Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis pakkohan jonkun tietää! Mitä tarkoittaa kotiovelle tuominen Postin paketeissa?

Vierailija
03.05.2022 |

Niin paljon ihmiset tilaavat netistä, että pakko tästä on olla kokemuksia ja tietoa.

Eli kun nettikauppa ja Posti tarjoavat paketeille KOTIINKULJETUKSEN KOTIOVELLE, niin mitä se tarkoittaa kerrostalossa?

Ihan oikeastiko se tarkoittaa pelkkää alaovelle tuomista eikä kotiovelle tuomista?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lähinnä ajettu rapun eteen ja laitettu viestiä että "asiakas ei kotona, paketti toimitetaan lähimpään noutopisteeseen".

Ja olen siis ollut kotona. Kerran pelästytin yhden kuskin avaamalla, hän koputti hiljaa kerran ja yritti pujottaa lappua ovesta, että "asiakas ei kotona". Kantoi naama punaisena pakettini autosta.

Mutta joo, kyllä niiden pitäisi toimittaa kotiovelle. Turhan usein olen silti joutunut noutamaan pakettini läheisestä kaupasta, vaikka olen toimitusaikana kotona ollutkin. Valitan aina, vaikka ei sillä vaikutusta tunnu olevankaan. Toisinaan olen saanut muutaman euron takaisin(eli sen kotiovelle- lisämaksun).

Vierailija
22/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuotu ihan tuohon oman oven eteen. Varmaan ainakin ne painavat paketit talossa jossa ei ole hissiä toimitetaan vaan sinne ulko-ovelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiovelle Tuominen ja edesmenneen Jamppa Tuomisen kummin kaima.

Vierailija
24/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuotu ihan tuohon oman oven eteen. Varmaan ainakin ne painavat paketit talossa jossa ei ole hissiä toimitetaan vaan sinne ulko-ovelle.

Voi olla, mutta toisaalta meillä on hissi. Eli ei luulisi olevan mahdotonta kärrätä niillä kärryillä paketteja ensin sinne hissiin, ajaa sinne kerrokseen minne pitää mennä, ja sitten kärrätä niillä kärryillä ne paketit hissistä kotiovelleni.

Näin tekivät vielä pari vuotta sitten. Mutta nyt yleensä kärräävät niillä kärryillä vain hissin luo, nostavat paketit hissiin ja lähtevät lätkimään. Itse sitten raahaan niitä monen kymmenen kilon painoisia paketteja hissistä kotiini (tilaan Zooplussalta, niin laatikot painavat kuin synti).

Ja eniten tuossa ärsyttää se, että en ole saanut nettikaupasta tai Postista selvyyttä, että onko tämä juuri se tapa miten asia pitääkin hoitaa vai hyväksikäyttävätkö kuskit kiltteyttäni, kun yleensä menen siihen alaovelle vastaan kun soittavat sieltä, ihan siltä varalta kun joskus eivät löydä oikeaa rappua tai saa alaoven summeria toimimaan. Ja kun en omista autoa, niin en tosiaan halua että ne isot, painavat paketit päätyvät jonnekin toisen kaupunginosan Postiin, mistä en mitenkään niitä saa.

Joten mietin, että onko yksinkertaisesti se, että kun nyt olen siinä ala-aulassa varmuuden vuoksi, niin ajattelevat, että sen kuin dumppaavat laatikot hissiin eikä heitä muu kiinnosta. 

Vierailija
25/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuski soittaa ennen kuin tuo paketin ja sovitte tarkemmin milloin, että olet kotona

Tuohon asti toimiikin ihan hyvin, että tulee ilmoitus milloin paketti on tulossa ja sitten soittavat alaovella summeria. Ja sitten vain dumppaavat ne paketit ala-aulaan, korkeintaan kuskaavat hissiin jos menee alas vastaan (huonoista kokemuksista oppineena). Siitä sitten raahaa ne paketit hissiin ihan itse tai vähintään hissistä kotiovelle ja kiroilee.

V*tuttaa aina. Aion lopettaa koko hemmetin netistä tilaamisen tuon takia. Tai sitten pitää keksiä millä ne miehet saa kiristettyä oikeasti tuomaan ne paketit kotiovelle asti.

Ja Postin mukaan kuulemma näissä on eroja, riippuen nettikaupasta. Olisi vain kiva tietää kusettaako kuskit minua vai meneekö tuo ihan oikeasti noin. 

Kuulostaa oudolle. Joo, eroja on nettikaupasta riippuen, että soitetaanko etukäteen vai ei, mutta kyllä ne kaikki ymmärtääkseni pitäisi ovelle tuoda ja soittaa ovikelloa. Onko mahdollista antaa palautetta suoraan paikalliseen postin lajittelukeskukseen?

Vierailija
26/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti noi Postin heput sitten vain laiskottelevat täällä ja saavat asiakkaat tekemään osan töistään heidän puolestaan.

Voi toki olla eroja siinä, miten eri kokoisia/painoisia paketteja kohdellaan.

Onko kyseessä paketti vai rahti? Sieltä verkkokaupan toimitusehdoista varmaan selviää, millainen toimitus on käytössä.

Vierailija
27/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuski soittaa ennen kuin tuo paketin ja sovitte tarkemmin milloin, että olet kotona

Tuohon asti toimiikin ihan hyvin, että tulee ilmoitus milloin paketti on tulossa ja sitten soittavat alaovella summeria. Ja sitten vain dumppaavat ne paketit ala-aulaan, korkeintaan kuskaavat hissiin jos menee alas vastaan (huonoista kokemuksista oppineena). Siitä sitten raahaa ne paketit hissiin ihan itse tai vähintään hissistä kotiovelle ja kiroilee.

V*tuttaa aina. Aion lopettaa koko hemmetin netistä tilaamisen tuon takia. Tai sitten pitää keksiä millä ne miehet saa kiristettyä oikeasti tuomaan ne paketit kotiovelle asti.

Ja Postin mukaan kuulemma näissä on eroja, riippuen nettikaupasta. Olisi vain kiva tietää kusettaako kuskit minua vai meneekö tuo ihan oikeasti noin. 

Kuulostaa oudolle. Joo, eroja on nettikaupasta riippuen, että soitetaanko etukäteen vai ei, mutta kyllä ne kaikki ymmärtääkseni pitäisi ovelle tuoda ja soittaa ovikelloa. Onko mahdollista antaa palautetta suoraan paikalliseen postin lajittelukeskukseen?

Tsekkaan huomenna, nyt asiakaspalvelu on kiinni, mutta laitoin kyllä jo netin kautta palautetta.

Ehkä ne kuskit luulee, että se alaoven summeri ajaa saman asian kuin ovikello :)

Vierailija
28/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ilmeisesti noi Postin heput sitten vain laiskottelevat täällä ja saavat asiakkaat tekemään osan töistään heidän puolestaan.

Onko kyseessä paketti vai rahti? Sieltä verkkokaupan toimitusehdoista varmaan selviää, millainen toimitus on käytössä.

Hyvä pointti. Pitää yrittää selvittää. 

Vierailija
29/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin jakaja on nainen ja sangen miellyttävä muotoinen.. Oi sitä pakaroiden ja lantion pyöreyttä, kun lähti seuraavaan kerrokseen. 

Vierailija
30/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että saat tekstarin "moikkeliskoikkelis! pakettisi on toimitettu lähimpään vapaana olleeseen noutopisteeseen hevonvitunperseeseen, puspus".

Vierailija
31/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posteljooni rimpauttaa ovikelloa ja ojentaa paketin. Näin on ainakin meillä toiminut. Ei meidän kirjepostiakaan jätetä rappukäytävän oven eteen.

taidat olla tuilla elävä yh. työssäkäyvien oven takana posti käy silloin kun ihmiset ovat töissä.

Vierailija
32/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Zooplus kerro: https://www.zooplus.fi/info/about/shippingcosts

Edes Premium-vaihtoehdossa ei spesifioida, kannetaanko toimitus sisälle vai ei.

Vierailija
33/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, mutta toisaalta meillä on hissi. Eli ei luulisi olevan mahdotonta kärrätä niillä kärryillä paketteja ensin sinne hissiin, ajaa sinne kerrokseen minne pitää mennä, ja sitten kärrätä niillä kärryillä ne paketit hissistä kotiovelleni.

Näin tekivät vielä pari vuotta sitten. Mutta nyt yleensä kärräävät niillä kärryillä vain hissin luo, nostavat paketit hissiin ja lähtevät lätkimään. Itse sitten raahaan niitä monen kymmenen kilon painoisia paketteja hissistä kotiini (tilaan Zooplussalta, niin laatikot painavat kuin synti).

Ja eniten tuossa ärsyttää se, että en ole saanut nettikaupasta tai Postista selvyyttä, että onko tämä juuri se tapa miten asia pitääkin hoitaa vai hyväksikäyttävätkö kuskit kiltteyttäni, kun yleensä menen siihen alaovelle vastaan kun soittavat sieltä, ihan siltä varalta kun joskus eivät löydä oikeaa rappua tai saa alaoven summeria toimimaan. Ja kun en omista autoa, niin en tosiaan halua että ne isot, painavat paketit päätyvät jonnekin toisen kaupunginosan Postiin, mistä en mitenkään niitä saa.

Joten mietin, että onko yksinkertaisesti se, että kun nyt olen siinä ala-aulassa varmuuden vuoksi, niin ajattelevat, että sen kuin dumppaavat laatikot hissiin eikä heitä muu kiinnosta. 

Tuo se voi kyllä olla, kun olet vastaanottamassa alaovella, niin eivät sitten tuo kotiin asti. Kyllä mulle on tullut zooplussan paketit ihan kotiin asti.

Vierailija
34/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, lukee tosiaan, että toimitetaan vastaanottajalle. Olettaisin, että jos vastaanottaja on kotonaan, niin sinne viedään. Ei varsinaisesti sisälle, mutta annetaan ovella. Mikä numero paketin päällä on, esim. 14 tai 21?

Vierailija
35/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo se voi kyllä olla, kun olet vastaanottamassa alaovella, niin eivät sitten tuo kotiin asti. Kyllä mulle on tullut zooplussan paketit ihan kotiin asti.

Tätä vähän itsekin epäilen. En vain ole halunnut missata paketteja, kuten on pari kertaa tapahtunut.

Mutta silti, minusta on törkeää, että vaikka tulen siihen vastaan varmistamaan, että löytävät oikean rapun ja pääsevät alaovesta sisään, ja erikseen pyydän, että "hei, noi paketit painaa hitosti, voisitko kuskata ne ylös kotiovelleni asti?", niin ne heput eivät välitä tippaakaan ja alkavat selittämään kaikenlaista miten se nyt ei oikeasti kuulu heille.

Eli kyseessä juuri tuo mitä epäilin alusta asti, että kusettavat minua laiskuuttaan ja laittavat minut tekevät osan töistään kun voivat, miksi koko homma kiukuttaa niin hemmetisti. 

Kai sitten pitää vain istua kököttää asunnossaan ja ottaa se riski, että eivät löydä oikeaa rappua tai osaa käyttää summeria. Tai sitten laittaa niin paljon tulikivenkatkuista palautetta sekä Postiin että Zooplussaan siitä, että kuljetuspalveluiden työntekijät sluibailevat, että kuskit ryhtyvät vihdoin hoitamaan hommansa.

Vierailija
36/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, lukee tosiaan, että toimitetaan vastaanottajalle. Olettaisin, että jos vastaanottaja on kotonaan, niin sinne viedään. Ei varsinaisesti sisälle, mutta annetaan ovella. Mikä numero paketin päällä on, esim. 14 tai 21?

Pitää katsoa tuo numero, juuri toimittivat enkä edes kiukultani halua katsoa koko paketteja.

Vierailija
37/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt katsoin, pakettien päällä on numero 21.

Vierailija
38/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pakettia tuoda kotiin vaan se viedään suoraan postin noutolaatikkoon. Saat sitten ilmoituksen, että paketti on toimitettu noutolaatikkoon, koska vastaanottaja ei ollut kotona eikä tavoitettavissa. Ei vaikka olisit istunut koko päivän odottamassa eikä kukaan edes ole käynyt oven takana.

Vierailija
39/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää katsoa tuo numero, juuri toimittivat enkä edes kiukultani halua katsoa koko paketteja.

21 on kotipaketti ja 14 kai express paketti. Googlaa Malla löytyy tietoa. Mutta kyllä mielestäni molemmat pitää viedä sinne kotiovelle, mutta sisään ei tarvitse kantaa.

Vierailija
40/77 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiovelle olen saanut mutta mietin että jos en ole kotona ja he jättävät sen käytävään ? Jos häipyy vai vievätkö takaisin.Sain itse asiassa smsn jossa antoivat ajan.