Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?

Vierailija
02.05.2022 |

Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?

Kommentit (2361)

Vierailija
1561/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku mies tulisi tähän ketjuun kertomaan näkemyksensä. Kiinnostaisi oikeasti tietää mitä mieltä on ja mikä taustalla on syynä mahdolliseen haluttomuuteen. 

Ymmärtäkää hyvät ihmiset, että 50-vuotiailla miehillä ei ole enää niin palavaa intoa olla teidän kanssanne koko ajan. 

Olen itse tätä ikäluokkaa oleva mies, jolla on eronneita miehiä kavereina paljonkin. Ei heistä enää kovinkaan moni halua sitoutua parisuhteeseen. Syitä on seuraavia:

- Oma vapaa-aika on muodostunut sellaiseksi, että ei olisi riittävästi aikaa toiselle;

- Halu päättää omista asioista, asumisesta, menemisistä ja tulemisista;

- Haluttomuus sitoutua, koska vanheneminen pelottaa; haluaa ottaa vielä viimeisen vapauden irti, kun se on mahdollista - ja sitä paitsi monelle miehelle uudelleen mahdollista esim. pitkän perh

Voit hakea eron yksin. Ei siihen tarvita miehen suostumusta.

Vierailija
1562/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti siis kirjoittajalle joka sanoi että mies ei suostu eroo.

Voit hakea eron yksin. Ei siihen tarvita miehen suostumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

53 v, eronneen miehen mielipide. Itselläni elämä on hyvällä mallillaan, ei ongelmia millään saralla. Minua sanotaan hyvä käytöksiseksi ja sosiaalisia taitoja on myös kehuttu. Eikä ulkonäössäkän ole kuulema mitään vikaa. Lapset aikuisia ja omillaan. Elämässä ei ole myöskään mitään draamaa. Deittisovelluksia en käytä, koska enkä halua mennä tyrkylle, tai tyrkyttää itseäni. Ravintoloissa käyn ainoastaan päivällä, syömässä lounaan. Harrastukset on lähinnä yksilölajeja.

Ja sitten siihen asiaan, tai "ongelmaan". No missä minä mahtaisin tavata ikäisini naisia joiden elämä olisi kutakuinkin samalla tavalla kuin itselläni? Tosiasia on se että minun kaltaiset miehet on niitä arkipäivän ihmisiä mitä ei nähdä, ei huomata, eikä noteerata millään tavalla. Joten on todella helppoa jatkaa elämää poikamiehenä.

Vierailija
1564/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

53 v, eronneen miehen mielipide. Itselläni elämä on hyvällä mallillaan, ei ongelmia millään saralla. Minua sanotaan hyvä käytöksiseksi ja sosiaalisia taitoja on myös kehuttu. Eikä ulkonäössäkän ole kuulema mitään vikaa. Lapset aikuisia ja omillaan. Elämässä ei ole myöskään mitään draamaa. Deittisovelluksia en käytä, koska enkä halua mennä tyrkylle, tai tyrkyttää itseäni. Ravintoloissa käyn ainoastaan päivällä, syömässä lounaan. Harrastukset on lähinnä yksilölajeja.

Ja sitten siihen asiaan, tai "ongelmaan". No missä minä mahtaisin tavata ikäisini naisia joiden elämä olisi kutakuinkin samalla tavalla kuin itselläni? Tosiasia on se että minun kaltaiset miehet on niitä arkipäivän ihmisiä mitä ei nähdä, ei huomata, eikä noteerata millään tavalla. Joten on todella helppoa jatkaa elämää poikamiehenä.

Tuo toiseksi viimeinen lauseesi... Jos vain odottaa että tulee huomatuksi, muut ihmiset useimmiten olettavat, että haluat olla rauhassa. Jos haluaa seuraa, kannattaa jutella niitä näitä mukavia, olla kohtelias, huomioida muita. Jne. 

Vierailija
1565/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten koulutus ja omat urat ovat tuoneet heille vapautta, itsenäisyyttä sekä vaurautta. Keski-iässä moni heistä on myös  eronnut tai leskeytynyt. Keski-iän pidentyessä terveyshuollon kehittyessä halutaan kokea ja elää. Naiset näyttävät jatkavan perinteisten elämän arvoin hoitaen terveyttään, harrastaen ja vaalien suhteita. Moni meitä keskiässä  muuttaa käytöstään. Testosteroni hoidot potkivat hyvinvointia. Moni  onkin  valinnut uuden tavan elämän kohottajaksi 50- v jälkeen. Eletään erotaan ja pidetään paljon  sivusuhteita. "Haluun vain panna ja kokea, kun vielä voin" . Osa eturauhassairauksien pelon vuoksi. "Liian  tunteilun voi unohtaa tässä iässä" "On nuorta, vanhempaa rivissä kuin namukaupasta" "Hyvä , että ehtii paitaa vaihtamaan" Liikkuvassa palveluammatissa,  ihmiset vapaalla ja säätäminen  harrastus, joka ollut jo kauan hallussa. Naisiin puree kaikki auttavaisuus ja huomiointi aivan 45- v. Lähtien. Saat ihailua avaamalla  oven tai antamalla vuoron jonossa. Avaamalla tuolipaikan pöytään tai vain auton oven oot vahvoilla muuhunkin.  " Näillä opeilla viimeisen  vaimonkin kengitin" pikainen liitto 8 kk, josta jäi  11 hehtaaria arvometsääkin. Laskin tuloksen voitoksi. . Naiset ei näistä tiedä yleisesti. Yövymme samoissa hotelleissa, kuin asiakkaat. " Helppo" Kaveri houkutteli alalle jutuillaan vapaa-ajan  palkkatyöstä, jossa helpon " läheisyyden lisäksi voit oikeasti rikastua samalla" . " Erosin. Tajusin, kuin varakkaita keskiän  naisia tapaan" Vanhoilla arvoilla pelaten hyväuskoisia tytöt  ovat.  Osaan hoitaa ekonomian seikkailuseksin lisäksi.   Metsäkaupat, tontti ja mökkikaupat sovitaan siinä  alkuhuumassa luonnostaan "  tulevaa elämää varten  paperille, jottei jää selvitettävää sopimusten realisoituessa" En malta pitkään olla se " mallipuoliso" remonttia puuhaten. Kuormittaa toki " mallimiestä " esittää ja lopulta stressi kiinnijäämisestä säätöjen osalta tympii, kun palkkion toivossa joutuu kuukausia laskemaan. Arvionti kokelaan suhteen kypsyyttä maistraattiin ja eron hakuun. Ajoitus tärkein." Tunteet sanoiksi ja nopee syvän pään pudotus toimii" Maailma on paha paikka kaikille totesimme lopuksi. Tosin yksi ryhtyi meistä jo avioon, uskoonkin, kun löysi 50 hehtaaria kaatokypsää metsääkin.  Käytiin uuden metsänhoitoyhtiön mehtät  tarkistamassa hoitomielessä. Oli lesken syli lämmin. Tissit hankki uudet huonon tilalle. Ja kaikki saapi jottain. 

Vierailija
1566/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se että useimmat miehet eivät pidä läskistä ja iästä. Vanha kurpan näköinen nainen jää yksin, läski nainen jää yksin, vuodesta toiseen ihmettelette näitä samoja juttuja...

-EI LÄSKIÄ

-EI MITÄÄN +40 KURPPAA

ASIA ON NYT LOPPUUN KÄSITELTY!

Olen kaunis nuoren näköinen hoikka 55 vuotias.

En ole sinkku.

Mietin ...olisinko oikeasti 50 vuotiaan miehen mielestä kurppa,?

En käytä täti vaatteita.

Hiukset pitkät paksut ja vaaleat

Vaikutelma nukkemainen, vaikka olen 170 cm

Omat luomut kauniit b kupin rinnat.

Ei kaikki oo jotain tätejä vanhoinakaan...

Vierailija
1567/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena oli tarjontaa todellakin, helppoa. 

Vierailija
1568/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 40-vuotias nykypäivänä ja Tinderin ulkopuolella, niin et ole missään. Kukaan mies ei sinua Suomessa lähesty livenä, paitsi juuri joku yksittäinen ulkomaalainen. Joko teet lähestymiset itse tai menet sinne Tinderiin. Muuten sinua ei ole deittimarkkinoilla, edes 20 vuoden jälkeen.

Vierailija
1569/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika loogista, kun sinkkuja on valtava määrä nuorissa, eivätkä ihmiset ymmärrä siinä vaiheessa vielä mitään parisuhdeelämän kiroista ja haasteista. Traumoja ei ole vielä monillakaan ja moni luulee, että rakkaus on pelkkää auvoa sekä ihanuutta.

Vierailija
1570/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1571/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iän kynnyksellä oleville:

https://www.sportpartner.com/fi

https://tutvus.planet.ee/

Muille: https://www.mamba.ru/en/landing/estonia-10968

Ihan samannäköisiä naamoja, kuin Tinderissäkin.

Vierailija
1572/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on aika loogista, kun sinkkuja on valtava määrä nuorissa, eivätkä ihmiset ymmärrä siinä vaiheessa vielä mitään parisuhdeelämän kiroista ja haasteista. Traumoja ei ole vielä monillakaan ja moni luulee, että rakkaus on pelkkää auvoa sekä ihanuutta.

Mun mielestä Tiktokissa käytävä keskustelu antaa nuorille realistisen kuvan seurustelusta ja perhe-elämästä. Yhdessäolon ei pitäisi tuntua vankilatuomiolta. 

Vierailija
1573/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Tiktokissa käytävä keskustelu antaa nuorille realistisen kuvan seurustelusta ja perhe-elämästä. Yhdessäolon ei pitäisi tuntua vankilatuomiolta. 

Ei anna. TikTok on pelkkä aivoton sovellus, eikä parisuhde-elämä.

Vierailija
1574/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillistä.

Te naiset pyydätte miehiä kertomaan näkemyksiään, ja sitten alapekutatte ettekä usko mitä sanomme, koska emme sano mitä te haluatte kuulla (syy on miehissä, naiset ovat mahtavia).

Suurin osa meistä ei halua parisuhdetta, koska parisuhteet ovat menneet naisten ehdoilla. Naiset ovat jemmanneet parisuhdetta nuoruutensa, ja sitten naisen saadakseen on ollut pakko suostua naisen perheunelman toteuttajaksi, "romanssivaiheen" jäädessä lyhyeksi. Miehet ovat suostuneet tähän koska halua saada nainen oli kova, ja muita keinoja ei ollut.

Te ette ole enää lähimainkaan yhtä viehättäviä kuin nuorina, emmekä me halua yhtä epätoivoisesti naista kuin nuorina.

Te olette nuorena tottuneet saamaan haluamanne. Syyt miksi te saitte haluamanne oli tissit, peppu, ja kauniit kasvot. Nyt pitäisi olla muutakin tarjottavaa - huom. miestä kiinnostavaa tarjottavaa - mutta te ette edes mieti tätä. Ainoa mitä te mietitte, on teidän omat tarpeenne, ja miksi miehet eivät halua tyydyttää niitä. Paskat miehet!1

No, te ette ole nuoria enää, emmekä ole mekään. Siksi emme ole valmiita parisuhteisiin jossa te saatte haluamaanne arjen kumppanuutta, turvaa ja tukemista, jne. Meitä ei kiinnosta arjen kumppanuus, emmekä kaipaa turvaa ja tukea päivittäisissä asioissa. Minä olen turvassa sohvalla ilmankin, että vieressä istuu joku pieruverkkareissa sipsejä mussuttamassa. Pitäisi olla aivan poikkeukselliset kemiat ja molemminpuolinen halu panostaa toisen miellyttämiseen, jotta arkisuhde olisi nykytilannetta parempaa. Tai sitten niin paljon pätäkkää ja vapaa-aikaa, että elämä olisi yhtä seikkailua.

