Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalin toimenpide mitä sinulle on tehty?

Vierailija
09.10.2006 |

Itse sanoisin että paksusuolentähystys on ollut pahinta.

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisalle USA-laiselle sanoisin, että eipä minullakaan se viisaudenhampaan poisto tuntunut missään vaan se 2 vko jälkikipu ja hermojen halvaantuminen oli ne pahimmat.

On syytä muistaa, että nukuttamisessa on riskinsä ja ainakaan minä en haluaisi, että minut nukutettaisiin turhaan.

Ja mitä tuohon paksusuolen tähystykseen tulee, niin niin ovat kovin yksilöllisiä kokemukset. Mulla ei tuntunut yhtään missään kolonoskopia. Voisin sanoa, että se oli helpompi toimenpide, kuin vaikka rutiini gynekäynti. Ja ilmeisesti tähystänyt lääkäri huomasi, et mulla oli ihan lystiä siinä toimenpiteessä ja sain katsoa koko 1,5 m matkan itse takastulomatkalla toisella tähystimellä ;-)

Vierailija
2/147 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin revennyt kohdunsuulta lähtien ja eppari oli tehty myös ja tikattavaa riitti kahdelle ihmiselle.

en ole varma kuinka pian lapsen ulostulon jälkeen tikkaaminen aloitettiin (eivät ne sanoneet mulle kun yritin kysellä), mutta se loppui kun lapsen syntymäajaksi merkitystä hetkestä oli 2 tuntia (älysin katsoa kelloon kun tajusin, että näen papereista sen syntymäajan, halusin tietää kauanko se oikeasti kesti. eivät siis todellakaan suostuneet sanomaan vaikka kyselin), veikkaan että ainakin tunnin ja kolme varttia tikattiin. enkä saanut kunnon puudutuksia, ilokaasulla piti selvitä eikä siitä kyllä ollut sanottavasti iloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pienoisperäruiske ja peräsuolen tuseeraus ovat olleet epämiellyttävimmät. Mikään ei ole niin epämiellyttävää, kun takapuolta ronkitaan.

Vierailija
4/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

gastroskopia. Teki todella häijyä kun otettiin koepaloja mahasta, ei se sattunut vaan oksetti... yök...

Kolonoskopiassa sattuu se kun ilmaa pumpataan suoleen (suoli saadaan laajenemaan ja nähdään kaikkien poimujen taakse), suoli ei tunne muuta kipua kuin laajenemiskipua. Kolono- tai gastroskopioita ei tehdä nukutuksessa koska itse toimenpide kestää 10-15min (vaikka potilaasta aika tuntuu varmasti huomattavasti pidemmältä) niin nukutus on ihan huuhaata ja ajan haaskausta, rauhoittavat riittävät.

Ei viisaudenhampaiden poistotkaan mitään herkkua ole olleet mutta niissä sai sentään puudutuksen (joka onneksi toimi :)).

Ai niin, kyllä tuo kondylomasyylien poistaminen laserilla taitaa sittenkin viedä ykkössijan. Minulle laitettiin satulapuudutus ja totta kai (olen todella kipuherkkä) jouduin harjoittelijan kynsiin, se tökki ja tökki ristiselkääni " ei tämä mene tänne" ja vanhempi nukkumatti hokee vieressä " kyllä se onnistuu, siitä vaan, noin ja käytä voimaa" Ja se oman palavan lihan haju toimenpiteessä... sitä ei voita mikään, vieläkin juoksee hiiriä selässä kun ajatteleekin tuota tilannetta.

Vierailija
5/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä sulla sitten.

Mulla ei puudutrukset jostain syystä aina tehoa. Hammaslääkärissä ei juuri ikinä, ja samoin kävi synnytyksessä, kun alapäätä alettiin ompelemaan kasaan. Puudutuspiikit ei tehonneet lainkaan, ja synnytyksen kamalin vaihe oli mulle välilihan ompelu, vaikka olin synnyttänyt kaksoset alakautta ilman muuta kivunlievitystä kuin ilokaasu avautumisvaiheessa.

Vierailija
6/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun ruiskutettiin vettä ja katsottiin meneekö mihinkään. Viiltävä kipu oli kamala, huusin kuin pistetty sika, hoitsu piti kiinni ja hoki että ei hätää ei hätää ole ihan rentona (!) ja lääkäri ruiskutti vaan lisää vettä ja sanoi, että ei se voi sattua noin paljoa, ei se ole fyysisesti mahdollista.

Vierailija
7/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osui jotenkin hermoon ja melkein pyörryin. Jälkisupistukset oli kamalia ja kesti koko illan.

Tokalla kertaa kierukan laitto ei sitten tuntunut missään.

Viisaudenhammasleikkauksessa en tuntenut kipua leikkauksessa. Jälkikipu oli kyllä k-a-m-m-ottava.

Vierailija
8/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli uskomaton toimenpide. Olin silloin 17-vuotias. Tuli väkisinkin mieleeni, että kaavinta ilman anestesiaa tehtiin ihan vain piruuttaan, että en enää hankkisi kondyloomaa :(

Vierailija
9/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gastroskopia sen rinnalla lasten leikkia, vaikka tosi inhottava sekin on.

Vierailija
10/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli uskomaton toimenpide. Olin silloin 17-vuotias. Tuli väkisinkin mieleeni, että kaavinta ilman anestesiaa tehtiin ihan vain piruuttaan, että en enää hankkisi kondyloomaa :(

Sulla on se kondy ikuisesti, ei sitä tarvitse uudestaan hankkia. Etkä voi vaikuttaa sen uusiutumiseen.

Vierailija
11/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eppari)

se oli helvetin tuskaa ja kovaa itkua :(

Vierailija
12/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen paksusuolentähystys. Alkoi pelottamaan, koska itsellä on jotain vikaa selvästi SIELLÄ.

Vierailija
13/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut valtaisa kuorsausongelma ahtaan nielun vuoksi ja lopulta päätin mennä sellaiseen radiotaajushoitoon, jossa nielun kudoksia poltetaan. Voi helvettiläinen...

Kurkkuun työnnettiin noin 12 puudutuspiikkiä (joka kerta oksennusrefleksi) ja sitten alkoi itse toimenpide, jossa tökittiin (poltettiin) kudoksia. Oksennusrefleksi päällä yhtäkjaksoiset noin puoli tuntia, sattui ja kurkusta kärysi palaneen lihan tuoksu.

Operaatio jouduttiin tekemään kuukauden päästä uudestaan!

Lääkäri ehdotti kolmattakin kertaa, mutten mennyt. Miehelle sanoin, että hanki korvatulpat :-).

Mulla on kokemusta myös munatorvien tähystyksestä, lapsettomuushoitoihin liittyvästä munasolujen keräämisestä, synnytyksestä, kohdunulkoisesta raskaudesta, välilevyn pullistumasta ja sen jälkeisestä leikkauksesta... ja vaikka jokainen on ollut omalla tavallaan inhottava, niin kyllä tämä vie selkeästi voiton!

Vierailija
14/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Kolonoskopiassa sattuu se kun ilmaa pumpataan suoleen (suoli saadaan laajenemaan ja nähdään kaikkien poimujen taakse), suoli ei tunne muuta kipua kuin laajenemiskipua. Kolono- tai gastroskopioita ei tehdä nukutuksessa koska itse toimenpide kestää 10-15min (vaikka potilaasta aika tuntuu varmasti huomattavasti pidemmältä) niin nukutus on ihan huuhaata ja ajan haaskausta, rauhoittavat riittävät.

"

Suoli ei ehkä tunne muuta kuin laajenemiskipua, mutta sitten kun vatsa on täynnä kiinnikkeitä ja ne repeilee kun letkua pukataan ja veivataan ja suolta suoristetaan niin jopa tuntuu! Se ilma ei minulla tuntunut miltään, ei yhtään miltään. Toimenpide kesti liki tunnin (oli kello vastapäätä seinällä) ja melkeinpä sanoisin, että jos ois tarjottu nukutusta niin sen olisin ottanut oli huuhaata tai ei.

Vierailija
15/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on tainnut olla sitten todella vaikea skopia sillä olen ollut näitä seuraamassa ja lääkäreiden ja hoitajien aikataulut on sen mukaan että skopiat kestävät 15min (ja tämä aika sisältää vielä haastattelut). Totta kai on skopioiden välisiä eroja ja jokainen tuntee kivun aivan eri tavalla, ja toki lääkärinkin ammattitaito ja kokemus vaikuttavat asiaan. Minun tietämäni skopiantekijät osaavat käsitellä potilaita hellästi ja uskovat kun sanoo että sattuu.

Vierailija
16/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puudutus ei toiminut! Sanoin, että pyörryn, mutta hammaslääkäri vakuutti, etten pyörry, koska maatessa ei voi pyörtyä.

Kiljuin, tärisin ja itkin ja vannoin, etten koskaan tule enää hammaslääkäriin. Harkitsin hampaan vetämistä mieluummin pois.

Sitten annettiin antibiootti, joka auttoi niin, että seuraavalla kerralla

juurihoitoa jatkettiin ja puudutus auttoi, oi kiitos!

Viisaudenhampaiden (3 kpl) poisto ei sattunut, mutta kuulosuojaimet

olisin halunnut. Niin kova oli kirskunta, kun niitä " sahattiin" tai porattiin

pois...:oP

Vierailija
17/147 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi tuntua niin kauhealta kuulemma, mutta pari viikkoa tämän leikkauksen jälkeen olivat AIVAN hirveät, en ole edes sektion jälkeen syönyt yhtä paljon särkylääkkeitä.

Vierailija:

Nenän väliseinän korjausleikkaus

Vierailija
18/147 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssahan synnytyksissäkin on se käytäntö, että naisella on oma lääkäri, joka hoitaa alusta loppuun saakka ja tulee myös mukaan synnytykseen.Synnyttäjä ei siis ole kenen tahansa vuorossa olevan kätilön armoilla, vaan saa itse valita, kenet haluaa mukaan tähän tärkeään asiaan. Synnytyksessä kivunlievitys on a ja o ja sektioitakaan ei pihdata samalla tavalla kuin Suomessa, jossa se, että äiti pelkää tai ei halua synnyttää alateitse on lähinnä huonoin mahdollinen syy sektioon. Ja of topic: ei, sektio ei ole mitenkään mega-iso riski terrveelle naiselle. Riski toki, mutta alatiesynnytyksissäkin on riskejä. Sitä paitsi, jos aikuinen ihminen saa halutessaan mennä todella isoihin, nukutuksessa tehtäviin kauneusleikkauksiin, niin onhan se paradoksaalista, että tässä asiassa ihmisellä ei monen mielestä pitäisi olla mitään omaa päätösvaltaa (asiaa voi toki perustella sillä, että synnytykset maksetaan Suomessa yhteisestä potista, MUTTA kun a) muuhun ei ole Suomessa mahdollisuutta ja b) jos tätä perustelua tosissaan käyttää, niin silloinhan sitten myöntää ihan suoraan, että raha on asiaan vaikuttavista kriteereistä se tärkein).

Jenkkien systeemissä on PALJON mätää pohjoismaiseen systeemiin verrattuna (esim. se, että köyhimmillä ei ole käytännössä oikeutta juuri mihinkään hoitoon), mutta se ei liity varsinaisesti tähän kysymykseen. Hoitokäytäntöjen ja terveydenhuollossa vaikuttavien asenteiden osalta tilanne on vertailukelpoinen (suurin osa terveydenhoidosta on yksityisten vakuutusten varassa, eli voidaan kyllä puhua yleisistä käytännöistä), ja asiassa on kyse nimenomaan ASENTEISTA.

laaketiede Suomessa! Taalla tehdaan kolonoskopiat ja viisaudenhampaan poistot kevyessa nukutuksessa. Ei jaa pelkoja ja tutkimuksiin mennaan uudelleen tarpeen mukaan. Taalla myos paasee laakariin samana paivana, eika leikkauksiin tarvitse jonottaa. Vaivat myos hoidetaan pois, vertaa ns. " valohoito" Suomessa.

t:USAlainen

Vierailija
19/147 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvainen mieslääkäri USAn tapaan, ei kiitos!

Vierailija
20/147 |
19.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaudenhampaat, vaikka ei se episotomiakaan mikään kiva ollut, vaikka ei silloin sattunu mutta jälkeenpäin kyllä ja pitkään. Voi olla että kallisuu sittenkin eppariin