun vierailin silloisen kumppanin sukulaisten luona. Vanhempi sukulaismies ihmetteli, koska mahdan saada ajokortin 😅

Hassua on, että teininä minua puolestaan luultiin ikäistäni vanhemmaksi. Uimahallissa piti todistaa, että olen oikeutettu lastenlippuun, ja lentokoneessa minulle tarjoiltiin automaattisesti alkoholia.

Nyt neljääkymppiä lähestyvänä huomaan itsessäni vihdoin vanhenemisen merkkejä (otsan ilmerypyt), mutta suurimman osan ajasta joudun Alkossa esittämään henkkarini. Enää ei sentään kysytä ikää yökerhojen ja baarien jonoissa.

Vierailija
52/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se toiseenkin suuntaan. Koulun kevätjuhlissa lapseni luokkaa kohti käveli viimeisen päälle tyylikäs pitkä ja hoikka nainen kauniissa meikissä ja hyväleikkauksisessa housupuvussa korkkarit jalassa. Katsoin häntä ja mietin, että oho, onpas siinä nuorekas äiti jollain, menisi kaksvitosesta.

Se olikin opettajan vanha oppilas, joka tuli sanomaan opettajalle heipat peruskoulun päätteeksi. Kyseinen tyttö oli mallitoimiston listoilla.

Vierailija
53/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin stadin kuppiloissa kahden tyttäreni kanssa,24 ja 26v niin minua 52v luultiin monessa paikassa heidän siskokseen.kyllä nauratti kun toiselle tyttärelle joku mies sanoi että otetaan systerit messiin.

Vierailija
54/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla esim. Italiassa, suomalaisia luullaan nuoremmiksi. Siellä aurinko on tehnyt tuhojaan ja miehet/naiset näyttövöt vanhemmilta kuin vastaavan iköiset suomalaiset.

Vierailija
55/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luullaan usein nuoremmaksi. Olen 55v ja edelleen luullaan että olen pienten lasten lapsieni äiti. Nelikymppisenä kysyttiin vielä Alkossa papereita. Nuorena äitinä (25v) minua haukuttiin teiniäidiksi. Mulla on aina ollut pitkät, suorat hiukset ja olen 160cm ja tosiaan kokoa xs-s.

Vierailija
56/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuminen vaikuttaa siihen minkä ikäiseltä näytät, samoin oletko lyhyt ja hoikka vai lihava. Eron huomasi juuri kun näin kaksi kaveriani, molemmat 50 vuotiaita. Toinen pieni ja hoikka, pillifarkuissa ja sannan nahkatakissa näytti aivan 30 vuotiaalta. Toinen lihava croksit jalassa lökäreissä teltan näköinen kaapu päällä, näytti 60 vuotiaalta.

Olen hoikka ja askel on kevyt. Monet ikäiseni taapertavat jo vaikean näköisesti tai ovat ylipainoisia.

Ap

Miksiköhän tuo alkuperäinen kommentti on poistettu? Siinä oli sannan nahkatakki mutta ei kai se riitä syyksi poistamiseen.

Vierailija
57/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 32v. niin kysyttiin ikärajaltaan 21v. yökerhoon paperit. Nyt olen 52v. ja näytän kuulema ystävieni mukaan 35v. Minulla ei ole vielä ryppyjä ja naamakaan ei vielä pahemmin roiku. Ikää on kyllä jo sen verran, että rupsahdus on kyllä tulossa ja varmaan ennen kuuskymppisiä.

N52

Vierailija
58/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 ja luullaan 24. Yritetään tunkea nuorten palveluihin. :D

Vierailija
59/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gita Gopinath on 50 1/2 -vuotias mutta aidosti luulin iäksi jotain max 30. Eikä kyseessä ole edes mikään malli/näyttelijä/poppari.

Vierailija
60/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 25 ja useimmat luulee että olen 16-20 vuotias. Kieltämättä olis ihan kiva näyttää ikäiseltään.

N25

Vois olla mun kirjottama!

Myöskin N25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi