Elokuvat, joihin petyit?
Itse petyin uusimpaan James Bondiin. Jostain luin, että kässäriä on ollut tekemässä viisi eri tyyppiä ja se kyllä näkyy sellaisena poukkoiluna, pitkäveteisyytenä ja heikosti paikoilleen liimattuina paloina joka ei ole elokuvasarjalle tyypillistä. Keskiöön nousee elokuvasarjan keskeisten olettamien/teesien/symbolien alasrepimiset, mutta se ei kannattele elokuvaa edes shokkiarvolla, jos käsis ja sen juoksutus on pelkkää kuraa.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Terminator 3
Predator 4/5/6/7
Oikeastaan kaikki Schwarzeneggerin leffat hänen kuvernööri uran jälkeen ovat olleet pettymyksiä, Arnold on ollut ihan hyvä mutta ne leffat ei olleet laadukkaita.
Terminator 3 lähti aika mahdottomasta tilanteesta, kun kakkonen oli ollut valtava menestys. Siitä ei yleensä voi mennä kuin alaspäin.
Vanhojen Star Wars-elokuvien fanina pettymys oli todella suuri Phantom menace -hirvityksen katsomisen jälkeen. Seuraavat kaksi olivat vähän parempia mutta kuitenkin ihan hirveää kuraa. Häpeä, George Lucas!
Muita pettymyksiä Matrix 2 ja 3 (uusinta en ole vielä nähnyt, ei ilmeisesti mikään elämys tästä ketjusta päätellen), Prometheus, Ad Astra, The Dune.
Nyt viimeaikoina uusin bond ja the lost daughter.
Alienin, Predatorin ja Terminatorin kohdalla olen luovuttanut jo vuosia sitten, täysin pilattuja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ne mitä olen lukenut kirjana.
Elokuva on kirjan murha.
Ja kaikenmaailman näyttämösovitukset elokuvan murha.
Vierailija kirjoitti:
Miten Ameliessa tukahdutetaan miehen seksuaalisuus? Mitä kohtausta tarkoitat
Rupesin katsomaan sitä uudestaan. EIKÄ SITÄ KOHTAUSTA OLLUT! Ainakaan tuossa versiossa. Se taisi olla jotain, mistä Amélien äiti ei pidä: miehet pyrki seksiin sen kanssa tai jotain. Flashbackiä typerään Elevatorgate:iin...
Downton Abbey elokuva. Täyttä huttua, halutaan vain rahat pois ihmisiltä, ja siinä onnistutaankin.
Lynchin Dyyni. Olen tykännyt hirveästi muista Lynchin leffoista, mutta tästä en vain voinut tykätä. Odotin jotain Tarkovskin Solariksen tapaista, mutta Dyyni muistuttikin enemmän Star Warsia enkä jostain syystä oikein tajunnut edes juonenkäänteitä. Sitten vielä visuaalisesti kauhean ruma.
Total Recall. Toimii hyvin niin kauan kun ovat maassa mutta Mars-kohtaukset ei jotenkin tunnu missään.
Inhimillisyys. Se oli saanut valtavan hyvät arvostelut, mutta en ymmärtänyt siitä oikeastaan yhtään mitään. Vika oli varmaan minussa eikä elokuvassa.
Dyyni. Paljon hehkutettu ja Oscareita kahminut elokuva, jossa on huikea tähtikattaus. Mut itse leffa oli todella pitkä ja tylsä. Oikein mitään erityistä ei tapahtunut eikä mystinen arvoitus edes ratkennut. Leffa vain kesti ja kesti ja sitten se lopulta yhtäkkiä loppui. Minkäänlaista draamankaarta ei ollut havaittavissa.
80-luvulla elokuvateatterissa näytetyt "eroottiset' elokuvat. Täyttä psskaa.
Olin tykännyt P. D. Jamesin kirjasta Children of Men oikein paljon.
Odotin näköjään elokuvalta mahdottomia.
Pläjäys oli täysin väännetty poliittisesti korrektiin muotoon, siihen oli väkisin ympätty r*sismiakin.
Olisivat kyllä voineet pitäytyä paremmin kirjassa.
Harmittaa kun ostin vielä DVDn kun ajattelin katsovani sen useampaan kertaan.
Pläääääh.
Oikeastaan kaikki, jotka ovat saaneet kriitikoilta viisi tähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olin tykännyt P. D. Jamesin kirjasta Children of Men oikein paljon.
Odotin näköjään elokuvalta mahdottomia.
Pläjäys oli täysin väännetty poliittisesti korrektiin muotoon, siihen oli väkisin ympätty r*sismiakin.
Olisivat kyllä voineet pitäytyä paremmin kirjassa.
Harmittaa kun ostin vielä DVDn kun ajattelin katsovani sen useampaan kertaan.
Pläääääh.
Sekotin tuon tuohon:
https://fi.wikipedia.org/wiki/The_Man_from_Earth
Se taas oli HYVÄ leffa. Roskaa yksityiskohdissa, mutta muuten vahva teos!
Vikingdom (2013)
Oli niin huonosti toteutettu, että vaikutti enemmän näytelmältä kuin elokuvalta.
Kaikkien aikojen huonoimmat elokuvat jotka olen nähnyt ovat Hospital (2013) ja Blubberella (2011) ja Fifty Shades of Black (2016).
Sanat eivät riitä kuvailemaan, kuinka huonoja elokuvia nämä ovat. Yleensä olen positiivinen elokuvien suhteen, mutta näistä on todellakin vaikea sanoa mitään hyvää, ellei sitten camp elokuvia ole. Ei nämä elokuvat ole niin huonoja, että olisivat hyviä, vaan ovat niin huonoja ettei näistä saa mitenkään hyviä. Näitä elokuvia tekee oikeasti pahaa katsoa.
The lost city - harvinaisen typerä leffa, ainakin näin aikuiseen makuun.
Joskus taannoin ( oisko ollu 2016) käytiin katsomassa Manchester by the Sea - voiko olla leffa enää pitkäveteisempi. Teatterista lähti kymmeniä ihmisiä pois kesken esityksen.
Jos päätän mennä katsomaan elokuvan, se on koska olen päättänyt, että se on hyvä. Silloin se myös on niin.