Pätäkästä puheen ollen, mitä heikommassa sosioekonomisessa asemassa te olette, sitä enemmän te parisuhdetta haluatte. Kaikkein todennäköisimmin sinkkuna haluaa olla älykäs, hauska, sporttinen ja menestynyt nainen.

Itse asiassa, koko teidän pariutumishalunne tuntuu perustuvan tarpeisiin. Mies tarvitaan perheen perustamista varten, tai muista syistä. Syy miksi me haluamme tapailusuhteen tai FWB-suhteen, on se, että tällaiset suhteet perustuvat haluun.

Näistä syistä minua kiinnostaa seksi, yhteiset harrastukset ja hauskanpito. Ei muu. Hyvä asunto minulla on jo, ja osaan hoitaa arjen askareet itse. Tukea saan perheeltä ja kavereilta silloin jos jotain isompaa ikävyyttä sattuu. Naisen varaanhan tässä ei voisi laskea muutenkaan, koska jos mies on se jota pitää tukea, nainen lähtee.

"Haluat vain kermat kakun päältä". Aivan, ja sinä saat kermat kakun päältä myös, eikö vain?

Vierailija
1575/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan jaksaa aina ihmetyttää, kun miesten deittiprofiileja selaa, että ainakin 90 % miehistä hakee paljon itseään nuorempaa naista. Miten he kuvittelee, että reippaasti nuorempi kiinnostuu paljon vanhemmasta miehestä. En ymmärrä

Vierailija
1576/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vaan jaksaa aina ihmetyttää, kun miesten deittiprofiileja selaa, että ainakin 90 % miehistä hakee paljon itseään nuorempaa naista. Miten he kuvittelee, että reippaasti nuorempi kiinnostuu paljon vanhemmasta miehestä. En ymmärrä

Ajatus voi olla vaikka sellainen, ettei siinä mitään menetäkään.

Tuliko mieleen sellainen vaihtoehto, että nämä miehet ovat mieluummin yksin jos eivät saa mitä ovat etsimässä?

Vierailija
1577/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä.

Te naiset pyydätte miehiä kertomaan näkemyksiään, ja sitten alapekutatte ettekä usko mitä sanomme, koska emme sano mitä te haluatte kuulla (syy on miehissä, naiset ovat mahtavia).

Suurin osa meistä ei halua parisuhdetta, koska parisuhteet ovat menneet naisten ehdoilla. Naiset ovat jemmanneet parisuhdetta nuoruutensa, ja sitten naisen saadakseen on ollut pakko suostua naisen perheunelman toteuttajaksi, "romanssivaiheen" jäädessä lyhyeksi. Miehet ovat suostuneet tähän koska halua saada nainen oli kova, ja muita keinoja ei ollut.

Te ette ole enää lähimainkaan yhtä viehättäviä kuin nuorina, emmekä me halua yhtä epätoivoisesti naista kuin nuorina.

Te olette nuorena tottuneet saamaan haluamanne. Syyt miksi te saitte haluamanne oli tissit, peppu, ja kauniit kasvot. Nyt pitäisi olla muutakin tarjottavaa - huom. miestä kiinnostavaa tarjottavaa - mutta te ette edes mieti tätä. Aino

Tämä. Naiset tietysti alapeukuttavat. Hyväksyttyjä selityksiä ovat:

- säälittävät vanhat miehet yrittävät 21v missejä

- miehet pelkäävät vahvoja naisia

Vierailija
1578/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä oma näkemykseni asiaan:

Mitä hyvää se kumppanuus ja yhdessäasuminen antaisi minulle?

Olen oppinut kantapään kautta, että parisuhteet kestävät jos

- mies on erittäin tasokas, siis komea ja menestynyt

- naisella on tarpeita ja miehellä on tarjottavaa

Kuten aikaisempi jo mainitsi, tuki ja turva ei ole mikään peruste pariutumiselle. Naisten elämän keskiössä on lähteminen, matka ja muutos. Naisen elämän suurin saavutus ei ole yhteisen rakentaminen ja pysyvyys, vaan se kun uskaltaa lähteä.

Ne naiset jotka haluavat rakentaa yhteistä, ovat lähes poikkeuksetta sellaisia joiden panostus ulkonäköön, seksikkyyteen ja hauskuuteen on plusmiinusnolla. Käytännössä puhuttaisiin jonkinlaisesta kotitalousyhtiöstä jossa seksuaalisuuden ja romantiikan osuus on vähäinen, ellei sitten mies osta hemmotteluviikonloppua jolloin ehkä muukin kiinnostaisi.

Naiset jotka ovat luotettavia, halukkaita rakentamaan yhteistä mutta silti hauskoja/seksuaalisia/itseensä panostavia - ovat parisuhteissa jo. Tai silloin harvoin kun eroavat, vaihtavat lennosta uuteen.

Minullekin on ollut tarjolla ikäisiäni naisia, jotka alkavat jo ensitreffeillä puhumaan talohaaveistaan ja vastaavista. Jokaisella on ollut minua heikompi taloudellinen asema, vaikka olen vain keskituloinen ja myös varallisuuden osalta keskitasoa. Kummasti ilman tätä taloudellisen hyötymisen näkökohtaa kiinnostus pariutumiseen on alhaisempi. Toisena vaihtoehtona on olla remonttimies, jonka tie naisen sydämeen käy tämän asumuksen/auton remppaamisen ja korjaamisen myötä. Maaseudulla tällaisia naisia nimittäin riittää (asun kaupungissa, mutta vietän suuren osan ajasta mökilläni maaseudulla, jonne aion jossain vaiheessa muuttaa).

Voisivatko naiset vuorostaan kysyä itseltään, mitä teillä on tarjottavana? Ei sellaisia asioita joita itse arvostatte, vaan asioita joita miehet arvostavat. Minäkin arvostan itse sitä kun olen hoikka ja liikunnallinen, tyylitietoinen ja vaikka mitä. Mutta naiset arvostavat eri asioita, kuten pituutta, geenikomeutta, maskuliinista käytöstä, rahaa ja asemaa.

Viittaan taas tuohon aikaisempaan raatorehelliseen kirjoitukseen. Koko ketju tuntuu olevan naisten keskustelua siitä mitä te tarvitsette ja haluatte, ja kuinka miehet ovat huonoja jos eivät halua teitä tai tarjoa mitä te haluatte.

Vierailija
1579/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tielleni on kyllä osunut parisuhdetta haluavia 40+ ikäisiä miehiä, mutta monilla on kovin epärealistiset odotukset parisuhteelta. Sikäli jännää, kun toisella kierroksella kuitenkin monikin on eikä siitä ensimmäisestä pitkästä liitosta ja ongelmista kuitenkaan ole opittu mitään. Uskon kyllä että fiksuja sinkkumiehiä on olemassa, jonkunlainen kohtaamisongelma vaan kun ihmiset ei enää jaksa tindereitä tms.

"Sikäli jännää, kun toisella kierroksella kuitenkin monikin on eikä siitä ensimmäisestä pitkästä liitosta ja ongelmista kuitenkaan ole opittu mitään."

Tuohan on vain loogista, koska toiselle kierrokselle päädytään kun ei opittu ja ratkottu näitä asioita sen edellisenkään kanssa. Eihän vaihtaminen oo mitenkään pakollista, että ensin harjoituskappale ja sitten vasta toteutus. Kyse on siitä, ettei ollut keinoja, eikä niitä pystytty hankkimaan. Miten tämä myöhemmin sen varmemmin toteutuisi?

Vierailija
1580/2361 |
10.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi että miehet huijaavat kun antavat ymmärtää hakevansa parisuhdeta, vaikka haluavat vain seksiä.

No naiset huijaavat yhtä lailla. Antavat ymmärtää että haluavat vain olla yhdessä kivan miehen kanssa eikä tässä olla mitään kotia leikkimässä, vaikka oikeasti tavoitteena on yhteen muuttaminen alusta saakka.