Minkä pituinen on lyhyin työsuhteenne?
Itselläni 2 päivää :D En vaan kestänyt sitä painetta, kun heti toisena päivänä jätettiin yksin pitämään paikkaa pystyssä vaikka en ollut saanut oikein minkäänlaista perehdytystä. Jäi palkkakin saamatta noilta kahdelta päivältä :(
Kommentit (87)
4 tuntia. Menin aamulla kysymään töitä ja piti jäädä heti.
Olin luvannut poikaystävälle, että menen heille ip klo 14 maissa.
Työ ei sitten paljoa alkanut kiinnostaa. Ei tuntunut muutenkaan mun hommalta. Olin 17 v.🤓
Viikon tuurauspesti. Ei olsi kannattanut.
joku kuukausi joissa tein vain pari päivää viikossa yötöitä opintojen ohella. huomasin kuitenkin unirytmin sekoamisen keskellä viikkoa haitanneen jaksamista ja opiskelua, niin jätin hommat siihen.
Pari tuntia.
t. pätkätyöläinen
Ei-pätkistä lyhin on 2 kk. Olisin lähtenyt jo 2 päivän jälkeen, jos olisi ollut työ, mihin lähteä.
Päivän kesti lyhyin työsuhteeni. Olin ollut työttömänä ja erään rekryfirman kautta otin päivän keikan. Minun piti päivystää yhdellä toimistolla, jos joku sattuisi tulemaan toimistolle käymään. Eipä näkynyt ketään koko päivänä. Ihan helvetin tylsä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jäi palkka saamatta?
Huhuu AP?
2 päivää. Nuorena olin purkamassa festari aluetta eli pelkkää tavaroiden raahamista teltoista ja piha-alueelta kuorma-auton kyytiin. Ei mitään muuta omituista, paitsi että kaikki roudaajat minä mukaan lukien jouduimme lopettamaan työt kahden päivän jälkeen vaikka tavaraa oli vielä paljon jäljellä. Oliko löydetty vielä halvemmalla porukkaa vai mitä, en tiedä enkä välitä näin 14 vuoden jälkeen.
Toiseksi lyhin aika on viikko. Piti mennä kuukaudeksi rakennustyömaalle siivoojaksi, mutta paikan päällä selvisi että olisi pitänyt olla raksa ukkona. Ei jäänyt sitä paikkaa ikävä.
Mikähän se totuus on, kun suurin osa ihmisistä selittää kyselyissä, tutkimuksissa ja kaiken maailman ulostuloissa, ettei ne siedä kiusaamista,malistamista ja ovat olevinaan niin humaanina ja arvot kohdallaan, mutta kun lukee ihmisten kokemuksia esim. Työpaikoista, niin suurin osa on kohdannut tosi ilkeitä ihmisiä työurallani?
Yksi yö, 8 h. Blokkarina klubilla. Yksi vuoro riitti.
Reilut 2kk. Kesätyö opiskeluaikana.
Ja yhtään kauempaa en olisi kyllä kestänyt.
Kyseessä päiväkoti, enempää ei varman tarvitse selittää.....
Minä hullu kun luulin että siinä olisi helppo kevyt homma, kaikkea muuta. Pakkopaidassa olisi saanut minut hoitoon kärrätä jos yhtään kauemmin olisin siellä joutunut olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se totuus on, kun suurin osa ihmisistä selittää kyselyissä, tutkimuksissa ja kaiken maailman ulostuloissa, ettei ne siedä kiusaamista,malistamista ja ovat olevinaan niin humaanina ja arvot kohdallaan, mutta kun lukee ihmisten kokemuksia esim. Työpaikoista, niin suurin osa on kohdannut tosi ilkeitä ihmisiä työurallani?
En ymmärrä, mikä siinä matematiikassa mättää. Otetaan vaikka meidän firma esimerkiksi: melkein 70 ihmistä töissä, HR-roolissa (kaikkien kanssa tekemisissä) maailman v-mäisin ihminen. Tuo monta huonoa kokemusta monelle ihmiselle ihan joka päivä.
Opiskeluaikana kuuden viikon palkallinen harjoittelu ulkomailla.
Nykyisessä työssä olen ollut lähes 21 vuotta.
Joo, olen tältä osin hyväosainen, tajuan sen itsekin.
Yksi päivä. Opiskeluaikana piti saada jostain rahaa ja sorruin kokeilemaan lehtimyyntiä. Ei ollut mun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Yksi yö, 8 h. Blokkarina klubilla. Yksi vuoro riitti.
Mä jaksoin aikoinaan neljä viikonloppua sitä paskaa :D
Yksi päivä puhelinmyyjänä. Tunsin huijaavani ihmisiä. En voinut jatkaa.
Peruutin juuri ennen sis. astumista. 0lisi ollut liikaa vaahteran lehtien haravoimista.
Teen keikkatyötä, lyhyin työsuhde päättyi ennen kuin ehti edes alkaa. Oltiin sovittu, että menen työkeikalle, mutta hyvissä ajoin ennen lähtöä ilmoitettiinkin että koko homma on peruttu. En koskaan sen koommin kuullut tuosta työkohteesta mitään.
Pidemmät työsuhteeni samalla alalla ovat kestäneet vuosia, ja jatkuvat edelleen.
Eli ihmiset valehtelevat surutta tai eivät vain näe totuutta siitä, miten käyttäytyvät kanssaihmisiä kohtaan työpaikoilla. Suurin osa alistaa, heti kun pääsee vallankahvaan, tavalla tai toisella. Suurin osa ei uskalla eikä haluakaan puolustaa kiusattua, koska oman paikan ja hyvinvoinnin turvaaminen on tärkeintä. Suurin osa työpaikoillaan panttaa tietoa, ei halua neuvoa liikoja, kun oma itsetunto on kaikesta ulkonaisesta esittämisestä huolimatta niin huono, että pelkää heti paikkansa menettämisen puolesta tai tipahtavansa arvoasteikossa alas, jos uusia tulokkaita liikaa opastaa. Suurin osa ihmisistä haluaa myös kostaa työpaikoilla omat kärsimyksensä ja koetut epävarmuutensa uusille, koska siitä ilmeisesti saa jotain nostetta omaan elämäänsä. Joo, suurin osa työntekijöistä ja pomoista saisi olla ihan hissukseen oikeasta arvomaailmastaan ja inhimillisyydestä, koska se on silkkaa valetta. Niin ja ihan turha paikata huonoa omaatuntoa itkemällä esim. ukrainalaisten kohtaloa tai ihan mitä vaan huono-osaisuutta, kun ei osata omassa maassa hyvinä aikoinakaan käyttäytyä ihmisiä kohtaan arvokkaasti ja tukien edes työpaikoilla, vaan aina on joku likainen peli menossa, jos ei muuta, niin pahanpuhuminen ja arvostelu toisesta ihmisestä on niin mukavaa ajanvietettä. Suomalaiset saisivat olla tosi kiitollisia, että on jokin työ, toimeentulo, katto pään päällä ja ruokaakin ihan tarpeeksi niin , ettei pitäisi jäädä energiaa toisten mustamaalaamisen ja siihen, että miten toisen ihmisen elämää voisi vähän vaikeuttaa.
Lasketaanko sijaisuudet? Siinä tapauksessa lyhin sopimukseni taitaa olla joku 3-5 tuntia.