Mitä lisöisit yo-juhlamenuun?
Suunnitteilla aika perinteiset tarjoilut. Muutamaa salaattia, kasvispiirakkaa, voileipäkakkua (liha ja kala), vadelmakakkua, suklaakakkua, juustokakkua, pikkuleipiä, marenkeja. Olisiko jotain ei niin perinteistä vielä? Mitä?
Kommentit (240)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei tule lapsivieraita. Tarjolla kaksi voileipäkakkua - kana ja liha. Paria eri täytekakkua. Sitten on masikoita, hedelmiä paloiteltuna, brie-juustoa ja vaahtokarkkeja. Skumppaa, vissyä, kahvia ja teetä.
Entäs kasvissyöjät? Itse sekasyöjänä inhoan noita voileipäkakkuja Aina puhutaan, ettei täytekakku saa olla läpimärkä, mutta voileipä kakku saakin sitten olla semmosta ällöttävää mössöä
Tietääkseni ei ole tulossa kasvissyöjiä. Oletan, että minulle ilmoitetaan mikäli tulee. Sitten teen kasvisversion voileipäkakkua. Muutoin menu on sama.
Mikä onntarjoilu niille, jotka ei välitä voileipäkakusta?
Makeaa kakkua ja kaikki nuo muu. Jos niistäkään ei löydy mieleistä, voi tosiaan paastota.
Meillä syötiin kaikki katkarapuvoileipäkakut ja kinkkuvoileipäkakut saman tien, lähes kaikki makeat kakut jäivät koskematta. Lapsivieraatkin tykkäsivät värikkäistä pikkuleivistä enemmän. On tullut huomattua että ihmisillä on enemmän suolaisen nälkä noissa juhlissa kuin makean.
Olen viettänyt yo-juhlissa maksimissaan kaksi tuntia. Kaksi. Pärjännyt varsin hyvin kupillisella kahvia. Olen allerginen niin monelle asialle, ettei tulisi edes mieleen alkaa ruikuttamaan sellaisen listan kanssa omia syömisiä.
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli suurinpiirtein sama menu joskus, mutta lisänä vielä tietysti ne perinteiset karjalanpiirakat (ts sulhaspiirakat) ja munavoi.
Ne eivät kyllä tosiaan ole mitään ei-perinteisiä, mutta hyvin kelpasivat, varsinkin nuoremmille.
Karjalanpiirakat kylmänä eivät maistu yhtään miltään. Miten niitä muka voi juhlissa lämmittää?
Vierailija kirjoitti:
Minusta voileipäkakku on köyhän versio hyvästä tarjoulusta Mätetään voileipäkakkuun kaikki mitkä mahtuu
🤢
Köyhän? Ei todellakaan ole mitään halpaa tarjottavaa.
Ei tämänpäivän voileipäkakku ole sellainen majoneesilla kuorrutettu äklötys. Voi tehdä myös vegaaniversion.
Meillä aikuiset tykkää hulluna voileipäkakusta, etenkin lohi-katkarapu, mutta sitten on tosiaan vähän nuorempia lapsia jotka ei edes maista. Heille sitten ne sulhaspiirakat.
Vierailija kirjoitti:
Ylioppilas saanut sanoa sanansa?
No ei. Se on vegaani. En rupea suvulle syöttämään sellaista korvikeruokaa.
Ap
Ehdottomasti voileipäkakkua juhliin, sitä rakastaa niin moni, ja ainakin meillä kun on aina ollut yo-juhlissa voileipäkakkua, lähes kaikki sanovat, että se on niin hyvää, varsinkin kun sitä ei tule itse tehtyä, niin se on senkin puolesta jo ihan ekstraherkkua. Sen kaveriksi käy ne muuten aika arkiset karjalanpiirakat, sillä niillekin löytyy kannattajansa, tai sitten jotain esim. feta-parsakaalipiirakkaa, se on myös aika suosittua. Joku kaipaili tuolla salaatteihin proteiinia, mutta en lähtisi niin arkisia asioita juhlissa miettimään. Ei siinä ole tärkeintä täyttää toisten vatsoja koko päiväksi jollakin puuro-raejuustolinjalla, vaan tarjoilla hyviä syötäviä. Makeaakin pitää olla tarjolla, mutta suolaiset käyvät aina paljon paremmin kaupaksi. Tuolla myös joku oli huolissaan koko päivän lämpimässä seisovista täytekakuista, mutta siinä kannattaakin tehdä pienempiä kakkuja, jotka menevät nopeasti (on helpompi myös säilyttää), niin tuota ongelmaa ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos tekee vegaanisia suolaisia piirakoita, pasteijoita tai voileipäkakkuja, niin en lähtisi niitä korvikkeiksi kutsumaan. Tuskin kommentoija edes oli ap. Vegaaniylioppilaan juhlissa varmaan tarjottavatkin olisivat vegaanisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tämä kertoo sen että aloitus on trollausta. Poistakaa keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Silakka- ja kaalilaatikot.
'
On kyllä todella herkullisia ruokia, ihan lemppareitani molemmat, mutta yo-juhlissa harvemmin tarjoillaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meillä oli suurinpiirtein sama menu joskus, mutta lisänä vielä tietysti ne perinteiset karjalanpiirakat (ts sulhaspiirakat) ja munavoi.
Ne eivät kyllä tosiaan ole mitään ei-perinteisiä, mutta hyvin kelpasivat, varsinkin nuoremmille.Karjalanpiirakat kylmänä eivät maistu yhtään miltään. Miten niitä muka voi juhlissa lämmittää?
Uunissa, grillissä,..
Mun mielestä juhla ei ole juhla ilman voikkukakkua! Joku feta- tai kanapiirakka menee, mutta karjikset muniksella ei!