Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kieltäytyykö vapaaehtoisesti lapseton hoitamasta ystävänsä lasta?

Vierailija
03.05.2022 |

Eli ystävyys on hänelle ehdollista?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on ehdollista kaikille. Jos toinen ei saa toiselta haluamaansa ystävyyttä ei voi ylläpitää.

Itse en hoitaisi.

Vierailija
2/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen vanhemmat voivat palkata lastenhoitajan. Ei ole ystävän tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta ja tilanteesta.

t. vela

Vierailija
4/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle ehdollista, mikä ehto? Nyt en ymmärrä mitä edes tarkoitat. Kenenkään lasta ei ole pakko hoitaa.

Vierailija
5/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vapaaehtoisesti koiraton. Och samma på svenska.

Vierailija
6/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ystävyys on ehdollista. Jos se olisi ehdotonta, ystävä voisi tehdä mitä tahansa (pahaakin) ilman, että ystävyys katkeaisi. 

Vierailija
7/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ihan vapaaehtoisesti kieltäytyy.

Vierailija
8/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle ehdollista, mikä ehto? Nyt en ymmärrä mitä edes tarkoitat. Kenenkään lasta ei ole pakko hoitaa.

Ap tarkoittaa, että hänen lapsettomalle ystävälleen ystävyyden ehto on se, että ystävää ei käytetä ilmaisena lapsenvahtina. Täysin normaalia tuollainen, vaikka ap ei sitä käsitä. 

Vierailija
9/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vela mutta todella lapsirakas ja olen hoitanut sisarusten lapsia paljon. Ainahan voi kysyä, jos hoitoapua tarvitsee.

Vierailija
10/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyn, jos lapsenhoito ei ehdotettuna ajankohtana sovi minulle tai en halua juuri silloin lasta hoitaa. Joskus hoida, koska pidän lapsista, vaikka omia en halua. 

Vierailija
11/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ehdotus olisi todella outo. Vähän kuin pyytäisivät minua vaihtamaan heidän autoonsa öljyt.

Vierailija
12/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätätilanteessa hoidan vaikka keskellä yötä. Säännölliseksi lapsenvahdiksi en ala.

Vierailija
13/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ehdotus olisi todella outo. Vähän kuin pyytäisivät minua vaihtamaan heidän autoonsa öljyt.

Outoa, että ystävät tekevät palveluksia toisilleen? Ei minusta ainakaan. Sekin olisi ihan normaalia, jos kysyisivät voinko vaihtaa öljyt. Pyydän minäkin apua asioissa, joita en itse osaa tai ehdi/pysty tekemään. 

Vierailija
14/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole siihen varaa. Toki se ei tarkoita, että ystävien pitäisi suostua lapsia hoitamaan pakolla. Mutta mikäpä siinä, jos ystävä mielellään auttaa toista. 

Vierailija
15/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä, että sille lapselle voisi sattua jotain esim. tapaturma . Kuka haluaa vapaaehtoisesti, korvauksetta ottaa toisen lapsesta vastuuta? Nehän viilettävät sekunnissa milloin minnekin. Minulta ovat pyytäneet lastenhoito/lemmikinhoitoapua sellaiset ihmiset, jotka itse eivät koskaan tarjoa vastavuoroista apua toisille.

Vierailija
16/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan yksilöllistä. Miksi taas tällainenkin asia halutaan yleistää? 

Vierailija
17/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi vielä, että sille lapselle voisi sattua jotain esim. tapaturma . Kuka haluaa vapaaehtoisesti, korvauksetta ottaa toisen lapsesta vastuuta? Nehän viilettävät sekunnissa milloin minnekin. Minulta ovat pyytäneet lastenhoito/lemmikinhoitoapua sellaiset ihmiset, jotka itse eivät koskaan tarjoa vastavuoroista apua toisille.

Hyvin moni. Osa jopa niin paljon, että tekee sitä työkseen. 

Vierailija
18/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että ystävät tekevät palveluksia toisilleen? Ei minusta ainakaan. Sekin olisi ihan normaalia, jos kysyisivät voinko vaihtaa öljyt. Pyydän minäkin apua asioissa, joita en itse osaa tai ehdi/pysty tekemään. 

No tuskin sinäkään pyytäisit kortitonta ja autotonta ystävää vaihtamaan autoosi öljyjä? Jos olen pyytänyt apua johonkin juttuun, niin se on aina sellaista mitä tyyppi tekee muutenkin.

Vierailija
19/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin moni. Osa jopa niin paljon, että tekee sitä työkseen. 

Eli saa korvauksen. Sehän on aivan eri asia. Hoitavatko nämä työkseen lapsia hoitavat myös vapaa-ajallaan toisten lapsia ilmaiseksi, koska tykkäävät lapsista?

Vierailija
20/58 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuuko siis joku lapsellinen hoitamaan muiden lapsia? Itse hoidan omani. Muiden räkäisiä huutavia riiviöitä en hoida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan