Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stella (ja muut tosirikkaat), nostatteko lapsilisää?

Vierailija
08.10.2006 |

Ehkä huono sana tuo nostaa, mutta siis otatteko vastaan lapsilisää, vaikka ette varallisuutenne puolesta sitä tarvitse? Miksi otatte tai ette ota? Jos otatte, oletteko koskaan miettineet mahdollisuutta luopua tuosta etuudesta? Entä mihin käytätte lapsilisät?

Ja kysymys niille, joille lapsilisät tulevat todelliseen tarpeeseen: jos taloudellinen tilanteenne sen sallisi, luopuisitteko lapsilisästä kokonaan?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä sitä mieltä, että lapsilisät voisivat hyvin olla tulosidonnaisia. Minun ja muiden lapsilisiä tarvitsemattomien lisät voisi minun puolestani antaa niitä tarvitseville köyhemmille perheille. Lapsilisä on meidän perheen budjetissa pisara meressä, en edes pahemmin mieti mihin se menee... kerran sillä käy kunnon ruokaostoksilla Stockan herkussa tai jotain vastaavaa.

Vierailija
22/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaneet itsemme hyvin, tai ahkeroineet muuten ansaitaaksemme elantomme. Meille lasten kunnallinen hoito maksaa huomattavasti enemmän kuin pienituloisille, emme voi haaveillakaan asumistuista ym., maksamme mahdollisesti pitkien opintovuosien lainoja edelleen, emme saa varallisuusrajallisia, edullesempia asuntoja, vaan vaihtoehtomme on joko omistusasunto (lisää lainaa) tai kalliit vapaiden markkinoiden asunnot ym....

Älkää jaksako olla niin katkeria naapureillenne jotka tienaavat teitä paremmin, kyllä ne menot on tasattu valtion puolesta jo moneen kertaan! On hienoa, että (vielä) on olemassa edes yksi tukimuoto joka kohtelee teidän ja meidän lapsia tasavertaisesti, en suostuluopumaan siitä, ihan vain periaatteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että: Ei ole tarpeellista hakea sitä tukea (olin siis hänellä kesätöissä), mei ei olla koskaan käytetty näitä tukihommia, ei kelalta eikä muualtakaan.

Minusta tämä oli ihan uskomatonta, hän olisi saanut työllistämiseeni tukea, eli tavallaan ihan ilmaista rahaa, mutta se ei kelvannut. Olin jo hakenut sitä tukea ja se oli minulle myönnettykin, mutta sitä ei siis tarvinnutkaan, kun hän sai palkkani maksettua muutenkin.

Vierailija
24/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

stella80:

minua vaivannut on se, että minkä ihmeen takia lapsilisässä ekasta lapsesta saa niin vitsin vähän mutta vaikka viidennestä lapsesta saa paljon enemmän, koska ekalle lapsellehan kaikki pitää ostaa ja niitä voi se viides sitten käyttää.

:)

Vierailija
25/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis näköjään lähes yksin ajatusteni kanssa. Ehkä omalla kohdallani mielipiteeseeni asiasta vaikuttaa se, että olemme saaneet (ja saamme edelleen) yhteiskunnalta sen verran paljon tukia (opintotuki, kh-tuki, asumistuki), että jos joskus taloudellinen tilanteemme on sellainen, ettemme ole mistään tuista riippuvaisia, voimme hyvin jättää lapsilisät ottamatta, kun olemme jo oman osuutemme yhteiskunnan tuesta vastaanottaneet. Emme siis koe, että meidän tarvitsisi tässä asiassa olla tasa-arvoisia vähätuloisempien kanssa, jos itse olisimme hyvätuloisia. En sitten tiedä, olisiko ajatusmaailmani erilainen, jos olisin aina maksanut isoja määriä veroja - haluaisinko siinä tapauksessa rahoilleni vastinetta, vaikken sitä tarvitsisikaan...

Vierailija
26/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aina olisit ollut maksajan paikalla.

Vierailija
27/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtiolta saa ja pitää ottaa kaikki mitä saa, varallisuuteen katsomatta. Ite en ainakaan haluaisi, että mun lapsilisillä maksettaisiin esim. yhden kansanedustajan palkankorotus!

Vierailija
28/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

26 veikkaan että näkökantasi muuttuisi

jos aina olisit ollut maksajan paikalla.

Vierailija
29/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun elää muiden kustannuksella.

Vierailija
30/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, joka pyrkii kouluttautumaan " hyväksi" veronmaksajaksi - se vain kun ei ole ihan ilmaista...

Vierailija:

29 no tietty se on kiva pitää itseään hyveellisenä

nyt kun elää muiden kustannuksella.

Vierailija
31/31 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se korvaa lapsen saamisesta aiheutuneita kuluja ja näinollen tasaa tilannetta lapsettomien ja vanhempien välillä, ei varakkaiden ja vähävaraisempien.

Ei kaikki tulonsiirrot ole eikä pidäkään olla potin tasaamista rikkaiden ja köyhien välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän