Hirvein moka mitä olet tehnyt lapsena
Mikä on sellainen teko lapsuudessa, mitä kadut vielä tänäkin päivänä?
Itellä on, että puhkaisin joskus vahingossa toisen lapsen silmän.
Kommentit (33)
Tein paljon pahaa. Aiheutin vanhemmilleni useasti häpeää ja taloudellista harmia. Eniten kuitenkin kadun lemmikkien tahallista satuttamista ja yhden viattoman luontokappaleen hukuttamista. Olin valehteleva, sukulaisilta ja tutuilta varasteleva eläinrääkkääjä. Mielestäni en ansaitse tätä elämää tekojeni vuoksi, vaikka olinkin silloin vielä lapsi.
Olen ampunut ilmakiväärillä varista. Luulin, että se kaatuu samantien, mutta se parka hyppäsi kivusta ja lähti nilkuttamaan jonnekin metsään. Paha mieli tuli heti kun tajusin tämän, ei minusta ole sellaiseen enkä tiedä miksi niin tein. Halusin kai olla jonkinlainen metsästäjä. Se tuntuu ikävälle muistolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ampunut ilmakiväärillä varista. Luulin, että se kaatuu samantien, mutta se parka hyppäsi kivusta ja lähti nilkuttamaan jonnekin metsään. Paha mieli tuli heti kun tajusin tämän, ei minusta ole sellaiseen enkä tiedä miksi niin tein. Halusin kai olla jonkinlainen metsästäjä. Se tuntuu ikävälle muistolle.
Tämä siis lapsena.
Annoin itseni lihota yhdellä kesälomalla, sen jälkeen olin sosiaalinen hylkiö jonka vaikutukset tuntuvat vielä 30 vuotta myöhemminkin 😔
Tämä on erittäin ikävä muisto. Heitin pienenä lapsena elävän kissan pyykkitelineen ylitse. Olen erittäin eläinrakas, mutta lapsena olin ilmeisen tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon kanssa ampunu joskus kraakun, se tippu kyllä suoraan ja kissa kävi samantien viemässä, ei ollu tarkotus osua kuitenkaan alunperin.
Nykyään kraakut on parhait kavereita, pitää oravii ja muit tuholaisii loitolla eikä pasko partsille, kun antaa välillä jotain lahjuksii.
Ehkä se auttais sullakin huonoon omatuntoon, kun oot hengissä olevien kaveri.
Heitin välitunnilla ison kiven ilmaan ja se putosi yhden pojan päähän ja siihen tuli iso reikä.
Toivoisin että kaikki suomalaiset yli 20 vuotiaat kasvaisi aikuisiksi. Päästäisiin helpommalla. Loppuisi kaikki rikollisuus ym gansta leikit. Moni 50 vuotiaskaan ei ole vielä aikuisuutta saavuttanut.
mark kirjoitti:
Toivoisin että kaikki suomalaiset yli 20 vuotiaat kasvaisi aikuisiksi. Päästäisiin helpommalla. Loppuisi kaikki rikollisuus ym gansta leikit. Moni 50 vuotiaskaan ei ole vielä aikuisuutta saavuttanut.
Ei tää oo mikään toiveketju vaan enemmänkin diippien lapsuusmuistojen.
mark kirjoitti:
Heitin välitunnilla ison kiven ilmaan ja se putosi yhden pojan päähän ja siihen tuli iso reikä.
Tästä tuli mieleen yksi lapsuustapaus 80-luvulta, mutta olin vastaanottavassa päässä kun yksi pienempi poika heitti kivenmurikan mutta se vahingossa lensi otsaani. Selvisin onneksi verinaarmulla, onneksi ei myöskään taju lähtenyt, tai olisin kaatunut vesiojaan naama edellä...
Minulle hankittiin hamsteri kun olin 8v ja sen ruokkiminen oli minun vastuullani. Enhän minä sitä oikein osannut ruokkia kun minulla ei ollut mitään käsitystä että mitä sille pitää antaa. Jotenkin luulin että hiiret pitävät juustosta ja koska hamsteri oli mielestäni kuin hiiri niin annoin sille todella usein ja paljon juustoa. Sen lisäksi annoin sille esimerkiksi keksejä, koiramme kuivaruokaa, kaurahiutaleita ja milloin mitäkin satuin keksimään. Se ei sitten montaa kuukautta elänyt.
Kiusasin nuorempaa veljeäni. Mun vanhemmat olivat väkivaltaisia ja otin mallia että jos pienempi ihminen ärsyttää sitä voi haukkua ja lyödä, tosin vanhemmat hakkasi veljeä myös. Veljestä tuli huumeriippuvainen ja kuoli alle 30-vuotiaana. Tekee lähinnä pahaa muistella lapsuutta, mutta luulin silloin, että väkivalta on normaalia käytöstä.
Voi teitä yksinkertaisia.