Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko kierukan laitto oikeasti enemmän, kuin synnytys? Pelottaa, peruin asennus ajan koska pelkään kipua

Vierailija
26.04.2022 |

Olen synnyttänyt kolme kertaa, mutta pelottaa tuollainen "luonnoton" kipu, jota vierasesineen työntö kohtuun voi aiheuttaa.
Kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se vuorokautta kestä vaan pari minuuttia. Ihan perussärkylääkkeellä kyllä kestää. Alavatsaa voi juilia jälkeenpäin, mutta siinäkin auttaa särkylääke.

Vierailija
2/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuu. Ja yleensä synnytyskivut ohi 24h mutta mulla kierukan aiheuttamat viiltokivut, supistukset, vuodot ja tulehdukset kestivät 8kk. Sit otatin pois. Ei ikinä, ikinä, ikinä enää.

Miettikää mikä muu lääketieteellinen operaatio tehdään ilman puudutteita tms jossa tunkeudutaan ihmisen sisälle, avataan kulkuaukko väkisin, asennetaan vierasesine sinnepäin ja sanotaan että pärjäile kipujen kanssa ainakin puoli vuotta??!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei satu lainkaan, papakin on pahempi.

Vierailija
4/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu on suunnilleen yhtä kova kuin itikan pisto, finnin puristus, kevyt nipistys tjs. Ei todellakaan voi verrata synnytykseen.

2 synnytystä, 30 v kierukka

Vierailija
5/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Minulla on ollut kierukka sekä synnyttämättömänä että synnyttäneenä. Synnyttäneenä tuntui pieni nipsaus ja siellä oli.

Vierailija
6/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Vähän tuntuu ja on nopeasti ohi.

Vierailija
7/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu. Ja yleensä synnytyskivut ohi 24h mutta mulla kierukan aiheuttamat viiltokivut, supistukset, vuodot ja tulehdukset kestivät 8kk. Sit otatin pois. Ei ikinä, ikinä, ikinä enää.

Miettikää mikä muu lääketieteellinen operaatio tehdään ilman puudutteita tms jossa tunkeudutaan ihmisen sisälle, avataan kulkuaukko väkisin, asennetaan vierasesine sinnepäin ja sanotaan että pärjäile kipujen kanssa ainakin puoli vuotta??!!

VMP 😡

Vierailija
8/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut kestää useamman päivän. Kierukkakivut pari minuuttia, jos siis kierukka sopii sinulle.

Vierailija
9/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä pelottele. Mulla papaan meno edessä.

Vierailija
10/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpö taas. Sulla on ollut harvinainen komplikaatio. 90% niitä ei ole.

Mistä kulkuaukosta puhut?

Vierailija
11/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollu kierukka, sen asettaminen ja poistaminen ei sattunut tippaakaan.

Yritä vaan olla rentona!

Vierailija
12/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut paljon, vähän nipisti. Otin kotona etukäteen särkylääkettä. Vanhan poisto ja uuden asennus, ei ongelmia. Valitse kokenut gynekologi niin hoituu rutiinilla.

Vierailija
13/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pelottele. Mulla papaan meno edessä.

Papakin on pahempi ja papa ei ole paha.

Vierailija
14/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen asia. Kaverilla asennus sattui, mutta ei ole synnyttänyt. Itsellä ei tuntunut kuin vähän epämukavalta, synnytykseen verrattuna kipu oli nipistyksen luokkaa. Voit mainita pelostasi uuden ajanvarauksen yhteydessä, niin osaavat toimia rauhoittavasti. Todennäköisemmin laitto sujuu hyvin.

Vierailija
15/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni sellainen kivun väristys läpi kehon ja päässä pimeni. Kaksi synnytystä oli takana. Sen verran sattui että uutta en enää ottanut.

Vierailija
16/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut kierukan laitto yhtään. Kaksoset synnytin alateitse ja synnytys sattui potenssiin tuhat kierukkaan verrattuna. Ihan hetken tuntui vähän kouristavalta, niinku pari sekuntia. Mitään jälkikipua ei ollut, ehkä lievää kuukautiskivun tapaista yksi päivää. Otin pari särkylääkettä ennen kierukan laittoa.

Vierailija
17/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea edes ajatella, että tunkisin sisälleni vierasesineen, saatikka popsisin pillereitä joissa luonnoton määrä hormonia, ja siksi että saisin panna suht vapaasti. Tämän takia mieluusti käytän ehkäisynä ”varmoja päiviä” ja kondomia. Ei meidän naisten tarvitse työntää tuollaista itseemme siksi että mies ei halua käyttää kumia. Ja pyh pah lääketieteellisistä syistä ja menkkakivuista ja massiivisista kuukautisvuodoista, yleensä niille on jokin muu syy joka pitäisi vain tutkia ja hoitaa, usein herkästi naisien kuukautisvaivoja vähätellään eikä jakseta tutkia mistä ne alunperin johtuvat ja määrätään hoidoksi pillerit.

Vierailija
18/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VMP 😡

Mikä sinä olet vähättelemään muiden kipuja? Sain kierukasta kohtutulehduksen kun se oli mennyt kohdun seinämään kiinni eikä lähtenyt pois kuin vasta leikkauksella. Siitä johtuivat viiltokivut, supistelut ja vuodot. Voit kokeilla samaa niin tulen ilkkumaan osastolle viereesi.

Vierailija
19/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun tietäisikin etukäteen, miten kroppa kierukkaan suhtautuu. Minulla ei ollut ongelmaa, ystävällä kaksi kierukkaa poistui omia aikojaan. En muista kuulleeni keneltäkään, että asentamisessa olisi ollut ongelmia.

Vierailija
20/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kierukan laittoa edes tunne, ihmetyttää tuo pelko.

Noin pääsääntöisesti en kyllä ymmärrä, miksi yksikään nainen kierukkaa (etenkään hormoni) suostuu itselleen ottamaan, mutta eipä se oikeastaan minun ongelmani olekaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi