Helsingin Sompasaari on järkyttävä asuinpaikka - ei ihme että kukaan ei osta asuntoja
Täynnä betonia, samanlaisia laatikoita, surkea aluesuunnittelu.
YIT kieltäytyi HS:n haastattelupyynnöstä.
Ei jatkoon!
Kommentit (61)
Käväisin kesäkuussa Sompasaaressa ja totesin että on aivan järkyttävä asuinpaikka taas tehty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan nää uudet alueet pilataan ainakin sillä, että yritetään tuputtaa väkisin autottomuus-ideologiaa paikkaan jonne se ei sovi ja jonne mahdolliset asukkaat ei sitä halua.
Helsingissä varsinkin suunnittelun lähtökohtana ei ole kansan eli asukkaiden tarpeet, vaan utopia siitä miten poliitikko kuvittelee kaupunkia käytettävän. Kansa on aika usein eri mieltä noista epäkäytännöllisistä utopioista koska arjessa vaaditaan asioiden toimimista eikä vaan kuvittelua että kyllä se teoriassa toimii.
Autottomuus? Nyt taidat taas valehdella
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan nää uudet alueet pilataan ainakin sillä, että yritetään tuputtaa väkisin autottomuus-ideologiaa paikkaan jonne se ei sovi ja jonne mahdolliset asukkaat ei sitä halua.
Helsingissä varsinkin suunnittelun lähtökohtana ei ole kansan eli asukkaiden tarpeet, vaan utopia siitä miten poliitikko kuvittelee kaupunkia käytettävän. Kansa on aika usein eri mieltä noista epäkäytännöllisistä utopioista koska arjessa vaaditaan asioiden toimimista eikä vaan kuvittelua että kyllä se teoriassa toimii.
Kantakaupungissa ei koskaan ole ollut autopaikkoja kaikille. Silti ne keskustan umpikorttelit ovat hyvin haluttuja asuinpaikkoja.
Jos haluat auton varmasti parkkiin niin pitää muuttaa lähiöön. Niitä kyllä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan nää uudet alueet pilataan ainakin sillä, että yritetään tuputtaa väkisin autottomuus-ideologiaa paikkaan jonne se ei sovi ja jonne mahdolliset asukkaat ei sitä halua.
Helsingissä varsinkin suunnittelun lähtökohtana ei ole kansan eli asukkaiden tarpeet, vaan utopia siitä miten poliitikko kuvittelee kaupunkia käytettävän. Kansa on aika usein eri mieltä noista epäkäytännöllisistä utopioista koska arjessa vaaditaan asioiden toimimista eikä vaan kuvittelua että kyllä se teoriassa toimii.
Kantakaupungissa ei koskaan ole ollut autopaikkoja kaikille. Silti ne keskustan umpikorttelit ovat hyvin haluttuja asuinpaikkoja.
Jos haluat auton varmasti parkkiin niin pitää muuttaa lähiöön. Niitä kyllä riittää.
On ne haluttuja joo. Oulusta Helsinkiin opiskelemaan tulleiden humanistityttöjä keskuudessa. Raharikkaat asuu muualla.
Sompasaaressa on toista tuhatta parkkipaikkaa. Ei ihan autoton kaupunginosa. Tosin raitiovaunu, bussi ja metro kulkee läpi alueen.
Koko pk-seutu on menetetty. Ja kyllä, asun itsekin vielä täällä (valitettavasti) ns. kanta-asukkina. Kun Helsingin muuria aletaan rakentamaan karkaan purjeliitimellä terveeseen Suomeen.
Kun ratikkalinja meren yli valmistuu, tilanne voi muuttua. Mutta, se että autoille on hankalaa, vaikuttaa monenlaiseen logistiikkaan.
Sompasaaren naapurissa oleva Nisti on paljon parempi asuinalue.
Mikä paikka hesassa tai ylipäänsä isoissa kaupungeissa olis muuta kuin järkyttävä? arvotalo hesassa on kyllä kauniita mutta sijainti ja maiset järkyttäviä kuka nyt haluaa toisen talon seinää tuijottaa ja maksaa siitä satoja tuhansia jopa miljoonia? sekopää?
Vierailija kirjoitti:
Käväisin kesäkuussa Sompasaaressa ja totesin että on aivan järkyttävä asuinpaikka taas tehty.
Näistä merellisistä ranta-alueista olisi voinut rakentaa upeita viihtyisiä ja luonnonläheisiä asuinalueita, mutta ei mentiin tuolla samalla rumalla laatikkoformaatilla. Menetetty tilaisuus. Esim. Virossa ja Norjassa näkee kuinka uudisrakentaminen voi olla innovatiivista ja näyttävää, vaikka rakennetaankin tiiviisti. Ei tietty täällä ikinä, hävetkää laiskat kaupunkisuunnittelusta vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka hesassa tai ylipäänsä isoissa kaupungeissa olis muuta kuin järkyttävä? arvotalo hesassa on kyllä kauniita mutta sijainti ja maiset järkyttäviä kuka nyt haluaa toisen talon seinää tuijottaa ja maksaa siitä satoja tuhansia jopa miljoonia? sekopää?
Arvotalot* ja maisemat*
Vierailija kirjoitti:
Käväisin kesäkuussa Sompasaaressa ja totesin että on aivan järkyttävä asuinpaikka taas tehty.
Kilpaillaanko nyt rumimmasta asuinalueesta vai mikä juttu?
Vierailija kirjoitti:
Mikä paikka hesassa tai ylipäänsä isoissa kaupungeissa olis muuta kuin järkyttävä? arvotalo hesassa on kyllä kauniita mutta sijainti ja maiset järkyttäviä kuka nyt haluaa toisen talon seinää tuijottaa ja maksaa siitä satoja tuhansia jopa miljoonia? sekopää?
Helsingissä on paljon muutakin tekemistä kuin tuijottaa ulos ikkunasta.
Ja miksei rakenneta hienoja taloja enää? Joo ymmärrän että mahd halpaa mutta edes muutama kaunis talo, ostajia kyllä olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käväisin kesäkuussa Sompasaaressa ja totesin että on aivan järkyttävä asuinpaikka taas tehty.
Näistä merellisistä ranta-alueista olisi voinut rakentaa upeita viihtyisiä ja luonnonläheisiä asuinalueita, mutta ei mentiin tuolla samalla rumalla laatikkoformaatilla. Menetetty tilaisuus. Esim. Virossa ja Norjassa näkee kuinka uudisrakentaminen voi olla innovatiivista ja näyttävää, vaikka rakennetaankin tiiviisti. Ei tietty täällä ikinä, hävetkää laiskat kaupunkisuunnittelusta vastaavat.
Ei stadilaisia kiinnosta mikään luonnonläheisyys, se on junttien juttuja-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan nää uudet alueet pilataan ainakin sillä, että yritetään tuputtaa väkisin autottomuus-ideologiaa paikkaan jonne se ei sovi ja jonne mahdolliset asukkaat ei sitä halua.
Helsingissä varsinkin suunnittelun lähtökohtana ei ole kansan eli asukkaiden tarpeet, vaan utopia siitä miten poliitikko kuvittelee kaupunkia käytettävän. Kansa on aika usein eri mieltä noista epäkäytännöllisistä utopioista koska arjessa vaaditaan asioiden toimimista eikä vaan kuvittelua että kyllä se teoriassa toimii.
Kantakaupungissa ei koskaan ole ollut autopaikkoja kaikille. Silti ne keskustan umpikorttelit ovat hyvin haluttuja asuinpaikkoja.
Jos haluat auton varmasti parkkiin niin pitää muuttaa lähiöön. Niitä kyllä riittää.
Töölössä asuessani oli kadunvarsipaikkoja heti alaovella ja parkkihallejakin useampi muutaman sadan metrin säteellä.
Onko Sompasaaressa kumpaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on menetetty. Ja kyllä, asun itsekin vielä täällä (valitettavasti) ns. kanta-asukkina. Kun Helsingin muuria aletaan rakentamaan karkaan purjeliitimellä terveeseen Suomeen.
Muista silmälappu. Jos Stubbin kone syöksyy New Helsinkiin niin mikään Kris Kristofersson tuskin lähtee sitä pelastamaan. Olkoon siellä, saa sitä mitä tilasikin.
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on menetetty. Ja kyllä, asun itsekin vielä täällä (valitettavasti) ns. kanta-asukkina. Kun Helsingin muuria aletaan rakentamaan karkaan purjeliitimellä terveeseen Suomeen.
Kerranhan me jo irrotimme Uusimaan Suomesta muutamaksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko pk-seutu on menetetty. Ja kyllä, asun itsekin vielä täällä (valitettavasti) ns. kanta-asukkina. Kun Helsingin muuria aletaan rakentamaan karkaan purjeliitimellä terveeseen Suomeen.
Muista silmälappu. Jos Stubbin kone syöksyy New Helsinkiin niin mikään Kris Kristofersson tuskin lähtee sitä pelastamaan. Olkoon siellä, saa sitä mitä tilasikin.
S'on Kurt "Call me Snake" Russell-Plissken.
Kaikkihan nää uudet alueet pilataan ainakin sillä, että yritetään tuputtaa väkisin autottomuus-ideologiaa paikkaan jonne se ei sovi ja jonne mahdolliset asukkaat ei sitä halua.
Helsingissä varsinkin suunnittelun lähtökohtana ei ole kansan eli asukkaiden tarpeet, vaan utopia siitä miten poliitikko kuvittelee kaupunkia käytettävän. Kansa on aika usein eri mieltä noista epäkäytännöllisistä utopioista koska arjessa vaaditaan asioiden toimimista eikä vaan kuvittelua että kyllä se teoriassa toimii.