Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä viikoilla eka neuvola muilla?

09.10.2006 |

Tein plussatestin ja otin muutaman viikon päästä yhteyttä neuvolaan, esikoisesta eka käynti oli vkolla 8. Nyt th sanoi, että riittää jos menisin viikolla 11. Kaiken lisäksi itse laskin viikot nettilaskurilla viikkoa pidemmälle kuin mitä th sanoi. Eli nyt en tiedä onko menossa vko 8 vai 9!

Ei auta kuin odottaa...hiukan hirvittää kun haluaisi varmuuden onko oikeasti raskaana vai joku kohdunulkoinen tai tuulimuna... Alkuajan pahoinvoinnit jo helpottivat hiukan,mutta vatsa kasvaa ja erottuu pian!

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti esittämäsi resurssipula pitää paikkansa jossain kunnissa, siitä en tiedä, mutta tiedän että joissain neuvoloissa 1. käyntiin (erityisesti ensikertalaisille) varataan aikaa jopa 2 tuntia ja uudelleensynnyttäjällekin 1-1,5 tuntia. Tällaisen vapaan ajan löytäminen vie ajan väkisin usein monen viikon päähän kun se resurssipula todella monesti vielä kuormittaa tilannetta =) Eli jossain - kunhan neuvolaan pääsee saakin sitten kunnon käynnin heti alkuunsa ;)

Vierailija
22/24 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnetään, olen vähän katkera, koska esikoisen kanssa oli aivan ihana neuvolatäti, joka ei koskaan valittanut resurssipulaa ja joka vastasi aina puhelimeen tai ainakin puheposti ohjasi aina oikealle sijaiselle.

Nykyisessä neuvolassa (eri kaupunginosa, muutimme, kun esikoine oli vauva) meidän täti a) ei ole juuri koskaan paikalla, olisko esikoisen käynneistä 3/4 käyty eri sijaisilla, vaikka aika varattu ajoissa b) ei vastaa puhelimeen aina viralliseen soittoaikaan, eikä puheposti käytössä, sitten saa metsästää sijaista jonkun vaihteen kautta c) kerran tämä täti tiuski minulle puhelimessa resurssipulasta, kun hänen sijaisensa oli ohjannut meitä varaamaan ajan ja tämän täsin mielestä ei tarvinnut.

Ja olemme ihan tavallisia, esikoinen ei sairasta erityisen paljon, enkä mitenkään turhaan ole koskaan neuvolaa vaivannut, lääkärillekin vien mieluiten yksityiselle, jos sairastetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin neuvolaan heti plussattuani, ja nämä ajat annettiin. Ja ihan normiraskaudet kyseessä. Käytännöt näyttää vaihtelevan paljon!

Vierailija
24/24 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoona:

Myönnetään, olen vähän katkera, koska esikoisen kanssa oli aivan ihana neuvolatäti, joka ei koskaan valittanut resurssipulaa ja joka vastasi aina puhelimeen tai ainakin puheposti ohjasi aina oikealle sijaiselle.

Nykyisessä neuvolassa (eri kaupunginosa, muutimme, kun esikoine oli vauva) meidän täti a) ei ole juuri koskaan paikalla, olisko esikoisen käynneistä 3/4 käyty eri sijaisilla, vaikka aika varattu ajoissa b) ei vastaa puhelimeen aina viralliseen soittoaikaan, eikä puheposti käytössä, sitten saa metsästää sijaista jonkun vaihteen kautta c) kerran tämä täti tiuski minulle puhelimessa resurssipulasta, kun hänen sijaisensa oli ohjannut meitä varaamaan ajan ja tämän täsin mielestä ei tarvinnut.

Ja olemme ihan tavallisia, esikoinen ei sairasta erityisen paljon, enkä mitenkään turhaan ole koskaan neuvolaa vaivannut, lääkärillekin vien mieluiten yksityiselle, jos sairastetaan.

Huonoista kokemuksistasi =( toivottavasti lastenpuolella sujuu käynnit vähemmillä ongelmilla. Hyvää loppuraskautta sinulle kuitenkin!!!