Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi myöhästyi aamupalalta päiväkodissa, ei saa enää antaa aamupalaa!

Vierailija
06.05.2022 |

Onko jossain näin tiukkaa, kuin armeijaan lapsen veisi? Itse ole anatnut, jopa iltpalaleivän mukaan lapselle, tietystä syystä, vaikka sitäkään ei olisi saanut tehdä. Eikö sitä pitäisi ajatella lapsen etua ja hyvinvointia? Ja nyt eletään 2000-lukua!

Kommentit (693)

Vierailija
361/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanotto kolarissa kuolleen henkilön omaisille. Tämä ketju teki surulliseksi

Vierailija
362/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa päiväkodin työntekijät, miten tämä menee. Meille on kerrottu, että lapsi pitää viedä ja hakea 15 min ilmoitetun ajan sisään. Kerran ilmoitin, että tulen hakemaan klo 17.00. Päiväkoti menee kiinni klo 18.00, mutta lapset lähtevät usein jo aiemmin. Kokous venyi, venyi ja lopulta jouduin lähtemään kesken pois ja juoksemaan koko matkan päiväkotiin. Olin perillä 17.10. Ajattelin, että ehdin, mutta sainkin hirveät huudot hoitajalta. Hän oli pelotellut lapsetkin, ettei äiti tule ollenkaan. Kysynkin teiltä, onko se 15 minuutin sääntö voimassa myös iltapäivällä?

Ei sitten tullut mieleen ottaa puhelinta käteen ja soittaa, että myöhästyt?

Eihän lapsia voi mennä hakemaan itse ilmoittamansa hoitoajan jälkeen. Jos tulee odottamaton este, tietenkin pitää soittaa ennen klo 17. Ihan maalaisjärkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuollut kolarissa ja sinä jaksat itkeä yhden puurolautasen takia. Käsittämätöntä!

Vierailija
364/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanokaa päiväkodin työntekijät, miten tämä menee. Meille on kerrottu, että lapsi pitää viedä ja hakea 15 min ilmoitetun ajan sisään. Kerran ilmoitin, että tulen hakemaan klo 17.00. Päiväkoti menee kiinni klo 18.00, mutta lapset lähtevät usein jo aiemmin. Kokous venyi, venyi ja lopulta jouduin lähtemään kesken pois ja juoksemaan koko matkan päiväkotiin. Olin perillä 17.10. Ajattelin, että ehdin, mutta sainkin hirveät huudot hoitajalta. Hän oli pelotellut lapsetkin, ettei äiti tule ollenkaan. Kysynkin teiltä, onko se 15 minuutin sääntö voimassa myös iltapäivällä?

En ole päiväkodin työntekijä, mutta omat lapset on päiväkodissa hoidossa. Ei se päiväkoti mene kiinni klo 18 vaan silloin kun on viimeisen lapsen hakuaika.

Sama toisessa suunnassa, että vaikka teille olisi ilmoitettu päiväkodin aukeamisajaksi klo 6.30, ei siellä ole ainuttakaan työntekijää, jos eka lapsi tulee hoitoon vasta klo 7. Olen itse joskus vahingossa ilmoittanut tuovani lapset hoitoon klo 7.15 ja ihmettelin oven ulkopuolella, miksi kukaan ei avaa klo 6.30. Tavoitin kotoaan päiväkodin johtajan, joka tiesi kertoa, että päiväkodissa ei ollut vielä yhtään työntekijää, kun ei ole varattu hoitoaikoja kenellekään ennen seitsemää. Opinpahan itse tarkastamaan, miten ilmoitan ajat.

Vierailija
365/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kuollut kolarissa ja sinä jaksat itkeä yhden puurolautasen takia. Käsittämätöntä!

Kyllä tässä päiväkodin henkilökunta viestitti toiminnallaan: "MEITÄ EI KIINNOSTA, ETTÄ JOKU KUOLI! JOS KAKARASI EI OLE AJOISSA JA JÄRKYTTYNYT NÄHTYÄÄN KOLARIN, EI SE OLE MEIDÄN VIKA! TURHA ODOTTAA SYMPATIAA!"

