Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhä yksin asuva: elätkö 514 eurolla kuussa?

24.04.2022 |

514 euroa on siis toimeentulotuen perusosa, joka yksin asuvalle on jäätävä käteen asumismenojen ja pakollisen terveydenhoidon + lääkkeiden jälkeen. Asumismenoihin kuuluu siis vuokra, sähkö, lämmitys ja vesi.

514 eurolla on hankittava ruoka, vaatteet, kodin tarvikkeet, hygieniavälineet, liikkuminen (julkisen liikenteen matkaliput), harrastukset jne.

Itse olen tottunut elämään tuon kokoisella summalla. Miltä tuo raha muiden mielestä kuulostaa?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää vuokran ja laskujen jälkeen käyttörahaa 300-400€/kk, heittely riippuu siitä onko esim.kotivakuutus ja sähkönsiirtolasku samassa kuussa tms. Tuosta siis maksetaan ruoka, liikkuminen, harrastukset jne. Olisin oikeutettu sossuntukeen, mutta siihen syynäykseen ja paperihelvettiin en lähde. Ennemmin olen luova ja hyödynnän mitä kadulta löytyy. Helpompaa olisi jos dyykkaus olisi tässä maassa laillista eikä roskikset lukossa :/

Parasta mitä olen tehnyt on "kakeibo" vihon aloittaminen rapia vuosi sitten, sen kautta pystyi hahmottamaan mihin rahaa käyttää ja alkaa budjetoimaan paremmin ja laittamaan säästöön edes vähän, niin on pieni vara jos esim.sairastuu tai polkupyörä hajoaa tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan