Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten karkoittaa flirttaileva esimies korrektisti?

Vierailija
26.04.2022 |

Olen vähän yli 30v nainen. Oma esimieheni (nainen) on nyt pitkällä sairauslomalla ja minut määrättiin esimieheni oman esimiehen (.55v mies) alaisuuteen. Tämä esimies on naimisissa/kihloissa ja edellesestä liitosta on 2 lähes aikuista lasta. Minä olen kihloissa ja 2 pienemmän lapsen äiti.

Tämä väliaikainen esimies on vitsaillut välillä hiuksn kaksimielisesti, muttei mitenkään räikeästi. Lähdin siihen välillä mukaan tai laitoin esimerkiksi nauruhymiön. Sitten mies alkoi kommentoida vaatteitani töissä muiden kuullen (pari kertaa imartelevaan sävyyn). En vastannut niihin mitään vaan hymyilin nolona. Nyt hän on alkanut kyselemään muka-viattomasti, että milloin minua pääsisi näkemään konttorilla. Teen enemmän etätöitä siis. Lisäksi on vihjailua siitä että viihtyy seurassani tai jotakin "toimiston miehet eivät kestäisi jos tulisit tiukoissa nahkahousuissa konttorille". Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani.

Eli ensin luin tilanteen ja miehen jotenkin humoristiseksi, mutta nyt olen huomannut että hän on todella päällekäyvä. Miten voisin selvitä tilanteesta niin että saisin pidettyä työpaikan ja suht hyvän hengen tämän väliaikaisen esimiehen kanssa?

Kommentit (294)

Vierailija
281/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttaa turpaan. Väkivalta lopettaa vittuilunkin. 

Vierailija
282/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankala kun on esimies. Mulla oli vastaava tilanne joskus, mut ei ollut suora esimies, mutta johtaja, kun olin asiantuntijaroolissa. Mä otin sellasen yksi jätkistä -mentaliteetin, siis osittain lähdin noihin läppiin mukaan. Esim. oisin varmaan niihin nahkahousuihin kommentoinut, että "otanko ruoskankin ja laitan sakin kunnolla kuriin?" tms. ja tietenkään yhtään älä flirttaa juuri hänelle takaisin, vaan nimenomaan vedät ihan huumoriksi kaikki tuollaiset.

Tuo johtaja kyllä arvosti mua, ja esim. ylennystilanteessa puhui mun puolesta. Uskon, että juuri tuo, että kestin tuollaista "huumoria" varmaan sellaisen miehen silmissä nosti mun pisteitä. Ja myös se, etten oikeasti lähtenyt mihinkään reittäpitkin juttuun flirteistä huolimatta, eli otin kaikki flirtit asenteella, että se ei voi olla mitään muuta kuin iso vitsi.

Onhan tuo epäasiallista, mutta valitettavan yleistä suomalaisilla (miesvaltaisilla) työpaikoilla. Sulla on sentään väliaikainen tilanne kyseessä.

Olet saanut hurjasti alapeukkuja, mutta uskon, että ne on naisilta joiden mielestä sä olet toiminut väärin kun olet "alistunut" tuollaiseen. Itse olen sitä mieltä, että sun teksti oli tosi hyvä, olet hoitanut tilanteen täydellisesti ja olet osoittanut ns. Paksua nahkaa, jota työelämässä tarvitaan, eikä pelkästään siksi kun miehet on sikoja jne. Vaan siksi ettei sun yli kävellä. Olisin itse ylpeä jos olisin sun esimies (ei se pervo).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, mutta itse vastaisin vihjaluihin - "Anteeksi, en oikein ymmärrä mitä tarkoitat?"

Selittäköön sitten miten nämä kommentit kuuluvat työyhteisöön (kummankaan perhesuhteet eivät ole relevantteja)

Vierailija
284/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin niin kuin en huomaisi mitään. Vastailisin vain asiallisesti, ihan kuin mitään flirttiä ei olisikaan.

Vierailija
285/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolleen se kuvotus pitää kilpailijat ruodussa. voi sitten heti kun annat sille, niin kertoa omalle esimiehellensä, että tälläisiä ne nuoret hutsut on. älä missään tapauksessa lähde leikkiin mukaan, ole asiallinen ja tallo sen päältä eteenpäin.

Vierailija
286/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan naispomo, joka haki läheisyyttä kyseenalaisin keinoin. Lopulta piti kertoa ylemmälle pomolle ja lähentely loppui siihen. Samoin kehut ja yhteistyö. Miesten kanssa ei ole ollut mitään yhtä ahdistavaa

Vierailija
287/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta vaan antautua ja annat panna niin kauan kunnes kipinä hiipuu. Seksiä se vaan on vailla.

M45

Vierailija
288/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...tiukoissa nahkahousuissa konttorille. Tuohon totesin että taidan käyttää sellaisia maksimissaan kotonani." Olisit jatkanut, että ulkokäyttöön on sitten kumihousut, niin olisi esimiehen alaleuka lyönyt lattiaan, kun rassukka olisi hämmästynyt.

Vierailija
289/294 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mainita karate-harrastuksestaan (tms.) sekä siitä, että moottoripyöräjengiin kuuluva puolisokin harrastaa.

Kannattaa tietysti ensin selvittää, ettei se ahdisteleva vellihousu treenaa sitä lajia.

Vierailija
290/294 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasi, kukaan ei edelleenkään usko sinua naiseksi.

Vierailija
291/294 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannat sen. Teillähän on firmassa häirintäyhdyshenkilö ja työsuojeluvaltuutettu.

Vierailija
292/294 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanha yrittää noin nuorta. Onkohan tuo pomo ihan järjissään ja ymmärrä omaa tasoaan? Ei minulla olisi pokkaa yrittää noin nuoria lähes lapsellisia naisia. Kolmekymppinen on melkein parikymppinen ja heillä on ihan oma kultuurinsa ja tyylinsä elää. Eihän tuollaisten kanssa edes seksi onnistuisi. Joku kolmekymppinen on suunnilleen oman lapsen ikäinen. Ei tulisi kuuloonkaan seurustella noin nuorten kanssa. Jatkuvasti tulisi mieleen oma tytär ja halut katoaisi.

t. m45

Vierailija
293/294 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on selkeästi joku kaksimielinen juttu, sanot että tosta voi tulla ongelmia, pyydät lopettamaan.

Kirjoita ylös mitä on sanonut ja milloin, mahdolliset todistajat myös. Noi auttaa paljon, jos joudut tekemään valituksen.

Ärsyttää noi äijät välillä kun ne käyttäytyy tyhmästi ihastuneena. Muhun suhtautuu kanssa yks pomo jota nään välillä tosi oudosti. Jos mä puhun jotain, niin virnuilee ja näyttää että olis repeämässä nauruun vaikka olis ihan työasia. Kommentoi myös usein mun ilmeitä ja ulkoista olemusta. On sillä hilkulla, että toi on asiatonta.

Vierailija
294/294 |
12.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä pomo,

muistan kyllä  pikkupomojussin, joka kaulaili naisia firman juhlissa, vanha 60-vuotias ruma ukko. Harmi kun en ottanut kuvia, olisi saanut sen vaimo todisteet. nämä naiset oli parikymppisiä.

Kyllä se vaimo tuohon ikään tietää ja tuntee ristinsä ja on osaansa tyytynyt. Niillä on omaisuus, lapset ja lastenlapset. Liittoa pidetään yllä niiden takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi