Minkä pituinen on lyhyin työsuhteenne?
Itselläni 2 päivää :D En vaan kestänyt sitä painetta, kun heti toisena päivänä jätettiin yksin pitämään paikkaa pystyssä vaikka en ollut saanut oikein minkäänlaista perehdytystä. Jäi palkkakin saamatta noilta kahdelta päivältä :(
Kommentit (87)
Joku kesätyö 1,5 kk. En ole ikinä kehdannut lähteä heti lätkimään. Kun olin vartijakurssilla, varmaan puolet lopetti ne hommat viikon jälkeen. Minä se vaan kitkutin:D
Vierailija kirjoitti:
171,8cm viineisinmän mittauksen mukaan.
Annoitko hyvät kyydit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäi palkka saamatta?
Huhuu AP?
Eivät vaan maksaneet enkä kehdannut kysellä perään. Sain vielä kolmen kuukauden karenssinkin tästä ilosta.
Ap
Taisin olla neljä päivää postinjakajana. Perehdyttäjän vieressä istumalla työpäivä kesti 12 tuntia, ja kun itse ajoin, hommaan meni 16 tuntia. Luovutin, kun olisi jo pitänyt alkaa tehdä työtä yksin, mutta en perehdytyspäivän iltana enää muistanut edes, mitä olen aamulla tehnyt tai mitä reittiä olisi pitänyt ajaa.
Yksi viikko. Opastajani, itseäni nuorempi röökimuija, sanoi minun kuullen kuinka häntä ei opastaminen kiinnosta.
Taukotupaan toin oman mukin jossa oli nimeni. No, joku äijä kittasi siitä kahvia eikä edes viruttanut sitä käytön jälkeen.
Työpaikalta puuttui sellainen lämmin henki ja työntekijöiden vaihtuvuus oli suurta.
Omasta lähdöstäni päätin jo toisena työpäivänä. Ja kun esimiehen kanssa tuli sopiva hetki, avasin suuni ja ilmoitin lähdöstäni. Eihän hän siitä ilahtunut, mutta se ei sillä hetkellä kiinnostanut. Halusin vain pois. Viikon palkan ehdin saada, joka olikin ihan hyvä raha.
Työllistyin sitten myöhemmin muualle joka tuntuikin oikealta paikalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuu AP?
Eivät vaan maksaneet enkä kehdannut kysellä perään. Sain vielä kolmen kuukauden karenssinkin tästä ilosta.
Ap
Et kehdannut...?
Neljä päivää jaksoin herätä aamuneljältä poimimaan mansikoita kaiken maailman Svetlanoiden ja Irenoiden kanssa. Joku hassu satanen taisi jäädä käteen. Olin hyväuskoinen teini ottamassa ensiaskelia kesätyömaailmassa.
Lyhin "oikea" työsuhde on ollut 1,5 vuotta.
7 päivän siivoustuuraus. Sitten sain paremman työn.
4 pvä. Puhelinmyynnissä. :D
En saanut mitään kaupaksi ja pomo flippasi kun en ollut käskyistä huolimatta tarpeeksi hyökkäävä. Haukkui mut ihan pystyyn.
En nyt viitsi kertoa mikä kaikki siinä firmassa oli pielessä. Aika moni asia, muukin kun mun myyjäntaidot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuu AP?
ApEt kehdannut...?
En kehdannut enää asioida pomon kanssa, kun olin lähtenyt työpaikalta itkien pois. Onko siinä nyt jotain ihmeellistä?
Ap
Minulla on useita parin päivän kestäviä ja muutamiaa viikkoja ainoastaan. Niissä työpaikoissa vaihtuvuus on ollut suurta, enkä minäkään ole jaksanut katsoa meininkiä. On kyllä onnekasta, jos viihtyy ja saa työn missä voi olla monta vuotta, kadehdin tätä hieman.
N22
Muutaman päivän henkilökohtaisena avustajana, päivien välissä oli pari tyhjää päivää. Kesti todella kauan, ennen kuin sain mistään työsopimusta ja siinäkin oli virheitä, joten meni vielä kauemmin korjata se ja saada palkkaa. Työtodistusta en sitten koskaan saanutkaan. En todellakaan mennyt, kun pyydettiin uudestaan.
Lyhimpiä on olleet 1-2 tunnin mittaiset keikat eli on pyydetty avuksi melkein vain hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huhuu AP?
ApEt kehdannut...?
En kehdannut enää asioida pomon kanssa, kun olin lähtenyt työpaikalta itkien pois. Onko siinä nyt jotain ihmeellistä?
Ap
On siinä, erityisesti kun muistetaan, ettei sinulla ollut edellytyksiä selvitä töistäsi (ilman perehdytystä). Toivottavasti olet sittemmin rohkaistunut ja uskallat puolustaa oikeuksiasi.
Puoli päivää. Menin erääseen hoivakotiin, jossa muut hoitajat katsoivat minua nyrpeästi, ketään ei kiinnostanut perehdyttää ja kysymyksiini vastattiin tiuskien. Viimeinen niitti oli se, kun eräs työntekijä kiukkuisesti sanoi, että minusta ei ole yhtään mitään hyötyä. Ei kai, kun kukaan ei kerro mitään eikä suostu perehdyttämään.
Ilmoitin muille, että te ette selkeästi tarvitse lisää työvoimaa joten lähden kotiin. Matkalla soitin esihenkilölle, että en ole tulossa enää seuraavana päivänä.
Ikinä en ole tuollaiseen käytökseen törmännyt missään. Voin vain kuvitella millainen työilmapiiri tuollaisessa paikassa on.
Jos kesätöitä ei lasketa, niin 3 kk sopimusyrittäjänä eräässä ketjussa.
Kahden viikon päästä tulee 17 vuotta täyteen. M36v
Vierailija kirjoitti:
Puoli päivää. Menin erääseen hoivakotiin, jossa muut hoitajat katsoivat minua nyrpeästi, ketään ei kiinnostanut perehdyttää ja kysymyksiini vastattiin tiuskien. Viimeinen niitti oli se, kun eräs työntekijä kiukkuisesti sanoi, että minusta ei ole yhtään mitään hyötyä. Ei kai, kun kukaan ei kerro mitään eikä suostu perehdyttämään.
Ilmoitin muille, että te ette selkeästi tarvitse lisää työvoimaa joten lähden kotiin. Matkalla soitin esihenkilölle, että en ole tulossa enää seuraavana päivänä.
Ikinä en ole tuollaiseen käytökseen törmännyt missään. Voin vain kuvitella millainen työilmapiiri tuollaisessa paikassa on.
Hyi kauhee
Tuli mieleen, että tuo voi olla yleinenkin tapa, että ensin esitellään työkavereille ja sitten vasta allekirjoitetaan sopimus ja selitetään jotain liibalaabaa suullisen sopimuksen pätemisestä. Kun on esitelty porukalle, on vaikeampi jättää allekirjoittamatta. Teit ihan oikein. Ihailtavaa rohkeutta, en ole yhtään varma, että olisin uskaltaut itse tehdä samoin.