Vierailija
366/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilke päiväkodeilla on saanut aamupalaa aina klo 8.15 -8.45 välillä, ovat antaneet vaikka olisi myöhässäkin, eli tulisi vaikka juuri ennen yhdeksää. Ei ole niin justiinsa se, samassa tilassa saa leikkiä ja syödä. Ovat aamupalaa vielä hakeneet keittiöstä tarvittaessa, ongelmaa ei ole ollut.

Naurettavaa että on minuuteista kiinni nykyään kaikki tässä suoritusyhteiskunnassa.

Vierailija
367/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilke päiväkodeilla on saanut aamupalaa aina klo 8.15 -8.45 välillä, ovat antaneet vaikka olisi myöhässäkin, eli tulisi vaikka juuri ennen yhdeksää. Ei ole niin justiinsa se, samassa tilassa saa leikkiä ja syödä. Ovat aamupalaa vielä hakeneet keittiöstä tarvittaessa, ongelmaa ei ole ollut.

Naurettavaa että on minuuteista kiinni nykyään kaikki tässä suoritusyhteiskunnassa.

Minä olen ollut Pilke-päiväkodissa. Lähdin pois, koska koko ajan oli ongelmia työntekijöiden saatavuudessa. Lomien aikoja muutettiin, kun ei löydy sijaista. Johdolle viestittelin siitä, ettei voida tehdä lapsiryhmän kanssa suunniteltuja asioita, kun sairaslomien ei ole sijaisia. Tein yhdellä viikolla työpäivät ma-to klo 7-17, koska sen viikon myöhemmässä vuorossa oleva puuttui miehityksestä. Sain määräyksen olla perjantain poissa töistä. Kyllä ihan hirveästi motivoi, ettei edes ylityökorvauksia makseta. Ei mitään korvausta siitä, että joustat neljänä päivänä peräkkäin tekemällä 10 tunnin vuorot. Ne kuitattiin pois perjantain vapaalla, joka siis ilmoitettiin vasta torstaina. Jos minulle olisi maanantaina jo kerrottu, että juttu on näin, ettet saa senttiäkään ylimääräistä, vaikka joustat ja jäät pidempiin vuoroihin, niin olisin sanonut, että sittenpä en joustakaan.

Nuo päiväkodit voivat olla eri paikkakunnilla erilaisia, mutta siellähän on epäpäteviä pilvin pimein töissä, mistä on saanut huomautuksia. Meillä ei yksi sijainen puhunut kunnolla suomea. Sina laitta kenkä jalka Hyvinpä oppivat lapset Suomen kieltä, jos heille koko päivä tuolla tavalla puhutaan.

Vierailija
368/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan juu saapi samassa tilassa

leikkiä ja syödä, jos ei ole resursseja tehdä muutakaan. Voi olla, että kahdella työntekijällä selvittävä aamu ja ehkä koko päivä? Tai sitten on näön vuoksi Maiju kolmantena, mutta oikeasti hän on se kolmas työntekijä kahdessa tai kolmessa eri ryhmässä samaan aikaan. Jos tuntuu, että alkaa olla joka aamu niin, että ns. aamuleikki- ja aamupala-aikaa on klo 6.45-9.15, niin onko se enää mielekästä lapsille? Silloin alkaisin ko kysellä, paljonkos teillä olikaan henkilöstöä paikalla ja mihin aikoihin sekä onko samat merkitty myös toisiin ryhmiin

Vierailija
369/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän lapsia voi mennä hakemaan itse ilmoittamansa hoitoajan jälkeen. Jos tulee odottamaton este, tietenkin pitää soittaa ennen klo 17. Ihan maalaisjärkeä.

Olisin soittanut, mutta olin ymmärtänyt, että 15 minuutin sisällä ilmoitetusta ajasta riittää. En luule enää ja ymmärrän hoitajan harmistuksen. Tämä perustui siis ihan siihen, että päiväkodin johtaja puhui, että 15 min hakuaika saisi heittää. Tämäkin on aika kova vaatimus, kun hoitoajat pitää ilmoittaa 2 viikkoa ennen ja ainakin oma työ on sellainen, että yllättäviä venymisiä ja ylitöitä tulee säännöllisesti. Onneksi olemme miehen kanssa saaneet nämä sumplittua niin, että toinen ehtii hakea. Pitää varmaan jatkossa varata hoito aina sinne klo 18 asti, niin välttyy huudoilta.

Vierailija
370/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin soittanut, mutta olin ymmärtänyt, että 15 minuutin sisällä ilmoitetusta ajasta riittää. En luule enää ja ymmärrän hoitajan harmistuksen. Tämä perustui siis ihan siihen, että päiväkodin johtaja puhui, että 15 min hakuaika saisi heittää. Tämäkin on aika kova vaatimus, kun hoitoajat pitää ilmoittaa 2 viikkoa ennen ja ainakin oma työ on sellainen, että yllättäviä venymisiä ja ylitöitä tulee säännöllisesti. Onneksi olemme miehen kanssa saaneet nämä sumplittua niin, että toinen ehtii hakea. Pitää varmaan jatkossa varata hoito aina sinne klo 18 asti, niin välttyy huudoilta.

Aivan. Teidän lapsi saa olla hoidossa max. 10 tuntia päivässä. Se on lapsen edun vuoksi. Hänelle päivä voi olla raskas, jos on päiväkodissa kuuteen. Miettisin kuitenkin ensisijaisesti, pystyykö jompi kumpi vanhemmista hakemaan jo klo 17. Oma lapsi on pieni vain vähän aikaa.

Vierailija
371/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa päiväkodeissa ei ole omaa ruoanvalmistusta vaan sinne tuodaan ruoka ja henkilökunta sen jakaa. Silloin varmaankaan ei ole äkäisiä keittiöhenkilökuntaan kuuluvia valittamassa jos ruokailu menee muutaman minuutin yli.

Äkäinen olisit itsekin, jos joudut päivittäin ylitöihin. Laitoshuoltajilla/ keittiötyöntekijällä työvuoro saattaa päättyä  jo 14.00. Talossamme on sovittu, että varhaiskasvattajat vievät välipalakärryt keittiöön, maidot ja muut kylmässä säilytettävät laitetaan jääkaappiin, astiat laitetaan likoamaan kärryissä olevaan isoon astiaan odottamaan aamun tiskausta. Se maitojen ym. kaappiinlaitto ja ylipäätään keittiössäoleminen ei kuulu työtehtäviimme, mutta meidän pitää joustaa, koska keittiössä ei ole ketään enää 14.00 jälkeen.

Vierailija
372/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hotelliin, jos haluat, että aamupalatarjoilu kestää 7.00-11-00

Vierailija
373/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Näitä lukiessa olen kiitollinen, ettei kenenkään lapsistani tarvinnut olla päiväkodissa.

Onko tosiaan systeemit noin tiukat, minuuttipeliä. Ilmeisesti kaikessa?

Oletko käynyt kouluja? Oletko työelämässä? Käytätkö mitään palveluja? Kyllä ne kaikki toimii minuuttiaikataululla nykyisin ja myöhästelijät jätetään esim. laiturille junasta.

Nyt ei taida olla mitään merkitystä olenko minä käynyt kouluja ja minkä verran. Nyt oli kyse lapsesta, joka myöhästyi liikenneonnettomuuden takia ja jäi ilman aamupalaa.

Soittikohan tämä kuolonkolarin vuoksi autossa jumittava vanhempi päiväkodille, että lapsi tulee paljon myöhässä mutta tarvitsisi silti aamupalaa, jotta työntekijät tietäisivät varata hänelle aamiaiskärrystä jotain? Luulisi, että sieltä autosta olisi ehtinyt soitella ja selittää tilanteen. Ainakin meidän ryhmässämme varaamme lapsille aamupalan, jos asiasta on sovittu ja tiedämme, että lapsi tulee hiukan myöhässä esim. neuvolakäynnin takia. Muutenhan emme voi tietää, onko joku lapsi ylipäätään tulossa, jos häntä ei aamulla näy eikä kukaan ilmoita mitään. Ylimääräiset puurot laitetaan biojätteeseen aamupalan päätyttyä eikä niitä sieltä enää voi kaivaa myöhässä saapuvalle, samoin hedelmät yms. jaamme aamupalalla paikalla oleville lapsille.

Vierailija
374/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Teidän lapsi saa olla hoidossa max. 10 tuntia päivässä. Se on lapsen edun vuoksi. Hänelle päivä voi olla raskas, jos on päiväkodissa kuuteen. Miettisin kuitenkin ensisijaisesti, pystyykö jompi kumpi vanhemmista hakemaan jo klo 17. Oma lapsi on pieni vain vähän aikaa.

Kuules kun jokainen tekee itse päätökset ja arvot on henkilökohtaisia. Minun naapuriperhe vie lapset hoitoon aamupalalle klo 8 ja äiti hakee klo 16, vaikka on nyt työttömänä. Oli pöyristynyt, kun oli päiväkodista pyydetty, että voisiko hakea perjantaina jo klo 14, kun ei ole henkilökuntaa. Voihan sen niinkin ajatella, että työnhakuun ei riitä 6 tunnin päivä. Normaalilla ihmisellä ihan takuulla riittäisi.

Vierailija
375/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa oli aamupala klo 8.00-8.15. Jos lapsi saapui 8.16 aamupalaa ei saanut, koska puuro ei ollut enää tarjoilulämpöistä (säädetty laissa).

Tietenkään aamupalan syöntiin kotona ei ollut aikaa ja sitä paitsi aamupalahan kuuluu hoidon hintaan. Jos olisi jääty syömään aamupalaa kotona, olisi myöhästytty. Lapsia ei meinannut saada hereille millään.

Mitään ohjeita asian hoitamiseen on turha enää antaa - kuopuskin on jo 22v.

Vierailija
376/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myöhästyy niin myöhästyy. Talo elää tavallaan. Ei aikatauluja ja tarjoiluja yksittäisten lasten mukaan voi muutella. Ei siitä säätämisestä mitää tulis. Lounaaseen ei o pitkä aika. Jaksaa kyllä odottaa. Leikin tuoksinnassa sitä ei edes huomaa. Aika kuluu siivillä.

Vierailija
377/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään päivähoitoonkin jotkut pakolliset saapumisajat? Eli sieltäkin voi myöhästyä? Eikö nyt olisi parempi, että lapsi on kotona niin kauan, kuin mahdollista, eli hänet tuodaan hoitoon vasta silloin, kun vanhemman on lähdettävä töihin. Ei kaikkien työaika ala juuri samaan aikaan. Toki jokainen ymmärtää, että päivähoidossa on ruoka-ajat joinakin tiettyinä aikoina ja jos lapsi ei silloin ole paikalla, niin hän ei ruokaa saa. Tällöin hän syö esim. aamupalansa kotona.

Vierailija
378/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ap niin avuton äiti ettei osaa varautua myöhästymisiin? Auton hansikaslokerossa saa ihan vapaasti pitää jonkun keksipaketin ja trip mehun siltä varalta että myöhästyy, olisi lapsiparka saanut edes jotain tyhjään mahaansa.

Vierailija
379/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään päivähoitoonkin jotkut pakolliset saapumisajat? Eli sieltäkin voi myöhästyä? Eikö nyt olisi parempi, että lapsi on kotona niin kauan, kuin mahdollista, eli hänet tuodaan hoitoon vasta silloin, kun vanhemman on lähdettävä töihin. Ei kaikkien työaika ala juuri samaan aikaan. Toki jokainen ymmärtää, että päivähoidossa on ruoka-ajat joinakin tiettyinä aikoina ja jos lapsi ei silloin ole paikalla, niin hän ei ruokaa saa. Tällöin hän syö esim. aamupalansa kotona.

Ei tietenkään ole mitään pakollisia hoitoontuloaikoja. Eikö tuo nyt ole selvä asia? Vai esitätkö tarkoituksella?

Vierailija
380/693 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne keittiön työntekijät siellä ala ylitöitä tekemään. Heillä on tiukat aikataulut ja muitakin lapsia tarvii ruokaa. Kun aamupala on syöty, astiat tiskataan seuraavaa ruokailua varten. Muutenkin muut lapset tarvii huomiota ryhmässä kuin sun penskas. Päiväkodissa on muitakin lapsia ja työntekijöillä omat työkuviot. Olisit mennyt kauppaan ostamaan ruokaa.