Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, joita luullaan huomattavasti nuoremmaksi tai vanhemmaksi?

Vierailija
06.05.2022 |

Olen 42 ja useimpien ihmisten arvio on 25, arvioijan omasta iästä riippumatta.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja tämä on ärsyttävää, ei mitenkään kivaa. Välillä minulle puhutaan kuin kakaralle (??) Ja yksi asiakas kysyi kerran että olenko jo täyttänyt 20. Joo olenhan minä kun oon 1986 syntynyt... ei meinannut millään uskoa. Kun katson kuviani 15 vuoden takaa niin en toki niin paljon ole ulkoisesti muuttunut, paino pudonnut hieman. En käytä röökiä, alkoa, ja liikun paljon. Liekö se salaisuus että yhä nuorekas sitten, en tiedä. Toki äitini 62w on myös tosi nuorekas edelleen.

Vierailija
82/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon 25 ja useimmat luulee että olen 16-20 vuotias. Kieltämättä olis ihan kiva näyttää ikäiseltään.

N25

Muistan kun tuossa iässä ärsytti, kun aina luultiin nuoremmaksi. Ajattelin, että ehkä siitä on vanhempana hyötyä. No ei ole, yhtä paljon ärsyttää näin nelikymppisenäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vanhemmat luulee nuoremmaksi. Ärsyttävää, mutta ehkä kuitenkin ihan ymmärrettävää, jos ovat tottuneet siihen, että heidän sukupolvessaan oltiin eri näköisiä, eivätkä tajua, että nykyään ollaan tämän näköisiä.  

Vierailija
84/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 59-vuotias mies, lähetin tänään kuvani naisystävälleni ja hän sanoi että näytän kolmikymppiseltä. Vielä pari vuotta sitten asiakkaat sanoivat minua "pojaksi" työpaikalla. Kyselivät onko se poika paikalla...

Vierailija
85/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ja tämä on ärsyttävää, ei mitenkään kivaa. Välillä minulle puhutaan kuin kakaralle (??) Ja yksi asiakas kysyi kerran että olenko jo täyttänyt 20. Joo olenhan minä kun oon 1986 syntynyt... ei meinannut millään uskoa. Kun katson kuviani 15 vuoden takaa niin en toki niin paljon ole ulkoisesti muuttunut, paino pudonnut hieman. En käytä röökiä, alkoa, ja liikun paljon. Liekö se salaisuus että yhä nuorekas sitten, en tiedä. Toki äitini 62w on myös tosi nuorekas edelleen.

Lisään vielä tähän että olen kärsinyt keskivaikesta aknesta aikuisiällä, tälläkin varmaan vaikutusta kun osa edelleen kuvittelee sen olevan vain teini-iän vaiva. Vaan kun ei ole.

Vierailija
86/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko näitä. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka näyttäisi edes kymmentä vuotta nuoremmalta, saatikka 20 v. Ehkä kaulaa katsottuna, mitta läheltä totuus paljastuu. Ilmeillessä, esim nauraessaan ikä tulee aina esille. Ihminen peilaa itseään vessan peilin edessä naama peruslukemilla, joten ilmerypyt eivät näyttäydy.

Siinä tapauksessa et ole tavannut ainakaan minua.

Ap

Vierailija
87/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, onko tää Jenna tosiaan 34 kun omaan silmääni näyttää viiskymppiseltä: https://www.is.fi/viihde/art-2000008799976.html. Onko jutussa virhe?

Vierailija
88/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on aina ihmetettynä miks moni aina sekoaa jos joku sanoo näyttävänsä nuoremmalta :D eikö se oo kiva juttu, että ajattelee itsestä niin jos pitää sitä hyvänä asiana.  Ei oo multa pois jos joku nelikymppinen näyttää omasta mielestään kolmikymppiseltä.

Vierailija
89/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin juuri 30, ja minua luullaan jatkuvasti noin kymmenen vuotta nuoremmaksi. Pikkuveljeni on minua 9 vuotta nuorempi, ja yhdessä liikkuessamme uudet tuttavuudet luulevat usein meitä samanikäisiksi tai jopa veljeäni minua vanhemmaksi. :D Veljeni näyttääkin taas ehkä ikäistään aikuismaisemmalta, on isokokoinen ja miehekäs.

Jokaisella työpaikalla on aina yllätytty tästä, kun kerron oikean ikäni. Ehkä hauskin kommentti oli edellisessä työpaikassa, kun tuli puhe puolisoista ja uusi työkaveri kysyi, minkä ikäinen mieheni on. Kun sanoin hänen olevan 30, tämä työkaveri ihan yllättyneenä ihmetteli että "Oho, miten sulla niin paljon vanhempi mies on!" (ihmettelijä itse oli siis vasta 18v). Sitten kun hämmentyneenä vastasin, että ei se oo kyllä kuin kaksi vuotta vanhempi, niin tämä työkaveri huudahti vielä yllättyneempänä että mitäh, ootko sä 28! Oli luullut minua kuulemma suunnilleen samanikäisekseen.

Vierailija
90/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on aina ihmetettynä miks moni aina sekoaa jos joku sanoo näyttävänsä nuoremmalta :D eikö se oo kiva juttu, että ajattelee itsestä niin jos pitää sitä hyvänä asiana.  Ei oo multa pois jos joku nelikymppinen näyttää omasta mielestään kolmikymppiseltä.

Tämä on tosi outoa minustakin. Ja tiedän itsekin ihan lähipiiristä useankin ihmisen, jotka ovat niin paljon nuorekkaampia kuin suurin osa ikäisistään, että heitä lähes jokainen uusi tuttavuus luulee paljon nuoremmaksi. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi osa ihmisistä ärsyyntyy niin paljon siitä, jos näin sanotaan ääneen. Se nyt vaan on fakta, että osa ihmisistä pysyy tosi nuorekkaina ja näyttää paljon ikäistään nuoremmilta. Osa taas näyttää jo nuorena vanhalta, esim. mun luokalla oli yks tyttö joka näytti jo teini-ikäisenä tosi tätimäiseltä, olisi oikesti voinut melkein luulla jo keski-ikäiseksi. Eikä asiaa auttanut myöskään tytön mummomainen tyyli, kun käytti samanlaisia vaatteita, kampausta ja silmälaseja kuin mun silloin seitsemänkymppinen mummo.

Vierailija
91/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko näitä. En ole ikinä tavannut ihmistä, joka näyttäisi edes kymmentä vuotta nuoremmalta, saatikka 20 v. Ehkä kaulaa katsottuna, mitta läheltä totuus paljastuu. Ilmeillessä, esim nauraessaan ikä tulee aina esille. Ihminen peilaa itseään vessan peilin edessä naama peruslukemilla, joten ilmerypyt eivät näyttäydy.

Valitettavasti ihmiset eivät katso niin tarkasti. Pelkkä pituus (minulla 145 cm, pojallani 162 cm) saa ihmiset luulemaan, että kyse on alaikäisestä.

Vierailija
92/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tosi outoa minustakin. Ja tiedän itsekin ihan lähipiiristä useankin ihmisen, jotka ovat niin paljon nuorekkaampia kuin suurin osa ikäisistään, että heitä lähes jokainen uusi tuttavuus luulee paljon nuoremmaksi. En ole ikinä ymmärtänyt, miksi osa ihmisistä ärsyyntyy niin paljon siitä, jos näin sanotaan ääneen. Se nyt vaan on fakta, että osa ihmisistä pysyy tosi nuorekkaina ja näyttää paljon ikäistään nuoremmilta. Osa taas näyttää jo nuorena vanhalta, esim. mun luokalla oli yks tyttö joka näytti jo teini-ikäisenä tosi tätimäiseltä, olisi oikesti voinut melkein luulla jo keski-ikäiseksi. Eikä asiaa auttanut myöskään tytön mummomainen tyyli, kun käytti samanlaisia vaatteita, kampausta ja silmälaseja kuin mun silloin seitsemänkymppinen mummo.

Eikä nuorelta näyttäminen tarkoita sitä, että olisi kaunis tai mitään muutakaan sellaista.

Vierailija
93/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei osa usko siihen että jotkut vaikuttavat nuoremmilta. Varmasti siihen vaikuttaa muukin kuin kasvot. Ääni, eleet, ujous tms. Minä en todellakaan ylpeile sillä. Olen teinistä asti hävennyt pentumaista ulkonäköä ja siitä on ilkuttu lukemattomat kerrat. En tiedä onko aina tarkoitettu pahalla mutta minulle arka paikka. Nyt viisikymppisenä onneksi tilanne muuttunut. :) T: kurppa

Vierailija
94/108 |
06.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurppa lisää: Tuli mieleen etten muista tavanneeni ketään joka näyttäisi ikäistään paljon vanhemmalta.

Vierailija
95/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä sinä tiedät henkilön oikean iän? Siis mistä tiedät, että et ole tehnyt virhearviota?

Vierailija
96/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaupan kassa pyytää maskittomalta ap:lta JOKA KERTA papereita, uskon hänen olevan oikeasti nuoremman näköinen. Ja vielä että nämä kassat ovat itse parikymppisiä eivätkä kuusikymppisiä.

Vierailija
97/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan kassa pyytää maskittomalta ap:lta JOKA KERTA papereita, uskon hänen olevan oikeasti nuoremman näköinen. Ja vielä että nämä kassat ovat itse parikymppisiä eivätkä kuusikymppisiä.

Eivät kysy joka kerta, mutta 90 % kerroista näin käy. Eivät ne oikeasti nuoriltakaan niitä aina kysele.. Poikani on 20 ja ihan ikäisensä näköinen, eikä häneltäkään joka kerta kysytä.

Puhuvat muuten nykyään henkkareista, papereita ei kysele muut kuin eläkeikää lähestyvät myyjät.

Ap

Vierailija
98/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei osa usko siihen että jotkut vaikuttavat nuoremmilta. Varmasti siihen vaikuttaa muukin kuin kasvot. Ääni, eleet, ujous tms. Minä en todellakaan ylpeile sillä. Olen teinistä asti hävennyt pentumaista ulkonäköä ja siitä on ilkuttu lukemattomat kerrat. En tiedä onko aina tarkoitettu pahalla mutta minulle arka paikka. Nyt viisikymppisenä onneksi tilanne muuttunut. :) T: kurppa

Niin on. Harvoinpa sitä tulee vastaantulijoiden ikää kyseltyä, joten takuulla on jokainen kohdannut ikäistään nuoremmalta näyttävän ihmisen.

Vierailija
99/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti ihmiset eivät katso niin tarkasti. Pelkkä pituus (minulla 145 cm, pojallani 162 cm) saa ihmiset luulemaan, että kyse on alaikäisestä.

Ihmiset ajattelevat myös todella stereotyyppisesti ja voivat vaikka työpaikan perusteella tai jonkun paljon pienemmänkin asian perusteella vaan automaattisesti päätellä toisen iän. 

Vierailija
100/108 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua luultiin 23-vuotiaana alle 16-vuotiaaksi, silloin se harmitti, nyt viisikymppisenä kun mua luullaan aina alle nelikymppiseksi ei harmita ollenkaan.

Mulla on nuorekkaat geenit, ysikymppinen mummoni näyttää myös paljon ikäistään nuoremmalta ja äitiäni on lapsesta asti luultu mun siskoksi. Ei rypistytä eikä harmaannuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme