Kävin treffeillä miehen kanssa, joka etsi "urheilullista" naista - miksi ei voinut sanoa suoraan, että etsi laihaa!?
Viikonloppuna ekat (ja vikat) Tinder treffit miehen kanssa, jonka profiilissa luki suurinpiirtein näin. "Liikunta, urheilu, ja terveelliset elintavat ovat minulle tärkeitä ja toivon että sinullekin sporttisuus on elämäntapa". Matchasin ja sovin treffit tuon miehen kanssa, en liikuntajutun takia vaan ihan yleisen profiilin järkevyyden vuoksi. Todettakoon kuitenkin, että liikunta on minulle elämäntapa. Treenaan tavoitteellisesti salilla 3-4 kertaa viikossa, sen lisäksi yksi toiminnanllinen HIIT-tyyppinen treeni kerran viikossa, lepopäivinä pitkiä rauhallisia kävelylenkkejä ja kehonhuoltoa, joogaa, pilatesta. Lisäksi teen osa-aikaisesti oman työn ohella pt hommia isossa kuntokeskuksessa (olen lisensoitu pt). Teen myös sijaisuuksia ryhmäliikunnanohjaajana ja keikkatyönä erilaisia muitakin ryhmäliikuntojen vetämisiä, kuten yritysten tyhy-päivien liikuntaosioita jne.
Treffeillä kävi ilmi, ettei mies ollut mitään liikunnallista naista etsimässä vaan yksinkertaisesti HOIKKAA! Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia (=laihaläski), huono hapenottokyky (puuskutti kävellessämme tavallista kävelyvauhtia ilman että oli mikään flunssatoipilas). Kysyin ihan suoraan liikunnan harrastamisesta ja mies siihen "no joo mä oon aatellut ottaa koiran niin sen kanssa sitten lenkkejä", ja "tykkään kyl kesällä käydä pelaan minigolfia, on hyvä laji".
Hetken aikaa mietin, että mitäs helvattia on laittanut profiiliinsa puppua siitä, että "toivon sinullekin liikunnan olevan elämäntapa", kunnes tajusin että hoikkaa naista kaveri on etsimässä. Olisi pitänyt grillata kaveria siitä vielä tarkemmin, tyyliin että paljonko herralla nousee penkistä tai mikä on kyykkymaksimi. V-tti, että olin tuhlannut aikaa mokoman urpon kanssa treffeihin. Ymmärrän, että jollain voi olla preferenssi ulkoisesti hoikkiin ja siroihin naisiin ja se on ihan ok, mutta miksi tuhalta kaikkien aikaa puhumalla jostain liikunnan tärkeydestä jos ei sitä kerran tarkoita.
Kommentit (1320)
Niin ja sanomattakin siis selvää, että en ole mikään pikkuinen hoikka kokoa xs tai edes s. Olen rintava, reitevä ja isopeppuinen 68kg/160cm, vaatekoko M tai L. Vyötärö erottuu, koska on treenatut hartiat ja selkä, samoin pyöreä peppu mutta hoikkaa tai siroa minusta ei saa tekemälläkään. Urheilullinen kyllä olen ja minusta on ihan kieroa, jos urheilullista/liikunnallista/sporttista joku urpo käyttää synonyymina hoikalle tai sirolle. Lisäksi liikunnalliselle ja hyväkuntoiselle ihmiselle, kuten minulle, voi myös ruoka maistua oikein hyvin eikä liikunnan motiivina olekaan mikään painonpudotus tai edes "kiinteytyminen".
ap
No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Onhan se kohteliaampaa noin ilmaista kuin, että sanoa että läskit eivät kelpaa.
Se on outo ilmaisu, etenkin, jos vaativa osapuoli ei jaksa nostaa edes persettä penkistä.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä urheilullinen tarkoittaa hoikkaa. Sinne on muodostunut ihan oma sanastonsa.
Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä ilmaistaan se, kun toivotaan oikeasti urheilullista ja liikunnallista kumppania? Kun tuo ap:n kohtaama selostus urheilullisen elämäntavan tärkeydestä ei sitten sitä tarkoittanutkaan.
No varmaan kannattaa tuoda se ilmi, että tosiaan aika kuluu lähinnä salilla ja muutenkin liikunnan parissa. Laittaa vaikka suoraan, että kuinka paljon penkistä pitää nostaa, jos kerran ainoastaan saliheebot kiinnostavat.
Vierailija kirjoitti:
Okei, minä hoikkana naisena olen skipannut kaikki urheilullista naista etsivät koska en ole mikään fitnessmimmi tai urheiluhullu, vaikka terveet elintavat omaankin.
Mies ajattelee treffi-ilmoitusta tehdessään usein vain sitä, millaista ulkomuotoa ja muuta naiselta toivoo. Ei sitä, mitä tietynlainen nainen voisi haluta, tai mitä itsellä on tarjota naiselle.
Toki tässä on nyt sekin, että olet harvinaisen liikunnallinen ja esim. "normaali kävelyvauhti" voi olla sulle huomattavasti nopeampi kuin keskivertoihmiselle. Mutta onhan tuo typerää hakea "liikunnallista" ihmistä, jos ei itse liiku yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.
Silloin sanotaan, että etsitään sporttista naista. EI valehdella ummet lammet itsestään.
Vierailija kirjoitti:
No ihan yleisesti tiedossa oleva kiertoilmaushan tuo on ollut jo jonkin aikaa, kun ei ole ollut poliittisesti korrektia kummaltakaan sukupuolelta hakea "hoikkaa" tai "laihaa", joten se on korvattu tuolla "urheilullinen" termillä.
Tai sitten ”itsestään huolta pitävä”.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on poliittisesti korrekti tapa sanoa, että läskit eivät kiinnosta. Valita asiasta niille kehopositiivisille, jotka ovat tehneet asiasta sanomisesta tabun.
Niin, kaikkihan on aina lihavien naisten syytä.
Taitaa ongelma olla enempi hoikissa naisissa, jotka katsovat ilmoituksia ja ajattelevat, että tuo mies hakee oikeasti laihaa, tai että jos otan tuon niin en enää kelpaa jos vaikka lihon 10 kiloa.
Kyllähän suurin osa naisista haluaa sellaisen miehen, joka ei kyttää syömisiä ja vaadi ikuista hoikkuutta, jos tulee vaikka lapsia ja muuta. Antaa miehestä pinnallisen kuvan heti kättelyssä.
Näin se menee deittipalstojen koodikieli.
Haetaan urheilullista = hoikkaa naista, joka pitää huolta itsestään = on kaunis. Toiveissa on myös nainen, joka on naisellinen = tyhmempi kuin mies ja iloinen = harmiton höppänä.
"Liikuntaa hän ei itse harrasta, näen sen puoliammattilaisena jo päältä päin. Huono ryhti, huono keskivartalon hallinta, hoikka ilman lihaksia."
Et sitten Tinder-kuvista tuota nähnyt?
Kai tajuat että hyvävartaloisilla miehillä on lähes aina Tinderissä muitakin kuin naamakuvia.
"Liikunta ja urheilu ovat minulle tärkeitä" on aivan eri asia kuin "käyn kuntosalilla kolmesti viikossa". Järkevä olisi tajunnut, että tuo on sellaista ympäripyöreää lätinää jolla yritetään tehdä vaikutus naisiin. Aivan samoin kuin Tinder-profiilien "olen menestyvä ja kunnianhimoinen nousevaa uraa tekevä työkeskeinen suorittaja" tarkoittaa about "olen puhelinmyyjä".
Vierailija kirjoitti:
Ai, en tätä tiennyt. Olen nelikymppinen, muutama vuosi pitkästä parisuhteesta eronnut ja nyt pitkästä aikaa treffailemassa. Parikymmentä vuotta sitten tavattiin ihan opiskelijabileissä, baareissa jne., ei tarvittu tällaisia ihmeellisiä kiertoilmauksia.
Mutta entä sitten jos joku ihan oikeasti haluaisi liikunnallisen kumppanin, kenen kanssa treenata yhdessä, mutta ei tarvitsisi olla välttämättä hoikka? Miten se ilmaistaan? Ja entä jos minä olisin ollut oikeasti hoikka JA liikunnallinen, joka olisi innostunut toisesta urheilullisesta ihmisestä. Sitten kiva pettymys huomata, että miehen liikunta on lähinnä mielikuvituslenkkejä tulevaisuuden mahdollisen, nykyisen mielikuvituskoiran kanssa. Ei yhtään noloa sille vedättäneelle osapuolelle? :D
ap
Vierailija kirjoitti:
No nämä on näitä, jotka haluavat timmin ja pienivyötäröisen naisen kanssaan sohvalle istumaan ja syömään herkkuja. Ei tule mieleen, että oikeasti hyväkuntoiset haluavat puolisosta myös treenikaverin, eikä ole mitään yhteistä jos toinen ei harrasta liikuntaa yhtään.
Surullista jos ei ole mahdollista saada normaalikokoista naista ilman että se on joku sporttihullu.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tindermies sanoi treffeillä suoraan että hänen ainoa kriteerinsä naiselle on, ettei ylipainoinen saa olla.
Ok.