Apua EKG:n tulokset??
sinusrytmi normaalia, SokolowLyon 35 ja Cornell 2,4... (googlettelun mukaan pitäisi olla 2,0??) Lääkärin mukaan ei syytä huoleen?? mitähän noi mahtaa tarkoittaa?? Onko muilla otettu? Millaiset tulokset? Verenpaine ok, tietty lääkärin luona noussut.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla otettiin EKG, rokotteen jälkeen alkoi tulla oireita. Nauhasta näkyi kammiolisälyöntejä. Meni viikon päästä ohi.
Olen ottanut työssä tuhansia EKG- tutkimuksia. Tein myös rasitustutkimuksia erikoislääkärien kanssa.
Opin sen mm, että kammiolisälyönnit ovat hyvin yleisiä ja yleensä vaarattomia. Niiden esiintymiseen liittyy yleensä liika kahvinjuonti, väsymys, krapula tai muu ärsyke.T*rpa kiinni. Mulla tuli lisälyönnit rokotteesta. Niitä oli PALJON. Ei ole mikään kahvikuppi syynä.
Kuole luulosairas lisälyönteihis. V.ttu te ootte sekasin.
Miksi olet noin vihainen?
Onko sulla joku hätänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä edes sait nuo lukemat ilman lääkärin tapaamista? Yleensä nuo lukemat antaa lääkäri joka myös analysoi sen EKG-nauhan. Oletan että et ole tavannut lääkäriä, koska ethän muuten tuollaista täältä kyselisi.
OMa Kanta
Yhtä paha on kun ihmisille tulee tekstiviesteillä verikokeiden tuloksia, vain pelkät lukemat ilman viitearvoja ja viestit ovat erittäin vaikeita tulkita muutenkin kun katkeavat kesken tiedon joka jatkuu seuraavassa viestissä. Näitä sitten itse googletellaan ja kauhistellaan että nyt se kuolo korjaa ihan varmasti, kun takerrutaan johonkin yksittäiseen tulokseen ilman että lääkäri on ehtinyt tarkistaa vastaukset ja huomioida tulokset kokonaisuutena ja tutkittavaan asiaan suhteutettuna.
Missä noita tekstiviestejä tulee laboratorionäytteistä.
On taatusti kysymys jostain yksityisen lääkärin ja jonkin yksityisen labran tekemistä näytetutkumsista.
Nykysin myös yksityisten lääkäreiden sairaskertomukset ja diagnoosit ja heidän määräämänsä resepitit näkyvät Oma kanta-sivuilla.
Näin se on, koska laki määrää, että joka ikinen potilaalle kirjoitettu resepti tallentuu automaattisesti kansalliseen lääketietokantaan.
Samoin diagnoosit ja tietty osa sairaskertomuksista.
Tämän lisäksi, yksityisillä lääkäriasemilla on omat tietojärjesetelmänsä, joissa saattaa olla ja onkin, monipuolisempaa tietoa potilaasta, kuin se mikä näkyyy Oma kanta sivuilla.
Samoin on julkisella puolella. Lääkäri kirjaa vain pakolliset tiedot Oma kantaan.
Terveyskeskuksen ja sairaalan omassa tietokannassa on potilaasta on kuitenkin monipuoliset tiedot, kaikkine yksityiskohtineen.
Ja noita tietoja pystyy lukemaan ja katsomaan vain ne tahot, joiden potilaana ja asiakkaana henkilö on ollut, ja jotka ovat kyseissä paikassa töissä.
Tuntuu oudolta, etteivät ihmiset tuota tiedä, vaikka koko netti on täynnä tietoa sairastamisesta, potilaan oikeuksista, erilaisten lakien määräyksistä, ja niin helvetin monista erilaisista tietojärjestelmistä, mitä Suomen eri kaupungeissa ja kunnissa on.
Ihan julkisella puolella Fimlabin toimesta otetuista labroista tulee vastaukset tekstiviestillä ainakin täällä Pirkanmaalla. Palvelu ei ilmeisesti ole käytössä vielä koko Suomessa.
https://fimlab.fi/palvelut/tekstiviestipalvelu
https://fimlab.fi/artikkelit/verikokeiden-tulokset-nopeasti-tekstiviest…
Sillä mitä hyötyä on siitä, että labra- ja muut tulokset tulevat potilaalle itselleeen.
Vain harva potilas ja tuskin kukaan, pystyy itse päättelemään mitään faktaaa omista labratuloksistaan.
Tuollainen itse tulkinta labranäytteistä johtaa vain puoskarointiin ja omiin, itse päättethyin keinoihin ja sairauksiin hoitaa itseään ja sairauttaan.
Lääketieteellinen, todella vaikuttava hoitoa voi jäädä tällöin kokonaan sivuosaan.
Olen edelleen sitä mieltä ja tulen aina olemaan, että erilaisten laboratorioiden tulokset ja muut tulkinnat tulee jättäää vain ja ainostaan lääkärien tulkittavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vain yleislääkäri, joskin ekg:tä tulkitsen päivittäin, mutta nuo ihan outoja. Terveysportti kertoi seuraavaa.
Vasemman kammion paksuuntumisessa ekg:n tulkinassa käytetään termiä Sokolow Lyon ja normaali on <35. Mainitaan myös, että tämä on epäherkkä mittari.
Samaiseen vasemman kammion kuormitukseen viittaa Cornellin tulo laskettuna ekg:n eri elementeistä on normaalisti. < 2 440 mm Tätäkin kommentoidaan Terveysportissa olevan epäherkkä.
Tuskinpa olet mikään lääkäri. Jos olet yleensä olet, olet valelääkäri.
Noita sydämen ja sydänlihasten paksuuntumisia ei voida lukea eikä diagsoida jonkin sydänfilmin perusteella.
Sellaiset jutut eivät milloinkaan näy EKG:sta.
Sydänlihaksen paksuuntuminen ja moni muukin näkyy vain sydänlääkärin tekemän ultran kautta.
Miksi kommentoija muka haluaa esiintyä asiantuntijana, kun hänellä ei asiantuntijuutta ko. keissiin edes ole?
Lähihoitajaopiskelijaksi aikovat eivät näistä asioista paljoa tiedä. Minä käytän itse LVH:n arvioinnissa Sv1 ja Rv5-6 arviota.
t. se jolle kommentoit
Hänellä oli erilaisia kipuja ylärinnassan ja ylävatsassa, joiden takia hän terveyskeskuslääkärille meni.
Tottahan me kaksi lasta heti aateltiin heti, että isällä on sydämessä vikaa.
Terveyskeskuslääkäri ei vähätellyt isämme oireita eikä kipuja, vaan antoi hänelle lähetteen sisätauti polille.
Ei isällä mitään sydänongemia ollut, syy oli niissä sappiiin kokoontuneissa kivissä, joiden aiheuttama kipua säteili eri puolille ylävatsaa.
Selvästikin vale-talousalan ammattilainen.
Minulla alkaa luotto osaan lääkäreistä kyllä murentua juurikin tuon ekg: n tulkitsemisen vuoksi.
Jouduin vakavien sydänoireiden vuoksi kääntymään lääkärin puoleen. Kardiologi sanoi olevansa todella huolissaan tk-lääkärit eivät olleet. Luottaisin nenemmän kardiologin mutta hän oli vain keikkaileva. Rasituskokeen tulos oli huono. Se piti keskeyttää alkuunsa.
Harkitsen käymistä yksityisellä kardiologilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskokaa nyt; nuo koronapiikit on hengenvaarallisia!
Ylikuolleisuus nyt n. 20%.
En tiedä kyllä ketään jolla olisi ollut hetkellistä jomotusta kummempia oireita. Sen sijaan tunnen pahasti koronaan sairastuneita rokottamattomia.
Pfizerin piikkilobbari.
Vierailija kirjoitti:
Olen vain yleislääkäri, joskin ekg:tä tulkitsen päivittäin, mutta nuo ihan outoja. Terveysportti kertoi seuraavaa.
Vasemman kammion paksuuntumisessa ekg:n tulkinassa käytetään termiä Sokolow Lyon ja normaali on <35. Mainitaan myös, että tämä on epäherkkä mittari.
Samaiseen vasemman kammion kuormitukseen viittaa Cornellin tulo laskettuna ekg:n eri elementeistä on normaalisti. < 2 440 mm Tätäkin kommentoidaan Terveysportissa olevan epäherkkä.
Rokotteen grafeenioksidi tukkii verisuonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla otettiin EKG, rokotteen jälkeen alkoi tulla oireita. Nauhasta näkyi kammiolisälyöntejä. Meni viikon päästä ohi.
Olen ottanut työssä tuhansia EKG- tutkimuksia. Tein myös rasitustutkimuksia erikoislääkärien kanssa.
Opin sen mm, että kammiolisälyönnit ovat hyvin yleisiä ja yleensä vaarattomia. Niiden esiintymiseen liittyy yleensä liika kahvinjuonti, väsymys, krapula tai muu ärsyke.T*rpa kiinni. Mulla tuli lisälyönnit rokotteesta. Niitä oli PALJON. Ei ole mikään kahvikuppi syynä.
Kuole luulosairas lisälyönteihis. V.ttu te ootte sekasin.
Miksi olet noin vihainen?
Onko sulla joku hätänä?
Tottakai sillä on hätä, se on ottanut myrkkypiikkejä ja nähnyt kun muita piikitettyjä kaatuu lähipiiristä.
Et ole terveydenhuoltoalalla etkä asiasta paljon ymmärrä, mutta näet parista lauseesta, että joku on valelääkäri? Joopa joo