Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monilla on vaikeuksia saada töitä. Kerro miten sinä sait työpaikan?

Vierailija
25.04.2022 |

Kerro miten olet saanut työpaikan. Mitä kirjoitit hakemukseen ( jos muistat tai mitä sinun mielestä kannattaa kirjoittaa. Esimerkki lauseita. Mikä olisi hyvä hakemus) tai mitä kerroit haastattelussa? Miten toimit, että sinut valittiin.

Kerro myös mikä ala tai työ oli kyseessä ja oliko sinulla aiempaa työkokemusta alasta.

( ja nyt en kysy miten kirjoittaa perus cv, vaan mitä sinä teit että erotuit joukosta ja sait työn. )

Mitä vinkkejä antaisit niille joiden on vaikea saada töitä? Miten sait oman jalkasi työpaikan oven väliin?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peli on hävitty siinä vaiheessa kun kouluttautuu jonnekin pilipali-alalle. Joku sosiologia, kulttuuritutkimus, tms voi olla hauska ja mielenkiintoinen harrastus mutta työn saaminen voipi olla aika vaikeaa.  

Ja taidealat.

Millä aloilla työnsaanti on enää aivan varmaa?

Sitten on vielä se kysymys, että montako vuotta on ok olla työttömänä sillä aikaa, kun pyrkii niille aloille?

Vierailija
22/43 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina saanut työtä, mulla on Isot Munat, jos miehellä on Isot Munat saa aina työ. Saunassa miehen Munat arvostellaan pienimunaiset nauretaan ulos saunasta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin vain tehtaalle ja kysyin onko töitä, seuraavalla viikolla aloitin.

Vierailija
24/43 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti ja heittämällä. Sähköpostihakemus ja liitteeksi huoliteltu cv.

Vierailija
25/43 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä helposti olemalla alle 50-vuotias. Se oli todella helppoa. Nyt olen yli 50, enkä tiedä saisinko mitään töitä, jos en valehtelisi ikääni.

Vierailija
26/43 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin yritykseen, voinko tulla

Pääsin haastatteluun ja sain töitä

Vierailija
27/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain töitä metsäkone kuljettajana, kun meni haastatteluun join 10 olutta ja mentiin haastattelijan kanssa kuselle, hän näki että mulla on Isot Munat ja minun kusi lensi komeasti. Ammattimiehen tuntee kun kusi lentää komeasti 

Vierailija
28/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin harjoitteluun pienelle paikkakunnalle, johon juuri kukaan ei halua muuttaa. Sain vakituisen työpaikan ja monipuoliset työtehtävät heti valmistuttuani. Tällä CV:llä on nyt hyvä lähteä hakemaan isommille apajille.

Vierailija
29/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi älykääpiö sentään... eipä yhtään vaikuta ala tai haettava työpaikka siihen, mikä on hyvä hakemus, mitä kirjoittaa, mitä sanoo jne.

Tässä hyvä vinkki: ei mitään av:lta ulkoa opeteltuja ja kopioituja fraaseja!

Älykääpiö sentään, ap kysyi myös alaa. 

Vierailija
30/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peli on hävitty siinä vaiheessa kun kouluttautuu jonnekin pilipali-alalle. Joku sosiologia, kulttuuritutkimus, tms voi olla hauska ja mielenkiintoinen harrastus mutta työn saaminen voipi olla aika vaikeaa.  

Sinänsä hassua, miten tätäkin hoetaan hokemasta päästyä. Siitä huolimatta mm. yhteiskuntatietelijöiden (mihin sosiologia kuuluu) työllisyysaste on aina ollut hyvä. Kulttuurintutkijoiden tilannetta en tiedä, mutta lähtökohtaisesti ylempi korkeakoulututkinnot kyllä työllistää taidealojan lukuunottamatta.

Joo, tiedän kyllä, että nyt on tosi nihkeä tilanne kaikilla aloilla. 

Vierailija
31/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joko soittanut firmaan tai joskus firma on soittanut minulle.

90 luvulla Työnantaja tuli ihan kotoa hakemaan.

Ikinä en ole tehnyt yhtään työhakemusta.

Vierailija
32/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joko soittanut firmaan tai joskus firma on soittanut minulle.

90 luvulla Työnantaja tuli ihan kotoa hakemaan.

Ikinä en ole tehnyt yhtään työhakemusta.

Aika kätevää. Nopeaa ja tehokasta.

Nyt pitää olla 10 minuutin videoesitelmä ja kuusi sivua virheettömästi kirjoitettua elämäntarinaa. 

Sitten voit päästä ehkä tarkempaan haastatteluun. 

Vierailija
33/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemalla Yltiöpositiivinen

Vierailija
34/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50+, viimeksi sain uuden työpaikan alkuvuodesta. Täytin hakemuksen netissä, kävin haastattelussa ja aloitin uudessa virassa. Olen sosiaalityöntekijä. 

Vierailija
35/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teille soittele headhunterit jotka koittaa maanitella uuteen työpaikkaan lupaamalla kuun taivaalta?

Vierailija
36/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkostojen avulla. Olen viisikymppinen it-alan asiantuntija. Jäätyäni yt-neuvotteluissa työttömäksi tiedotin asiasta Linkedinissä (verkostointipalvelu) ja lähetin muutamia täsmäviestejä aiemmin urallani tapaamille kollegoille, jotka olivat siirtyneet itseäni kiinnostaviin firmoihin. Yhdestä tällaisesta viestittelystä tärppäsi. Ehdin olla työttömänä vain pari kuukautta.

Vierailija
37/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen ja sitä edellisen työpaikan sain kävelemällä työpaikan pomon toimistoon ja esittelemällä itseni, asiani ja osaamiseni. Tapaamiset päättyivät sopimiseen töiden aloittamisajankohdasta ja käytännön toimenpiteistä.

Vierailija
38/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkiä väänsin 31v asti, jolloin tuli viidettä kertaa eteen, että työnantaja lopettaa. Tuotanto oli siirtymässä Saksaan ja läksin sitten mukaan. Vuoden määräaikaisen jälkeen tein vakisopimiuksen ja tällä reissulla (11v) olen vieläkin.

Pääsispä itekki.

Vierailija
39/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin äitiysloman sijaiseksi 15 v. sitten. Samalla reissulla olen vieläkin,vakinaisena tietty jo vaikka kuinka kauan. Tiesin ja tunsin minut valinneen esihenkilön alalta jo entuudestaan. Ei siinä ihmeempiä hakemuksia tehty.   T: 4vuotta eläkkeelle. 

Vierailija
40/43 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen hanttihommia saivat vain koulut kesken jättäneet, nykyään siellä kulkee insinööritkin. Verorahat menee tehokkaaseen käyttöön!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä