Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon
Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.
Kommentit (760)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka tuttu miehen yritystoiminta on siskolle, mutta enpä olisi ensimmäisenä itse osannut ajatella, että tyhjentäminen ja uudelleenlastaus noin kauan kestäisi - saati sitten verotuskulmaa.
Onhan se meille av-palstalaisille mahtavaa päästä pöyristymään siskon röyhkeydestä. Mutta 60 e/h kuulostaa kyllä paljolta, kun oma ison kaksion muutto täysin ulkopuolisilla tekijöillä maksoi 500 e. Sisälsi kaksi muuttomiestä, kuorma-auton ja bensat.
Eli kannattaisi varmaan ensin ehdottaa muita, kaikille osapuolille parempia ratkaisuja ja kertoa, mikä asiassa on itselle vaikeata.Kuinka kauan sun muutto kesti? 60 /h hinnalla muuttoon saa kulua 8 tuntia ja silti ollaan alle.
Aika tarkkaan 5 tuntia, eli ap:n miehen hinnoittelulla olisi ollut 300 e. Toki omassa tapauksessa itse ei tarvinnut pistää tikkua ristiin, kun muuttomiehet sekä lastasi että purki auton. Lisäksi firma tekee sitä työkseen Helsingin seudulla ja toivottavasti voittoakin.
Siihen nähden ap:n miehen tarjous kuulostaa hivenen suolaiselta, jos sen oli tarkoitus edustaa lämmintä avunantoa lähisuvun piirissä.Miten se on suolainen kun tuohon lasketaan lisäksi pakun tyhjennys ja siivous plus sitten työkalujen takaisin laitto.. Lisäksi yrityksen pakua ei saa ajaa kukaan muu kuin yrityksen työntekijä. Ei sitä saa kukaan muu ajaa. Ei edes puoliso joten siskon mies olis joutunut ajamaan itse. Plus sitten menovedet. Gasoliini ja diisseli ei oo ilmaista.
Eiks tuolla muutama sivu, sitte joku kehunu vuokranneensa pakun ja se söi parin kolmen egen edestä 300 km`? Ne on katos nää uudet auto semmosii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuinka tuttu miehen yritystoiminta on siskolle, mutta enpä olisi ensimmäisenä itse osannut ajatella, että tyhjentäminen ja uudelleenlastaus noin kauan kestäisi - saati sitten verotuskulmaa.
Onhan se meille av-palstalaisille mahtavaa päästä pöyristymään siskon röyhkeydestä. Mutta 60 e/h kuulostaa kyllä paljolta, kun oma ison kaksion muutto täysin ulkopuolisilla tekijöillä maksoi 500 e. Sisälsi kaksi muuttomiestä, kuorma-auton ja bensat.
Eli kannattaisi varmaan ensin ehdottaa muita, kaikille osapuolille parempia ratkaisuja ja kertoa, mikä asiassa on itselle vaikeata.Kuinka kauan sun muutto kesti? 60 /h hinnalla muuttoon saa kulua 8 tuntia ja silti ollaan alle.
Aika tarkkaan 5 tuntia, eli ap:n miehen hinnoittelulla olisi ollut 300 e. Toki omassa tapauksessa itse ei tarvinnut pistää tikkua ristiin, kun muuttomiehet sekä lastasi että purki auton. Lisäksi firma tekee sitä työkseen Helsingin seudulla ja toivottavasti voittoakin.
Siihen nähden ap:n miehen tarjous kuulostaa hivenen suolaiselta, jos sen oli tarkoitus edustaa lämmintä avunantoa lähisuvun piirissä.Miten se on suolainen kun tuohon lasketaan lisäksi pakun tyhjennys ja siivous plus sitten työkalujen takaisin laitto.. Lisäksi yrityksen pakua ei saa ajaa kukaan muu kuin yrityksen työntekijä. Ei sitä saa kukaan muu ajaa. Ei edes puoliso joten siskon mies olis joutunut ajamaan itse. Plus sitten menovedet. Gasoliini ja diisseli ei oo ilmaista.
Niin siis minä typeränä kuvittelin, että siskon muuton ei ollut tarkoitus olla kannattavaa liiketoimintaa. Ja hinta on suolainen nimenomaan siskon kannalta, joka ei saa auton tyhjentelyistä tai siivouksista mitään lisäarvoa.
Ymmärrän hyvin miksi ap ja miehensä eivät halua lähteä hommaan ylipäänsä työviikon jälkeen. Omituista että rahalla sitten irtoaisi apu. Ymmärrän hyvin myös siskoa: ei tuo perhepiirin muuttoavuksi halpaa ole, vaikka sitä miltä kantilta katselisi. Minun tuttavapiirissäni kukaan ei ole ikinä veloittanut mitään muuttoavusta. Jos ei sovi itselle aika tai muu, niin sitten ei vain tule.
Vierailija kirjoitti:
Eiks tuolla muutama sivu, sitte joku kehunu vuokranneensa pakun ja se söi parin kolmen egen edestä 300 km`? Ne on katos nää uudet auto semmosii
Miten tuon väitteen nyt ottaa, jos uusi Ford Transit kuluttaa dieseliä sellaiset 9 litraa satasella. Diesel 2.10-2.4 per litra Suomessa. Kolmella eurolla pääsit vajaan 20 kilometriä. Sähköpakuja taitaa vähemmän olla vuokrakäytössä ja uskaltaisin väittää senkin kuluttavan enemmän sähköä kuin mitä kolmella eurolla saa.
Vierailija kirjoitti:
Omituista että rahalla sitten irtoaisi apu. Ymmärrän hyvin myös siskoa: ei tuo perhepiirin muuttoavuksi halpaa ole, vaikka sitä miltä kantilta katselisi. Minun tuttavapiirissäni kukaan ei ole ikinä veloittanut mitään muuttoavusta. Jos ei sovi itselle aika tai muu, niin sitten ei vain tule.
Hintahan on sellainen, ettei sillä olekaan tarkoitus mitään tehdä. Lisäksi hintahan ei ollut muuttoavulle, vaan pakun lainalle. Veikkaan vastaanoton olevan erilainen, jos sisko olisi tajunnut, ettei työpakua kannata tyhjentää. Kaikille osapuolille helpompaa ja halvempaa vuokrata paku. Ap ja miehensä voi silti tulla muuttoavuksi, kuten normaalit ihmiset tekisivät. Se, ettei sisko hyväksy että työpakua ei kannata tyhjentää on ihan siskon häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Se että siskon mies ei halua ensin lainata pakua mutta kun toinen itsepintaisesti inttää ja niin sanoo sitten että okei kuuskymppiä tunti , kertoo siitä että siskon miehellä on huonot kokemukset kyseisestä henkilöstä. Tuollainen hinta lätkäistään ihmiselle joka on ennenkin jo käyttänyt hyväkseen muiden kiltteyttä ja avustusintoa muttei koskaan auta itse muita. Miksi sisko ei vuokraa halpaa muuttamiseen tarkoitettua pakua? Joutuu itse ajamaan ja kantamaan tavarat?
Tai sitten se vaan kertoo miehen kusipäisyydestä.
Hintapyyntö on merkki kusipäisyydestä, muttei se että sisko halusi firman auton ilmaiseksi käyttöönsä :D
Muistan kun kerran erehdyin serkulle puhumaan että teen paljon leivonnaisia, kakkuja ym joita ihmiset sitten multa ostaa. Aika nopeasti tuon serkun sisko (eli minun toinen serkku) laittoi viestiä ja pyysi että teen 5 kakkua hänen tyttären rippijuhliin. No, laittelin viestiä että millaisia, ja samalla kerroin hinnat. Hänpä raivostui ja totesi että on törkeetä otta sukulaisilta hintaa :D eli oletti että maksan kaikki ainekset ja sitten tuon kakut hänelle. En suostunut. Muuten jos tuo serkku olisi ollut läheisempi (otti aina yhteyttä vain jos itse tarvitsisi jotain, koskaan ei vastannut mun viesteihin) poisti mut facessa myös kavereista tuon jälkeen, mutta heti laittoi taas kaveripyyntöä vuoden päästä kun oli huomannut että oon perustanut leipomon. Hylkäsin kaveripyynnön.
Itse vuokrasin pakettiauton kahdeksi vuorokaudeksi noin 150 euron hintaan ihan kaupalliselta toimijalta. Lisäksi tankkasin noin 15 eurolla tankin täyteen kuluttamani löpöt.
Jos nyt rinnastaa siskon miehen hintapyyntöä 60 tunnilta normaaliin markkinahintaan, niin kyllähän tuo ihan vittuilulta haiskahtaa. Tai sitten on vain umpiuuno ettei tiedosta ympäröivän maailman realiteetteja ehkä jopa omassa päässään kuvitteli tehneensä reilun tarjouksen. Kukapa tietää mutta olipa syy mikä tahansa, niin välit sukulaisiin onnistuu tuolla käytöksellä saastuttamaan. Onnittelen AP:ta puolison valinnasta mutta kannattaa ottaa peili käteen ja tarkastellaan myös sitä omaa valintaa hiekkalaatikon ulkopuolelta. Onko kaikki ihan ok?
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun kerran erehdyin serkulle puhumaan että teen paljon leivonnaisia, kakkuja ym joita ihmiset sitten multa ostaa. Aika nopeasti tuon serkun sisko (eli minun toinen serkku) laittoi viestiä ja pyysi että teen 5 kakkua hänen tyttären rippijuhliin. No, laittelin viestiä että millaisia, ja samalla kerroin hinnat. Hänpä raivostui ja totesi että on törkeetä otta sukulaisilta hintaa :D eli oletti että maksan kaikki ainekset ja sitten tuon kakut hänelle. En suostunut. Muuten jos tuo serkku olisi ollut läheisempi (otti aina yhteyttä vain jos itse tarvitsisi jotain, koskaan ei vastannut mun viesteihin) poisti mut facessa myös kavereista tuon jälkeen, mutta heti laittoi taas kaveripyyntöä vuoden päästä kun oli huomannut että oon perustanut leipomon. Hylkäsin kaveripyynnön.
Mä teen taas koruja kakkujen lisäksi ja aina tulee sukulaisilta pyyntöjä et jos tekisin hopea korvakoruja ym heille ilmaiseksi. Sama kakkujen kohdalla. Sitten yks sukulaisista kyseli että osaanko tehdä hienoja susiteemaisia koruja, maalauksia ym, ja totesin etten oikein osaa maalata, niin hän oli että no opettele prk ja anna ne mulle sitten.
Ilmeisesti tämä tapahtuu etelässä täällä pohjoisessa harvemmin on noin ahneita ihmisiä kuin miehesi. Ite vuokrattiin muutossa paku, niin tais olla 100,- luokkaa 4 tuntia + 10 polttoaineista. Pitäähän sitä tietty katetta saada. Teillä varmaan häihin ollu myös 100,- lahjavaatimus.
Katteellinen paku kirjoitti:
Ilmeisesti tämä tapahtuu etelässä täällä pohjoisessa harvemmin on noin ahneita ihmisiä kuin miehesi. Ite vuokrattiin muutossa paku, niin tais olla 100,- luokkaa 4 tuntia + 10 polttoaineista. Pitäähän sitä tietty katetta saada. Teillä varmaan häihin ollu myös 100,- lahjavaatimus.
Lisäyksenä vielä, että ymmärrän jos purkamisen takia pakettiautoa ei halua lainaan antaa. Se pitää sitten vain suoraan sanoa, eikä vittuilla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon väitteen nyt ottaa, jos uusi Ford Transit kuluttaa dieseliä sellaiset 9 litraa satasella. Diesel 2.10-2.4 per litra Suomessa. Kolmella eurolla pääsit vajaan 20 kilometriä. Sähköpakuja taitaa vähemmän olla vuokrakäytössä ja uskaltaisin väittää senkin kuluttavan enemmän sähköä kuin mitä kolmella eurolla saa.
Ei sitä väitettä kukaan järkevä tosissaan ottanut. Se oli lähinnä uhoa ap:n miehen k-päisyydestä. Kun ei ymmärretä niin ei ymmärretä. Tuo 9 litraa on on pitkään ollut se pakujen satasen kulutus.
Tuon on kyllä huomannut että heti jos on useampi ajokorttiluokka tai omistaa peräkärryn niin kavereita piisaa. Tässä näki myös että monella ei ole mitään hajua paljonko aikaa ja vaivaa kuluu siihen auton tyhjäykseen ja lastaukseen työkaluista sun muista roippeista. Jos sitä ei halua tehdä niin sit lyödään niin törkee hinta autolle ettei sitä tarvi thedä.
Onhan toi nyt suolanen hinta kun 150 vuokraa pakun vuorokaudeksi 100 ajokilometrillä kaupunkiseudulla ja sitä tankkaa sitten 20 kun eihän noi pakut mitään kuluta...
Oisitte voineet suoraa sanoa että ei kannata tyhjentää ja siivota pakua, koska nyt jäi rahastamisen maku.
Tai jos vaan muuttajat kaivais ihan itte kuvetta ja maksaisi muuttopalvelusta, niin ei tarttisi alkaa haalimaan serkun kummin kaimojen pakettiautoja kahvipaketti-hinnalla lainaan.
Sisko kertoo sitten ympäri kyliä, että kyllä on kallis firma, sillä ei kannata teettää yhtään mitään. Miksi siis tällaista hinnoittelua. Yksinkertaisempaa: Autoa ei voi lainata.
Vierailija kirjoitti:
Katteellinen paku kirjoitti:
Lisäyksenä vielä, että ymmärrän jos purkamisen takia pakettiautoa ei halua lainaan antaa. Se pitää sitten vain suoraan sanoa, eikä vittuilla hinnalla.
Ei se ole hinnalla vittuilua. Jos yritys ei ole toiminimi, sen autolla ei yksityisajoa voi lain mukaan ajaa. Eikä ap:n mies voi lähteä talkoilemaankaan muuttoon. Yritys voi antaa talkooapua vain rekisteröidyille yhdistyksille. Esim. meidän autoissa on kännykkään ladatussa sovellus, joka kirjaa ajopäiväkirjaa ja verotarkastuksessa niiden ajojen, tuntilistojen ja laskutuksen pitää. Siinä on varmaan annettu alennettu hinta - vähän voi antaa alennusta.
Jos auto olisi oma, hinta olisi vittuilua kälyltä, mutta kun se ei ole.
Tarina lyhykäisyydessään:
- sisko halusi pakun ilmaiseksi, kantajat mukana
- mies laittoi tälle hinnan
- sisko suuttui
- mies jatkoi töitä
Sen pituinen tarina se.
Kuinkas moni on huomenna ja ylihuomenna innolla auttamassa sukulaisen muutossa? Ja kuinka moni viittii suoraan myöntää, että lähettäis viesti, sorry ei sovi, on jo muuta sovittuna.
älä sitten pyydä siskoltasi koskaan apua esim. lastenvahti hommaa