Pitkä nainen: miehen mielestä upea vai pelottava (epänaisellinen) ?
Ikuisuuskysymys kai, mutta tuleehan tätä mietittyä vielä yli kolmekymppisenäkin.
Olen siis saanut ulkonäöstäni ihan myönteisiä kommentteja aina, mutta erikoispiirteeni on pituus, johon suhtautuminen vaihtelee paljon. Olin jo teininä pitkä tyttö tai jopa ns. iso tyttö, jonka takia minua kiusattiin koulussakin.
Minulla on pituutta 184 cm, jonka vuoksi en ole koskaan voinut käyttää korkokenkiä, koska niiden kanssa olisin yli 190.
En ole laiha hujoppi, vaan kilojakin minulla on 80+ kilon tienoilla. Onneksi ei pahasi ylipainoa kuitenkaan.
Pituus aiheuttaa monenlaista pikku riesaa. Kaikista naisten vaatteista ei aina löydy tarpeeksi isoja kokoja. Monien farkkujen ym. housujen lahkeet jäävät lyhyiksi. Tarpeeksi isoja naisten kenkiä ei löydy, joten ostan miesten kenkiä (onneksi viihdyn tennareissa ja lenkkareissa).
Pukeudun useimmiten farkkuihin ja flanellipaitaan, joskus äärimmäisen harvoin farkkuhameeseen. Olen silti saanut joskus kuulla olevani ihan kaunis ja naisellinen.
Miehet, pelottaako vai kiinnostaako "miehen mittainen" nainen? Naiset, tarvitaanko hongankolistajanaisten vertaistukiryhmää?
Kommentit (85)
Pienikokoista, siroa naista haluan sekä suojella että panna, pitkää upeaa naista vain panna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen n 195 cm pitkä mies ja olen nähnyt monta liki itseni pituista viehättävää naista.
Tuntuu että valtaosalle naisia se miehen pituus on suuri kysymys.
Miehet yleensä suhteuttavat sen naisen pituuden omaan pituuteensa. Esimerkiksi 180 cm pitkälle miehelle 170-175 cm pituinen nainen voi tuntua sopivan pituiselta, ei liian lyhyeltä eikä liian pitkältä mahdollisena tyttöystävänä. Jotkut saavuttamattomat supermallit, joilla on loputtomat pitkät sääret, ovat sitten asia erikseen ja jostain muusta maailmasta.
Lyhyemmille miehille riittänee niitä lyhyitä naisia ja pidemmille miehille pitkiä naisia, sikäli kun sillä pituudella on merkitystä. Jos nainen on huomattavasti miestä lyhempi, niin se saattaa herättää monessa miehessä luontaisen suojelun tarpeen tämän pienikokoisuuden takia.
Eivät suhteuta.
Tämä on taas projisointia: te naiset vertailette ja haluatte mies-nainen-pituuseron, joten oletat että miehet toimivat samoin.
On paljon pitkiä miehiä jotka haluavat paljon pienemmän naisen, ja lyhyitä miehiä jotka haluavat samanpituisen tai jopa pidemmän.
Naisten näkökulmasta tullaan siihen ongelmaan että pitkien naisten mielestä pitkille pitkät ja lyhyille lyhyet, koska pitkät naiset haluavat pitkät miehet itselleen. Mutta keskipituiset ja lyhyet naiset eivät ole samaa mieltä, hekin haluavat pitkiä miehiä.
Tutkittua:
Keskimäärin nainen haluaa 21cm pituuseron. Mitä lyhyempi nainen, sitä isompi pituusero halutaan. Kun tutkittiin kuvien eikä senttien perusteella, 25cm pituusero miellytti naisia eniten.
Keskimäärin mies haluaa 12cm pituuseron. Mitä lyhyempi mies, sitä pienempi pituusero halutaan. Lyhyille miehille 4cm pidempi nainen on yhtä haluttava kuin 4cm lyhyempi. Pitkät miehet ovat tarkempia siitä että nainen on lyhyempi.
Kokonaisuutena miehen oma pituus vaikuttaa pituustoiveisiin vähemmän, hajontaa on enemmän ja naisen pituus ylipäätään on vähemmän tärkeä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehekkäälle ja itsevarmalle pitkälle miehelle upea, ruiluttaville kääpiöille toki varmaan pelottava ja uhka.
Mallit ovat pitkiä syystä. Näyttävyys.
Tutkitusti lyhyemmät miehet ovat halukkaampia olemaan naisen kanssa joka on heitä pidempi.
Ketju on sikäli oksettavaa luettavaa että nainen on epävarma pituudestaan ja kuitenkin kaikesta näkee että vaikka naiselle iso koko hyväksytään, miehen pientä kokoa saa pilkata armotta.
Vastauksissakin yläpeukkuja tulee kun mies sanottuaan että pitkä nainen on näyttävä, lisää että on itse yli 185cm, kuin vahvistuksena että tämä tulee pitkältä mieheltä eikä miltään 174cm fetissipervolta jonka kuuluisi katsella max 155cm naisia jotka eivät käytä korkkareita.
Mulle ei ole ollut ongelma seurustella samanmittaisen tai itseäni lyhemmän miehen kanssa, mutta amatsonifetissin kohteeksi en ole halunnut ryhtyä. Koska olen niin paljon muutakin kuin pelkkä pituuteni, olen hakenut seurani niistä, jotka ovat kiinnostuneet siitä muusta.
Ja pituus ja iso koko ovat kaksi eri asiaa.
Naiseni on 173/49.
Ei mikään erityisen pitkä, mutta täytyy myöntää että kun hän saapui ensitreffeillemme lyhyehkössä hameessa ja korkkarit jalassa, olin myytyä miestä.
Tietysti hänessä on upeaa myös älykkyys ja loistava huumorintaju. Mutta kieltämättä ihastuin aluksi ulkomuotoon.
M179cm
Miksi ap miehet pelkäisivät sinua? Oletko väkivaltainen? Kasvot tatuoitu? Vihaat miehiä ja annat sen näkyä?
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua:
Keskimäärin nainen haluaa 21cm pituuseron. Mitä lyhyempi nainen, sitä isompi pituusero halutaan. Kun tutkittiin kuvien eikä senttien perusteella, 25cm pituusero miellytti naisia eniten.
Keskimäärin mies haluaa 12cm pituuseron. Mitä lyhyempi mies, sitä pienempi pituusero halutaan. Lyhyille miehille 4cm pidempi nainen on yhtä haluttava kuin 4cm lyhyempi. Pitkät miehet ovat tarkempia siitä että nainen on lyhyempi.
Kokonaisuutena miehen oma pituus vaikuttaa pituustoiveisiin vähemmän, hajontaa on enemmän ja naisen pituus ylipäätään on vähemmän tärkeä asia.
Tutkittua: mies tienaa merkittävästi naista enemmän 51% parisuhteista, vain 29% on tasa-arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen n 195 cm pitkä mies ja olen nähnyt monta liki itseni pituista viehättävää naista.
Miehet yleensä suhteuttavat sen naisen pituuden omaan pituuteensa. Esimerkiksi 180 cm pitkälle miehelle 170-175 cm pituinen nainen voi tuntua sopivan pituiselta, ei liian lyhyeltä eikä liian pitkältä mahdollisena tyttöystävänä. Jotkut saavuttamattomat supermallit, joilla on loputtomat pitkät sääret, ovat sitten asia erikseen ja jostain muusta maailmasta.
Lyhyemmille miehille riittänee niitä lyhyitä naisia ja pidemmille miehille pitkiä naisia, sikäli kun sillä pituudella on merkitystä. Jos nainen on huomattavasti miestä lyhempi, niin se saattaa herättää monessa miehessä luontaisen suojelun tarpeen tämän pienikokoisuuden takia.
Eivät suhteuta.
