Miten karkoittaa flirttaileva esimies korrektisti?
Olen vähän yli 30v nainen. Oma esimieheni (nainen) on nyt pitkällä sairauslomalla ja minut määrättiin esimieheni oman esimiehen (.55v mies) alaisuuteen. Tämä esimies on naimisissa/kihloissa ja edellesestä liitosta on 2 lähes aikuista lasta. Minä olen kihloissa ja 2 pienemmän lapsen äiti.
Tämä väliaikainen esimies on vitsaillut välillä hiuksn kaksimielisesti, muttei mitenkään räikeästi. Lähdin siihen välillä mukaan tai laitoin esimerkiksi nauruhymiön. Sitten mies alkoi kommentoida vaatteitani töissä muiden kuullen (pari kertaa imartelevaan sävyyn). En vastannut niihin mitään vaan hymyilin nolona. Nyt hän on alkanut kyselemään muka-viattomasti, että milloin minua pääsisi näkemään konttorilla. Teen enemmän etätöitä siis. Lisäksi on vihjailua siitä että viihtyy seurassani tai jotakin "toimiston miehet eivät kestäisi jos tulisit tiukoissa nahkahousuissa konttorille". Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani.
Eli ensin luin tilanteen ja miehen jotenkin humoristiseksi, mutta nyt olen huomannut että hän on todella päällekäyvä. Miten voisin selvitä tilanteesta niin että saisin pidettyä työpaikan ja suht hyvän hengen tämän väliaikaisen esimiehen kanssa?
Kommentit (294)
Esihenkilö on yrittänyt saada ap:n käymään joskus toimistollakin ja ap luulee tätä flirtiksi. Ap:n kaltaisiin vihjailu ei pure eli olisi pitänyt vaan käskeä paikalle. Siitäkin sitten netissä itkettäisiin.
Flirtti on todella onneton sanavalinta. Flirttailu on ihan eri asia kuin seksuaaliset kommentit. Toki flirtti voi yltyä rajummaksi, mutta yksinään ei voi flirttailla ja flirtti ei jatku ilman toisen menemistä mukaan. En siis syyttele ap:ta vaan hänen on tehtävä terminologia itselleen selväksi, jotta kirkastuu mitä tehdä ja miten viedä asiaa eteenpäin. Flirtin voisi lopettaa ja asia ratkeaisi itsestään. Jos näin ei ole, onkin kysymys epäasiallisesta käytöksestä ja mahdollisesta ahdistelusta.
Tämän takia naisten yli kävellään. Antaa hänen vähän kähmiä kun on esimies. Ei ei ei ja vielä kerran ei. Olkoon vaikka presidentti ei kähmitä ja siitä pitää tehdä heti loppu!!
mark kirjoitti:
Tämän takia naisten yli kävellään. Antaa hänen vähän kähmiä kun on esimies. Ei ei ei ja vielä kerran ei. Olkoon vaikka presidentti ei kähmitä ja siitä pitää tehdä heti loppu!!
Sain potkut, kun olin uhannut kähmijää puukolla. Noh, ainakaan kähmintä ei jatkunut :)
Kokeilen päästä takaisin työelämään +15 kg tuhdimpana ja ilman meikkejä. Josko saisin vihdoin rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ikinä mitään hymiöitä viesteihin...
No lol. Veljeni käyttävät emojeja kirjoittaessaan minulle, samoin isäni. Yliopistoporukan ryhmächatissa kaikki käyttävät emojeja. Ensimmäisten työpaikkojeni (aspaa ym.) sisäisissä chateissa käytetään emojeja.
Mutta joo. Sitten kun siirtyy kommunikoimaan ukkojen kanssa, joiden nuoruudessa vaimon raisk..minen oli Day as usual ja kou.rim.inen oli kansanhuvi, niin silloin ei saa olla enää kiva eikä rento. Pitää muistaa, että tuokin ukko on voinut oppia raisk..maan vaimopark.aansa ja saattaa raisk...a edelleen. Sen noin kolmikymppiset lapset voivat olla raisk..ksen tulos.
Ei semmoinen tule ikinä oppimaan mitään.
