Elokuvat, joihin petyit?
Itse petyin uusimpaan James Bondiin. Jostain luin, että kässäriä on ollut tekemässä viisi eri tyyppiä ja se kyllä näkyy sellaisena poukkoiluna, pitkäveteisyytenä ja heikosti paikoilleen liimattuina paloina joka ei ole elokuvasarjalle tyypillistä. Keskiöön nousee elokuvasarjan keskeisten olettamien/teesien/symbolien alasrepimiset, mutta se ei kannattele elokuvaa edes shokkiarvolla, jos käsis ja sen juoksutus on pelkkää kuraa.
Kommentit (60)
Scream 5. Eilen katottiin.. kliseitä ja itsestäänselvyyksiä
Vierailija kirjoitti:
Scream 5. Eilen katottiin.. kliseitä ja itsestäänselvyyksiä
4 aiempaa ei vihjannut tulevasta🤣
Uusin Batman ja uusin Matrix.
Ensin mainittu aivan liian pitkä(piimäinen) ja jotenkin epäbatmanmainen, jälkimmäinen muuten vain huono. Ihan ensimmäinen Matrix oli/on paras tästä saagasta.
Eniten varmaan otti päähän Avatar.
Toiseksi eniten Titanic.
Mutta onhan näitä.
Uusi Batman! Kolme tuntia pelkkää tylsyyttä. Pääpahikset huonoja. Falcone vanhagubbe, pingviini apupaavo ja arvuuttaja nöösipoika sadevaatteissa! Onneksi katsoin leffan HBO maxilta ilmaiseksi.
Sofien Valinta. Luulin, että elokuva kertoo maalaiskirkonkylän K-kauppiaan elämästä ja työstä. Mutta eipäs kertonutkasn.
En juurikaan muista niiden elokuvien nimiä, jotka olen katsonut. Ne eivät ole olleet mitenkään elämääni mullistavia.
Mieluummin katson dokumentteja, luontodokumentteja, elämänkerrallisia tarinoita, historiaa, kulttuuria, kieliä ja matkailua. Nimiä en juurikaan muista näistäkään, mutta jotain tietoa niistä päähän jää.
Minua on aina inhottanut keksimällä keksitty ja tunteisiin vetoava viihde, jonka tarkoituksena on siirtää katsojia pois todellisuudesta. Erityisesti ihmettelen, että kuinka ihmiset kehtaavat katsoa murhia, väkivaltaa ja räiskintää. Katson vaikka sotaa, jossa se on aitoa, mutta miten sitä voidaan pitää viihteen muotona? Tällaiset ihmiset ovat epäilyttäviä, jotka katsottavat elokuvia, jota eivät pohjaudu todellisuuteen. Onko heillä kaunoja vai miksi nauttivat väkivallasta? Vai ovatko he pelkureita ja eivät kestä oikeaa sotaa?
Jokeri. Ultra hypetetty roskateos!
Amélie. Alussa tuomitaan miehen seksuaalisuus. Rupes heti vituttamaan, enkä katsonut enää.
Blade Runner 2049. Alkuperäinen Blade Runner on kaikkien aikojen lempielokuvani, mutta jatko-osa oli iso pettymys. Koko perusidea oli aivan järjetön, eli suspension of disbelief ei vain toiminut. Lisäksi jatko-osassa oli aivan liikaa väkivaltaa ja kaiken kaikkiaan alkuperäisen elokuvan lumous puuttui.
Worst person of the world. Päähenkilö tilittää omia huoliaan syöpäsairaalle ystävälleen vielä tämän kuolinvuoteella ja on muutoinkin koko elokuvan täysin kykenemätön minkäänlaiseen empatiaan.
Vierailija kirjoitti:
Uusin Batman ja uusin Matrix.
Ensin mainittu aivan liian pitkä(piimäinen) ja jotenkin epäbatmanmainen, jälkimmäinen muuten vain huono. Ihan ensimmäinen Matrix oli/on paras tästä saagasta.
Uutta lepakkomiestä jaksoin katsoa vain (tai peräti) 40 minuuttia ja sitten oli pakko lopettaa itsensä kiusaaminen. Ensimmäinen Matrix oli todella hyvä, mutta jo kakkososassa minulle kävi samoin kuin uuden Batmanin kohdalla, enkä ole vaivautunut sen jälkeen ilmestyneitä Matrixeja edes katsomaan, kun tietää niiden olevan katsomattakin sitä itseään.
Miksi katsotte elokuvia, kun ne ovat noin huonoja?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki elokuvat ole huonoja. Osa on ihan ok ja jotkut harvinaisuudet ovat jopa hyviäkin. Suurin osa toki on täyttä p*skaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska myynnissä ei ole kristallipalloa joka kertoisi ennalta onko elokuva katsomisen arvoinen vai ei.
Olen valmiiksi pettynyt Top Gun 2:seen, trailerin perusteella.
Juoppohullu oli pettymys. Kaksi ensimmäistä kirjaa ovat tosi hauskoja. Elokuva oli lähinnä masentava.