Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex raivostui meidän lomamatkasta

Vierailija
29.04.2022 |

Viikon on nyt raivoaminen ja viesteillä pommitus jatkunut. Emme edes tiedä mistä nainen sai aiheesta tietää. Kai meillä nyt Herran Jumala on oikeus viettää viikko kesälomasta ulkomailla? Vetoaa nyt siihen, että jos hänelle sattuu meidän loman aikana jotain, niin kuka ottaa vastuun lapsista.

Kommentit (154)

Vierailija
41/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset ymmärtävät lopettaa tuon kontrolloinnin kun suhde loppuu, mutta joillekin se jää elinikäiseksi.

Niinpä. Kontrollointi, kontrollointiyritykset, uteliaisuus, tirkistely, stalkkaaminen, kiusanteko, ilkivalta, kiristys, mustamaalaaminen, uhittelu ... on koettu. 

Meillä myös nämä. Nainen on soitellut miehelle, miehen kavereille ja sukulaisille ja keksinyt mitä sairaampia valheita. Lapsille mustamaalaa sekä minua, että heidän isäänsä. He olivat eronneet 2 vuotta ennen kuin olen tullut kuvioihin, joten en mitenkään osannut odottaa tällaista kohtelua. Pahinta oli, kun sain keskenmenon ja lasten äiti iloitsi tästä. Ap

Ikävää, mutta miten ex sai tietää raskaudesta ja keskenmenosta? Entä miten iloitseminen kantautui korviisi? Kyllä teidänkin pitää oppia olemaan hiljaa asioistanne, ja toisaalta aika tollo mies/lapsi saa olla, jos juoruaa eteenpäin, että exä ilkkuu nyt sinulle.

Raskaus meni kesken myöhäisillä viikoilla. Olin ennen keskenmenoa viikkoja sairauslomalla töistä ja toki lapset tiesivät. Tämä ex lähetti onnittelut suoraan minulle viestillä. Tämän jälkeen estin hänet. Lapset myös olivat silloin pienempiä joten juttuja myös heidän mukanaan kulkeutui. Ap

Ok, tämä selittää tilanteen. Karmeaa käytöstä.

Jatkossa kyllä kannattaa pitää kaikki mahdollinen visusti omana tietonaan, kuten varmaan olette jo oppineet. Ei pidä antaa yhtään "ammuksia" tuollaisille tyypeille.

Vierailija
42/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus pönttöexän kysymykseen: jos alaikäiset lapset jää ilman aikuista, esim poliisi voi ohjata sosiaalipäivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten isä soitteli mulle lukuisia kertoja pääsiäisenä, kun olin nykyiseni kanssa Keski-Euroopassa. Liittyen asioihin, joihin tosiaan en voi tuhannen kilometrin päästä vaikuttaa, eikä mikään lasten akuutti asia. Ai että odotan, että lasten isä löytäisi jonkun uuden eikä olisi enää aikaa ja mielenkiintoa sorkkia minun elämääni.

Samaa harrasti miehen ex. Aina kun oltiin reissussa, ilmaantui joku maailman vakavin ongelma, jota olisi hänen kanssaan siinä ja silloin pitänyt ratkoa. Asia oli luokkaa lapsi riitelee puuronsyönnistä. Jos lapsi oli meillä reissussa mukana, jutunjuurta saatiin esimerkiksi siitä, miksi somepäivityksessä näkyi siideritölkki, ette kai te anna lapselle siideriä, ootteko te ryyppäämässä siellä kun lapsi on mukana.

Nykyään tämä ihminen on estetty ja tulpattu kaikissa mahdollisissa kanavissa ja meille tuleminen on kielletty. Kun lapsi ensi vuonna 18, tarjoan kakkua ja shampanjaa sen kunniaksi, että saadaan lyödä viimeisetkin luukut kiinni ja antaa muijan tukehtua myrkkyihinsä.

