Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät muuta helsingin ulkopuolelta helsinkiin?

Vierailija
16.09.2024 |

Olen ihmetellyt, että miksi ihmiset jotka asuvat helsingin ulkopuolella muuta suurin joukoin Helsinkiin jossa on kaikki palvelut lähellä ja työnsaanti mahdollisuudet ovat huomattavasti paremmat kuin helsingin ulkopuolella?

Muualla kauppoihin on kymmenien kilometrien matkat ja työpaikkoja ei ole lainkaan.

Näin olen kuullut hyvin usean helsingissä asuvan pitkäaikaistyöttömän kertovan ,kun nämä ovat perustelleet miksi he eivät halua muuttaa asumaan edullisempaan asuntoon helsingin ulkopuolelle.

Onhan perustelu tietysti ymmärrettävä ja aukoton ,en minä sitä kiistä, mutta ihmetyttää vain mikä pitelee ihmisiä asumassa vaikka jossain turussa,tampereella tai peräti lohjalla? Keskellä korpea.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on esteenä murre ja eri murre alueet ja heille on tuttua vain helsingin murre. Monelle tuottaisi suuria vaikeuksia tulla ymmärretyksi suomenkielellä ,vaikka se onkin etu asioidessa kelan ja sosiaalitoimiston kanssa.

Vierailija
2/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vaan vaikka se, että meidän kodit on Helsingin ulkopuolella. Ja jos on hyvä olla kotona, niin miksi pitäisi tunkea muiden kanssa sinne Helsinkiin.

Asun landella. Sinun näkökulmasta vielä kamalamassa paikassa kun Lohja. En tosin itse ole käynyt Lohjalla. Ehkäpä pitäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiinhän muuttaa paljonkin väkeä jopa tuhansien kilometrien takaa niin kumiveneillä kuin polkupyörilläkin saapuen. Ihan vain työpaikkojen ja edullisten asuntojen vuoksi jotka ovat lähes ilmaisia.

Vierailija
4/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen: Muuallakin on kauppoja, jopa ihan lähellä. Ja työpaikkoja. Puuttuu ruuhkat ja ihmismassat.

Vierailija
5/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki mahdu asuun samaan paikkaan. sielä infra alkaa oleen todella vanhaa. jos muutkin muuttais sun vuokras nousis ja joutuisit itte kohta muuttaan espooseen

Vierailija
6/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen itse kerroit avauksessa. 

"Näin olen kuullut hyvin usean helsingissä asuvan pitkäaikaistyöttömän kertovan"

Vierailija
7/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkuttomat vuokrat. Kuulemma Hekalta ei yksin muuttava mies ole IKINÄ saanut asuntoa, kertoi kallion sossu mulle kerran. Ainoa paikka miehelle on Hietaniemen kodittomien asuntola. Kuulemma aids-narkkareita siellä vain raiskaillaan jne. Tyyypillinen hese-meininki. Töitä on vain rahakkaille sukulaisille monimuotoisuuden vuoksi ilman CV:tä. Muut voi mennä sinne Hietaniemeen.

Vierailija
8/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erisnimet ap, erisnimet.

Vierailija
9/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa opetella somalikieltä.

Vierailija
10/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa asua isossa omakotitalossa Helsingissä.

Vierailija
11/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, jos Helsingin väkiluku kasvaa, niin mistä ne ihmiset Helsinkiin tulee, jos ei Helsingin ulkopuolelta? 

https://www.helsinginseudunsuunnat.fi/fi/vakiluvun-muutos

Vierailija
12/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on helppo elää pummilla kunhan vain valittaa, että ei saa töitä kun muut ovat niin paljon parempia ja kun ei saa töitä niin valtion pitäisi antaa enemmän rahaa vuokraan, ruokaan ja harrastuksiin koska ne ovat niin kalliita.

Uli uli 🎶  helpompi elää pummina helsingissä kuin työtä tekevänä muualla .

Vierailija
13/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jotka nyt asuvat Juvan ulkopuolella eivät joukolla muuttaisi Juvalle?

Vierailija
14/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tolkuttomat vuokrat. Kuulemma Hekalta ei yksin muuttava mies ole IKINÄ saanut asuntoa, kertoi kallion sossu mulle kerran. Ainoa paikka miehelle on Hietaniemen kodittomien asuntola. Kuulemma aids-narkkareita siellä vain raiskaillaan jne. Tyyypillinen hese-meininki. Töitä on vain rahakkaille sukulaisille monimuotoisuuden vuoksi ilman CV:tä. Muut voi mennä sinne Hietaniemeen.

Ei voi olla nälkä enää, jos on jo saanut oman annoksen rotan paskaa riisillä. Sitä kyllä riittää, jaksaa painaa paskaduunia ilmaseksi.

Vierailija
15/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, jos Helsingin väkiluku kasvaa, niin mistä ne ihmiset Helsinkiin tulee, jos ei Helsingin ulkopuolelta? 

https://www.helsinginseudunsuunnat.fi/fi/vakiluvun-muutos

Viime tilastojen valossa islamistisista maista on muuttanut helsinkiin noin, 

67 000 uutta asukasta , mitä erinäisempiin työtehtäviin. Nämä henkilöt tuovat mukanaan jossain vaiheessa myös perheensä ja käytännössä lähes jumittavat niin synnytyssairaalat kuin neuvolatkin näillä uusilla paljasjalkaisilla stadilaisilla . Helsinkihän on jo ihan mustanaan väkeä.

Vierailija
16/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jotka nyt asuvat Juvan ulkopuolella eivät joukolla muuttaisi Juvalle?

Koska juvalla, eikä muuallakaan helsingin ulkopuolella ei ole kertakaikkiaan yhtään mitään. Ei edes metroa.

Vierailija
17/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua asua ulkomaalaisten seassa. Täällä maalla niitä ei juuri olekkaan ja nekin mitä on tekee töitä, eikä maleksi S-marketin edessä. Täällä on luonto lähellä, 1 km niin pääsen metsään jota on useita kilometrejä. Palvelut on lähellä, työpaikka on lähellä, ei ruuhkia, ei liikennevaloja, ei pulaa parkkipaikoista, ei skootteja siellä täällä.

Vierailija
18/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät vuokrat ole tolkuttomia jos otat huomioon helsingin hyvän palkkatason.

Vierailija
19/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan on 7 km ja mulla on auto, en tarvitse metroa.

On 20 vuotta siitä kun olen Hesassa käynyt, ei kiinnosta yhtään.

Vierailija
20/96 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on varaa asua vain niillä, jotka eivät maksa itse asumistaan.

Onnea Helsinki.