Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttääkö alinopeutta ajavat"kuskit"liikenteessä?

Vierailija
04.05.2022 |

Kyllä! Aiheuttavat alinopeudellaan jatkuvia vaaratilanteita!

Kommentit (308)

Vierailija
201/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät. Osaan arvioida tilanteen jo kaukaa ja toimin sen mukaan, mikä on tarpeellista, hyödyllistä ja turvallista. Yleensä hitaasti ajamiseen on jokin muu syy kuin kiusaamisenhalu.

Kyllä ärsyttää nää lippalakkipäiset jumittajat jotka ajaa 60km 80 alueella.

Nykyisin monet ajaa 20kmh 40nalueella.

1. Mainituille teen niin että ajan lähelle ja pitkät päälle: antavat tilaa jossain vaiheessa.

Jälkimmäisille tööttiä ja ohi heti kun pääsee.

Minä sumutan CRC´tä jokaisen puskurissaroikkuvan lasille. Kiire loppuu aina siihen.

Sellanen fantasia sieltä sitten. XD

Vierailija
202/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää nämä höyrypäät, joihin ap ja iso osa kommentoijista selkeästi kuuluu. En siis itse aja yleensä hiljaa, vaan ihan rajoitusten mukaisesti, ehkä jopa hieman ylikin. Silti tulee aina joku kahjo perään roikkumaan.

Ja välillä ajan kyllä tavallista hiljempaa huonon näkyvyyden tai sään vuoksi, tai siksi että etsin jotain paikkaa. Eikös jostain aina ilmaannu joku kaahaaja tööttäilemään ja viuhtomaan keskaria, ja kaasuttaa sitten mielenosoituksellisesti ohi. Mihin teillä kaahaajilla muka on niin kiire? Tuskin yhtään mihinkään, ette melko varmasti ole niin tärkeitä henkilöitä.

Jännä juttu, mun perässä ei ole koskaan kukaan roikkunut.

Jos joku haluaa ohi, niin vaihdan kaistaa heti kun vieressä tilaa ja aina tuo on ohi mennyt.

Ei kertaakaan ole siirtynyt roikkumaan siihen taakse.

Sitä tarkoittaa perässä roikkuminen.

Eli voimme tästä päätellä jotain omista ajotavoistamme, ennen kuin alamme arvostelemaan muita autoilijoita.

Kas kun aina ei ole toista kaistaa jolle vaihtaa. Sinä olet kyllä esimerkillinen kuski kun et osaa ajaa vain omasta puolestasi vaan myös kaikkien muiden.

Ei mun perässä roiku missään muuallakaan kukaan, tai ei ole 25 viime vuoteen mitä nyt olen autoa ajanut.

Mistähän tämä johtuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkoliikenteen käyttäjänä harmittaa kyllä, koska bussin on huomattavasti vaikeampi ohittaa kuin henkilöauton. Jos ei ohituskaistaa ole, niin sitten körötellään perässä.

Vierailija
204/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille 60 alueille pitäisi muuttaa rajoitus max 40.

Vierailija
205/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän itseäni ärsyttää ylinopeutta kaahaavat k*sipäät, jotka aiheuttavat vaaratilanteita myös kaikille muille. Luulevat ilmeisesti olevansa niin erinomaisia kuskeja, että heillä on varaa kaahailla. Mutta eivät ole. 

Tästä tulikin mieleen, että miten määrittelisitte kaaharin?

Jokainen vähäistäkin ylinopeutta ajava? 10/20/30km/h ylinopeutta ajava, vai esim. 50km/h ylinopeus tekee kaaharin?

Laitelkaas mielipidettä.

Törkeän ylinopeuden raja on mielestäni hyvä mittapuu.

Vierailija
206/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut näillä bensan hinnoilla ajamaan max 100km/h vaikka rajoituksessa lukisikin 120.

Ihan sama vaikka jota kuta veetuttaisikin.

Vierailija
207/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa 90% ei osaa ajaa liikenteessä. Vi.... suunnattomasti.

Vierailija
208/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alinopeudesta pitäisi saada samanlainen rangaistus kun ylinopeudesta kun samanlaisia vaaratilanteita nekin aiheuttaa

Vierailija
209/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta pskaa on ne alinopeutta ajavat, jotka kiihdyttävät tuntuvaan ylinopeuteen, kun ohituskaistat alkaa! Miksi näin!? Sitten ohituskaistan päätyttyä liinat kiinni, vaikka ei edes nopeus vaihdu... Tällaisille tööttäilen ihan huolella ja ajan kiinni, vaikka yleensä kyllä pyrin ohittamaan.

Vierailija
210/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen pompsahti rampissa eteen pappa tojotalla 80kmh vauhdilla 120 kmh rajoitusalueella. Olis nyt edes satasta yrittänyt, uudehkolla autolla. painoin jalan jarrulle mutta katselin että pääsen ohi, ja väistin. Ohi mennessäni kattelin että siellä oli tojotan sisällä ratissa hampaat irvessä ja pullonpohjat nokalla ikivanha vaari, puuteroitu valkopää mummo vieressä

Vierailija
211/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahinta pskaa on ne alinopeutta ajavat, jotka kiihdyttävät tuntuvaan ylinopeuteen, kun ohituskaistat alkaa! Miksi näin!? Sitten ohituskaistan päätyttyä liinat kiinni, vaikka ei edes nopeus vaihdu... Tällaisille tööttäilen ihan huolella ja ajan kiinni, vaikka yleensä kyllä pyrin ohittamaan.

Siis nopeusrajoitus ei vaihdu. 100 alueella ajellaan 90 km/h ja ohituskaistalla 120 km/h ja sitten pudotetaan taas sinne reilusti alle 100...

Vierailija
212/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä juuri.

Osaan ohittaa ja todellakaan en jää sinne jonon perään nysväämään.

Ohituskaistojen kohdalla varon poliisia, siksi ohittelen niiden välisillä osuuksilla. Siihen ohituskaistan kestävään kilvanajoon en osallistu.

Vierailija
213/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo muuten täyttää liikenneturvallisuuden vaarantamisen tunnusmerkistön. En tiedä voiko siitä nyt ihan hätäkeskukseen soittaa, mutta saa kyllä torvea soittaa ilman muuta!

Vierailija
214/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ärsyttää nämä höyrypäät, joihin ap ja iso osa kommentoijista selkeästi kuuluu. En siis itse aja yleensä hiljaa, vaan ihan rajoitusten mukaisesti, ehkä jopa hieman ylikin. Silti tulee aina joku kahjo perään roikkumaan.

Ja välillä ajan kyllä tavallista hiljempaa huonon näkyvyyden tai sään vuoksi, tai siksi että etsin jotain paikkaa. Eikös jostain aina ilmaannu joku kaahaaja tööttäilemään ja viuhtomaan keskaria, ja kaasuttaa sitten mielenosoituksellisesti ohi. Mihin teillä kaahaajilla muka on niin kiire? Tuskin yhtään mihinkään, ette melko varmasti ole niin tärkeitä henkilöitä.

Jos joku haluaa ohi, niin vaihdan kaistaa heti kun vieressä tilaa ja aina tuo on ohi mennyt.

Eli voimme tästä päätellä jotain omista ajotavoistamme, ennen kuin alamme arvostelemaan muita autoilijoita.

Kas kun aina ei ole toista kaistaa jolle vaihtaa. Sinä olet kyllä esimerkillinen kuski kun et osaa ajaa vain omasta puolestasi vaan myös kaikkien muiden.

Ei mun perässä roiku missään muuallakaan kukaan, tai ei ole 25 viime vuoteen mitä nyt olen autoa ajanut.

Mistähän tämä johtuu?

Jos ajat aina useampikaistaisia teitä, uskoisin että johtuu sitten siitä.

Vierailija
215/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut näillä bensan hinnoilla ajamaan max 100km/h vaikka rajoituksessa lukisikin 120.

Ihan sama vaikka jota kuta veetuttaisikin.

Ei se siitä halpene yhtään, vaikka ajaisit kolmeakymppiä.

Vierailija
216/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen nopeusrajoitukset on muutenkin mitoitettu kivikauden autojen mukaan niin ne ei millään tavalla vastaa nykyautoja ja sitten kun joku joka ei uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan ja hidastaa liikennettä entisestään aiheuttaa sen että rauhallinen ihminen muuttuu aggressiiviseksi.

Jos ei uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan kannattaisi liikkua julkisilla.

Vierailija
217/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tämä johtuu?

Jos ajat aina useampikaistaisia teitä, uskoisin että johtuu sitten siitä.

Olisikin Suomessa sellainen tilanne (itseasiassa melkein pitäisi ollakin, kun vuosittain kerätään miljardeja autoilijoilta ja tiestöön laitetaan neljäsosa takaisin), mutta ei.

Tulee toki ajeltua paljonkin kaksisuuntaisia maanteitä 60-100 alueilla, vuodessa n. 40 000km yhteensä kaikkinensa.

Eikä siltikään ole löytynyt perässä roikkujia, että ihmetyttää kun niistä aina silloin tällöin mainitaan.

Vierailija
218/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää vielä sekin että mikä kenellekin on perässä roikkumista. Itse nimittäin jätän aina todella reilun turvavälin, siis satasen nopeudessa sellaiset sata metriä, joten mulle itselleni jo se on perässä roikkumista, jos joku on parinkymmenen metrin päässä.

Vierailija
219/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen nopeusrajoitukset on muutenkin mitoitettu kivikauden autojen mukaan niin ne ei millään tavalla vastaa nykyautoja ja sitten kun joku joka ei uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan ja hidastaa liikennettä entisestään aiheuttaa sen että rauhallinen ihminen muuttuu aggressiiviseksi.

Jos ei uskalla ajaa edes rajoitusten mukaan kannattaisi liikkua julkisilla.

Niin, fysiikan lait esim jarrutusmatkojen osalta on muuttunut 20 vuodessa.

Vierailija
220/308 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeusrajoituksia on laskettava. 120->100 100->80 80->60 60->40 50/40->30

Pimeällä ja hämärässä vielä näistä 20 pois.

Kysymys mukaan: Kuinka moneen eläimeen olette törmänneet, mitä nopeutta ajoitte silloin?