Miten parisuhteen muodostamisesta aikuisena tuli näin vaikeaa?
Täällä näyttää olevan jo ketju parikymppisistä, mutta oma ihmettely kohdistuu nyt sellaisiin 40-50 -vuotiaisiin.Olen (N, 50+) ollut nyt sinkkuna muutaman vuoden ja haussa on parisuhde. Treffiäpit ja deittisivustot testattu, livessäkin käyty (koronaa ennen ja koronan jälkeen), mutta huonolla tuloksella.Ravintoloissa on ollut enimmäkseen varattuja, Tinderissä ym. vain seksiseura haussa.Varsinkin nyt viime vuosina on tullut selkeä trendi, että miehet eivät näytä haluavan parisuhdetta. Kaikki tuntuvat haluavan vai seksiseuraa, FWB, FB, ONS, mitänäitänyton.Varsinkin Tinderissä on ilmiönä, että mies SANOO haluavansa parisuhdetta, mutta juttelun alettua onkin kiinnostunut vain pelkästä seksiseurasta. Ei missään nimessä mitään pysyvää, vakituista, jotain kestävämpää.Ja mietityttää että MIKSI?Onko sormet palanu niin pahasti, että ei enää parisuhde kiinnosta?Onko maailma muuttunut niin, että tämän ikäluokan miehet eivät enää halua kumppanuutta, yhdessäoloa, ehkä jopa yhdessäasumista?
Kommentit (2361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa näitä juttuja että parisuhteen saaminen olisi nykypäivänä jotenkin erityisen vaikeaa. Eikös sinkkuja ole nykypäivänä ihan ennätyspaljon?
Väitänpä että iso osa näistä ihmisistä jotka asian vaikeutta valittelevat, eivät ole viimeisen 12 kuukauden aikana itse lähestyneet kiinnostavaa ihmistä kertaakaan.
Eli joo, onhan se kumppanin saanti vaikeaa, jos et ikinä lähesty ketään. Mutta hieman turhaa se on syyttää kulttuuria tai tinderiä siitä, että et itse saa mitään aikaiseksi.
Ei naisten ole ennenkään tarvinnut ketään lähestyä, miksi nyt tarvitsis??
Jos nainen saa jo lähestymisiä häntä kiinnostavilta miehiltä, niin en kyllä keksi mitään järkevää syytä sille miksi sen naisen pitäisi itse lähestyä. Siitä ollaan siis samaa mieltä.
Mutta! Jos nainen ei saakaan lähestymisiä niiltä kiinnostavilta miehiltä, niin mitäs sitten? Pitäisikö silloin kenties naisen itse aktivoitua?
Mikä siinä on että naiset haluaa matkustella ja löytää itseään (harrastamalla seksiä ventovieraiden kanssa) parhaimpina vuosinaan mutta sitten kun ollaan 40-50v niin halutaankin jotain pysyvää. Miksei naiset halua parisuhdetta 18-25v?
M26
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein jaksa uskoa näitä juttuja että parisuhteen saaminen olisi nykypäivänä jotenkin erityisen vaikeaa. Eikös sinkkuja ole nykypäivänä ihan ennätyspaljon?
Väitänpä että iso osa näistä ihmisistä jotka asian vaikeutta valittelevat, eivät ole viimeisen 12 kuukauden aikana itse lähestyneet kiinnostavaa ihmistä kertaakaan.
Eli joo, onhan se kumppanin saanti vaikeaa, jos et ikinä lähesty ketään. Mutta hieman turhaa se on syyttää kulttuuria tai tinderiä siitä, että et itse saa mitään aikaiseksi.
koska maailma muuttuu.
Toisilla on varaa valita, toisten on tyydyttävä siihen mitä saa. Karisma, pituus, varallisuus, status.
Vapaassa parinvalinnassa on julma markkinatalous.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on varaa valita, toisten on tyydyttävä siihen mitä saa. Karisma, pituus, varallisuus, status.
Vapaassa parinvalinnassa on julma markkinatalous.
Vai olisiko juuri tämä "markkinatalous" - ajattelu, mikö nykyisin estää ihmistä lähestyä toista ihmistä ihmisyyden tasolla?
Te naiset jotka ruikutatte tääl, ootte liian vanhoja ja totaalisen rupsahtaneita, kuka nyt vanhaa kurppaa haluu naida hei haloo???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa parinvalinnassa on julma markkinatalous.Vai olisiko juuri tämä "markkinatalous" - ajattelu, mikö nykyisin estää ihmistä lähestyä toista ihmistä ihmisyyden tasolla?
Niin, toista ihmistä arvioidaan Pelkästään ulkoisilla perusteilla, ei ihme, että monilla on vaikeaa, haluan että kumppanini näyttä hyvältä yhteisissä selfie-kuvissamme, joita sitten muut voit tykkäillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaassa parinvalinnassa on julma markkinatalous.Vai olisiko juuri tämä "markkinatalous" - ajattelu, mikö nykyisin estää ihmistä lähestyä toista ihmistä ihmisyyden tasolla?
Koska maailma ei ole täydellinen. Ihmisillä on oma tasonsa joka muodustuu ulkonäöstä, pituudesta, statuksesta, varallisuudesta ja koulutuksesta/työstä. Esim. korkeasti koulutettuja naisia ei voisi vähempää kiinnostaa amismies.
Milloin korkeasti koulutettu nainen on halunnut tavallista duunarimiestä, niinpä, ei milloinkaan...
Miehet luovuttivat koska TE NAISET saitte mitä halusitte, tasa-arvon, ei suomalainen mies halua seurustella toisen miehen kanssa piste!
40+ ihmisillä monesti jo lapset isoja, koti tyhjentynyt. Itse nautin omasta rauhasta ruuhkavuosien jälkeen, mieskin (lasten isä) lähti. Ei ole enää tarvetta yhteenmuuttoon nykyisen kumppanin kanssa kun perheet jo on.
Seksisuhdekin voi olla hyvä suhde. Mikä määrittää onko suhde seksisuhde vai "vakavampaa". Minulle seksi on tärkeää mutta vain yhden kanssa kerrallaan. Oman aikuisen kumppanini kanssa ei asuta yhdessa, tapailtu jo 10 vuotta, ei mitään sivusutinoita kummallakaan (ei tällä iällä edes jaksaisi!!). Viikonloput usein yhdessä, sitten kaipaakin jo oman asunnon rauhaan. Välillä toki iskee hellyyden tarve ja ikävä viikollakin ja yökyläillään arkenakin. Välillä voi mennä viikkojakin ettei nähdä, vain soitellaan ja viestsillaan.
Mustasukkaisille erillään asuminen ei sovi ja se vaatii myös hyvää luottoa toista kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koska maailma muuttuu.
Maailma ei muutu, tämä on yhä tämä sama Maa, jolla ihmiskunta on aina asuntanut, mutta ihmisen suhde tähän "maailmaan" muuttuu, toisin sanoen, miten ihminen käsittää olemisensa tässä maailmassa, jota tiettynä aikakautena hallitsee jokin perusta, perusteen periaate, kuten esimerkiksi tällä hetkellä kapitalismi, tiede ja teknologia, joista on tullut valtavirta-ajattelua, vallantahtoa, miten ihminen suhteuttaa itsensä siihen, avaa siis sen perusteen perusteen ja määrittää olemisensa siinä. Maailmassa-oleminen on aina tulkittua , ymmärrettyä jolloin tietyllä tavalla, ja tähän tulkintaan myös meidän totuuskäsityksemme perustuvat.
En lukenut kaikkia tuhansia kommentteja läpi, mutta näin 40+ miehenä jos ero tulisi, en varmastikaan haluaisi enää uutta suhdetta. Tälläkin hetkellä parasta aikaa on kun saa olla itsekseen ja rauhassa. Tai ylipäätään ne hetket kun saa tehdä just mitä haluaa ilman että tarvitsee neuvotella ja kysellä mielipidettä toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Milloin korkeasti koulutettu nainen on halunnut tavallista duunarimiestä, niinpä, ei milloinkaan...
Sinä ainakin olet halunnut. Tekstisi oikein huokuu halua. Halua joka ei ole molemminpuolista.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyse ole kulttuurista eikä Tinderistä, vaan muuttuneesta lainsäädännöstä, johon itsekunkin on vaan pakko sopeutua. Lähestyminen on nykyisin kriminalisoitu monella tavalla, ja lisää tulee kokoajan. Lähestyminen määritellään kuuluvan ainakin johonkin kategoriaan seuraavista vaihtoehdoista:
1) ahdistelu
2) häirintä
3) #me too
ja on niitä monia muitakin nimikkeitä johon ei vaan jaksa enää perehtyä.
Tavoitteena on selvästikin joko lopettaa lainkuuliaisen kantaväestön lisääntyminen kokonaan, tai ainakin siirtää se yksinasuvien naisten taikka naisparien keinohedelmöityksillä toteutetuksi.
Nettideittailustahan ei lapsia synny, kun mitään livetapaamista ei koskaan edes ole, eikä sen edellyttämää informaatiota edes välitetä toiselle osapuolelle, vaan sellaiset viestit sensuroidaan deittisovelluksen ylläpitäjän toimesta turvallisuuden nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on että naiset haluaa matkustella ja löytää itseään (harrastamalla seksiä ventovieraiden kanssa) parhaimpina vuosinaan mutta sitten kun ollaan 40-50v niin halutaankin jotain pysyvää. Miksei naiset halua parisuhdetta 18-25v?
M26
Anteeksi mutta nyt poika yleistät liikaa. Itse tunnen useamman tytön ja pojan, jotka ovat menneet naimisiinkin alle 25-vuotiaana, ja siis ihan tässä viime vuosien sisällä.
täti-ihminen
Omia kokemuksiani aiheesta, 50+ mies:
Pääkaupunkiseudulla tuntuisi parisuhdetta hakevia naisia olevan enemmän kuin miehiä, muualla suomessa taas päinvastoin.
Naiset kilpailevat hyvistä miehistä, näin minulle sanoi vanhempi nainen jo joskus vuosikymmeniä sitten. Tuntuu pitävän paikkansa, koska itsekkin tunnen monta naista jotka ovat, tai ovat olleet, salasuhteessa varattuun mieheen ja odottavat vuodesta toiseen miehen jättävän vaimonsa, turhaan, tavismiehet taas ei pääse edes treffeille. Tähän toisena olemiseen en muuten tiedä kenenkään miehen alistuvan.
Treffeille olen päässyt ja tutustumisvaiheeseenkin muutaman kerran. Sen olen huomannut ettei itselle kaukosuhteet sovi, aika lähellä pitäisi asua jotta pääsisi tutustumaan kunnolla.
Pitkää suhdetta haen, toivottavasti jopa saman katon alle jos oikein hyvin toimii, ei kuitenkaan ennenkuin alkuhuuma on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet luovuttivat koska TE NAISET saitte mitä halusitte, tasa-arvon, ei suomalainen mies halua seurustella toisen miehen kanssa piste!
Jos pitäisi valita, haluanko tasa-arvon ja pysyä sinkkuna, vai haluanko miehen ja epätasa-arvon niin yhteiskuntaan kuin suhteeseen, niin totta munassa valitsen tasa-arvon ja sinkkuuden. Tuo toinenhan olisi todella huono diili, josta en saisi käytännössä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyse ole kulttuurista eikä Tinderistä, vaan muuttuneesta lainsäädännöstä, johon itsekunkin on vaan pakko sopeutua. Lähestyminen on nykyisin kriminalisoitu monella tavalla, ja lisää tulee kokoajan. Lähestyminen määritellään kuuluvan ainakin johonkin kategoriaan seuraavista vaihtoehdoista:
1) ahdistelu
2) häirintä
3) #me too
ja on niitä monia muitakin nimikkeitä johon ei vaan jaksa enää perehtyä.
Tavoitteena on selvästikin joko lopettaa lainkuuliaisen kantaväestön lisääntyminen kokonaan, tai ainakin siirtää se yksinasuvien naisten taikka naisparien keinohedelmöityksillä toteutetuksi.
Nettideittailustahan ei lapsia synny, kun mitään livetapaamista ei koskaan edes ole, eikä sen edellyttämää informaatiota edes välitetä toiselle osapuolelle, vaan sellaiset viestit sensuroidaan deittisovelluksen ylläpitäjän toimesta turvallisuuden nimissä.
Vihaatko lesboja? Tiedoksi sulle. Nainen saa laillisesti hakeutua klinikalle, naisten seuraan ja rentmen.eu katselemaan kotimiestä. Fossiili ajoille jääneitä miehiä syö omatoimiset naiset. Jukolauta! Mehän suorastaan kannustetaan teitä lähtemään ulkomaille saadaksemme kiitokseksi happamia räkäpalloja.