Pitäisikö nykyisille opiskelijoille antaa opintolainat anteeksi?
Tällaiseen olen viime aikoina kovasti törmännyt esim. somen puolella.Miksi pitäisi/miksi ei pitäisi?
Kommentit (57)
Kaikki ikävät velvoitteet pois. Huonoja ehdotuksia ei ole.
Asuntovelallisille pitää antaa asuntolainat anteeksi.
Ei, mutta tuleville pitäisi.
T: tuleva opiskelija, ikää 40
Pelkkä ajatuskin on naurettava. Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Todellakin
Vierailija kirjoitti:
Maanantaina menee maksuun asuntolainan viimeinen erä. Saa nousta korot mun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta tuleville pitäisi.
T: tuleva opiskelija, ikää 40
Samaa mietin. Kyllä tänne ilmainen raha kelpaisi.
Voi voi näitä kakaroita. Tätä se on kun tyhmiä koulutetaan. Ei todellakaan mitään velkojen anteeksiantoa.
Sen verran mömmöä koulua ollut pandemia-ajan, että pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä ajatuskin on naurettava. Miksi ihmeessä?
Koska onhan se ikävää maksella niitä pois.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää, nykyajan parikymppiset ovat maailman kuninkaallisia.
Tämä asenne kyllä paistaa kauas..
Jokainen päättää itse ottaako lainan vai ei. Ei kaikilla opiskelijoilla ole opintolainaa, jos käyvät esim. kesätöissä. Itsekin tein osa-aikatöitä ja kesätöitä koko opiskeluajan. Vähän väärää viestiä antaisi se, että lainoja ei tarvitsisi maksaa takaisin.
Joo ja kaikille muillekin joilla vielä on opintolainaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen päättää itse ottaako lainan vai ei. Ei kaikilla opiskelijoilla ole opintolainaa, jos käyvät esim. kesätöissä. Itsekin tein osa-aikatöitä ja kesätöitä koko opiskeluajan. Vähän väärää viestiä antaisi se, että lainoja ei tarvitsisi maksaa takaisin.
Mutta sinä et kuulu siihen sukupolveen joka on nyt siinä parinkympin hujakoilla.
Ei kukaan ole kiinnostunut sinua pokkuroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kaikille muillekin joilla vielä on opintolainaa.
Kaikille jotka ovat elossa täytyy korvata jälkikäteen maksetut opintovelat.
Voisihan tuon antaa anteeksi, jos henkilö on ollut vaikka 8v vähintään 50% työtön valmistumisen jälkeen.
Elämä mennyt nk. vituralleen työttömyystilanteen ja opintopaikkojen väärien lupausten takia.
Vastuullisia on silloin kyllä vähintään yhtä paljon valtio ja oppilaitokset, kuin nk. epäonnistuneet.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan tuon antaa anteeksi, jos henkilö on ollut vaikka 8v vähintään 50% työtön valmistumisen jälkeen.
Elämä mennyt nk. vituralleen työttömyystilanteen ja opintopaikkojen väärien lupausten takia.
Vastuullisia on silloin kyllä vähintään yhtä paljon valtio ja oppilaitokset, kuin nk. epäonnistuneet.
Höpöhöpö. Kukaan ei luvata tulevaisuudesta yhtään mitään. Ja siksi toiseksi lainat myöntää pankit joiden toimintaan ei kuulu hyväntekeväisyys.
Tietysti pitää, nykyajan parikymppiset ovat maailman kuninkaallisia.