Tämä on taas projisointia: te naiset vertailette ja haluatte mies-nainen-pituuseron, joten oletat että miehet toimivat samoin.
On paljon pitkiä miehiä jotka haluavat paljon pienemmän naisen, ja lyhyitä miehiä jotka haluavat samanpituisen tai jopa pidemmän.
Naisten näkökulmasta tullaan siihen ongelmaan että pitkien naisten mielestä pitkille pitkät ja lyhyille lyhyet, koska pitkät naiset haluavat pitkät miehet itselleen. Mutta keskipituiset ja lyhyet naiset eivät ole samaa mieltä, hekin haluavat pitkiä miehiä.
Minä miehenä suhteutan oman pituuteni suhteessa naisiin ja muihin miehiiin. Vanhan vitsin mukaan minua pidemmät ovat hujoppeja ja minua lyhemmät ovat pätkiä minkä ansiosta voi olla tyytyväinen omaan pituutensa. En ole mikään koripalloilija, mutta jalkapallon kaltaisessa joukkueurheilussa pärjää hyvin keskimittaisenakin muiden fyysisten ominaisuuksien ansiosta eikä tarvitse kaihtaa kontaktitilanteita isojenkaan korstojen kanssa.
Suunnilleen samanpituiseen naiseen, joka saattaa olla sen 5-10 cm lyhyempi on jotenkin helpompi suhtautua tasaveroisena kumppanina verrattuna siihen että nainen yltäisi vain kainaloon asti. Kaipa jotkut saavat sitten kiksejä suuristakin pituuseroista etenkin jos kyse on pienistä siroista naisista (petite).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkittua:
Tutkittua: mies tienaa merkittävästi naista enemmän 51% parisuhteista, vain 29% on tasa-arvoisia.
Tuo on samaa vertailujuttua.
Naisilla on huomattavasti konservatiivisempi käsitys uros-naaras-eroista.
Vaikka tasa-arvo onkin, mies ei saa olla lyhyempi/hintelämpi/pienempituloinen/arempi/tms.
Muistan ihailleeni lapsena yhden kaverini äitiä, joka oli vähän vielä sinua pidempi. Hän oli sydämellinen ja mukava persoona vähän sellainen "lempeä jätti", vaikka hänellä olisi ollut potentiaalia olla pelottavakin pienelle lapselle.
Itsekin haluaisin olla pidempi kuin mitä olen (olen vain 168 cm), koska siitä olisi hyötyä. Toisaalta taas minua epäilyttäisi miehet, jotka oikein tulevat korostamaan jatkuvasti pituutta tai lyhyyttä. Tuleeko näistä pituuden/lyhyyden korostajista teille naisille joskus sellainen olo, että persoonanne sijaan teitä kohdellaan fetissinä? Oletteko kohdanneet sellaisia ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät suhteuta.
Minä miehenä suhteutan oman pituuteni suhteessa naisiin ja muihin miehiiin. Vanhan vitsin mukaan minua pidemmät ovat hujoppeja ja minua lyhemmät ovat pätkiä minkä ansiosta voi olla tyytyväinen omaan pituutensa. En ole mikään koripalloilija, mutta jalkapallon kaltaisessa joukkueurheilussa pärjää hyvin keskimittaisenakin muiden fyysisten ominaisuuksien ansiosta eikä tarvitse kaihtaa kontaktitilanteita isojenkaan korstojen kanssa.
Suunnilleen samanpituiseen naiseen, joka saattaa olla sen 5-10 cm lyhyempi on jotenkin helpompi suhtautua tasaveroisena kumppanina verrattuna siihen että nainen yltäisi vain kainaloon asti. Kaipa jotkut saavat sitten kiksejä suuristakin pituuseroista etenkin jos kyse on pienistä siroista naisista (petite).
Sama. Olen itse 173cm, viehätyn eniten itseni pituisista naisista. Eli suurin piirtein 168-178cm (muutama sentti sinne tänne).
Ja kyllä, se on oma pituus +-5cm. Naisten mielestä kun nainen on 5cm lyhyempi, ollaan about samanpituisia, mutta kun nainen on 5cm pidempi, nainen on selkeästi pidempi. Oletteko huomanneet?
Voisin seurustella lyhyen naisen kanssa myös, mutta en jos taustalla on ajatus "minuun verrattuna olet selkeästi pidempi". En halua että nainen on pää kainalossa turvassa, ihan kuin lapsi isänsä hoivassa.
Vierailija kirjoitti:
Muistan ihailleeni lapsena yhden kaverini äitiä, joka oli vähän vielä sinua pidempi. Hän oli sydämellinen ja mukava persoona vähän sellainen "lempeä jätti", vaikka hänellä olisi ollut potentiaalia olla pelottavakin pienelle lapselle.
Itsekin haluaisin olla pidempi kuin mitä olen (olen vain 168 cm), koska siitä olisi hyötyä. Toisaalta taas minua epäilyttäisi miehet, jotka oikein tulevat korostamaan jatkuvasti pituutta tai lyhyyttä. Tuleeko näistä pituuden/lyhyyden korostajista teille naisille joskus sellainen olo, että persoonanne sijaan teitä kohdellaan fetissinä? Oletteko kohdanneet sellaisia ihmisiä?
Naisetko eivät koskaan korosta miehen pituutta?
Anna mun nauraa.
Mun mielestä pitkät naiset on upeita. Itse olen 170 ja mielelläni olisin pidempikin. Katselen aina jotenkin ihaillen selkä suorassa kulkevia pitkiä naisia. Valitettavasti jotkut pitkät naiset kulkee tosi huonoryhtisenä. Voihan se joillekin lyhyille äijille olla ongelma, mutta niistä nyt ei kannata välittää tuon taivaallista. Niin ja itse olen nainen.
Miksi vastauksissa toistuu jatkuvasti "onhan se joillekin lyhyille äijille ongelma"?
Minä tunnen kolme tosi pitkää naista (183-190cm). Kaikilla on alle keskipituinen miesystävä (n. 165cm, reilut 170cm, n.175cm). Joskus kun noille naisille on tullut negatiivista kommenttia, se on tullut kännisiltä "miehekkäiltä miehiltä" joilla on pituutta yli 180cm.
Haiskahtaa tässäkin tuo mainittu projisointi. Naiset projisoivat lyhyisiin miehiin negatiivisia piirteitä, ja kääntävät tämän haluamallaan tavalla eli että pitkät miehet pitävät pitkistä naisista ja lyhyt miehet vain lyhyistä (lyhyet naiset taas kummasti ovatkin eri mieltä...).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisetko eivät koskaan korosta miehen pituutta?
Anna mun nauraa.
Totta kai meillä on näitä pönttöjä "alle 180cm miehet, älkää lähestykö" tyylisiä profiileita, mutta viimeksi kun tsekkasin, ei tämä ketju koskenut aihetta "korostavatko naiset miehen pituutta parinvalinnassaan?" yms.
Ei minusta naisellisuus ole kiinni pituudesta vaan enneminkin esim. pukeutumistyylistä. Itse en miellä farkkuja ja flanellipaitaa naisellisiksi varsinkin jos ne on yhdistetty lenkkareihin/tennareihin (esim. korkokengät toisivat heti eri vaikutelman) ja siksi sanoisin, että ap kuulostaa minun korvaani epänaiselliselta. Tällä arvioilla ei kuitenkaan ole mitään tekemistä ap:n pituuden kanssa. Ja en tietenkään ole nähnyt ap:ta joten täysin tarkkaa arvioitahan ei voi näkemättä antaa.
Olen 188 cm mies, ja ap:n pituinen nainen saisi mielellään pitää seurassani korkeitakin korkoja. Itse ap:n kanssa en kuitenkaan suhteeseen ryhtyisi, sillä ylipaino on iso turn-off. Painan itse tasan 80 kiloa, enkä halua itseäni painavampia naisia, minkään pituisia.