Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, tarinan pahis ja ahne pskiainen olikin sitten pakun omistaja, ei lokkisisko. Miten en yllättynyt?
Ainahan se ei mene niin, että suoraa kieltäytymistä uskottaisiin, siksi niin rasvainen hintapyyntö, että pyytäjällä menee halu jatkaa kinuamista. Tuskin tuo pyyntö oli ensimmäinen? Ehkä ap:n mies on kyllästynyt siihen, että aina pitäisi olla paku valmiina ilmaiseksi, kun käly pyytää?
Sukulaisuus ei ole mikään peruste saada ilmaiseksi, ellei homma ole automaattisesti vastavuoroista. Suuttuminen kertoo siitä, että vastavuoroisuutta ei ole.
Tietenkin tarinan pahis on ap:n mies. Olisi pitänyt tehdä kuten prinsessa sanoo, eli tyhjennellä autonsa ja roudata kai kamatkin, maksaa omasta pussistaan bensat ja kantaa kamat sisään. Olis tietty vielä pitänyt kysyä, että saako ruuvailla irrotettuja osia paikoilleen, jos on tarvinnut jotain purkaa muuttoa varten, tai kenties pesaista ikkunat.
Lopuksi ehkä pitsat miehen kustantamana koko porukalle.
Minä annan pillua vaikka omalle veljelleni, jos hän lainaa minulle pakettiautoa
Vierailija kirjoitti:
Ei tarttis ilmaiseksi antaa, mutta toi pyynti oli liian korkea, veetuilun makuinen jopa.
Ehkäpä tämä yrittäjämies laskuttaa aina työstään sen verran? Jos auton tyhjentämiseen ja taas täyttämiseen menee tunteja, tottakai jokainen huomio sen ajan myös hintapyynnössä.
Hinnoitteluperiaate on sama kuin kimppakyydessä: tällä hinnalla olen valmis antamaan autoni käyttöön.
Ei sen tarvitsekaan olla reilua. Ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta antaa autoaan lainaan tai kimppakyytiin.
Janni541 kirjoitti:
Halvalla menee
Tämä on niin normaalia Suomessa. Kysyin kerran veljeä apuun muuttoon. Vastaus oli, että "eikös siellä Helsingissä ole niitä muuttofirmoja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en olisi tuommoisen ukon kanssa päivääkään, siskoni muutti naapuri kaupunkii niin mieheni kuskasi hänen tavarat omalla ajallaan ja autollaan ja jopa yöpyi siellä ja aamulla jatkoi eikä tietenkään veloittanut vaimonsa siskolta siitä mitään. Mutta meillä onkin tapana auttaa toisiamme
Minä en olisi kertakaikkiaan kehdannut ottaa tuollaista apua vastaan siskoni mieheltä ilman että olisin vapaaehtoisesti ja omasta aloiteestani maksanut vähintään 300 euroa tuosta keikasta. Auttaminen on yksi asia ja totaalinen hyväksikäyttö sitten ihan jotain muuta.
Amen. Muuttaminen on niin perseestä, etten minä ainakaan kehtaisi pyytää apua keneltäkään, josta välitän. Maksan mieluummin muuttofirmalle, joka on itse ammattinsa valinnut.
Muutenkin en oikein tajua tätä, että apua pyydetään asioihin, jotka ovat ihan helposti itsekin hoidettavissa. Sitä kun tekee jatkuvasti, ei välttämättä enää kukaan jaksa auttaa silloin, kun apua ihan oikeasti tarvitsee. En oikein ymmärrä, miten muutto on tilanne jossa tarvitsisi apua, kun muuttofirman saa hoitamaan kuljetuksen yhdellä puhelinsoitolla? Itse en tainnut viime muutossa kantaa mitään muuta kuin huonekasvit, joita en uskaltanut jättää muuttoautoon ja vieraisiin käsiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin normaalia Suomessa. Kysyin kerran veljeä apuun muuttoon. Vastaus oli, että "eikös siellä Helsingissä ole niitä muuttofirmoja".
Melko tarkkaan 20 vuotta sitten sanoin alkuviikosta kahvipöydässä, että pe alan pakkaamaan. Pe kun tulin töistä, talkooporukkaa oli 12, omat lapset kavereineen, kummipojat tyttöystävineen ja lasten koulukavereita. Tavat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei suoraan sanonut, että auto ei ole tuollaiseen käytettävissä? Perusteluiksi olisi riittänyt suoraan jo tuo, ettei kannata käyttää tuntien työtä purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen. Kun auto ei ole missään vuokrauskäytössä käyttövalmiina. Varsinkin kun peräkärryjä ja pakettiautoja muuttoon saa vuokrattua hyvinkin kohtuullisesti.
Sisko ei halua maksaa. tuossa saa kätevästi myös kuskin ja kantoapua.
Jos se auton raivaus on niin hirveä homma niin olisin sanonut, että sitä ei voi käyttää, mutta jos sisko vaikka vuokraisi pakun niin voidaan tulla avuksi.
Miksi pitäisi mennä avuksi? Luulisi jokaisella olevan vappuviikonloppuna, tai ylipäänsä minä hyvänsä viikonloppuna parempaakin tekemistä kuin kanniskella jonkun tavaroita. Jotka parhaassa tapauksessa joutuu pakkaamaankin itse.
Jos haluatte että välit pysyy hyvinä, hoitakaa muuttonne itse. Ei ne muuttomiehet niin paljon maksa.
En voi käsittää sellaisen ihmisen itsekkyyttä, joka haluaa tuttunsa ilmaiseksi kanniskelemaan romujaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse vuokrasin pakettiauton kahdeksi vuorokaudeksi noin 150 euron hintaan ihan kaupalliselta toimijalta. Lisäksi tankkasin noin 15 eurolla tankin täyteen kuluttamani löpöt.
Jos nyt rinnastaa siskon miehen hintapyyntöä 60 tunnilta normaaliin markkinahintaan, niin kyllähän tuo ihan vittuilulta haiskahtaa. Tai sitten on vain umpiuuno ettei tiedosta ympäröivän maailman realiteetteja ehkä jopa omassa päässään kuvitteli tehneensä reilun tarjouksen. Kukapa tietää mutta olipa syy mikä tahansa, niin välit sukulaisiin onnistuu tuolla käytöksellä saastuttamaan. Onnittelen AP:ta puolison valinnasta mutta kannattaa ottaa peili käteen ja tarkastellaan myös sitä omaa valintaa hiekkalaatikon ulkopuolelta. Onko kaikki ihan ok?
Saitko tuolla 150 eurolla myös työmiehen kuskiksi ja kantomieheksi mukaan? Jos et saanut, niin hinnat eivät ole vertailukelpoisia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä firman autoja kannata muutenkaan lainailla.
Tämä.
Osta pakettiauto niin huomaat miten paljon sinulla on "kavereita".
Itselleni näin kerrottiin kun hommasin uuden pakun jo 5v sitten tavan henkilöauton tilalle.
Tämä on niin normaalia Suomessa. Kysyin kerran veljeä apuun muuttoon. Vastaus oli, että "anna pillua niin tulen"
Minähän annoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko tarkkaan 20 vuotta sitten sanoin alkuviikosta kahvipöydässä, että pe alan pakkaamaan. Pe kun tulin töistä, talkooporukkaa oli 12, omat lapset kavereineen, kummipojat tyttöystävineen ja lasten koulukavereita. Tavat muuttuvat.
Miksi alapeukku?
Pöydässä oli poikani tyttökavereineen ja toinen kummipoika. Minulta kysyttiin, milloin muutan, minä vastasin, että pe alan pakkaamaan. En pyytänyt ketään avuksi. Noissa koulukavereissa oli sellaisia, että olivat eskarista saakka viettäneet viikonloppuja meillä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se nykyään menee. Itse pyysin siskolta esikoisen synnyttyä lainaan jotain tavaroita, joita hänellä oli varastossa. Vastasi, että osta omasi, hänen sitterit ja vaunut odottaa lapsenlapsia.
Mitäpä tuosta. Ostin omat. Kun kolmatta odotin, sisko tuli tyrkyttämään romujaan, kun tajusi, että vievät varastoissa tilaa 20 vuotta ainakin, ennen kuin lapsenlapsia tulee ja tuskin heille kelpaa 1990-luvun vaunut.
Ei ollut tarvetta niihin enää.
Opin sen, että itse kukin on omillaan ja kukaan ei auta toista . En enää sitä virhettä tee, että apua pyytäisin keltään läheiseltä. Ostan avun ja tavaran itse, enkä sekaannu muiden elämään heitä auttamalla.
Jokainen pitäkööt huolen itsestään ja perheestään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siskolta että paljonko hänen mielestään teidän pitäisi käyttää teidän omaa rahaa ja aikaa siihen että hän saa muuttaa mahdollisimman halvalla.
No omaa aikaa voi ap kyllä käyttää oman sisarensa muuttoapuna. Kyllä kaveria, tässä tapauksessa sisarta pitää auttaa. Koskaan ei voi tietää, koska itse on avun tarpeessa. Ihmetyttää ihmisten asenne, että mitään ei olla valmiita tekemään edes oman lähisukulaisen eteen.
Sisaren mies voi oikein hyvin lainata autoaan, mutta jos se auton tyhjentäminen nyt sitten on niin vaikeaa, niin ei kai sille sitten mitään voi.
ihmeelliseltä vaan tuntuu, mutta ehkäpä tuolle siskolle on parempi vuokrata auto, koska muuttomatkakin on noin lyhyt niin eihän se kalliiksi tule . Saa sitten sisarensa ja siskonmies olla omassa rauhassaan.
Onneksi meillä sisaruksilla on niin hyvät välit, että ilman muuta autetaan ja lainataan jos joku jotakin tarvii.
Minua ihmetyttävät nämä kommentit, jotka ovat linjoilla "jokainen, joka apua saa, siitä joskus tajuu myös antaa", ja "kyllä läheisiä pitää auttaa".
Periaatteessa olen pitkälti samaa mieltä. En vain näe, miten muutto olisi mikään avun tarve. Muutto on ihan tavallista elämää, johon kukaan normaali aikuinen ihminen ei TARVITSE apua. Itse asiassa edes pahasti liikuntarajoitteinen ei tarvitse, koska muuttofirmat kyllä myös pakkaa ja purkaa tavarat jos hinnasta sovitaan.
Apua tarvitaan silloin, kun et itse ihan oikeasti pysty jotain tekemään. Olet vaikka keuhkokuumeessa, ja pyydät että joku käy viemässä koirasi hoitolaan, koska et pysy jaloillasi. Tai sinulta on selkä leikattu ja jonkun pitää tuoda ruokaa kaupasta, koska asut alueella, johon kauppa ei toimita kotiin. Tällaiset asiat siis, missä olet oikeasti itse avuton ja siksi tarvitset apua.
Mutta jos sitä apua pyydellään silloinkin kun kyse on omasta saituudesta ja laiskuudesta, voi olla varma, ettei sitä koskaan saa takaisin, vaan kyseinen pyytäjä on pelkkä lokki.
Tämä palsta on kyllä välillä silmiä avaava. Itse olen 45, minulla on useita perussairauksia ja olen joutunut ihan konkreettisesti turvautumaan muiden apuun, alkaen siitä että mies raahasi minut kerran ylös portaita kun jalkani pettivät kesken. Olen ollut mitä kirjaimellisimmin täysin avuton, ja siksi pyytänyt apua.
Ja sitten jotkut terveet ihmiset kokevat olevansa niin avuttomia, että ihan muutossa pitää auttaa kun on niin vaikeaa hoitaa asiansa itse, aikuisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukku?
Pöydässä oli poikani tyttökavereineen ja toinen kummipoika. Minulta kysyttiin, milloin muutan, minä vastasin, että pe alan pakkaamaan. En pyytänyt ketään avuksi. Noissa koulukavereissa oli sellaisia, että olivat eskarista saakka viettäneet viikonloppuja meillä.
Meillä lapset, heidän kaverit ja kummilapset asuu ympäri Suomen. Ihan hullua olisi edes kuvitella, että he tulisi 500 kilometrin päästä auttamaan muutossa. Halvemmaksi meille tulee käyttää muuttofirmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on puollustaminen?
Jos et tiedä, niin ei kait omaa tyhmyyttään kannata tänne tulla esittämään :D
Ime lerssiä, senkin kyrväke. Se kirjoitetaan oikein, eikä millään slangipaskalla. Olet sivistymättömän peräreiän tasolla jos et noin yksinkertaista asiaa ymmärrä.
Ja siskolle (sille huonosti käyttäytyneelle) piiskaa perseelle, perkeleen lokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei suoraan sanonut, että auto ei ole tuollaiseen käytettävissä? Perusteluiksi olisi riittänyt suoraan jo tuo, ettei kannata käyttää tuntien työtä purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen. Kun auto ei ole missään vuokrauskäytössä käyttövalmiina. Varsinkin kun peräkärryjä ja pakettiautoja muuttoon saa vuokrattua hyvinkin kohtuullisesti.
Sisko ei halua maksaa. tuossa saa kätevästi myös kuskin ja kantoapua.
Jos se auton raivaus on niin hirveä homma niin olisin sanonut, että sitä ei voi käyttää, mutta jos sisko vaikka vuokraisi pakun niin voidaan tulla avuksi.
Miksi pitäisi mennä avuksi? Luulisi jokaisella olevan vappuviikonloppuna, tai ylipäänsä minä hyvänsä viikonloppuna parempaakin tekemistä kuin kanniskella jonkun tavaroita. Jotka parhaassa tapauksessa joutuu pakkaamaankin itse.
Jos haluatte että välit pysyy hyvinä, hoitakaa muuttonne itse. Ei ne muuttomiehet niin paljon maksa.
En voi käsittää sellaisen ihmisen itsekkyyttä, joka haluaa tuttunsa ilmaiseksi kanniskelemaan romujaan.
Kaikilla ei ole varaa muuttofirmoihin.
Isossa firmassa on monta käyttäjää, onneksi ei sisältä näy. Mutta en kyllä lainaisi. Ihan edullisesti saa muualta.