Siis pakkohan jonkun tietää! Mitä tarkoittaa kotiovelle tuominen Postin paketeissa?
Niin paljon ihmiset tilaavat netistä, että pakko tästä on olla kokemuksia ja tietoa.
Eli kun nettikauppa ja Posti tarjoavat paketeille KOTIINKULJETUKSEN KOTIOVELLE, niin mitä se tarkoittaa kerrostalossa?
Ihan oikeastiko se tarkoittaa pelkkää alaovelle tuomista eikä kotiovelle tuomista?
Kommentit (77)
Minä tilasin postin kuljetuksen alaovelle, mutta soittivat ajoissa etukäteen ja toivat hissillä 5 kerrokseen.
Viimeinen mahdollisuus heittää se paketti, jos vielä on ehjä
Mä en haluu tätä! Nimenomaan haluun noutaa paketin kun mulle sopii enkä venailla himassa. Miten tästä pääsee eroon?
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluu tätä! Nimenomaan haluun noutaa paketin kun mulle sopii enkä venailla himassa. Miten tästä pääsee eroon?
Jos ei ole kukaan kotona ne vie sen postiin ja sieltä pitäisi tulla jo etukäteen tekstari tai s-posti missä voi vaihtaa sen toimituksen kotiinkuljetuksesta viekää noutopaikkaan.
Viimeisin kokemus oli, että Postin kotiinkuljetuksen toimitti alihankkijana toiminut vi**uuntunut DB Schenkerin kuski. Tyyppi toi isohkon paketin talon alaovelle ja tuhahti tässä tää nyt on (vaivautui kuitenkin raahautumaan soittamaan ovikelloa ja palasi sitten rullakkonsa luokse odottelemaan, että tulen itse kantamaan paketin). Onneksi se paketti oli sellainen juuri ja juuri yhden miehen kannettava, mutta olisin ollut pulassa jos apuun olisi pitänyt saada toinen kantaja.
On todellä ärsyttävää ettei Posti osaa sanoa tuodaanko paketti kotiovelle kerrostalossa vai ei. Ilmeisesti se vaihtelee riippuen siitä kuka toimittaa (Posti vai alihankkija) ja onko kuskilla apumiestä vai ei. Muut firmat kyllä osaavat kertoa, että näin paljon maksaa kotiin sisälle asti ja näin paljon vain rakennuksen eteen. Mutta Postillehan tuo on liian vaikeaa.
Se tarkoittaa sitä, että paketin kuljettaja käy ovesi takana, palaa takaisin ja seuraavan postinjakelun yhteydessä sinulle tulee lappu, jossa lukee jotain näin " sinulle on yritetty toimittaa ..." ja sen jälkeen saat hakea itse sen toiselta puolelta kaupunkia.
Maalla toimii joskus paremmin, eli paketti löytyy ulko-ovelta, vaikka ketään ei olisi oikeasti ollut kotona. Tästä on tosin vuosia, ja tuo ensin mainittu tapa on nykyään enemmän käytössä täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä tilaa paketteja enää kotiin. Sehän sinulle on tainnut jo tästä ketjusta selvitä, että ei se himassa venailu aina auta.
Kerrottakoon nyt myös se, että kun tilaat paketin paikkaan Y, se viedään suuremmalla todennäköisyydellä johonkin muuhun paikkaan. Ihan turhaa edes valita lähintä paikkaa, kun se menee kuitenkin mihin sattuu ja saa olla iloinen, jos on edes samalla paikkakunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Maalla se tarkoittaa sitä, että postinjakaja pistää postilaatikkoon lapun, jossa sanotaan että ette olle tavoitettavissa xx.xx ja hae itse pakettisi hvksta.
Mulla oli paketti tungettu postilaatikkoon. Ja siis ovelle-paketti oli kyseessä.
Joskus esim. matkahuollon kautta huonekaluliikkeestä tilattuna voi olla pari vaihtoehtoa kotiintoimitukselle (alaovi/ kotiovi jne.)
Yleensä kuitenkin vain yksi kotiin toimitus vaihtoehto sekä postilla ja Matkahuollolla. Tällöin mielestäni pitäisi tuoda ihan kotiovelle asti. Kuitenkin tässä puolen vuoden sisällä kun muuton takia tilattu kotiintoimitukselle asioita, niin osa kuljettajista (sekä postilla että matkahuollolla) on tuonut paketin vain alaovelle. En ole kysellyt miksi näin
Riippuu vähän, mitä on tilannut. Televisio ja pyykinpesukone tuotiin ovelle, skootteri jätettiin pihalle 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotiovelle olen saanut mutta mietin että jos en ole kotona ja he jättävät sen käytävään ? Jos häipyy vai vievätkö takaisin.Sain itse asiassa smsn jossa antoivat ajan.
Jos et ole kotona, paketti viedään jonnekin noutopisteeseen. Paitsi jos olet antanut luvan jättää oven taakse.
Ei ne jätä sitä siltikään ovelle.
Vierailija kirjoitti:
Se kerrotaan mihin toimitetaan, aulaan vai kotiovelle. Matto tuodaan ovelle, huonekalut aulaan tai ulko-ovelle.
Kodin Ykkösellä kuljetuslausekkeena oli, että purkavat tontin reunaan tai mihin nyt kuorma-autolla pääsevät. Kuljetusehdot kannattaa oikeasti lukea läpi, että miten myyvä yritys on määritellyt toimituksen.
Käytännössähän paketin jättäminen toimittamatta on sopimusrikkomus josta pitäisi saada joku korvaus tai muutos toimintamalliin. Ei voi kun ihmetellä miksi posti jatkuvasti kerää oma-aloitteisesti ongelmia ja negatiivista julkisuutta. Sitten ulistaan kun toimitukset laskee ja kilpailijat kasvattaa markkinaosuutta. Juurikin tekee kaikkensa ettei tarvitsisi edes jakaa postia päivittäin. Kummallista kun heidän bisnes on jakaa postia.
Vierailija kirjoitti:
On todellä ärsyttävää ettei Posti osaa sanoa tuodaanko paketti kotiovelle kerrostalossa vai ei. Ilmeisesti se vaihtelee riippuen siitä kuka toimittaa (Posti vai alihankkija) ja onko kuskilla apumiestä vai ei. Muut firmat kyllä osaavat kertoa, että näin paljon maksaa kotiin sisälle asti ja näin paljon vain rakennuksen eteen. Mutta Postillehan tuo on liian vaikeaa.
Tai Posti ei osaa sanoa, millaisesta toimituksesta myyväliike X on maksanut. Varsinkin ulkolaisten nettikauppojen toimitukset aika sattumanvaraisesti tulevat kotiin, automaattiin tai tiskiltä noudettavaksi vaikka miten olisi tilattu kotiin.
Vierailija kirjoitti:
VOI SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAN SAATANAA....!
Luuletko aivan oikeasti, että he vain jättäisivät sen vakiona siihen etuoven eteen? Kyllä se arvioitu toimitusaika valitaan ja silloin ollaan kotona. Voivat myös soittaa ja kertoa arvion. Jos kotona ei olla, niin se viedään noutopisteeseen. EIVÄT SUOMALAISET NIIN REHELLISIÄ OLE, ETTEIVÄT VEISI NAAPURIN OVEN EDESTÄ PAKETTIA. VOI SAATANA VOISIT NIITÄ AIVOJAKIN KÄYTTÄÄ...
[TYYNYKARJAISU]
T: Ex-Postiukko
Mutta kun siis. Mä olen antanut sulle luvan jättää oven taakse, ja sen lisäksi olen ollut aina kotonakin odottamassa mutta ei soi edes ovikello.
Eikö teillä ole sit lukutaitoa vai mitä? Mä voin vaikka tarjoutua raahaamaan sen paketin sun kanssa autosta jos on siitä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin tekee kaikkensa ettei tarvitsisi edes jakaa postia päivittäin. Kummallista kun heidän bisnes on jakaa postia.
Ei taida vain olla kovin kannattavaa kiertää jakamassa päivittäin peruspostia. Laatikkoon jaettavaa postia monelle tulee niin vähän, että minulle sopisi hyvin joku keskitetty laatikosto ja saisin OmaPostiin viestin tulleesta postista. Kun karsii kaiken mainospostin, niin hyvin harvoinhan laatikossa on mitään oikeaa. Itse kurkkaankin laatikkoni pari kertaa kuukaudessa.
Aikoinaan Briteissä Royal Mail jakoi peruspostia kahdesti päivässä, kunnes joku kyseenalaisti tuon. Alkuun olivat paikallisessa postiyhtiössä ehdottomasti muutosta vastaan, koska asiakkaat arvostavat palvelua. Tarkempi tutkiminen paljasti, että iso osa asiakkaista tuli kotiin vasta postin jakamisen jälkeen. Tuolloin yhdentekevää onko kirje ollut laatikossa jo aamuyhdeksältä vai vasta iltapäivällä kolmelta.
Mulla on viime vuosina ollut vain hyviä kokemuksia Postin pakettikuljetuksista, siis kotiin. Ja tilaan usein. Aina on tullut ajallaan, kerrostalon asunnon ovelle ja kohteliaasti. Ei yksiäkään ohareita eikä ongelmia. Toisin kuin pari muuta kuriirifirmaa, esim. Ups, niistä vain huonoja kokemuksia.