Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko kierukan laitto oikeasti enemmän, kuin synnytys? Pelottaa, peruin asennus ajan koska pelkään kipua

Vierailija
26.04.2022 |

Olen synnyttänyt kolme kertaa, mutta pelottaa tuollainen "luonnoton" kipu, jota vierasesineen työntö kohtuun voi aiheuttaa.
Kokemuksia?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt, ja kierukan laitto sattui niin paljon että lääkärin oli pakko käyttää paikallispuudutusta. Kierukan laiton jälkeen koko keho meni sekaisin hormoneista. Nyt kun keho on tottunut siihen olen tyytyväinen, mutta oli se aika kauheaa aluksi.

Vierailija
42/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se nainen maksaa seksistä, joka lisäksi voi olla huonoa ja tylsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu. Ja yleensä synnytyskivut ohi 24h mutta mulla kierukan aiheuttamat viiltokivut, supistukset, vuodot ja tulehdukset kestivät 8kk. Sit otatin pois. Ei ikinä, ikinä, ikinä enää.

Miettikää mikä muu lääketieteellinen operaatio tehdään ilman puudutteita tms jossa tunkeudutaan ihmisen sisälle, avataan kulkuaukko väkisin, asennetaan vierasesine sinnepäin ja sanotaan että pärjäile kipujen kanssa ainakin puoli vuotta??!!

Tämä, mulla ei ollut tulehduksia niin ei edes suostuttu poistaa, vuosi meni kipujen kanssa ennen kuin elimistö hyväksyi vierasesineen!

Ei suostuttu poistamaan?? Millä puoskarilla oikein olet käynyt? Senhän saa pois vaikka seuraavana päivänä. 

Sen saa vaikka itse pois. Tuo (nuo) on täyttä paskaa.

Vierailija
44/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sattunut paljon, vähän nipisti. Otin kotona etukäteen särkylääkettä. Vanhan poisto ja uuden asennus, ei ongelmia. Valitse kokenut gynekologi niin hoituu rutiinilla.

Onko jokin ajankohta kuukaudessa, milloin vaihto suositellaan? Ekahan katsotaan kierron mukaan.

Vierailija
45/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että kokemukset kiinnostavat, mutta tuntemus on jokaiselle yksilöllinen. Kivun tuntemiseen vaikuttaa luonnollisesti oma kipukynnys, fysiologia, kierron vaihe, lääkärin ammattitaito…

Minulle on laitettu kaksi kierukkaa. Jälkimmäisessä toimenpiteessä vanha otettiin pois, ja uusi laitettiin tilalle. Molemmilla kerroilla sattui vähän, ei pahasti. Yllätyin miten nopeasta toimenpiteestä ole kyse, ja jouduin kysymään oliko tämä muka jo tässä.

Ensimmäisen kierukan jälkeen podin muutamia tunteja hyvin kovia kramppeja, mutta jälkimmäisessä mitään tällaista ei tapahtunut, sillä kohtu on jo tottunut vierasesineeseen.

En ole synnyttänyt.

Vierailija
46/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kierukka ehkäisemään hurjaa vuotoa, joka ei ollut edes kuukautisia. Vuoto jatkui silti tolkuttoman ja 6kk päästä menin uudestaan gynelle. Olin kuulemma niitä harvoja joilla kierukka vain ylläpitää vuotoa. Minipillerit lopetti vuodon sitten.

Kierukan laitto eikä poisto tuntuneet juurikaan yhtään miltään. Rohkeasti vain hoidattamaan asia.

Vierailija
47/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollu kierukka, sen asettaminen ja poistaminen ei sattunut tippaakaan.

Yritä vaan olla rentona!

Minulla ihan sama juttu! Ja sama suositus: ihan rentona vaan!

Ps. Kierukan poisto kesti muutaman sekunnin.

Vierailija
48/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia ettei sinne koskaan mene mitään vierasta.

Vierailija
49/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuu. Ja yleensä synnytyskivut ohi 24h mutta mulla kierukan aiheuttamat viiltokivut, supistukset, vuodot ja tulehdukset kestivät 8kk. Sit otatin pois. Ei ikinä, ikinä, ikinä enää.

Miettikää mikä muu lääketieteellinen operaatio tehdään ilman puudutteita tms jossa tunkeudutaan ihmisen sisälle, avataan kulkuaukko väkisin, asennetaan vierasesine sinnepäin ja sanotaan että pärjäile kipujen kanssa ainakin puoli vuotta??!!

No onhan niillä puudutteet käytössä mikäli haluaa. Itse olen selvinnyt kipulääkkeellä.

En tiedä synnytyskivusta, koska sektio.

Vierailija
50/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdotonta sanoa, kokemukset ovat hyvin yksilöllisiä. Minä menin kierukan laittoon sillä asenteella että eihän se nyt voi paljoa sattua, olen selvinnyt pahemmistakin operaatioista joiden kivuliaisuudesta pelotellaan ilman minkäänlaista kipua.

Oksensin toimenpiteen jälkeen vessassa kivusta ja laittohetkellä huusin kuin tapettava, luulin alkuun että lääkäri puhkaisi kohdun tai jotain kun kipu oli pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Vuodin verta säännöllisen epäsäännölisesti vuoden päivät kierukan asennuksesta, ekat pari kuukautta alavatsa oli ajoittain järkyttävän kipeä.

Vierailija
51/51 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kipushokin ensimmäisen kierukan laitossa. Mikään burana tai panadoli ei olisi auttanut siinä. Puuduttamatta koko homma, avaus, mittaus, asetus ja lankojen lyhennys. Tämä julkisen terv.hoidon puolella.

2 viikkoa kuljin kumarassa pitkin seiniä. Onneksi tuolloin olin työttömänä, olis ollut selittely työpaikalla.

Vaihto toiseen oli ihan puistokävelyä! Puudutus toimi ja tosiaan, pieni nipsaisu mennen ja tullen. Jälkikipuja päivän verran. Tämä sitten yksityisellä, maksoi maltaita mutta oli sen (kivuttomuuden) arvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän