Pitkä nainen: miehen mielestä upea vai pelottava (epänaisellinen) ?
Ikuisuuskysymys kai, mutta tuleehan tätä mietittyä vielä yli kolmekymppisenäkin.
Olen siis saanut ulkonäöstäni ihan myönteisiä kommentteja aina, mutta erikoispiirteeni on pituus, johon suhtautuminen vaihtelee paljon. Olin jo teininä pitkä tyttö tai jopa ns. iso tyttö, jonka takia minua kiusattiin koulussakin.
Minulla on pituutta 184 cm, jonka vuoksi en ole koskaan voinut käyttää korkokenkiä, koska niiden kanssa olisin yli 190.
En ole laiha hujoppi, vaan kilojakin minulla on 80+ kilon tienoilla. Onneksi ei pahasi ylipainoa kuitenkaan.
Pituus aiheuttaa monenlaista pikku riesaa. Kaikista naisten vaatteista ei aina löydy tarpeeksi isoja kokoja. Monien farkkujen ym. housujen lahkeet jäävät lyhyiksi. Tarpeeksi isoja naisten kenkiä ei löydy, joten ostan miesten kenkiä (onneksi viihdyn tennareissa ja lenkkareissa).
Pukeudun useimmiten farkkuihin ja flanellipaitaan, joskus äärimmäisen harvoin farkkuhameeseen. Olen silti saanut joskus kuulla olevani ihan kaunis ja naisellinen.
Miehet, pelottaako vai kiinnostaako "miehen mittainen" nainen? Naiset, tarvitaanko hongankolistajanaisten vertaistukiryhmää?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
P1llu se pitkälläkin naisella on joten ei haittaa pituus! :)
Sitä kiipeilee kuin apina puussa reikää etsien.
Vitsit sikseen, itse en edes ajattele itseäni lyhyempiä naisia. Minä haluan yli 180cm naisen.
Miehekkäälle ja itsevarmalle pitkälle miehelle upea, ruiluttaville kääpiöille toki varmaan pelottava ja uhka.
Mallit ovat pitkiä syystä. Näyttävyys.
Koska itse olen lyhyehkö mies (183sm), olen lähestynyt vain alle 165 senttisiä naisia. Kerran minua lähestyi kaunis, 173 senttinen nainen. Hän tuntui aina omituisen pitkältä. Vaan makuasioitahan nämä.
Tiedän tinderin kautta erään yli 180cm pitkän nuoren naisen, mielestäni hän on todella kaunis ja vaikuttaa ihanalta. Odotan että pääsen näkemään häntä😊 itse 170cm mies
Olen n 195 cm pitkä mies ja olen nähnyt monta liki itseni pituista viehättävää naista.
Tuntuu että valtaosalle naisia se miehen pituus on suuri kysymys.
Viimeksi tänään vaimoni kysyi
"Miksi olet ollut mun kanssa yli 20 vuotta, kun olen tämmöinen kauhee nalkuttava akka?"
Vastasin, että
"Koska sulla on isot tissit ja hyvä perse, ne kuittaa kaiken pahan".
Sama pätee tähän, jos muodot on kohdillaan, on pituus irrelevanttia.
Miehinen ominaisuushan se pituus on. Sen takiahan tämäkin palsta on täynnä vinkuvia pikkumiehiä :). Jokaiselle naiselle löytyy silti ottajansa jos on tarjolla, ihan siksi, että mies nyt haluaa seksiä-usein ihan sama keneltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen +50-vuotias nainen. Pituuden lisäksi olen älykäs. Molemmat ovat haittoja. En tiedä nykysukupolvesta, ehkä nuoremmilla miehillä on parempi itsetunto, että kestävät naisen pituuden ja älykkyyden.
Enpä usko älykkyyden varsinaisesti olleen koskaan se ongelma. Jatkuva pätemisen tarve ja kilpailunhalu voi kyllä olla rasittavaa.
Totta, nimittäin miesten tarve osoittaa olevansa naista pätevämpi, osaavampi ja älykkäämpi. Älykkään nausen kanssa se koristuu.
T. Eri
"Minulla on pituutta 184 cm, jonka vuoksi en ole koskaan voinut käyttää korkokenkiä, koska niiden kanssa olisin yli 190."
Miksi et voi käyttää korkokenkiä?
"Miehet, pelottaako vai kiinnostaako "miehen mittainen" nainen?"
Kysymys lienee suunnattu vain "miehen mittaisille", eli vähintään ap:n pituisille miehille?
Vierailija kirjoitti:
Olen n 195 cm pitkä mies ja olen nähnyt monta liki itseni pituista viehättävää naista.
Tuntuu että valtaosalle naisia se miehen pituus on suuri kysymys.
Jep.
Tässäkin haiskahtaa vahvasti että ap:lle ei lyhyempi mies kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 185cm pitkä yli 40v. nainen ja pituus ei ole koskaan ollut mikään ongelma. Päinvastoin, miehiä on aina riittänyt ja vaatteitakin on ollut aina helppo ostaa. Toki itse painan 67kg ja olen aina ollut hoikka. Korkokenkiäkin käytän surutta. Toki jos painaisin 80kg tai yli niin olisin kyllä ylipainoinen ja en sen kokoisena viihtyisi.
Pituudesta ja hoikkuudesta on ollut itselle vain etua, en keksi mitään negatiivista.Kiitti vtusti. Eli pääsit taas mollaamaan normaalipainoisia/ ylipainoisia naisia. Kostuiko pi llusi tästä?
Olen eri. Mitä mollaamista tuossa oli? Hän kertoi oman kokemuksensa elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Miehekkäälle ja itsevarmalle pitkälle miehelle upea, ruiluttaville kääpiöille toki varmaan pelottava ja uhka.
Tutkitusti lyhyemmät miehet ovat halukkaampia olemaan naisen kanssa joka on heitä pidempi.
Ketju on sikäli oksettavaa luettavaa että nainen on epävarma pituudestaan ja kuitenkin kaikesta näkee että vaikka naiselle iso koko hyväksytään, miehen pientä kokoa saa pilkata armotta.
Vastauksissakin yläpeukkuja tulee kun mies sanottuaan että pitkä nainen on näyttävä, lisää että on itse yli 185cm, kuin vahvistuksena että tämä tulee pitkältä mieheltä eikä miltään 174cm fetissipervolta jonka kuuluisi katsella max 155cm naisia jotka eivät käytä korkkareita.
Vierailija kirjoitti:
Miehinen ominaisuushan se pituus on. Sen takiahan tämäkin palsta on täynnä vinkuvia pikkumiehiä :). Jokaiselle naiselle löytyy silti ottajansa jos on tarjolla, ihan siksi, että mies nyt haluaa seksiä-usein ihan sama keneltä.
Jaa, jos pituus on miehekäs ominaisuus, sitten lyhyys on lapsekas ominaisuus. Voi olla hyvin miehekkäistä lyhyitä miehiä ja naisellisia pitkiä naisia oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkitusti lyhyemmät miehet ovat halukkaampia olemaan naisen kanssa joka on heitä pidempi.
Ketju on sikäli oksettavaa luettavaa että nainen on epävarma pituudestaan ja kuitenkin kaikesta näkee että vaikka naiselle iso koko hyväksytään, miehen pientä kokoa saa pilkata armotta.
Vastauksissakin yläpeukkuja tulee kun mies sanottuaan että pitkä nainen on näyttävä, lisää että on itse yli 185cm, kuin vahvistuksena että tämä tulee pitkältä mieheltä eikä miltään 174cm fetissipervolta jonka kuuluisi katsella max 155cm naisia jotka eivät käytä korkkareita.
Sekin on outoa että jos mies tykkää pituudesta tai sääristä, on kyseessä "fetissi".
Siis täh?
Meneekö se niin että vain pienuudesta ja siroudesta saa tykätä, kaikki muu on fetissiä? Eli jos nainen on pitkä, niin miehen on oltava massiivinen kaappi joka jotenkin maagisesti näkee naisen pienenä, tai hänen on sitten pidettävä jostain muusta asiasta. Mutta ei siitä pituudesta.
Ja siten vastaus ap:n kysymykseen.
Minulle pitkä nainen on upea ja kiinnostava, jos on sinut pituutensa kanssa. Jos taas skitsoilee korkkareista ja haluaa näyttää pieneltä miehen rinnalla (vaikkei ole pieni), niin upeus ja kiinnostavuus katoaa saman tien.
t. 172cm. Naisystäväni on 183cm ja rakastaa korkeita korkoja.
Juuri olin todistamassa, kuinka pitkä nainen korkokengissään säteili häpeilemätöntä karismaa kantaen pituutensa anteeksipyytelemättä. Ei ollut mikään ongelma olla miespuolisia työkavereitaan päätä pitempi. Tällaisena mölkkykapulana kateudella seurasin häntä.
Pituus on upeaa. Olen 174cm bi-mies ja pidän pitkistä ihmisistä molemmissa sukupuolissa, eikä mua haittaa olla se lyhyempi. Vielä upeampaa on, jos 180+ cm nainen pistää korkeat korot. Uhhhh <3
Vierailija kirjoitti:
Ja siten vastaus ap:n kysymykseen.
Minulle pitkä nainen on upea ja kiinnostava, jos on sinut pituutensa kanssa. Jos taas skitsoilee korkkareista ja haluaa näyttää pieneltä miehen rinnalla (vaikkei ole pieni), niin upeus ja kiinnostavuus katoaa saman tien.
t. 172cm. Naisystäväni on 183cm ja rakastaa korkeita korkoja.
Tämähän summaa mistä on kyse.
"Pitävätkö miehet pitkistä naisista?"
Tarkoittaa:
"Pitävätkö pitkät miehet pitkistä naisista, ja näkevätkö he pitkän naisen pienenä ja naisellisena heihin verrattuna?"
Niin, aika usein jos mies haluaa tuntea itsensä isoksi ja maskuliiniseksi naiseen verrattuna, niin pieni nainen sopii paremmin. Monet pitkien naisten ihailijoista ovat niitä lyhyitä miehiä. Niin se biologia tasoittaa eroja.
En ole ikinä ymmärtänyt keskusteluja pituudesta ja pituuden ”oikeellisuudesta”. Jos ihminen on sinut ylipäätään itsensä kanssa niin se kyllä heijastuu ulospäinkin.
Mä olen 160 cm enkä edes ole lyhyt. Monet työkaverinaiset on lyhyempiä eli noin 155 cm.
Miehiä on mulla riittänyt riesaksi asti.
Ainoa huono asia mitä keksin pituudestani on se, että keittiössä joudun joskus käyttämään jakkaraa jos tarvitsen jotain yläkaappien ylimmiltä hyllyiltä.