***3-kuumeilijat viikko 41 ***
:-) plussatuulia!
Kommentit (100)
Onnea plussanneille, joita on tainnut muutama tulla palstailutaukoni aikana!Onnellista odotusaikaa!
Mulla on nyt menossa ilmeisesti kp 21/23(edellinen kierto), jos kolme viikkoa sitten ollut vuoto oli menkat...En siis tiedä vieläkään varmasti.Suurin huoli on se, etten ole tunnistanut varmaa ovulaatiokipua, joten pelkään, etten ovuloi.Ollaan miehen kanssa kyllä puuhasteltu viimeiset kolme viikkoa melkein joka toinen päivä, joten katsotaan miten käy!
Rinnat ovat kipeät ja alavatsa " paineessa" .Esimerkiksi, jos selällään maatessa laittaa kädet vatsan päälle, tulee valtava puristus alavatsaan.Mahaa myös juilii ja pakottaa.Saas nähdä mitä oireita nämä ovat...
Voimia kaikille armottomaan kuumeiluun ja tulkaa kertomaan plussauutisia!
Vivian
Sintagmalle ja gigille tsempitykset uuteen kiertoon! Sintagmalla nyt on kuitenkin vielä pieni mahdollisuus tässäkin kierrossa!!!
Joku taisi kysellä onko alkuviikosta testaavia ni joo täällä yks jos ei täti yllätä! keskiviikkona pitäs alkaa jos alkaa *pureskelee kynsiään* Nyt on 8kk yritystä takana.. Laskeskelin että jos nyt olis tärpännyt niin laskettuaika olis 3 päivää esikoisen (4v)lasketunajan jälkeen! Hih!
Eipä muuta kuin jaksuja ja kärsivällisyyttä kaikille!!!
Menkoista ei tietoakaan vieläkään.
Siivouskohtaus tosin iski ja se vissiin enteilee menkkoja.
Jos ne alkais huomenna niin seuraava mahdollinen laskettu aika olis sit joskus 20.7 aikoihin. Kelpaa ;-) keskikesän vauva kultatukkainen!!
Niin munkin on pitänyt teiltä udella että tämä kolmas jota kuumeilette, onko todennäköistä että se jää viimeiseksi?
Never say never mutta mä olen toistaiseksi sitä mieltä että jos ei nelikymppisenä iske iltatähden kaipuu niin kolme lasta on just sopiva. :-)
Mun mielestä kolme lasta on just sopiva määrä. Kaks on liian vähän ja kolme on just passeli. Neljä on jo vähän liikaa tai sitten pitää olla jo seitsemän paikkainen auto ja mihin saat neljä lasta hoitoon/yökylään?
Haluan olla vieldä YHDEN kerran raskaana, haluan vielä YHDEN kerran synnyttää ja hoitaa vielä YHDEN kerran vauvaa. Tietenkin olen ikionnellinen näistä kahdesta lapsesta ja todella onnellinen, että meille on jo kaksi tervettä lasta siunaantunut.
T: Ona yk2 ja kp 20/31-33
Vielä oli pakko tulla pikaiseen tänne :) Ja korjaamaan sekoilujani...tänään siis vo testistä vasta tai jo kuinka vaan dpo 11 eikä 12.
Mä haluaisin neljä lasta! (kunhan vaan eka saatais tää kolmas ees alulleen...) Mies on kyllä ilmaissut, että kolme saa riittää, mutta myönsi kuitenkin, että mieli voi vielä muuttua. Halutaan kuitenkin kaikki putkeen, sillä ikää on kuitenkin yli 30...toki lähempänä 40 :kin ehtii vielä, nuorihan siiloinkin vielä on!! Mutta näin me ollan ajateltu. Elikkä minä haluan neljä, mies kolme...mutta voi myöntyä vielä neljänteen...olen hyvä jankuttamaan ja ylipuhumaan ;) ;)
Mutta onnellisia ja onnekkaita tietty ollaan jo näistä kahdestakin. Mutta sydän huutaa kovaa jo kolmatta!!!!
Kiva, kun täällä on ollut " vilskettä" . Kirjoitelkaahan muutkin omasta tilanteestanne! Ite vaikka en aina kommentoi kaikkien kirjoituksia, luen kyllä ja elän hengessä mukana ja yritän vastailla!!
MR joka sekoilee välillä...yk 4 (toivottavasti viimeinen tällä erää...) 32/29-39 dpo 11, mahaa kourii joten voipi hyvin se täti kolkutella, joten tuhrua odotellaan :/
Tosin tänään olen petrannut, olen käynyt lukemassa tätä palstaa vaan 4krt! :-)
Alavatsaa särkee. Eilen ja tänään on särkenyt. Eiköhän huomenna viivaa tai pistettä saada, siis sinne alkkareihin. :-P
Ona, toi sun teksti tuosta kolmannesta voisi olla mun kirjoittama :-) Kaksi on tosiaan aika vähän mutta neljä on jo hirmu paljon ;-) ! Ja kukapa tosiaan ottaisi 4 lasta hoitoon! Paitsi että vanhimmat kaksi olis jo taatusti koulussa siinä vaiheessa jos meille ikinä kuuna kullan valkeana neljäs tulis!
Jokainen nainen kantaa sydämessään toivetta vielä yhdestä syntymättömästä lapsesta vaikka kuinka monta niitä olisi. Jostakin luin tuon ja voi hyvinkin pitää paikkansa.
Haaveilen raskaudesta, synnytyksestä, pikkuvauvasta. Kuopus oli 4,85kg ja 55cm syntyessään joten ehkä tuon pikku-etuliitteen voi jättää pois, eikös ne aina tuppaa olemaan toinen toistansa suurempia.
Eli 50- ja 56-senttiset kirppikselle, ei niille kuitenkaan käyttöä oo ;-)
Saispa jo tehdä sen plussatestin... Tuntuu jotenkin vajavaiselta olla olematta raskaana ;-)
Kaheli, kp 27/26-33, yk2
Olen muuten unohtanut mainita, että silloin kun tein ekan haamuplussan niin kävin muusta syystä labrassa yksityisellä niin pyysin samalla raskaustestin verestä. Ja se oli nega! Haamu muuttui plussaksi ja tänään ultrallakin varmistettu, että pikkuinen siellä masussa on. Että mulla näin.
Meillä on aina ollu toiveena 3-4 lasta. Mut nyt oon tullu ajatelleeks, että kyllä se kolme on SE luku. Neljäs olkoon sit se jota kaivataan, mut ei tule. ;) Kyllähän se niin on, että se vauvakuume sieltä vielä pukkaa tänkin jälkeen, mut kai se on vaan joskus osattava sanoa sillekin EI? Kaks on tosiaan liian vähän meillekin. Molemmat ollaan 3-lapsisista perheistä. Ja eikös se ollu jotenkin niin, että kaikkien ois tehtävä 2,7 lasta, jotta väestön kasvu pysyis samana vai jopa lisääntyis? x)
Sintagmalle vielä siit veritestistä. Komppaan tuota AIHAa. En nyt muista mikä raja-arvo on, mut jos sulle ei kerrottu muuta kuin " nega" , niin siellä voi olla vähän hormonia, mut se tulkitaan negaks ennen kuin tietty raja-arvo ylittyy. Oisko ollu alle 18...? Sehän ei näkyis vielä noissa apteekin testeissäkään.
Tänään tilaan ultran tonne parin viikon päähän. x) Olossa ei mitään uutta. Ei ihmeitä oireita, paitsi et iltaisin meinaa jäätyä. Rv 6+0!
Valoitte toivoa :-D (tosin en tiiä onko se hyvä asia!)
Niin kauan siis kun ei ole menkkoja niin on mahdollisuuksia!!
Ajattelin tänään kysellä just palstalta et tietääkö kukaan, voiko labran veritesti näyttää negaa vaikka siellä olis hippunen hormonia.
AIHA, ihanaa et massussa kaikki kunnossa!! :-) Ultrassa käynti aina ihanasti rauhoittaa koska sen jälkeen kun sykkivä sydän on nähty, raskauden loppuun asti jatkuminen tais olla 90-95% varmaa :-) eli aika hyvät luvut jo!
............ON............
No mut jos ei menkat ala (ja koko ajan on kyl valitettavasti sellainen fiilis että alkaa, tosi tosi holahtava ja masua kourii) niin on pakko kyl raahautua kellariin hakemaan testi ;-)
Mut yritän olla realistinen kun mulla tosiaan on ihan oikeasti sellainen menkkojen alkamisolo.
Mulla oli esikoisen kanssa tuo menkka jomotus ja fiilis just nyt täti holahti housuun raskausoireena!! joten Sintgma...toivoa on niinkauan kuin ei ole vuotoa ;) Peukkuja!!!
Itellä menkka jomotuksia myös ei enään kourase niin voimakkaasti mutta sillai että on huono olo...hm...olisko sittenkin, että täti van kolkuttelee siis pelottelee ja oliskin jotain muuta :) Vielä PITÄÄ jaksaa piinailla pari päivää!!! Sillä nyt VASTA se dpo 12...kyllä aika menee HITAAAAAAASTI!!
Aiha: kiva kun kävit kertoo ultrakuulumisia!!!!!
Mukavaa perjantaita!!!
MR
anteeksi oli pakko... välillä kun riimit rimmaa niin ei voi mitään.
Kyllä meillä se kolme lasta on maksimi, ollaan jo miehen kanssa puhuttu että jos tämä kolmas nyt syntyy niin sitten laitetaan totaali esto päälle eli vakavassa harkinnassa on sterilisaatio. No kunhan saisi asiat sille mallille että voisi tuollaisen toteuttaa.
Oma napa; pahoinvointi jatkuu, mutta nyt kun on muistanut syödä niin on pysynyt hallinnassa. Onneksi työkaverit kiikuttavat omenoita töihin=). Vuoto on palannut takaisin =( Ja hieman hirvittää ja on vinoharhainen olo. Tänään menen työterveyteen ihan muissa asioissa...ajattelin siellä mainita tästä ja siitä miten tilanne alentaa työkykyäni. Katsotaan jos siitä olisi jotain hyötyä.
JB72
raskaana....luultavasti 7+ jotain
Lapsiluvusta on paha sanoa..never say never ;) Mies kyllä sanoi että kolme saa riittää pitkäksi aikaa! Mutta onhan meillä aikaa tehdä vielä lisää, kun ikää huimat 21, kun kolmas syntyy :D Eli luulen kyllä että meille tulee vielä ainakin yksi lapsi joskus tulvaisuudessa :) Jos vaikka tehdään kolmekymppisenä vielä iltatähti ;) Mä olen kyllä päättänyt että en enää kauheesti kolmen kympin jälkeen lapsia tee! Tiedä sitten, millainen vauvakuume iskee, kun kaverit tekee lapsia ;)
Sintagma: Toivoa tosiaan on niin kauan kunnes täti toisin todistaa! ;)
MinttuRouva: Tuu sit heti kertomaan, kun et malta enää pitää näppejäs irti testistä! ;) Ja mä testasin sen ekan haamun dpo12(saattoi olla vähemmänkin! Plussatuulia! :)
Omassa olossa ei kummempaa, flunssaoireita, eipä muuta! :b
PP rv4+5
Ei täs nyt sit ollaakaan 100% varmuudella ei-raskaana.
No nyt ei auta kun ootella. Huonoin vaihtoehto minulle joka tykkään kun on menoa ja meininkiä ja varmuutta asioista!
Hyvää viikonloppua kaikille!! :-)
Sintagma kp 28/26-33, dpo ehkä noin 9-10 tai jotain... Tai sit ei oo ovista ollut ollenkaan... yk2.
Ja ammattitaitoakin riitti, hän on kuulemma toiminut äitiys neuvola lääkärinä 15 vuotta ennen tätä. Raskaus asiathan ei kuulu työterveyden piiriin, mutta kyllä siellä kysyä aina saa. Nyt taas jaksan odottaa yli viikon että pääsen sinne ultraan. =) Toivottavasti sen jälkeen sitten uskallan lähteä Kotiloihin,,,vai pitäisikö odottaa ja mennään sitten rytinällä kaikki?
JB72
ollakko vaiko eikö olla.....siinäpä pulma =)
Olen pitkän aikaa taustaillut kun tarkoituksena oli vähän siirtää tuota aktiivisempaa yrittämistä sinne vuodenvaihteeseen asti, mutta mutta... mieli ailahtelee jatkuvasti eikä kuumetta ainakaan alenna se, että käyn päivittäin lukemassa teidän kuulumisianne ;)
Valllltavan paljon onnea kaikille plussanneille (PikkuPilu ainakin muistaakseni, anteeksi jos unohdan jonkun muunkin plussanneen nimimerkin)!!!! Ihanaa kun teitä on jo niin paljon ja kovasti toivon että ryntäämme pikaiseen muutkin täältä sinne kotiloiden puolelle!!
Lapsiluvusta: Meille kyllä se kolmas on se viimeinen (vaikkei pitäisi ikinä vannoa..). Miehellä kesti aika kauan sulatella ajatusta kolmannesta, koska oli aina ajatellut että jos luoja suo niin hän haluaisi kaksi lasta. Itse olen taas aina ajatellut että kolme lasta ja sillä sipuli :)
Meillä tehdään luultavasti niin, että mies menee kolmannen jälkeen sterilisaatioon (vasektomia?). Minulle ei sovi mikään ehkäisymuoto joka sisältää vähänkään hormoonia ja kuparikierukka " valuu" pois; testattu on.
Oma (.): Ei olla kovasti aktiivisesti nyt siis yritetty viime kuussa eikä tässäkään mutta kappas kun laitoin merkille että hommailtiin loppuun asti (eikä keskeytetysti niin kuin aina välillä) niin juuri ovulaation aikoihin, päivää ennen ja päivää jälkeen. Nyt sitten on olevinaan jos jonkinlaista oiretta; vatsaa nippailee, rinnat palelee (??) ja nännipihat&nännit on ainakin olevinaan vähän kipeät. Hmm.. saa nähdä nyt sitten onko käynyt tuuri :)))
Eipä tältä erää muuta.
Terveisin, soutava ja huopaava Ansku78 yk6 kp20/28.
Ansku, kiva kun teit comebackin :-)
Mulla oli ekan vauvan jälkeen sellainen olo, että yks riittää. Se oli niin kulttuurishokki jotenkin, olin aika railakasta elämää viettävä parikymppinen ja sit tuli vauva. Oli tosi vaikea tottua elämään vauvaelämää ja monet kerrat aamukuuden herätyksen jälkeen hakkasin päätä seinään (no en ihan kirjaimellisesti) ja suoraan sanottuna toivoin etten olis ollut niin hullu että näin nuorena rupesin vauvaa hommaamaan.
Kahden tunnin yöunien jälkeen krapulaisena makasin useat lauantait sohvalla ja heittelin penskalle helistimiä kateellisena kavereille siitä että saivat nukkua puoleenpäivään, samalla kun ajattelivat musta että olin täysin hullu kun vapaaehtoisena kersan hankin.
Onneks mun mies on kypsä ja fiksu ja hoiti lasta kun mamman piti päästä rientoihin. Mun mies ei ikinä juo joten mulla ei edes ollut tunnonvaivoja jättää sitä vauvaa hoitamaan... Oli aika kamalaa aikaa.
Sit kun rupesin odottamaan tokaa, se oli ns puolivahinko (varmat päivät ei oo ikinä varmoja! Sillon mulla kierto 27 päivää ja hedelmöitys tapahtui n. 21 päivä...) niin mua pelotti aivan hirveästi että sama taas tulossa. Mut musta tulikin ihan mamma ja nautin vauva-ajasta täysillä!
Nyt oon ihan kotiäiskä joka ei käy juuri ikinä missään :-P !
Kolmatta olen vasta puoli vuotta halunnut, sitä ennen oli selvää että kaksi _todellakin_ riittää.
..........Tämänpäiväistä omaa napaa..............
Aika negatiiviselta tuo testi tuossa näyttää. Kehtaakin. Pöh.
Me pupuiltiin ma, kp10 kun luulin oviksen olevan ke, kp12.
Ja sen jälkeen muistaakseni joskus su-to välillä pari kertaa. Eli kp 16-20. Nyt siis kp28 eli jos vaikka oliskin käynyt niin loistotuuri että olisin tossa kp 16-20 hedelmöittynyt, niin nyt olisi siis ehkä jotain dpo 9-10 tms...
Mulla oli ke, to ja tänä aamuna massu kipeänä ja menkkaolo. Nyt taas ihan neutraali. Voikohan kiinnittymiseen liittyä kipua???
Jos olisin viisas, testaisin seuraavan kerran joskus maanantaina kun olisi ehkä dpo 12, 13 tai jotain sinnepäin...
Mut kun olen tyhmä niin testaan huomenna taas jos vielä tarvetta.
Ja nyt kun tällaisia puhun ja annan itselleni luvan haaveilla ja toivoa, niin seuraavan kerran kun menen vessaan on menkat tietty alkanu :-(
Lämmöt mulla on tosi korkeella mut mitään varsinaisia oireita en ole kyl havainnut.
S kp 28
Kiva Ansku kun pistäydyit kirjoittelemassa, toivotaan että nuo sun tuntemukset olisivat niitä oikeita ;)
Sintagma: Kiva kun käyt kirjoittelemassa tilanneraporttia :) Pidän sulle peukkuja ja yritän manata tätiä pysymään poissa ;)
On vielä jotenkin vaikeaa ajatella olevansa raskaana! Kun sitä on tässä kerennyt toivoa ja ajatella puolisen vuotta (josta 3kk yritystä), niin jotenkin on ihan uskomatonta että se on nyt totta! Itselläni ei ole kokemusta keskenmenoista tms., joten ei voi kuin toivoa että tällä kertaa menee kaikki yhtä hyvin kuin aikaisemminkin :) En aio mennä alkuraskaudenultraankaan, aion sen verran malttaa mieleni ja odottaa sitä np-ultraa. Mitään raskausoireitakaan ei ole juuri ilmennyt, mitä nyt ehkä vähän normaalia enemmän väsyttää :b
Hei plussanneet, millä viikolla olette menneet/menette ekan kerran neuvolaan??
PP 4+5
Onnea plussanneille, ainakin Pikkupilu oli plussannut! Vauvaliimaa matkaan!
Siihen keskusteluun, onko tämä toivelapsi se viimeinen: Kyllä tää tuleva kaveri on meidän perheen viimeinen. Oli työ suostutella miestä tähänkään. Mä kyllä olisin ehkä halunnut sitä neljättäkin, mutta tää on kompromissi. Tilaa meillä olisi ollut.
ON: todennäköisesti dpo 8 menossa, ja alavatsakipua aamusta asti, eli veikkaisin kiinnittymiskipuja (?). Tosin silloin kahdeksan päivää sitten ei ovistesti näyttänyt plussaa, mutta oireet oli tosi vahvat! No sehän nähdään sitten ensi viikolla,mitä tapahtuu. Onko kukaan epäillyt vahvasti ovista, vaikka testi näyttäsi sen olevan myöhemmin?
Täällä piinaillaan ensi viikolla, mutta ollaan ulkomailla koko viikko. Täytyy varmaan varata testejä mukaan. Olishan se kiva saada plussa pärähtämään tauluun palmun alla, olispahan jotain muisteltavaa.. Mieluummin se kuin ne järkyttävät menkat, mitä viimeksi oli!!! Eli jännättävää riittää viikon varrelle!
vuma yk 3, kp 20/24
Omasta navasta jälleen...
On vatsa sekaisin ja oksettava olo, ja akuutti makeanhimoni hävinnyt kuin myös näläntunne.
Vähän liikaa oireita vai mitä ;-) !!
Tollaiset oireet on myös vatsaflunssassa tai muuten vaan jossain masupöpössä....
Onks teillä plussanneilla ollut vastaavaa ennen plussausta?
Mutta en oli luovuttanut. Tätiä ei näy. :-)
Mies on poissa tän yön ja huomispäivän joten varmaan roikun taas palstalla jatkuvasti... Kun ei ole ukko koneella ;-) !
Penskoille lupasin lettuja iltapalaksi ja popkorneja myös :-) oikein herkuttelua nam! Päivälläkin käytiin robert' s coffeessa lasten kans kauppareissulla :-)
Sintagma edelleen realistisena odottelemassa menkkoja kp28/26-33, dpo?, yk2
Ja hyvää yötä sekä viikonloppua kaikille!!
Hei kaikille. Mä tulin mukaan tähän pinoon siksi, että mun mielestä juuri 3. lapsi on jutun ydin. Yksi opiskelukaverikin sanoi (jo muutama vuosi sitten), että heistä tulee nyt suurperhe!!! Siis hän odotti kolmatta. Mä en koe niin. Mun mielestäni kolmas kulkee mukana vielä siinä missä kaksi ensimmäistäkin. Autoonkin sopii.
Onko teistä kolme lasta jo paljon? Tai tietääkö joku haluavansa vielä useamman lapsen. Meille kolme on kyllä ihan maksimi vaikka vähemmän tuntuu ainakin äidistä vajaalta.