Vierailija
44/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin miehen erosta 27 vuotta sitten ja yhä jatkuvasta kiusanteosta. Kokemukseni mukaan miehen eksä pystyi tekemään lasten kautta kiusaa hyvin pitkään. Aikuistuttuaan ja saatuaan omia lapsia he eivät olekaan enää sinisilmäisiä kaiken äitinsä tekemän ja kertoman suhteen. Äidiltä ei enää hyväksytäkään millaista käytöstä hyvänsä. Siksi kiusanteon muoto muuttui ja kiukkua piti ruveta purkamaan suoraan minuun ja mieheeni tavaroiden rikkomisena pihallamme. Kannattaa hankkia pihaa kuvaava kamera jo ihan turvallisuussyistäkin, mutta varsinkin silloin jos kuvassa on arvaamaton eksä mukana. 

Vierailija
45/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet naiset ymmärtävät lopettaa tuon kontrolloinnin kun suhde loppuu, mutta joillekin se jää elinikäiseksi.

Niinpä. Kontrollointi, kontrollointiyritykset, uteliaisuus, tirkistely, stalkkaaminen, kiusanteko, ilkivalta, kiristys, mustamaalaaminen, uhittelu ... on koettu. 

Meillä myös nämä. Nainen on soitellut miehelle, miehen kavereille ja sukulaisille ja keksinyt mitä sairaampia valheita. Lapsille mustamaalaa sekä minua, että heidän isäänsä. He olivat eronneet 2 vuotta ennen kuin olen tullut kuvioihin, joten en mitenkään osannut odottaa tällaista kohtelua. Pahinta oli, kun sain keskenmenon ja lasten äiti iloitsi tästä. Ap

Ikävää, mutta miten ex sai tietää raskaudesta ja keskenmenosta? Entä miten iloitseminen kantautui korviisi? Kyllä teidänkin pitää oppia olemaan hiljaa asioistanne, ja toisaalta aika tollo mies/lapsi saa olla, jos juoruaa eteenpäin, että exä ilkkuu nyt sinulle.

Raskaus meni kesken myöhäisillä viikoilla. Olin ennen keskenmenoa viikkoja sairauslomalla töistä ja toki lapset tiesivät. Tämä ex lähetti onnittelut suoraan minulle viestillä. Tämän jälkeen estin hänet. Lapset myös olivat silloin pienempiä joten juttuja myös heidän mukanaan kulkeutui. Ap

Jatkossa kyllä kannattaa pitää kaikki mahdollinen visusti omana tietonaan, kuten varmaan olette jo oppineet. Ei pidä antaa yhtään "ammuksia" tuollaisille tyypeille.

Voi kuule. Nuo tenttaavat omia lapsiaan julmasti ihan kaikesta näkemästään ja kaikesta tapahtuneesta. Luin täältä taannoin tapauksesta, jossa lapsi oli pantu kännykällä kuvaamaan koko koti nyksän vaatekaappia myöden. Yritä siinä sitten pitää asioita omana tietonasi. 

Vierailija
46/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun mun ex-vaimo. Meillä on yhteiset kouluikäiset viikko viikko ja silti se yrittää määräillä mun menemisistä hänen lapsiviikollaan. Sen takia erosinkin kun autotallissakaan ei saanut käydä ilman että kertoi ensin että miksi ja mihin on menossa ja kauanko menee.

Mulla ei oo uutta puolisoa, mutta pelkään että meno vaan muuttuis hullummaksi jos sellainen tulis kuvioihin.

Vierailija
47/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettikö mies vaimoaan sun kanssa? Ymmärrän hyvin kettuilun, sori nyt vaan.

Vierailija
48/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Nuo tenttaavat omia lapsiaan julmasti ihan kaikesta näkemästään ja kaikesta tapahtuneesta. Luin täältä taannoin tapauksesta, jossa lapsi oli pantu kännykällä kuvaamaan koko koti nyksän vaatekaappia myöden. Yritä siinä sitten pitää asioita omana tietonasi. 

Voin vahvistaa: lapsilta voidaan tentata kaikki syömiset, tekemiset, sanomiset ja olemiset. Pienen lapsen sanomisia sitten käytettiin aseena mihin tahansa kiusantekoon. Jossain vaiheessa oli pakko lopettaa minkään asioiden suunnittelu lapsen kuullen, koska kaikki meni exän korviin. Seinäkalenteriinkaan ei voinut kirjoittaa asioitaan.

Vierailija
49/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menittekö lomalle Norjaan?

Vierailija
50/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vahvistaa: lapsilta voidaan tentata kaikki syömiset, tekemiset, sanomiset ja olemiset. Pienen lapsen sanomisia sitten käytettiin aseena mihin tahansa kiusantekoon. Jossain vaiheessa oli pakko lopettaa minkään asioiden suunnittelu lapsen kuullen, koska kaikki meni exän korviin. Seinäkalenteriinkaan ei voinut kirjoittaa asioitaan.

Kuulostaa kovin tutulta. Jälkikäteen ajatellen tuo oli sellainen mankeli monta vuotta, että kun suhde sen kesti, se ei enää hajoa. Oli opittava puhumaan puolison kanssa kaikesta ja jakamaan sellaisetkin tunteet, joita yleensä ei tule jaettua, kuten selvä viha puolison exää kohtaan. Ja epäreiluuden tuntemukset siitä, miten voi joutua itselle ventovieraan ihmisen vihan kohteeksi. Miehen erosta oli kulunut kolme vuotta ennen kuin me tapasimme, menimme myöhemmin naimisiin ja saimme lapsia keskenämme. Olin aika passiivinen aluksi kaikessa ikävässä. Lähinnä tuin miestäni. Myöhemmin, kun sain omia lapsia ja he joutuivat exän huonon käytöksen kohteeksi, lakkasin sietämästä yhtään mitään ja minusta tuli hyvin aktiivinen exän suhteen. 

Vierailija
51/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin mun mieheni eksä. Tekee kiusaa niin paljon kuin ikinä keksii. Meillä syödään väärään aikaan vääränlaista ruokaa yms. Puuttuu joka ikiseen asiaan. Ilmeisesti tenttaa lapsia ihan kaikesta, mitä on tehty. Ennen koronaa tilattiin yhteinen lomamatka koko porukalle ja asia sovittiin moneen kertaan eksän kanssa, mutta siitä huolimatta tämä eksä päätti ottaa oman lomansa samaan aikaan meidän matkan kanssa, joten lapset eivät päässeet mukaan. Miten jotkut jaksavat ja viitsivät?!

Ilmeisen hyvin jotkut jaksavat ja viitsivät 😅 Meillä on käynyt kahdesti niin, että ollaan oltu lähdössä koko porukalla pohjoiseen ja lasten äiti on ilmoittanut paria tuntia ennen lasten hakua, että ovat sairaana, eivätkä voi matkustaa. Tekee siis kiusaa ennen kaikkea omille lapsilleen. Ap

Tiesivätkö lapset itse olleensa sairaana? Eikö noin isot lapset laita jo äidilleen vastaan? Tuohon voi pyytää apua vaikka sosiaalitoimen kautta niin, että lapset voivat jutella suoraan työntekijän kanssa, jotta kartoitetaan mikä on todellinen tilanne ja mitä sille voi tehdä. Toinen lapsista on kolmen vuoden päästä jo täysikäinen, eikä tuollainen kontrollointi voi jatkua.

Vierailija
52/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama. Mies ilmoitti eksälleen 1,5 kk ennemmin, että olemme reissussa silloin. Eksä laittoi miehelle viestin, että mies jättää lapset heitteille, jos ei hae niitä sovittuna aikana. Jos mies ei tule hakemaan, sossut kuulemma tuo lapset meille..
Sittemmin eksä on kieltänyt lapsia näkemästä isäänsä. Rahaa ovat vailla sekä lapset että eksä, harva se viikko tulee rahankerjäämisviestejä, ja jos miehellä ei ole rahaa laittaa mopoihin yms, niin alkaa vittuilu, että kyllä lapset tietää, kuinka mies käyttää rahaa, joten sitä rahaa miehellä on.
Hullu ämmä.

Olisin itse ilmoittanut sinne sossuille lapsiin kohdistuneesta heitteillejättöuhkauksesta.

Vierailija
53/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki miksi uusperheet ovat syntiä. Hyi helvetti.

Uusperheissä ei ole vikaa - huonossa käytöksessä ja kiusaamisessa on.

Vierailija
54/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi koittaa ymmärtääkin toista osapuolta. Esim minä ymmärrän hyvin miksi meidän lomamatka, yhteenmuutto jne on harmittanut miehen exää ja saanut hänestä irti kiukustuneita reaktioita. Mies ei koskaan halunnut tehdä entisen kanssa mitään yhdessä ja yritti kiemurrella irti kaikista sitoutumista merkitsevistä asioista. Eihän se oikein ole, vedättää ensin toista suhteessa, jossa ei ole kuin puolilla valoilla ja sitten seuraavan kanssa tehdä heti kaikkea mitä edellinen oli turhaan vuosia toivonut.

Monet miehet on jaksaneet myös siinä yhteisessä lapsiperhearjessa valittaa rahanmenoa vuosi sotalla ja vielä eronkin jälkeen joka kerran tuskailla kun lapsiin pitäisi sijoittaa jotain, mutta uudelle kumppanille sitten riittää rahaa hankkia lahjoja ja matkoja. Kyllä tuommoinen harmittaa ja katkeroittaa, ymmärrän sen.

Jospa nyt vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja jokainen ottaa hetken aikaa puhallella höyryjä. 

Vierailija
55/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus voi koittaa ymmärtääkin toista osapuolta. Esim minä ymmärrän hyvin miksi meidän lomamatka, yhteenmuutto jne on harmittanut miehen exää ja saanut hänestä irti kiukustuneita reaktioita. Mies ei koskaan halunnut tehdä entisen kanssa mitään yhdessä ja yritti kiemurrella irti kaikista sitoutumista merkitsevistä asioista. Eihän se oikein ole, vedättää ensin toista suhteessa, jossa ei ole kuin puolilla valoilla ja sitten seuraavan kanssa tehdä heti kaikkea mitä edellinen oli turhaan vuosia toivonut.
Monet miehet on jaksaneet myös siinä yhteisessä lapsiperhearjessa valittaa rahanmenoa vuosi sotalla ja vielä eronkin jälkeen joka kerran tuskailla kun lapsiin pitäisi sijoittaa jotain, mutta uudelle kumppanille sitten riittää rahaa hankkia lahjoja ja matkoja. Kyllä tuommoinen harmittaa ja katkeroittaa, ymmärrän sen.
Jospa nyt vaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja jokainen ottaa hetken aikaa puhallella höyryjä. 

Sun mielestä se mies siis automaattisesti maksaa sille uudelle naisystävälleen kaikkea? Eli naisystävä ei maksaisi mitään omia kulujaan matkustelusta? Tai että se nainen ei voisi myöskään koskaan maksaa miehen kuluja mistään?

Vierailija
56/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noin on tapahtunut, sehän vain vahvistaa, ettei suhde ole ollut hyvällä mallilla. Jotakin on pahasti vialla suhteessa, josta lähtenyt puoliso muuttaa elämäntapansa toisenlaiseksi uuden kumppanin tavattuaan. Ja kuvauksesta päätellen se toinen osapuoli on ollut tyytymätön miehensä käytökseen myös. Pitäisi sen exänkin olla onnellinen, kun on päässyt eroon miehestä, joka ei tee mitään niin kuin vaimo oli toivonut. 

Vierailija
57/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei sentään matkoista valiteta, mutta tuttua tuo lapsilta tenttaaminen. Kuulen itsekin sen kyselyn, kun 8v pitää puhelut aina kaiuttimella. Ex mies myös alkuun puhui minusta pahaa lapsille. Onneksi lapset on fiksuja ja ei usko kaikkea. Hyvin myös osaavat isälleen vähän huijata noissa kuulusteluissa. Isä on siis hyvinkin tiukka omassa kodissaan ja vaatii samaa täältäkin. Tottakai minullakin säännöt täällä on, mutta joku järki niissäkin. On jumahtanut niissä säännöissä johonkin lasten taapero aikaan, vaikka ovat jo koululaisia.

Vierailija
58/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä se mies siis automaattisesti maksaa sille uudelle naisystävälleen kaikkea? Eli naisystävä ei maksaisi mitään omia kulujaan matkustelusta? Tai että se nainen ei voisi myöskään koskaan maksaa miehen kuluja mistään?

