Siis pakkohan jonkun tietää! Mitä tarkoittaa kotiovelle tuominen Postin paketeissa?
Niin paljon ihmiset tilaavat netistä, että pakko tästä on olla kokemuksia ja tietoa.
Eli kun nettikauppa ja Posti tarjoavat paketeille KOTIINKULJETUKSEN KOTIOVELLE, niin mitä se tarkoittaa kerrostalossa?
Ihan oikeastiko se tarkoittaa pelkkää alaovelle tuomista eikä kotiovelle tuomista?
Kommentit (77)
Ihan tohon mun omalle kotiovelle rappukäytävässä ne on tuotu.
Kyllä ne kotiovelle on tuotu. Paitsi jos alaovi on lukossa, koodi pitää olla kirjoitettu osoitteeseen, ja sittenkin voi mennä postiin...
Kuljetus kotiovelle tulee sen oven taakse missä lukee sun nimi ja minne sun muukin posti tulee.
No onko se alaovi sun kotiovi? Onko sun ÄO <50?
Posti tarjoaa kotiinkuljetusta soitolla tai ilman(näistä ensimmäinen hieman kalliimpi) Eli kuski soittaa sinulle samana päivänä(yleensä aamusta) ja kertoo että milloin on pakettia tuomassa siinä samalla kun jakaa postit sinne taloyhtiöön. Useimmiten rimputtavat ovikelloa ja antavat suoraan syliin paketin että ei ne sitä oven taakse jätä ellet sitten puhelimessa erikseen pyydä sitä.
Matkahuoltohan oli se joka ainakin muinoin harrasti tuota alaovelle tavaroiden jättämistä jos vähänkin isompi paketti. En tiedä nykyisin heidän käytäntöään kun en enää kerrostalossa asu.
Kuski soittaa ennen kuin tuo paketin ja sovitte tarkemmin milloin, että olet kotona
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kotiovelle on tuotu. Paitsi jos alaovi on lukossa, koodi pitää olla kirjoitettu osoitteeseen, ja sittenkin voi mennä postiin...
Tämä on see postin normisuoritus.
Mitä hittoa sitten? Täällä ne vain dumppaavat paketit hissiin ja ilmoittavat, että se oli sitten siinä. Sitä hittoahan minä ihmettelin, että ei tuo todellakaan mitään kotiovelle tuomisen kriteerejä täytä. Postin asiakaspalvelijakaan ei osannut sanoa yhtään mitään.
Posteljooni rimpauttaa ovikelloa ja ojentaa paketin. Näin on ainakin meillä toiminut. Ei meidän kirjepostiakaan jätetä rappukäytävän oven eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kuski soittaa ennen kuin tuo paketin ja sovitte tarkemmin milloin, että olet kotona
Tuohon asti toimiikin ihan hyvin, että tulee ilmoitus milloin paketti on tulossa ja sitten soittavat alaovella summeria. Ja sitten vain dumppaavat ne paketit ala-aulaan, korkeintaan kuskaavat hissiin jos menee alas vastaan (huonoista kokemuksista oppineena). Siitä sitten raahaa ne paketit hissiin ihan itse tai vähintään hissistä kotiovelle ja kiroilee.
V*tuttaa aina. Aion lopettaa koko hemmetin netistä tilaamisen tuon takia. Tai sitten pitää keksiä millä ne miehet saa kiristettyä oikeasti tuomaan ne paketit kotiovelle asti.
Ja Postin mukaan kuulemma näissä on eroja, riippuen nettikaupasta. Olisi vain kiva tietää kusettaako kuskit minua vai meneekö tuo ihan oikeasti noin.
Vierailija kirjoitti:
Posteljooni rimpauttaa ovikelloa ja ojentaa paketin. Näin on ainakin meillä toiminut. Ei meidän kirjepostiakaan jätetä rappukäytävän oven eteen.
Ei meilläkään kirjepostia jätetä rappukäytävään, mutta Hesarit kyllä. Joko rappukäytävään oven viereen tai kaikkien Hesarit kasaan ala-aulaan.
Vierailija kirjoitti:
No onko se alaovi sun kotiovi? Onko sun ÄO <50?
Postin mielestä on. Niiden ÄO:sta en tiedä. Tai sitten ovat vain laiskoja.
Se kerrotaan mihin toimitetaan, aulaan vai kotiovelle. Matto tuodaan ovelle, huonekalut aulaan tai ulko-ovelle.
Mulle on tullut ilmoitus OmaPosti-appiin, että sovi milloin paketti tuodaan. Vaihtoehdot 8-12, 12-17, 17-21 sovittuna päivänä. Erinomaista toimintaa.
Eli ilmeisesti noi Postin heput sitten vain laiskottelevat täällä ja saavat asiakkaat tekemään osan töistään heidän puolestaan.
Voi toki olla eroja siinä, miten eri kokoisia/painoisia paketteja kohdellaan.
Mulla se on käytännössä aina tarkoittanut sitä, että sovittuna kuljetuspäivänä supernopea postininja käy huomaamatta ja hiljaa jättämässä luukusta lapun "Ette olleet kotona, voitte noutaa paketin toimipisteestä".
Tämä on erikoista, koska olen antanut postille luvan jättää ovelle ilman kuittaustakin.
En tilaa postin kotiinkuljetuksella enää mitään nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Se kerrotaan mihin toimitetaan, aulaan vai kotiovelle. Matto tuodaan ovelle, huonekalut aulaan tai ulko-ovelle.
Sitähän olen ihmetellyt, kun ei kerrota. Kun nyt ei tiedä, kusettavatko kuskit vai toimivat miten pitää. Voi tosiaan olla eroja toiminnassa pakettien koon ja painon mukaan. Itse tilaan Zooplussan paketteja, jotka ovat yleensä hyvinkin isoja ja painavia. Minkä takia niiden rahtaaminen kuudenteen kerrokseen harmittaakin ekstrapaljon ja mielelläni maksaisin enemmän siitä, että saisin ne kotiovelle. Posti ei vain ole onnistunut antamaan selkeää vastausta vaan kertoo, että tilanteet vaihtelevat.
Tietysti postilaatikosta mahtuvat paketit toimitetaan kuten kirjeposti.
Maalla se tarkoittaa sitä, että postinjakaja pistää postilaatikkoon lapun, jossa sanotaan että ette olle tavoitettavissa xx.xx ja hae itse pakettisi hvksta.
Mulle tullut ihan kotiovelle, olen siitä maksanut.