Hirvein moka mitä olet tehnyt lapsena
Mikä on sellainen teko lapsuudessa, mitä kadut vielä tänäkin päivänä?
Itellä on, että puhkaisin joskus vahingossa toisen lapsen silmän.
Kommentit (33)
Se on hirvein moka jonka olen tehnyt elämäni aikana, enkä ole koskaan kertonut sitä kenellekään enkä kerro nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Se on hirvein moka jonka olen tehnyt elämäni aikana, enkä ole koskaan kertonut sitä kenellekään enkä kerro nytkään.
ei tuo kovin hirveältä kuulosta
Vierailija kirjoitti:
Ap, kerro miten sen teit.
No sen verran voin kertoa, että leikittiin isoilla lasinsirpaleilla jotain miekkaleikkejä, ite taisin olla 6 ja kaveri oli 5 vuotias.
Tyyppi on kyllä sanonut mulle joka kerta kun näkee sen, että unohtais jo koko jutun kun ei se itekään sitä pahalla muistele, tekee silti pahaa aina kun sen kelmun näkee ja tietää että se on oman toiminnan (vahingon) takia sellainen.
Suurin virhe tai moka, jonka moni on tehnyt, on kasvaa aikuiseksi. Tulee kaikenmaailman riesaa ja vaivaa, velvollisuuksia ja usein vain vähän vapautta toimia, kuten haluaisi. Nuorilla miehillä on myös pakollinen valtion palvelus, jossa voi henki lähtä.
Jätin pakastimen oven auki. Oli auki tuntitolkulla. Siellä hirveesti tavaraa, kovalla vaivalla poimitut marjamäärät, lihat, jäätelöt…. 🤣 Nyt naurattaa, silloin oli nauru kaukana.
Tapoin perhosia, kun keräsin niitä. Tapoin vieläpä julmasti. Kuinka saatoin? Muita eläimiä en ikinä ole kiduttanut ja olin hentomielinen eläimiä kohtaan.
kurja tulevaisuus kirjoitti:
Suurin virhe tai moka, jonka moni on tehnyt, on kasvaa aikuiseksi. Tulee kaikenmaailman riesaa ja vaivaa, velvollisuuksia ja usein vain vähän vapautta toimia, kuten haluaisi. Nuorilla miehillä on myös pakollinen valtion palvelus, jossa voi henki lähtä.
Armeija ei ole pakollinen eikä siellä henki lähde.
Vaikka Suomessa onkin paljon sääntöjä, joista osa on sangen outoja, niin on täällä myös todella hyviäkin sääntöjä. Ilman sääntöjä täälläkin vallitsisi anarkia (ilmeisesti sellaista sinä haluaisit tänne).
Näen unia, että lapsena tekemäni murha paljastuu. Unessa olen siis aikuinen. Olen miettinyt onko minulla alitajuissani joku kamala synti, jota en tiedosta...🤔
Olen päiväkodissa huitonut saksien kanssa ja onnistunut leikkaamaan kaverilta huulen halki. Verta tuli PALJON. Toivottavasti siihen ei tullut isoa arpea, en ole tavannut häntä päiväkodin jälkeen. Ymmärrän Ap sinua, että tuo silmän puhkaiseminen tuntuu pahalta vielä vuosien päästä.
Vierailija kirjoitti:
kurja tulevaisuus kirjoitti:
Armeija ei ole pakollinen eikä siellä henki lähde.
Kyllä moni on armeijan palveluksessa henkensä menettänyt.
https://yle.fi/uutiset/3-9901507
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varusmies-ammuttiin-hengilta-kesken…
Keräsin pihamme vierestä pieneltä niityltä leppäkerttuja (joita oli silloin todella runsaasti) asukkaiksi pieneen "taloon" jonka olin itse kasannut vanhoista laudanpätkistä ja pienistä puupaloista. Leppäkertut lensivät sieltä tietenkin heti pois enkä ole sen jälkeen i k i n ä nähnyt niitä sillä niityllä enää. Karkotin kaikki. Ottaa päähän vielä näin vuosikymmeniä myöhemmin.
Mutta onneksi ei tämän pahempaa kuitenkaan. Ap:lle tsemppiä.
Varmaan se että pidin suuni kiinni perheen asioista, kunnes olin muuttanut kotoa.
Jos olisin puhunut aiemmin, olisimme varmaan kaikki säästyneet monelta traumalta.
Minäkin aiheutin sisarelle pysyvän lähinnä kosmeettisen haitan, mutta ei se kovin vihaiselta kuulostanut, kun puhuttiin viime kerralla. Se silti harmittaa.
Ai niin, tein paljon monimutkaisempiakin asioita... tosin en tiedä, kadunko, kun en muista kunnolla. 19
Eipä ole isoja mokia tullut tehtyä, mutta kaverini poltti tulitikkuleikeissä jonkun maajussin viljapellon.