No mistä minä tiedän, eikä se nyt tainnut olla se pointti jos kohta ilmaisinkin itseäni epäselvästi. Vaan jos vaikkapa yhdessä perheenä eläessä ei ole koskaan ollut miehen mielestä varaa käydä vaikka epsanjassa, tai intoa käydä vaimon kanssa treffeillä ravintolassa, ja sitten näitä asioita tehdään eron jälkeen uuden naisystävän kanssa, niin ymmärrän harmistuksen. Etenkin jos samalla sitten kiistellään siitä mitä kukakin lapsille ostaa.

Ihan rautalangasta, moni liitto on ennen eroa ollut sellaisessa pisteessä, että sen vaimon /lasten äidin /naisystävän kanssa on elellyt ihan eri mies kuin joka nyt seurustelee uuden kumppanin kanssa. Se voi entisessä herättää tunteita siitä, ettenkö minä ollut tärkeä tai merkinnyt yhtä paljon kuin tämä uusi. Osa ei ole erityisen hienotunteisia uuden rakkautensa kanssa, vaan sitä yhteistä onnea ja auvoa hehkutetaan avoimesti esim somessa.

Itse lähdin pitkästä parisuhteesta vuosien eron partaalla keikkumisen jälkeen toisen matkaan. Ja tiedän tasan tarkkaan, että en ollut loppua kohti aina kovinkaan huomaavainen tai rakastava. En ole missään tapauksessa halunnut, että entinen mieheni kuitenkaan kuvittelisi, ettei aika hänen kanssaan olisi silti ollut merkityksellistä ja arvokasta ja etteikö hän olisi (ollut) rakas. Siksi pidin kauan aikaa vähän matalampaa profiilia uuden suhteeni kanssa. Ettei se kontrasti sen minun siinä entisessä suhteessa ja sen minun siinä uudessa rakkaudessa välillä olisi ollut niin räikeä.

Vierailija
59/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäiset lapset?Kauanko tuollaista pitää kestää? Mutta siis ei tosiaan kuulu exälle mitenkään, varsinkaan jos ei ole lapsiviikko. 

15 ja 12v lapset, eli jokunen vuosi tässä vielä kestettävä. Ja ei ole lapsiviikko. Valittiin juuri tämä viikko lomalle siksi, ettei mitään ongelmia tulisi. Ap

Lasten ei tarvitse tietää missä heidän isä menee? Kyllä minä haluan, että lapseni on siitä tietoisia ja kenen puoleen he voi tarvittaessa kääntyä. Siksi laitan lasteni äidilleKIN viestin. En ymmärrä mikä motiivi teillä oli se salata, kun se kuitenkin esille tulee. Ehkä parempi kommunikointi tekisi tilanteessa teillekin helpompaa?
T. Ex-mies

Ei valitettavasti toimi kaikkien kanssa.

M44

Vierailija
60/154 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentistasi tulee mieleen oman miehen exä. Häntä ei tuntunut häiritsevän itse ero niinkään, vaan miehen kanssa aloitetun elämän aineellinen laatu. Exä ei voinut sietää kotieläimiä ja meille tuli uuteen kotiin heti kotieläimiä. Varsinkin häntä ärsytti, kun hänen lapsensakin rakastivat meidän koiria ja kissoja. Valitus karvoista oli jatkuvaa. Muutimme myös omakotitaloon, joka exän mielestä oli meille liian iso ja matkustelimme, mistä exä myös valitti. Kuitenkaan omakotitalo ei ollut hänelle sopinut aikaisemmin suuren työn vuoksi. Sittemmin exä vaati, että lasten on saatava osuus talon marjapensaiden ja hedelmäpuiden sadosta sekä kasvimaiden tuotosta. Niin he saivatkin, mutta meillä eikä kotiinviemisiksi. Vuosia myöhemmin, kun meillä oli jo yhteisiä lapsia ja hankimme pienen kesämökin, eksä oli sitä mieltä, että hänellä on oikeus viettää siellä aikaa lasten kanssa. Onneksi hänen kanssaan ei tarvitse olla kovin paljoa tekemisissä nykyään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme