Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pelkää muuttaa yhteen

Vierailija
03.05.2022 |

Ollaan 30+ ja seurusteltu pari vuotta. Mulla pitkä avosuhde taustalla, miehellä ei. Mies ei halua muuttaa yhteen, kun sen kokemukset parisuhteista nojaa sen veljen sekoiluihin.

Sekä tää veli että sen on-off tyttöystävä on mun silmissä aivan eri liigaa koulutuksen, ammatin, päihteiden jne. suhteen. Veljen tyttöystävä heitti veljen joskus ulos ja nyt tää mun mies pelkää että minä teen samoin ja että hän sitten jää tyhjän päälle.

Mies tietää että tienaan saman kuin hän, teen väitöskirjaa, ja että mun perhe on järkiporukkaa ja varakkaita. Niin miten kertoa, että hänen veljensä kokemukset päihteiden väärinkäyttäjätyttöystävästä ei oo vertailukelpoisia minuun?Ja että voihan avosuhteesta lähteä milloin vain, jos siltä tuntuu.

Kommentit (105)

Vierailija
22/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko itse muuttaa asuntoon missä itse et saa päättää mitään ja joku toinen sisustaa sen vain itselleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Human Centipede ?

Vierailija
24/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, mulla on aiempi pitkä parisuhde taustalla joka loppui 5v jälkeen, "kasvettiin erilleen".

Mun mielestä on ihana herätä aamulla toisen vierestä ja mennä samaan sänkyyn nukkumaan. Myös asuminen tulee halvemmaksi, jos on yksi vastike ja yksi lehtitilaus, vakuutus, jne. Ja tämä arjen säätö kahden kämpän välillä ei sovi mulle.

Vierailija
25/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kuitenkin koko ajan yhdessä, joko sen luona tai mun. Sillä on auto joten helppo kulkea, mutta mulla pyörä joten mun pitää olla arkiaamuina kotona lähellä työpaikkaa. Halutaan olla toistemme lähellä, enkä minä jaksa kulkea kahden kämpän väliä. Mun mielestä yhdessä asuminen olisi paras ratkaisu.

Särähti korvaan tuo mun mielestä. Sinä siis yrität painostaa ja toinen ei halua. Sinä et halua kulkea kahden kämpän väliä. Pane se ukko kulkemaan kahden kämpän väliä sitten. Huonosti siinä käy, jos pakottaa toisen ratkaisuun, johon hän ei halua ryhtyä.

Vierailija
26/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanottu, mulla on aiempi pitkä parisuhde taustalla joka loppui 5v jälkeen, "kasvettiin erilleen".

Mun mielestä on ihana herätä aamulla toisen vierestä ja mennä samaan sänkyyn nukkumaan. Myös asuminen tulee halvemmaksi, jos on yksi vastike ja yksi lehtitilaus, vakuutus, jne. Ja tämä arjen säätö kahden kämpän välillä ei sovi mulle.

Tilaatteko muka molemmat saman paperilehden kotiinne? Kuka enää edes lukee paperilehtiä?

Vierailija
27/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisitko itse muuttaa asuntoon missä itse et saa päättää mitään ja joku toinen sisustaa sen vain itselleen?

Se auttoi mua remontoimaan tätä kämppää, että osa päätöksistä kyllä on jo sen :-). Huonekaluista tms. ei ole edes juteltu. Ja tosiaan, oon tutkija yliopistolla, en sisustaja.

Vierailija
28/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaatteko muka molemmat saman paperilehden kotiinne? Kuka enää edes lukee paperilehtiä?

Kyllä, täälläpäin on vain yksi lehti ja me ollaan molemmat yli 30v ja tykätään aamulla lukea lehteä ruokapöydässä. Töissä luen Hesaria, paperisena tietenkin.

Vierailija
29/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kuitenkin koko ajan yhdessä, joko sen luona tai mun. Sillä on auto joten helppo kulkea, mutta mulla pyörä joten mun pitää olla arkiaamuina kotona lähellä työpaikkaa. Halutaan olla toistemme lähellä, enkä minä jaksa kulkea kahden kämpän väliä. Mun mielestä yhdessä asuminen olisi paras ratkaisu.

Särähti korvaan tuo mun mielestä. Sinä siis yrität painostaa ja toinen ei halua. Sinä et halua kulkea kahden kämpän väliä. Pane se ukko kulkemaan kahden kämpän väliä sitten. Huonosti siinä käy, jos pakottaa toisen ratkaisuun, johon hän ei halua ryhtyä.

Niin, näin me on koko kevät menty. Rasittavaa säätämistä.

Vierailija
30/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1304682420

Tästä löytyi aika hyvä miehen näkökulma asiaan.

Meistä minä katon urheilua ja mulla on jo nyt toinen telkkari makkarissa, ettei siitäkään tarvii tapella. Eikä ne muutenkaan olla riitelevää sorttia, vaan ennemminkin rauhallisia. Ollaan kyllä tavattu toistemme kaverit ja ihan mukavaa porukkaa tuntuu olevan. Että en näe pohjaa näihin stereotypioihin.

Vierailija
31/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan, lopeta lehtitilaus, kilpailuta vakuutukset jos haluat säästää.

Mies ei vaan halua asua yhdessä nyt.

Muistan kun ex laskeskeli miten tulis paljon halvemmaksi asua yhdessä kun "yhdessä maksettais kaikki". Käytäntö meni oikeasti niin, että hän hassasi rahansa samantien kun sitä tuli ja tuli sen jälkeen mun nurkkiin loisimaan kun tiesi että saa ruokaa, seksiä, on siistiä jne.

Onneksi en suostunut, nyt se elelee jonkun muun siivellä.

Onko sen miehen mielestä ihana herätä joka hlvetin aamu yhdessä, maksaa "yhteisiä" kuluja jne?

Jos ei sovi sulle, niin kyllä sä löydät miehen joka sun kanssa haluaa samaan osoitteeseen.

Kuulostat aika ärsyttävältä.

Vierailija
32/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta halvempaan, lopeta lehtitilaus, kilpailuta vakuutukset jos haluat säästää.

Muistan kun ex laskeskeli miten tulis paljon halvemmaksi asua yhdessä kun "yhdessä maksettais kaikki". Käytäntö meni oikeasti niin, että hän hassasi rahansa samantien kun sitä tuli ja tuli sen jälkeen mun nurkkiin loisimaan kun tiesi että saa ruokaa, seksiä, on siistiä jne.

Onko sen miehen mielestä ihana herätä joka hlvetin aamu yhdessä, maksaa "yhteisiä" kuluja jne?

Jos ei sovi sulle, niin kyllä sä löydät miehen joka sun kanssa haluaa samaan osoitteeseen.

Ei mun tarvii, mulla rahat riittää hyvin elämiseen yksinkin. Mutta tän miehen haluisin vierelleni enkä ymmärrä mikä siinä on niin pelottavaa. Avosuhteesta voi tosiaan lähteä, jos suhde ei toimisikaan.

Vierailija
33/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis käytännössä mies on tyytyväinen nykytilanteeseen eli siihen, kun sua ei tarvitse katsella koko aikaa ja saa omaa rauhaakin.

Ei se oikeasti voi vedota johonkin veljen suhteeseen, mutta eihän se sulle voi sanoa, että ei vaan halua asua sun kanssa.

Vierailija
34/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun tarvii, mulla rahat riittää hyvin elämiseen yksinkin. Mutta tän miehen haluisin vierelleni enkä ymmärrä mikä siinä on niin pelottavaa. Avosuhteesta voi tosiaan lähteä, jos suhde ei toimisikaan.

Helpommin lähtee kun on omat kämpät.

Vierailija
35/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti vakuuttaa miehen uskoa suhteeseen kun perustelet että "voihan avosuhteesta lähteä milloin vain, jos siltä tuntuu" 😂

Vierailija
36/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis käytännössä mies on tyytyväinen nykytilanteeseen eli siihen, kun sua ei tarvitse katsella koko aikaa ja saa omaa rauhaakin.

Ei se oikeasti voi vedota johonkin veljen suhteeseen, mutta eihän se sulle voi sanoa, että ei vaan halua asua sun kanssa.

Voi olla, mutta mitä voisin tehdä tai sanoa, että hän vakuuttuisi siitä että omaa rauhaa ja tilaa on riittävästi vaikka asuttaiskin yhdessä? Kolmiossa kyllä mahtuu kaksi ihmistä asumaan ilman että toinen on koko ajan iholla. Ja meillä on päivätyöt ja omat harrastukset. En vaan ymmärrä.

Vierailija
37/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpommin lähtee kun on omat kämpät.

Nimenomaan, hänkin voi jättää oman asuntonsa vuokralle, jolloin siihen pääsee takaisin jos tarve tulisi.

Vierailija
38/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että teidän keskusteluyhteytenne ei ole kovin kummoinen. Ehkä olen väärässä. Mutta jos en ole niin kannattaa ihan ensin panostaa siihen.

Vierailija
39/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asukaa erikseen, mitä järkeä muuttaa yhteen, jos toisella em. fobioita? Moni nykyään pitää omat kämppänsä ja pääsevät pitämään taukoa toisistaan. Itselläni kaukosuhde toimi todella hyvin ja sitten kun muutettiin yhteen, niin meni vituilleen, kun selvisi toisen säätäneen "kaverinsa" kanssa koko tämän ajan. Kun jäi kiinni, niin sekosi ja soitti jopa poliisit paikalle, että olin käynyt hänen päälle. Itse hakkasi minut tuota ennen ja yritin estää pahemmat vammat. Jännää oli, että poliisi tarkisti moneen otteeseen mun rystyset, joissa ei ollut mitään jälkiä, mutta ei tsekannut sitten pitkähihaisen paidan alta niitä mustelmia mitä tää tyyppi tehnyt. Olin aivan sininen käsivarsia ja selkää myöten. Ja seuraavana yönä tyyppi potki aiemmin murtuneen kylkiluun uudelleen hajalle. Vissiin jonkinlainen psykoosi päällä, kun sekosi noin totaalisesi. Uhkasi tappaa mun koirat siinä ohessa ja aiemminkin tehnyt em. tappouhkauksia.

Moneenko ketjuun meinaat tän tarinasi laittaa?

Kuule on eka kerta kun laitan kommenttia tästä aiheesta. Oltiin naispari, niin voi ehkä vähän säväyttää tuollaista heteropaskaa..mene runkkaamaan sinne peräkammariin neitsytpoika.

Olipa rumasti sanottu.

Vierailija
40/105 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti vakuuttaa miehen uskoa suhteeseen kun perustelet että "voihan avosuhteesta lähteä milloin vain, jos siltä tuntuu" 😂

Tilanne olisi eri, jos olisi yhteinen laina, lapsi tai avioliitto. Silloin lähteminen ei olisi helppoa ja silloin ymmärtäisin nuo miehen tunteet. Mutta avoliitossa en näe sellaista riskiä, kahden vuoden seurustelun jälkeen, etteikö sitä kannattaisi ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme