427 työhakemusta 3 haastattelua
Ja Suomi täynnä projekteja, joilla työllistetään ulkomaalaisia...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Ahkeralle löytyy töitä, laiskalle ei. Se on fakta.
Turha selitellä mistään 500 hakemuksen lähettämisestä, jos sillä määrällä ei pääse töihin tai haastatteluihin, syy on kyllä siinä hakemuksessa tai hakijassa.
Otan haasteen vastaan.
Laitetaan molemmat 10 hakemusta, niin voin sulle viikon päästä tulla sanomaan, että mulla on työpaikka. Lähdetkö mukaan?
Kuinka pahassa kännissä jo olet? Ap:hän on jo laittanut yli 400 hakemusta, joten vain sinun täytyisi enää laittaa ne 10 voittaaksesi itse keksimäsi haasteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä pidin omaa saldoani huonona. Tänä vuonna 4 hakemusta ja 2 haastattelua. Jostain syystä pääsen rekryfirmojen kautta haastatteluihin paremmin. Ja töihinkin olen sitä kautta päässyt kahteen viimeisimpään työpaikkaan.
Joo olen huomannut saman. Tuntuu olevan muotia, että rekryfirman kautta mennään töihin. Tällä tavoin se varsinainen työnantaja saa 12 kuukauden "koeajan" työntekijälle. Ensin rekryfirman koeaika 6kk ja sitten varsinaisen yrityksen 6kk.
En oikeen tiedä mitä tästä pitäisi tuntea. Ikävää, että työnantajat voivat kiertää liittojen taistelun saavutukset näin, mutta olen myös nähnyt kuinka koeajan jälkeen alkaa se 2-4pv saikuttelu kuukaudessa ja työnantaja on kusessa, kun ei voi irtisanoa enää.
Nuo ihmiset kyllä pelaavat vaikka koko vuoden tai kaksi, kunnes saavat "ilmaiset edut" käyttöönsä. Heitä ei voi joukosta etukäteen erottaa. Heidän takiaan ei pitäisi kaikkia hakijoita rangaista.
Joo olen huomannut saman. Tuntuu olevan muotia, että rekryfirman kautta mennään töihin. Tällä tavoin se varsinainen työnantaja saa 12 kuukauden "koeajan" työntekijälle. Ensin rekryfirman koeaika 6kk ja sitten varsinaisen yrityksen 6kk.
En oikeen tiedä mitä tästä pitäisi tuntea. Ikävää, että työnantajat voivat kiertää liittojen taistelun saavutukset näin, mutta olen myös nähnyt kuinka koeajan jälkeen alkaa se 2-4pv saikuttelu kuukaudessa ja työnantaja on kusessa, kun ei voi irtisanoa enää.