AP:n pitää hankkia mies, joka hakee hänet töistä pussaten ja lanteilta autoon saattaen tai vaihtaa töitä.
Odotan tämän ikäluokan poistumista työmarkkinoilta kuin kuuta nousevaa.
Nyt kun mietin, niin kaikki ahdistelijat ovat olleet ikäluokkaa "vaimon saa rais...ta". He ovat olleet juuri sellaisia, jotka pitävät nolostumista alistumisena ja joiden mielestä naisjahti on aina naisen itsensä syy. Nelikymppiset miehetkin ovat lähtökohtaisesti särmiä, mutta hitusen vanhemmista setämiehistä löytyy jos jonkinlaista mörköä.
Omakohtainen kokemus: Esimies teki minulle maineen hårana, koska en ollut kiinnostunut hänen ehdotuksistaan. Oli pikkuisen kurjaa olla tekemisissä eri toimipisteiden miesten kanssa, kun yksikin tuli sanomaan minulle, ettei häntä saa yrittää, koska hänellä on vaimo ja pienet lapset. Siis olin ujo, duunariperheestä tullut ja neitsyt vielä silloin. Ja minusta tehtiin 60-vuotiaan kansainvälistä työkokemusta omaavan esimiehen toimesta nymfo firmassa, jossa oli satoja työntekijöitä ympäri Suomea ja ulkomailla. Esimies fantasioi ääneen ryhmäseksisessioistani jopa minun paikalla ollessani. Ja kun olin ujo, niin kuuntelin niitä tarinoita katse lasittuneena.
Voin muuten luvata, että kukaan ei tule noissa tilanteissa auttamaan. Ei joku muu mies, ei työpaikan naiset, ei edes omat kaverit. Kaikkein vähiten joku vtun HR, jonka ainoa tehtävä on suojella firman mainetta.
Jälkiviisaana ratkaisisin tilanteen mahd nopeasti, koska itse jäin sinnittelemään liian pitkäksi aikaa, ja romahdin lopulta totaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se leikin kestäkööt, joka leikkiin ryhtyy.
Ei totta vie! Ei ikinä.
Itselle käynyt vähän samoin, tosin ei onneksi esimies vaan työkaveri.
Alkuun juteltiin ihan niitä näitä ja luulin, että todellakin ihan kavereina.
Kun tein selväksi hänelle, että en ole mitenkään kiinnostunut enkä pidä hänen kehuvista kommenteista (vaikka ulkonäöstäni.) En ollut koko aikana ajatellut, että hän lähtisi kommenteissaan tuohon suuntaan. Noin henkilökohtaiselle tasolle.
Hän suuttui. Ei puhu minulle juuri mitään, eikä hakeudu juttusillekaan. Ei haittaa minua.
Tervehdin itse häntä yhä iloisesti ja saatan kysyä kuulumiset.Lisäisin vielä: Voiko olla lähtenyt leikkiin, jos ei edes itse tiedä lähteneensä? Mitäs jos koko leikkiinlähtö on vain sen läähättäjäosapuolen päässä? Jos vaikka hymyilee ja toivottaa hyvät huomenet tasapuolisesti kaikille kollegoille, ja joku tulkitseekin sen leikiksi, niin kenen päässä se väärinkäsitys on tapahtunut?
Entä miksi tätä leikkiä ei muka saa itse lopettaa koska vain? Tuleeko siis tässä leikissä tempautuneeksi johonkin aika-avaruusjatkumoon, jossa ei voi pysähtyä eikä peruuttaa?
Entä päteekö kys. sananlasku myös seksiin, jos toinen osapuoli yhtäkkiä kesken kaiken haluaakin lopettaa? Miksi? Miksi ei?Säännöt:
Älä hymyile jos et ole helppo.
Älä ole miellyttävää ja hauskaa seuraa jos et halua tutustua.
Älä naura jos et halua panna.
Älä leiki jos et sitä kestä.
Unohtuuko ihmisiltä että töihin mennään tekemään töitä eikä kavereita. Seksuaalissävytteiset "vitsit" ei kuulu työpaikoille, eikä seksuaaliselle ahdistelulle löydy paikkaa mistään.Jumalauta, että töissä ei saisi olla kohtelias ja iloinen toisia kohtaan, ettei miehet nyt vaan ymmärrä väärin, että iloisesti kaikille sanottu Huomenta ei ole mikään paritteluhuuto kyseiselle uroolle?
Miehiähän tämä ei koske, eli he saisivat edelleen nauraa ja olla miellyttäviä kaikille? Naisten vaan pitää säännöstellä omaa normaalia käyttäytymistään, kuten normaalit, kohteliaat tavat työpaikalla, etteivät apinamiehet villiinny, kun miehet ovat niin herkkiä ja tunteellisia olentoja? Eihän miehiltä siis voi odottaakaan mitään järkeen perustavaa toimintaa, kun tuolleen hysteerisesti alkavat heti piirittää kohti makuukammaria, kun naiskollega on normaaliin tapaan kohtelias, kuten hyviin käytöstapoihin kuuluu?
Miten tämä eroaa siitä, että naiset isketään burkhaan, etteivät miehet villiinny vilahtavasta ranteesta ihan tunteidensa vietäviksi hysteerikoiksi? Heitetään vaan sosiaalinen, käyttäytymisburkha naisen päälle ja noin, mies ei ole enää missään vastuussa omista tunteistaan ja reaktioistaan.
Koska ilmeisesti hän ei herkkänä ja hysteerisenä, tunteidensa vietävänä olevana kukkasena pysty itseään kontrolloimaan.
Eihän tuollaisia miehiä pitäisi päästää kotoa ulos, saati työpaikoille esimiesasemaan villiintymään ja tunteilemaan, ja sitten ahdistumaan ja pahastumaan, kun nainen olikin vaan normaalissa kanssakäymisessä eikä huutanut Apinamiehen Oola-Boolan kosintakutsua sanoessaan "Hyvää huomenta".
Kohtelias voi olla hymyilemättä ja turhia lörpöttelemättä.
Käännä puhe aina miehen vaimoon, omaan aviomieheen tai lapsiin. Kun mies kommentoi jotain, vastaa: Tykkääkö sun vaimo tuollaisista?, Minä olen kahden pienen lapsen äiti, en mieti tuollaisia, aviomieheni ei tykkää.
Ole aina tylsä ja älä ymmärrä vitsejä. Puhu vaan työasioista tai lapsista tai lemmikistä, älä kysy mistään he kilökohtaisesta mitään.
Ei auta kuin vajota samalle ooga booga -tasolle.
Jos sinulla ei ole sormusta nimettömässä, niin etsit/ostat sellaisen.
Kuva lapsista työpöydälle.
Joku mies suutelemaan sinua esimiehen nähden (mielellään pari kertaa).
Jos suutelija voisi tuoda sinulle joskus lounaan töihin, niin vielä parempi.
Pyydä miestäsi lähettämään kukkia työpaikallesi
ao siis toivoi etenevänsä urallaan naimissa olevan miehen reittä pitkin?
Hyvin te vedätte!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat neuvot kuin edellä esitetty. Älä hymyile, älä antaudu pitkiin katsekontakteihin ja pidä vastaukset lyhyinä ja asiallisina.
Itselläni ollut kaikenlaista ahdistelijaa. Pahin parikymmentä vuotta vanhempi esimies, joka alusta asti katsoi minua suu auki (en edes liioittele) ja hyvä ettei kuola valunut suupielestä. Tätä jatkui ja jatkui vuosia. Lopulta kaikki huipentui työmatkalla, jossa teki suoran ehdotuksen vaakamambosta. Tein selväksi, ettei onnistu ja vein asian eteenpäin. Tästä kostona minun työtehtäviä alettiin vaikeuttaa ja sain myös naisesimiehiltä raivoa kun uskalsin tehdä valituksen. Nykyään välttelen esimiestä parhaani mukaan, vaikka aina hän yrittää tulla lähelle. Yök.Siis tuo on kyllä hirveää. Ei riitä että miehet on mulkvisteja, mutta kun on vielä (joukoittain) naisia jotka hyväksyy tämän ja pitää asiaankuuluvana! Pidetään tosikkona ja ilmapiirin pilaajana jos menee tekemään valituksen, tai vaihtoehtoisesti h*tsuna joka on kuitenkin oikein kerjännyt sitä. Nämä "ota huumorilla, ole yksi jätkistä" naiset on myös niitä hyväksyjiä. Tavallaan ymmärrän että se on joillekin helpoin tapa selvitä siitä, mutta se on myös yhtä kaikki törkeän käytöksen hyväksymistä. Osa heistä vielä pitää nipoina niitä jotka ei hyväksy.
Jep, ikäiseni naisesimies ehdotti, että suhtautuisin huumorilla asiaan. Tilanne jonka vein eteenpäin oli todella törkeä ja pelkäsin silloin turvallisuuteni ja koskemattomuuteni puolesta. Se aiheutti ahdistusta pitkään ja sitä oli edeltänyt vuosien rasvaiset katseet ja liian lähelle tunkeminen esim.työpaikan virkistyspäivillä. Osa naisista myös naureskeli tilanteelle, yleensä vanhemmat rouvat.
Aikaisemmin työpaikalla oli myös pappaikäinen kollega, joka työtilanteissa käveli aina ohi niin läheltä, että käsi muka vahingossa osui peppuun tai rintoihin. Juuri sillä tavalla, että sen tajusi olevan tahallista, mutta ulkopuoliset eivät välttämättä huomanneet mitään. Teki tätä useille nuoremmille naisille. Hänen kanssaan oli joskus julkisia edustustilanteita, joissa joutui tarkkaan katsomaan ettei joudu seisomaan hänen lähelleen. Onneksi jäi eläkkeelle.
Miehet osaa olla täysiä sikoja. Minusta tehtiin työpaikalla syypää kolleegani avioeroon. Ihan sillä että juttelin miehen kanssa muustakin kuin töistä ja vaihdettiin viestiä myös ei työaikana. (Olin itsekin avoliitossa ja nyt naimississa samanmiehen kanssa, minulla on ollut miehiä ollut ennenkin kavereina ilman mitään ongelmia).
AIka pian tuli selväksi että hänellä on avioliitossa ongelmia ja yhtäkkiä mies erosi. Ilmeisesti pistettiin minun syyksi eroja tämä "totuus" on kerrottu koko työporukalle. Onneksi lähdin itse mutta jäljeenpäin olen saanut jäätävää kohtelua jos kohdannut jonkun entisen työkaverin (eivät edes moikkaa).
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ja luulee tommosta kusipäisyyttä ja epäasiallisuutta/epäammattimaisuutta flirtiksi!
Sanot vaan että sori, olinpas tyhmä kun....
Niinpä. Tuosta on flirtti kaukana. Oikea flirttailu ei ole koskaan mautonta ja vihjailevaa saati päällekäyvää. Flirtti on leikki jossa kummallakin osapuolella on hauskaa ja kumpikin tietää rajat.
Ap:n kuvaama sivuaa jo vahvasti seksuaalisen häirinnän rajaa. Ehdottomasti jyrkkä mutta asiallinen stoppi tuohon. Eikö tällä esimiehelläkin ole esimies, se korkeampi pomo? Jos työnantaja ei tee asialle mitään, voit ottaa yhteyttä Työsuojelukeskukseen.
Seksuaalinen häirintä
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Seksuaalinen häirintä voi ilmetä työpaikalla esimerkiksi seuraavin tavoin:
seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
seksuaalisesti värittyneet aineistot, kirjeet, sähköpostit tai puhelinsoitot
ei toivottu fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset
Raiskaus tai sen yritys sekä fyysinen seksuaalinen ahdistelu ovat rikoslain nojalla rangaistavia tekoja.
Työnantaja ja työnantajan edustajina toimivat esimiehet ovat juridisesti vastuussa työturvallisuudesta, johon kuuluu myös sukupuolinen koskemattomuus niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Missään tapauksessa ei saa alistua tuohon. Jokaisella työntekijällä on oikeus koskemattomuuteen, eikä sitä voi mitätöidä sillä että sellaista se on miesvaltaisilla aloilla ja älä väkitä jne. Sinulla kuten muillakin on oikeus työrauhaan ja siihen, että tunnet olosi turvalliseksi omalla työpaikallasi.
Naisten pitää herätä!
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaa olla täysiä sikoja. Minusta tehtiin työpaikalla syypää kolleegani avioeroon. Ihan sillä että juttelin miehen kanssa muustakin kuin töistä ja vaihdettiin viestiä myös ei työaikana. (Olin itsekin avoliitossa ja nyt naimississa samanmiehen kanssa, minulla on ollut miehiä ollut ennenkin kavereina ilman mitään ongelmia).
AIka pian tuli selväksi että hänellä on avioliitossa ongelmia ja yhtäkkiä mies erosi. Ilmeisesti pistettiin minun syyksi eroja tämä "totuus" on kerrottu koko työporukalle. Onneksi lähdin itse mutta jäljeenpäin olen saanut jäätävää kohtelua jos kohdannut jonkun entisen työkaverin (eivät edes moikkaa).
Minusta leivottiin koko konsernin silmissä nymfo juuri sen takia, etten lähtenyt esimiehen flirttiin mukaan. Parit itkutkin tuli itkettyä, esimerkiksi sen jälkeen kun toisen toimipisteen kollega tuli sanomaan minulle, että älä yritä minua, minulla on vaimo ja lapset jne. Eli minua mustamaalattiin koko Suomen laajuudelta... Esimies myös kertoili minun paikalla ollessani "ryhmäseksisessioistani" muulle palaveriporukalle. Minä siinä sitten kuuntelin katse lasittuneena ja opin, että eipä kukaan tule ikinä auttamaan noissa tilanteissa. Hr, kollegojen lupaukset jne. ovat kaikki silkkaa p*skaa.
Ei ollut erityisen kiva tervetulotoivotus työelämään 18-vuotiaalle ujolle harjoittelijalle. Tämä oli 2010-luvulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ja luulee tommosta kusipäisyyttä ja epäasiallisuutta/epäammattimaisuutta flirtiksi!
Sanot vaan että sori, olinpas tyhmä kun....Niinpä. Tuosta on flirtti kaukana. Oikea flirttailu ei ole koskaan mautonta ja vihjailevaa saati päällekäyvää. Flirtti on leikki jossa kummallakin osapuolella on hauskaa ja kumpikin tietää rajat.
Ap:n kuvaama sivuaa jo vahvasti seksuaalisen häirinnän rajaa. Ehdottomasti jyrkkä mutta asiallinen stoppi tuohon. Eikö tällä esimiehelläkin ole esimies, se korkeampi pomo? Jos työnantaja ei tee asialle mitään, voit ottaa yhteyttä Työsuojelukeskukseen.
Seksuaalinen häirintä
Seksuaalisella häirinnällä tarkoitetaan tasa-arvolaissa sanallista, sanatonta tai fyysistä, luonteeltaan seksuaalista ei-toivottua käytöstä, jolla tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukataan henkilön henkistä tai fyysistä koskemattomuutta erityisesti luomalla uhkaava, vihamielinen, halventava nöyryyttävä tai ahdistava ilmapiiri.
Seksuaalinen häirintä voi ilmetä työpaikalla esimerkiksi seuraavin tavoin:
seksuaalisesti vihjailevat eleet ja ilmeet
härskit puheet, kaksimieliset vitsit sekä vartaloa, pukeutumista tai yksityiselämää koskevat huomautukset ja kysymykset
seksuaalisesti värittyneet aineistot, kirjeet, sähköpostit tai puhelinsoitot
ei toivottu fyysinen koskettelu, sukupuoliyhteyttä tai muuta sukupuolista kanssakäymistä koskevat ehdotukset tai vaatimukset
Raiskaus tai sen yritys sekä fyysinen seksuaalinen ahdistelu ovat rikoslain nojalla rangaistavia tekoja.
Työnantaja ja työnantajan edustajina toimivat esimiehet ovat juridisesti vastuussa työturvallisuudesta, johon kuuluu myös sukupuolinen koskemattomuus niin fyysisesti kuin henkisestikin.
Missään tapauksessa ei saa alistua tuohon. Jokaisella työntekijällä on oikeus koskemattomuuteen, eikä sitä voi mitätöidä sillä että sellaista se on miesvaltaisilla aloilla ja älä väkitä jne. Sinulla kuten muillakin on oikeus työrauhaan ja siihen, että tunnet olosi turvalliseksi omalla työpaikallasi.
Naisten pitää herätä!
Silkkaa p*skaa.
Jos nainen (alainen) on ystävällinen väärälle miehelle -> naisen vika, mitäs et lukenut ajatuksia
Jos mies on ahdistava, muttei riko naisen koskemattomuutta -> nainen on ymmärtänyt väärin, kommunikaatio-ongelma tmv.
Jos mies (esimies) alkaa kostaa, rajoittaa, ahdistella tmv. -> kommunikaatio-ongelma, nainen ei sovi työympäristöön, nainen on håra ja on itse ansainnut maineensa pilaamisen (koska ei anna sille yhdelle miehelle)
Alainen r...taan -> virhe salataan, nainen vaietaan kuoliaaksi, HR keskittyy suojelemaan firman mainetta, PISTE.
Hyviä ihmisiä ei ole.
Terveiset työelämästä sinne idealistikuplaan.
Miesvaltaisissa työpaikoissa huomaa, miten kokeneet naisjohtajat toimivat ryhmissä. He ovat kylmiä ja autistisen työorientoituneita miesten kanssa ja sekaryhmissä asioidessaan. Ainoat ei-työhön liittyvät kysymykset ovat: miten lapsesi voivat, mitä vaimollesi kuuluu? Se on ihan sitä power playta, jolla he pitävät miehet aisoissa. Miehet voivat vitsailla heille, mutta he eivät koskaan reagoi vitseihin smizeä enempää. He eivät myöskään vitsaile miehille koskaan.
Naisporukassa heidän elekielensä rentoutuu, he vitsailevat, juttelevat perheen kuulumisia ja nauravat vapautuneesti.
Roolinvaihdoksia on suorastaan hämmentävä seurata, mutta sen ansiosta nämä naiset ovat pärjänneet. Osa sosiaalisia taitoja on osata käsitellä miehiä ja naisia eri tavalla. Jos miestä kohtelee kuin mukavaa naista, se rakastuu. Ikävä totuus.
Itse sanoisin ihan vakavana seuraavan kerran tullessa kohdalle että nyt tämä kyllä alkaa menemään vähän liian pitkälle, että josko lopettaisit tuollaiset puheet.
Itse olen sanonut aina nauraen, jos joku on mennyt liian pitkälle "vitseissään", että nyt kannattaa vähän katsoa mitä minulle puhuu, mieheni on nimittäin iso, ja yleensä aika vihainen. Siihen on loppunut.
Onnistuin itse lopettamaan pelkällä pitkällä tyrmistyneellä katseella. Tyrmistykseni johtui siitä, kun tilanne oli liian hyvä ollakseen totta. Myöhemmin on kaduttanut monet kerrat, että ajattelin miehen vain pilailevan kanssani. Olisi pitänyt vain ottaa todesta ja käydä kimppuun.
Mistä tuli mieleeni ap:lle vinkiksi, että jossain leffassa pomon flirttailu loppui siihen, kun alainen otti asenteen "okei, tehdään se nyt ja heti tässä työpöydällä". Pomo ei uskaltanut tehdä mitään oikeasti ja alkoi olla ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse sanoisin ihan vakavana seuraavan kerran tullessa kohdalle että nyt tämä kyllä alkaa menemään vähän liian pitkälle, että josko lopettaisit tuollaiset puheet.
Itse olen sanonut aina nauraen, jos joku on mennyt liian pitkälle "vitseissään", että nyt kannattaa vähän katsoa mitä minulle puhuu, mieheni on nimittäin iso, ja yleensä aika vihainen. Siihen on loppunut.
Lisäksi voi mainita, että mies on mustasukkainen.
Ainoa joka tilanteessa toimii täysin väärin on tuo esihenkilö. Tee välittömästi ilmoitus hänen esihenkilölleen tai HR-vastaavalle.