Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaaha. Ruotsi on sitten saanut turvatakuut

Vierailija
26.04.2022 |

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e2dd065e-737d-4ec8-a0e3-257e6ed78a46
Aftonbladetin mukaan. Kukaan ei halua antaa takuita meille. Ruotsi ei niitä edes tarvitsisi, koska me olemme kilpenä.
Lisäksi meidän harteillemme jää Affenanmaan puolustus, johon saarelaiset pistävät jo nyt kapuloita rattaisiin.
Mikään ei muutu: Ruotsi = Hannu Hanhi, Suomi = Aku Ankka.

Kommentit (267)

Vierailija
241/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on trollien aika pelotella Suomea ja esittää täällä huolestunutta Natovastaista täti-ihmistä.

Osasin odottaa tätä kommenttia. Eli minä, joka oikeasti pelkään sotaa, olen siksi Putinin trolli. Kanssasi ei kannata jatkaa, koska mitään rakentavaa sanottavaa sinulla ei ole.

Onko tullut mieleen hälventää pelkojasi vaikka kouluttautumalla?

Kouluttautumalla mihin? Pelkään sotaa, enkä usko sen muuttuvan millään koulutuksella. Parempi ehkä vain olla ajattelematta koko asiaa. Psyykeni on hauras.

Opettelemalla kaiken kansan perustaitoja selviytymiseen. Silloin ei tarvitse pelätä.

Täytyy olla realisti kuitenkin. Perustaidot selviytymiseen ei paljon auta, jos ei ole ruokaa tai lämpöä. Vettä riittänee. Pelkään sotaa, koska en selviytyisi sotaolosuhteissa viikkoakaan. Jos lääkkeeni loppuvat, en selviydy ehkä sitäkään. Sota ei ole mitään kivaa eräilyä ja telttaretkeilyä, vaan kylmää ja nälkää.

Vierailija
242/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on trollien aika pelotella Suomea ja esittää täällä huolestunutta Natovastaista täti-ihmistä.

Osasin odottaa tätä kommenttia. Eli minä, joka oikeasti pelkään sotaa, olen siksi Putinin trolli. Kanssasi ei kannata jatkaa, koska mitään rakentavaa sanottavaa sinulla ei ole.

Kouluttautumalla mihin? Pelkään sotaa, enkä usko sen muuttuvan millään koulutuksella. Parempi ehkä vain olla ajattelematta koko asiaa. Psyykeni on hauras.

Opettelemalla kaiken kansan perustaitoja selviytymiseen. Silloin ei tarvitse pelätä.

Täytyy olla realisti kuitenkin. Perustaidot selviytymiseen ei paljon auta, jos ei ole ruokaa tai lämpöä. Vettä riittänee. Pelkään sotaa, koska en selviytyisi sotaolosuhteissa viikkoakaan. Jos lääkkeeni loppuvat, en selviydy ehkä sitäkään. Sota ei ole mitään kivaa eräilyä ja telttaretkeilyä, vaan kylmää ja nälkää.

Kun nimenomaan perustaidot opettavat sinulle kuinka selviytyä, ok? Aloita opiskelu heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa niille on luvattu ko suomellekin, eli ei oikeastaan mitään velvoittavaa, mutta lupauksia kuitenkin. Kuhan tulkitsevat niin kuin sieltä joku nyt avuksi rientäisi.

Vierailija
244/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nimenomaan perustaidot opettavat sinulle kuinka selviytyä, ok? Aloita opiskelu heti.

Ainoa realistinen vaihtoehto on päästä jonnekin täältä itsemurhakuutiosta. Suomen olosuhteissa ei pärjää ilman lämpöä, mutta minulla ei ole ketään tai mitään paikkaa mihin mennä. Ei edes rahaa hankkia mitään ylimääräistä. Jos sota tulee, niin toivon kuolevani mahdollisimman nopeasti, mikä kyllä tapahtuukin ilman lääkkeitä. Olen miettinyt vakavissani aseen hankkimista voidakseni lasauttaa aivoni pellolle tilanteen vaatiessa.

Vierailija
245/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voimme oppia ruotsalaisten neuvottelutavoista?

Olemmeko liian vaatimattomia emmekä vaadi?

Ovatko ruotsalaiset vaatineet Zelenskyin tyyliin?

Vierailija
246/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinisilmäistä porukkaa. Tämä on todella raadollista peliä.

Vierailija
247/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viattomat kärsii, niinkuin aina.

Vierailija
248/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut samanlaiset, igor. Ota tsaikka, taikka vodka vaikka. 

Miksi kaikki, jotka haluavat keskustella asioista ja nähdä niitä eri näkökulmista, ovat heti igoreita?

Ikävä tuottaa pettynys, mutta olen ihan tavis suomalainen keski-ikäinen nainen, josta tämä naton ja Ruotsin "ystävyys" alkas tuntua siltä, että me olemme kolmas pyörä.

Höpö höpö. Juttusi haisevat liikaa kaalisopalle.

On meitä tanttaroita enemmänkin, jotka eivät juokse riemuiten NATOon. Se ei myöskään tarkoita venäjämyönteisyyttä.

Jos et ole venäjämyönteinen, niin silloin ei varmaan kannata tulla tänne valehtelemaan ja lietsomaan typerää pelkoa, kuten aloittaja teki. Jos ap olisi viitsinyt edes lukea linkittämänsä artikkelin, hän olisi huomannut että ne Ruotsin "turvatakuut" ovat ihan samat mitä Suomellekin on luvattu. Koska hän ei viitsinyt näin tehdä, ei ole mikään ihme, että herää epäilys venäjän pussiin pelaamisesta.

Vierailija
249/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatian presidentti uhkaa, että maa aikoo pistää kapuloita rattaisiin Suomen ja Ruotsin natojäsenyyteen liittyen.

Kaiken maailman sekopäitä sitä valtaan päästetäänkin. Miksi kaikki maat eivät voisi olla kuin pohjoismaat :(

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0fb560ca-cdd9-405d-91e7-98e730311…

Vierailija
250/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen Nato-prosessin nopeus yllätti Venäjän, ja nyt puhe fasistisesta Suomesta on yltynyt, sanoo tutkija

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008774639.html

Tuskinpa venäläiset uskovat tuota puhetta, miten ystävällisestä maasta tuleekin yht'äkkiä fasistinen, paitsi tietysti Venäjän johdon mukaan USAn aivopesemänä niin kuin täällä päivystävien trollienkin mielestä tai sen tahon, joita he edustavat. Venäjällä vain täytyy vähintäänkin olla uskovinaan.

Vierailija
251/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kroatian presidentti uhkaa, että maa aikoo pistää kapuloita rattaisiin Suomen ja Ruotsin natojäsenyyteen liittyen.

Kaiken maailman sekopäitä sitä valtaan päästetäänkin. Miksi kaikki maat eivät voisi olla kuin pohjoismaat :(

Putinin juoksupoika ja Kremlin suosikki tämä. Ei päätä Nato-maista.

Tämä sekopää totesi myöskin, ettei Ukrainassa ole tapahtunut mitään julmuuksia.

Vierailija
252/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi ja Ruotsi voisivat saada apua Britannian ja Yhdysvaltain läsnä­olosta Nato-prosessin aikana, sanoo ruotsalais­poliitikko

Jonson korostaa, että Naton turvatakuut koskevat vain sotilasliiton jäseniä, mutta Naton jäsenmaat voisivat antaa Suomelle ja Ruotsille tukea jo jäsenyysprosessin aikana muun muassa laajempien ja kattavampien sotilasharjoitusten kautta.

”Se voisi tarkoittaa esimerkiksi suurempaa läsnäoloa Britannian ja Yhdysvaltain laivastoilta”, Jonson sanoo.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008775445.html

Tämä on ollut tiedossa jo pitkän aikaa.  Very much welcome.

Vierailija
253/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään turvatakuita olemassakaan. Kuinka yksinkertaidia oikein olette?

Vierailija
254/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa realistinen vaihtoehto on päästä jonnekin täältä itsemurhakuutiosta. Suomen olosuhteissa ei pärjää ilman lämpöä, mutta minulla ei ole ketään tai mitään paikkaa mihin mennä. Ei edes rahaa hankkia mitään ylimääräistä. Jos sota tulee, niin toivon kuolevani mahdollisimman nopeasti, mikä kyllä tapahtuukin ilman lääkkeitä. Olen miettinyt vakavissani aseen hankkimista voidakseni lasauttaa aivoni pellolle tilanteen vaatiessa.

Ei Suomessa mitään asetta noin vaan hankita. On monen vuoden lupaprosessi, psykologi keskustelut, poliisin kanssa keskustelut ja taustatarkistukset jne. Ihan turha toivo.

Vierailija
255/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kyllä me selvitään. Uskon, että suomen kansalaisista myös kaksoiskansalaisuuden omaavista, kuoriutuu taas se sitkeä pirulainen, jos lujille joutuu.

Meidän Natoon liittymisemme on päätetty jo kremlissä uhkaamalla.

Olisivat voineet olla kuten luotettavia naapuruus suhteita vaalivat kansat ainakin.

Ei naapurisopuun kuulu kontrollointi ja rähjääminen.

Ruotsin kanssa pärjää aina.

Mitä tulee Ahvenanmaahan niin senkin puolustus hoituu. On nyt oltava tarkkana, kun selvästi jonkun tarkoituksena tuntuu olevan kaikenlaisen epäsovun aiheuttaminen.

Vierailija
256/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa mitään asetta noin vaan hankita. On monen vuoden lupaprosessi, psykologi keskustelut, poliisin kanssa keskustelut ja taustatarkistukset jne. Ihan turha toivo.

En tietenkään hankkisi sitä laillisesti. Jo mun mielenterveyshistoria torppaa sellaisen alkuunsa. Asun hoodeilla, jossa aseen hankkiminen ei ole niin vaikeaa, kuin kuvittelisi, jos rahaa löytyy. Mietin vain, että kannattaako mun uhrata vaivalla säästämäni rahat aseeseen.

Vierailija
257/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on saanut samanlaiset, igor. Ota tsaikka, taikka vodka vaikka. 

Miksi kaikki, jotka haluavat keskustella asioista ja nähdä niitä eri näkökulmista, ovat heti igoreita?

Ikävä tuottaa pettynys, mutta olen ihan tavis suomalainen keski-ikäinen nainen, josta tämä naton ja Ruotsin "ystävyys" alkas tuntua siltä, että me olemme kolmas pyörä.

Höpö höpö. Juttusi haisevat liikaa kaalisopalle.

On meitä tanttaroita enemmänkin, jotka eivät juokse riemuiten NATOon. Se ei myöskään tarkoita venäjämyönteisyyttä.

Ihmisillä on joku tarve tyrmätä mielipiteiden vaihto ja keskustelu, jos vähänkin joku on jossain eri mieltä kuin itse.

Minua ei pelottanut aiemmin että Venäjä tänne hyökkäisi, mitä intressejä sillä olisi ollut, Ukraina on aivan eri asia. Ei tässä hyviä vaihtoehtoja tunnu olevan, mutta Suomen ja Ruotsin Natoon liittyminen tarkoittaa sitä että Natoärsytys nousee Venäjällä ja me siitä tulemme maksamaan. Venäjä ei anna meidän, rajanaapurin liittyä Natoon ilman seurauksia. Se tässä pelottaa vielä enemmän, että kun USA saa aikanaan syyn hyökätä Venäjälle niin se tietää mittavaa tuhoa Suomelle. Se on fakta että Venäjää ei ole Natolaajentumisessa kuunneltu ja nyt se toimii sen mukaan. Mikä on hirvittävän väärin ja tuomittavaa, mutta mitä esim. USA tekisi jos sen ympärillä olisi Nato johon se ei kuuluisi?

Meitä on varoitettu, kieltämättä olisi kiva kun ei olisi uhkailijaa naapurissa mutta ei ole kiva odotella mikä se toteutus tulee olemaan.

Tuo lauseesi 'meitä on varoitettu' paljastaa.

Ymmärrän mitä kirjoitat, mutta niiden uhkaamisten jälkeen on mieluummin valittu olla osa länttä, kuin osa venäjän etupiiriä, jossa se hoitelee juuri ne asiat, joita pelkäät Usan tekevän.

En luota siihen enää, etteikö Putin tänne tulisi joka tapauksessa ja syyt kyllä aina keksitään.

Vierailija
258/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas herää kiukku entisiä - ja joitain nykyisiäkin päättäjiä kohtaan. Voi kun Suomi oltaisiin saatu Natoon jo samaan aikaan Baltianmaiden kanssa.

Tuommoisia kieroilijoita maiden johdossa.

Vai että vaali-asia on nyt yhtä tärkeä kuin Suomen natojäsenyys. Eivät ole minun mielestäni ihan verrattavissa.

H*lvetin mulkku tuo Kroatian pressa.

Vierailija
259/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

För att svenska talande människor är bättre folk än jävla finnar..

Vierailija
260/267 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen ei pitäisi liittyä yhtään mihinkään, pitää vain huoli omista asioistaan kuten Japani tekee. Eu sortaa meitä, samaa tekee jokainen liitto, johon menemme. Kukaan ei pidä puoliamme tosipaikan tullen.

Me annamme toisten kävellä meidän yli.

Näin se on. Affenanmaalaisetkin kyykyttävät meitä ihan työkseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme