Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuinen, miksi et käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
05.05.2022 |

Yllättävän moni aikuinen ihminen pyöräilee ilman kypärää. Miksi ette käytä kypärää? Se on kuitenkin aika halpa ja hyvä turvavaruste. Vähän niinkuin turvavyö autossa.

Kommentit (1063)

Vierailija
401/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen keskimääräistä parempi pyöräilijä ja osaan ajaa tosi kovaa kolaroimatta koskaan. Jos kolaroinkin, se aina se toisen syy. Ohittelen paljon, ja jos en pääse ohi, ajan ihan perseessä kiinni, näyttääkseni taitoni muille, jotta saan heiltä ihailua taidoistani. Kypärää käyttävät huvittavat minua.

Vierailija
402/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se kroppa vioittuu kun wokettaja törmää sähköpyörällään autoon sen verran että styroksiruukku päässä ei tilannetta voitoksi käännä.

Yleensä turvalaitteista märisee he joilla on huonohkot ajotaidot.

Tämä on niin totta. Tästä syystä otin autostani pois ABS:n, luistoneston sekä turvatyynyt. Ei formulakuskeillakaan ole mitään ajoapuja. Turvatyynyt ja turvavyöt tuo lisää painoa autoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee myötähäpeä etenkin niistä aikuisista, jotka lapsen seurassa eivät pidä kypärää. Joillain jopa kypärä mukanakin. Jos olet sinkku, ei perhettä ja lapsia niin mikäs siinä oma kallo hajottamaan. Mutta jos perhe elätettävänä niin mieluummin kypärä päässä.

Vierailija
404/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi yksi ystävä vähemmän jos ei olisi käyttänyt. Tangon yli pää edellä asfalttiin. Hyvin pienestä nopeudesta.

Iski etujarrun pohjaan vai miten ihmeessä tuo edes onnistuu?

Minulla onnistui niin että aukealle paikalle tullessani tuulenpuuska työnsi minua mutkassa sen verran sivulle että takapyörä putosi pyörätien vähän koholla olleen reunan yli. Fillari jäi jumiin siihen reunaan ja mies komeassa kaaressa tangon yli. Fillari tuli perässä lyhyellä viiveellä ja vielä komeammassa kaaressa.

Vierailija
405/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

saako sitä olla käyttämättä? Nyt lähtee pois

Vierailija
406/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies isolla kirjoitti:

En halua näyttää nössöltä. Olen iso mies.

Nössö se Sennakin ja kuoli silti.

Rovanperäkin pelkuri.

Vierailija
407/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pyöräilykypärät ovat niin hassun näköisiä. Näyttävät joltain sotilaan kypärältä, jolla suojaudutaan ydinpommilta

Vierailija
408/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista pyöräilykypärää, siksi en sitä käytä.

Vierailija
409/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kysyisi käytänkö kypärää lenkillä. Naurakaa vain, mutta 30 vuoden päästä kypärä on juostessa pakollinen.

Vierailija
410/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän kypärää ja on pistänyt silmään, ettei monella aikuisella näy. Omalla työmatkalla on alamäkeä, jossa vauhti kiihtyy 30-35 km/h nopeuteen ja tuossa vauhdissa kävisi kaatuessa jo aika huonosti. Toki jos pyöräilee tasaista tietä mummopyörällä hitaasti niin riskit on luultavasti aika olemattomat.

Vierailija
411/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kalloni on kananmunaa, joten se voisi kestääkin nokkakolarin suojaten aivotkin.

Vierailija
412/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys säälittää ;-(

Vaikka pyörä ei liikkuisi ollenkaan, kahden metrin kiitorata satulasta asfalttiin on aivan riittävä kallovammaan.

Vierailija
413/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kypärää myöskään kävellessäni ulkona.

Käyttäisin pyöräilykypärää jos tekisin pyörän kanssa jotain sellaista joka nostaa riskitasoa merkittävästi. Normaalissa rennossa pyöräilyssä se kypärä on vain rasite mukana.

Vierailija
414/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisyys on tässä avainsana jota monikaan ei tunnu tajuavan. Todennäköisyys siihen, että tavallista pyöräilyä harjoittava, liikennesääntöjä noudattava aikuinen pyöräilijä kaatuu pyörällä ja lyö päänsä on erittäin pieni. Kuten joku jo vertasikin, niin kävellessä ja kotona jne. pitäisi samalla logiikalla käyttää kypärää ettei vaan lyö päätään. Toki pyöräilykypärää saa halutessaan käyttää mutta sen käytöstä turha jankata.

Vierailija
415/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nuija

Vierailija
416/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukka vituttaab jos päätyy rullatuoliin kuolaamaan. Vitutus nosee potenssiin kymmenen jos tietää että oli oma valinta. Kuolleenahan ei tietty vituta.

Se on täysin huomaamaton, olen todennut sen joskus unohdettuani, huomaan puuttumisen vasta poisottaessani ;-)

Vierailija
417/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys on tässä avainsana jota monikaan ei tunnu tajuavan. Todennäköisyys siihen, että tavallista pyöräilyä harjoittava, liikennesääntöjä noudattava aikuinen pyöräilijä kaatuu pyörällä ja lyö päänsä on erittäin pieni. Kuten joku jo vertasikin, niin kävellessä ja kotona jne. pitäisi samalla logiikalla käyttää kypärää ettei vaan lyö päätään. Toki pyöräilykypärää saa halutessaan käyttää mutta sen käytöstä turha jankata.

Hienoa meidän ei sitten kannata käyttää turvavyötäkään. Ikinä en ole tarvinnut. Käytän silti.

Vierailija
418/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se tuntuu epämiellyttävältä. Tosin pyöräilen n. kerran kahdessa vuodessa.

Vierailija
419/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en aja polkupyörällä, onko pakko käyttää kypärää kävellessä?

Vierailija
420/1063 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että en pyöräile. Onko se hyväksyttävä syy olla käyttämättä pyöräilykypärää?