Apua EKG:n tulokset??
sinusrytmi normaalia, SokolowLyon 35 ja Cornell 2,4... (googlettelun mukaan pitäisi olla 2,0??) Lääkärin mukaan ei syytä huoleen?? mitähän noi mahtaa tarkoittaa?? Onko muilla otettu? Millaiset tulokset? Verenpaine ok, tietty lääkärin luona noussut.
Kommentit (49)
Josko luottaisit sen lääkärin sanaan?
Olettaisin, että nuo arvot on niitä EKG-koneen antamia lukemia. Jos lääkäri sanoo, ettei ole syytä huoleen, niin kuuntelisin häntä ja olisin sinuna ihan huoletta. Nuo koneen antamat arvot on aina lähinnä suuntaa antavia ja lääkäri tekee vielä oman tulkinnan EKG-nauhasta. Jos verenpainekin on kerran ok, niin ei ole mitään vakavaa. Nuo SokolowLyon ja Cornell liittyy siis vasemman kammion seinämäpaksuuteen. Jos lääkäri epäilisi, että jotain on vialla niin määräisi todennäköisesti sydämen ultraäänitutkimuksen. Älä siis ole huolissasi. :)
Et luota lääkäriin mutta vauva.fin luotat? :D
Vierailija kirjoitti:
Haluun vaan tietää onko normaalit
No eikös se lääkäri jo sulle kertonut. Ei vissiin kelpaa tieto.
On normaali. Se yksi arvo on sellainen, että lääkärin pitää arvioida se joka tapauksessa.
Etkö saanut suutasi auki lääkärin kanssa puheissa ollessasi?
Siis mistä edes sait nuo lukemat ilman lääkärin tapaamista? Yleensä nuo lukemat antaa lääkäri joka myös analysoi sen EKG-nauhan. Oletan että et ole tavannut lääkäriä, koska ethän muuten tuollaista täältä kyselisi.
Vierailija kirjoitti:
Siis mistä edes sait nuo lukemat ilman lääkärin tapaamista? Yleensä nuo lukemat antaa lääkäri joka myös analysoi sen EKG-nauhan. Oletan että et ole tavannut lääkäriä, koska ethän muuten tuollaista täältä kyselisi.
OMa Kanta
Rytmihäiriöitä? Montako koronapiikkiä hihassa?
Mulla otettiin EKG, rokotteen jälkeen alkoi tulla oireita. Nauhasta näkyi kammiolisälyöntejä. Meni viikon päästä ohi.
Lääkäri kyllä osaa asiansa. Sydämen yhdestä EKG;stä ei voida päätellä yhtään mitään.
Jos epäillään todella sydänsairautta, se kyllä ilmenee jo jotenkin kun lääkäri sydäntä kuuntelee.
Varmuudeksi useilta potilailta otetaan aina sydänfilmi.
Sydäntautisilla on aina huomattavia oireita. Joten jos sydäntautia epäillään määrätään sydänultraan ja muihin tutkimuksiin keskussairaalan polklinkalle.
Terveyskeskus ja muut lääkärit hoitavat tuhansia erilaisia potilaita vuodessa, heillä on taatusi tuntuma noihin asioihin ja ammattitaito.
Sydänongelmat ja rytmihäiriöt ovat räjähtäneet nyt koronapiikkien jälkeen.
Minulla on iät kaiket ollut rytmihäiriöitä sydämessä, jo 16 vuotiaasta lähtien.
On seurattu ja tutkittu, mitään sairautta ei ole löydetty sen kummemmin.
Erittäin pahaan tykyttelyyn on jo pitkään ollut sykettä vähentävä lääke, mutta harvoin, hyvin harvoin on mitään tykytyskohtauksia.
Sydänjutut tutkitaan aina viimeisen päälle tarkkaan, se on fakta.
Ja se EKG on aina sen hetkinen tilanne. Seuraavana päivänä se EKG voi olla vähän erilainen.
Ei ihmisten labranäytteet ja ekg:t läheskään aina mahdu niiden viitearvojen sisään.
Ja lääkärit tietätävt sen, eivät he pienistä arvojen heittelyistä hätkähdä.
Eri asia jos erot ovat suuria, lääkäri huolestuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMa Kanta
Yhtä paha on kun ihmisille tulee tekstiviesteillä verikokeiden tuloksia, vain pelkät lukemat ilman viitearvoja ja viestit ovat erittäin vaikeita tulkita muutenkin kun katkeavat kesken tiedon joka jatkuu seuraavassa viestissä. Näitä sitten itse googletellaan ja kauhistellaan että nyt se kuolo korjaa ihan varmasti, kun takerrutaan johonkin yksittäiseen tulokseen ilman että lääkäri on ehtinyt tarkistaa vastaukset ja huomioida tulokset kokonaisuutena ja tutkittavaan asiaan suhteutettuna.
Vierailija kirjoitti:
Mulla otettiin EKG, rokotteen jälkeen alkoi tulla oireita. Nauhasta näkyi kammiolisälyöntejä. Meni viikon päästä ohi.
Olen ottanut työssä tuhansia EKG- tutkimuksia. Tein myös rasitustutkimuksia erikoislääkärien kanssa.
Opin sen mm, että kammiolisälyönnit ovat hyvin yleisiä ja yleensä vaarattomia. Niiden esiintymiseen liittyy yleensä liika kahvinjuonti, väsymys, krapula tai muu ärsyke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OMa Kanta
Oma kanta labratulosten luettelossa ei ole lääkärin kommentteja sydänfilmistä.
Ei koskaan.
Tiedot veri-virtsa ja muista erite näytteistä, menevät labroista suoraan Oma kantaan.
Mutta sydänfilmin tulkitsee vain ja ainoastaan lääkäri.
Joten Oma kanta sivuilla ei voi olla, ennen lääkärissä käyntiä, tai etäyhteyttä lääkäriin, tai ennen lääkärin soittoa, mitään tietoa ja analyysia sydänfilmistä eli EKG:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ottanut työssä tuhansia EKG- tutkimuksia. Tein myös rasitustutkimuksia erikoislääkärien kanssa.
Opin sen mm, että kammiolisälyönnit ovat hyvin yleisiä ja yleensä vaarattomia. Niiden esiintymiseen liittyy yleensä liika kahvinjuonti, väsymys, krapula tai muu ärsyke.
T*rpa kiinni. Mulla tuli lisälyönnit rokotteesta. Niitä oli PALJON. Ei ole mikään kahvikuppi syynä.
Tosi tyhmää ettet luota lääkärin arvioon. Taidat olla elämässäsi vähän draamaa vailla?
Diagnooseja ei kannattaisi hakea näiltä palstoilta.
Liikaa disinformaatiota. Voi olla vaarallistakin, kun joku noudattaa vääriä neuvoja.