Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tunnu tuntevan lapsiamme ollenkaan, hämmentävää

Vierailija
28.04.2022 |

Esimerkkejä:Mietittiin 14-vuotiaalle syntymäpäivälahjaa.Mies: Jotain partiossa tarvittavaa? Uusi rinkka? (lapsi ei ole ollut partiossa enää yli vuoteen)Keskusteltiin yleisesti nuorten musiikkimausta.Mies: Lindakin (12 v) kuuntelee pelkkää korealaista poppia (häh, ei kuuntele, ei lainkaan, sen sijaan isosiskolla oli vuosia sitten lyhyt kausi jolloin kuunteli)Mies on myös aivan pihalla siitä ketkä on lastemme kavereita. Luuli mm. bestikseksi entistä luokkakaveria jota tytär ei ole tavannut kahteen vuoteen.Mistä tämä mahtaa kertoa? Lasten asiat ei tippaakaan kiinnosta?

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, palsta syö kappalejaot.

Ap

Vierailija
2/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tajua, mies ei ymmärrä, mies ei osaa, mies ei tee, mies ei __________ (lisää viivan päälle mitä vaan).

Tämä palsta toistaa samoja iänkaikkisia aiheita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normia moni muista edes tarkkaa syntymäpäivää.

Vierailija
4/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normia moni muista edes tarkkaa syntymäpäivää.

En minäkään muista kenenkään syntymäpäiviä, mutta on se mielestäni vähän eri asia kuin että ei tiedä omien lastensa kavereita tai harrastuksia. Syntymäpäivä nyt on aivan yhdentekevä, ja sen voi tarkistaa silloin kun sitä tietoa tarvitsee.

Vierailija
5/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei oikeen ole pysynyt kärryillä.

Ei sillä, olen 30 ja sain isältä joululahjaksi sitruunan hajuisen helikopterin, joka kiinnitetään auton ilmastointiin. Minulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
6/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei vaan tunnu kiinnittävän huomiota ns. epätriviaaleihin yksityiskohtiin. Monet naiset ovat yleensä esimerkiksi parempia ostamaan lahjoja ja tuntemaan läheisten ihmisten mieltymyksiä. Tämä on toki yleistystä, mutta ainakin oma isäni, veljeni ja mieheni jotka ovat muuten huomaavaisia tuntuvat olevan ihan hukassa kun mietitään lahjoja. En sanoisi sen liittyvän mielenkiinnon puutteeseen vaan olevan vain miehille usein tyypillistä.

Vierailija
7/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika kauhealta. Mies on varmaan ihan normaali.

Vierailija
8/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. En valitettavasti osaa sanoa, missä mättää, mutta itse hämmästelen myös, miten ulalla mieheni välillä on tässä asiassa. Jotenkin esim. vitsitasolla jumittaa edelleen sellaisiin asioihin, mitkä nauratti lapsia ehkä joskus tarha- ja ala-asteiässä ja voin kertoa, että aikuisuutta hipovia teinejä se ärsyttää ihan tosissaan. Välillä edelleen esim. perheenä autoiltaessa mies saattaa osoittaa pojallemme (18 v.), että katsopa mikä kaivuri! Välillä ei tiedä, pitäisikö tälle itkeä vai nauraa. Poikaa kaivurit kiinnostivat ehkä viimeksi noin kymmenen vuotta sitten. Huolestuttavampaa on mielestäni kuitenkin se, että sellainen henkisellä tasolla kohtaaminen on miehelle tosi haastavaa. Jos jostain asiasta pitää nuorelle esim. huomauttaa, miehellä on pettämätön kyky tehdä se tavalla, joka saa sadasosasekunnissa kauhean riidan aikaiseksi. Itse taas olen jo vuosia sitten huomannut, että pystyn keskustelemaan ikävistäkin asioista lasten kanssa, kun pidän asiat asioina enkä heti ala nalkuttaa ja kettuilla. 

Vierailija
9/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät taida olla kovin läheisiä ja lapsen asiat eivät kiinnosta syvemmällä tasolla.
Ymmärrän jos kyse oli vkl isästä, heillä on matala kiinnostus lapsien asioita kohtaan, kokemusta on.

Vierailija
10/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette te voi olettaa että miestä kiinnostaa lapset, jos te olette niitä vängällä halunneet.

Miehiä kiinnostaa paremmat jutut. 

Vierailija
11/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. En valitettavasti osaa sanoa, missä mättää, mutta itse hämmästelen myös, miten ulalla mieheni välillä on tässä asiassa. Jotenkin esim. vitsitasolla jumittaa edelleen sellaisiin asioihin, mitkä nauratti lapsia ehkä joskus tarha- ja ala-asteiässä ja voin kertoa, että aikuisuutta hipovia teinejä se ärsyttää ihan tosissaan. Välillä edelleen esim. perheenä autoiltaessa mies saattaa osoittaa pojallemme (18 v.), että katsopa mikä kaivuri

Hahaa, joo. Mies luulee että meidän yläkoululainen haluaa edelleen pinkkejä Hello Kitty -vaatteita 😂

Vierailija
12/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olisi kiinnostavaa saada ihan oikea vastaus henkilöltä, joka tätä on itse harrastanut. 

Vierailija
13/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. En valitettavasti osaa sanoa, missä mättää, mutta itse hämmästelen myös, miten ulalla mieheni välillä on tässä asiassa. Jotenkin esim. vitsitasolla jumittaa edelleen sellaisiin asioihin, mitkä nauratti lapsia ehkä joskus tarha- ja ala-asteiässä ja voin kertoa, että aikuisuutta hipovia teinejä se ärsyttää ihan tosissaan. Välillä edelleen esim. perheenä autoiltaessa mies saattaa osoittaa pojallemme (18 v.), että katsopa mikä kaivuri

Hahaa, joo. Mies luulee että meidän yläkoululainen haluaa edelleen pinkkejä Hello Kitty -vaatteita 😂

Siis sä naurat vedet silmissä sun miehelle? Oletko jotenkin vajaa?

Vierailija
14/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen elämässä on ilmeisesti paljon muutakin sisältöä kuin lapset. Naiset elää lapsien katta ja miehellä on myös oma elämä lapsien ja vaimon elättämisen jälkeenkin

Vierailija
15/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ette te voi olettaa että miestä kiinnostaa lapset, jos te olette niitä vängällä halunneet.
Miehiä kiinnostaa paremmat jutut. 

Meillä mies halusi lapsia ennen minua. Eikä varmasti olla ainoita.

Vierailija
16/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli tuollainen. Luuli että mun lempiväri oli punainen, vaikken sietänyt sitä yhtään esim. vaatteiden värinä.

Ei sitä vaan kiinnostanut.

Vierailija
17/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. En valitettavasti osaa sanoa, missä mättää, mutta itse hämmästelen myös, miten ulalla mieheni välillä on tässä asiassa. Jotenkin esim. vitsitasolla jumittaa edelleen sellaisiin asioihin, mitkä nauratti lapsia ehkä joskus tarha- ja ala-asteiässä ja voin kertoa, että aikuisuutta hipovia teinejä se ärsyttää ihan tosissaan. Välillä edelleen esim. perheenä autoiltaessa mies saattaa osoittaa pojallemme (18 v.), että katsopa mikä kaivuri! Välillä ei tiedä, pitäisikö tälle itkeä vai nauraa. Poikaa kaivurit kiinnostivat ehkä viimeksi noin kymmenen vuotta sitten. Huolestuttavampaa on mielestäni kuitenkin se, että sellainen henkisellä tasolla kohtaaminen on miehelle tosi haastavaa. Jos jostain asiasta pitää nuorelle esim. huomauttaa, miehellä on pettämätön kyky tehdä se tavalla, joka saa sadasosasekunnissa kauhean riidan aikaiseksi. Itse taas olen jo vuosia sitten huomannut, että pystyn keskustelemaan ikävistäkin asioista lasten kanssa, kun pidän asiat asioina enkä heti ala nalkuttaa ja kettuilla. 

Olen huomannut tuon saman, mies ei kertakaikkiaan pysty pysymään perässä (henkisesti). Ei pysyt sopeutumaan muuttuneeseen tilanteeseen, ei kykene omaksumaan uusia asioita.

On ehkä joissain asioissa (tietokoneet) fiksu ja kehittyy, mutta kaikki muu - ei oo todellista.

Vierailija
18/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sä naurat vedet silmissä sun miehelle? Oletko jotenkin vajaa?

Voi babe... Lähinnä huvitti ajatus teinistä tuollaisissa vaatteissa kun lähinnä vain musta ja harmaa kelpaa 😘

Vierailija
19/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä ei ole moniin vuosiin tiennyt asuinosoitettanikaan :) kiinnostus 0.

Vierailija
20/110 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä teiniä. Ei hajuakaan syntymäpäivistä enkä itse asiassa edes muista minkä ikäisiä ovat.

Joka päivä tehdään yhdessä juttuja esim. ruoanlaitto on intohimoni ja siinä avustaa aina joku lapsista. Kokkaan siis joka päivä meidän ruoat. Lemmikkien hoito on minun ja lasten juttu.

Mutta ei noi ikäjutut ym. ole koskaan tuntunut mitenkään merkittäviltä.

Vaimolle en ole ikinä ostanut synttärilahjaa kun en muista. Itse en todellakaan halua synttäreitäni vietettävän vaikka vaimo aina jotain kakkuja väsää ja ostaa lahjan. Kyllä synttärit jne. on lasten juttuja ja vaimo kyllä muistuttaa lasten synttäreistä. Jotkut asiat eivät vaan tunnu tärkeiltä eikä niitä sitten muista.